مردی که بعد از تعرض به خواهر زنش , او را کشته بود , به قصاص محکوم شد

شرق: مردی که متهم است خواهر همسرش را به قتل رسانده در جلسه دادگاه اتهامش را پذیرفت و از ارتکاب جنایت ابراز پشیمانی کرد.
به گزارش خبرنگار ما نماینده دادستان در ابتدای این جلسه دادگاه که صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه a40ساله به نام حمید و مقتول را زنی 27 ساله به‌نام نیلوفر معرفی کرد و گفت: «حمید ساعت 10 صبح روز 13 مرداد سال گذشته هنگامی که نیلوفر در خانه تنها بود به‌عنوان میهمان به خانه آنها رفت. آن روز در ماه رمضان بود اما چون حمید روزه نگرفته بود نیلوفر وسایل پذیرایی برای شوهرخواهرش برد. در این هنگام متهم ناگهان به قصد تعرض به وی حمله کرد. همسایه‌ها شهادت داده‌اند که صدای مقتول را در حالی‌که از حمید خواهش می‌کرد او را رها کند شنیده‌اند. متهم به خواهش‌های نیلوفر توجه نکرد و او را مورد تعرض قرار داد. این مرد سپس برای اینکه خواهرهمسرش نتواند از او شکایت کند وی را خفه کرد و در ادامه برای ازبین‌بردن آثار تعرض با چاقو چند ضربه به بدن او وارد کرد. حمید 11 روز بعد از قتل شناسایی و بازداشت شد. او اتهاماتش را قبول کرد و گفت روز حادثه نیلوفر به او التماس می‌کرد که رهایش کند اما او به خواهرزنش تجاوز کرد و سپس او را کشت. متهم پس از این اعترافات بخشی از گفته‌هایش را تغییر داد و مدعی شد از مدت‌ها قبل با نیلوفر رابطه داشت. پلیس مدارک موجود از جمله فهرست مکالمات تلفنی مقتول را مورد بررسی قرار داد اما مشخص شد این ادعا صحت ندارد. حمید نیز در مراحل بعدی این حرف خود را پس گرفت و گفت دروغ گفته است. در نهایت کیفرخواست علیه حمید به اتهام تجاوز به عنف، قتل، جنایت بر میت و سرقت صادر شد و بنا به گفته دادستان او از نظر دادسرا گناهکار است به همین دلیل خواستار صدور حکم قانونی هستم.»
اولیای دم مقتول در ادامه جلسه دادگاه در جایگاه حاضر شدند و گفتند خواستار صدور حکم قصاص هستند. پدر نیلوفر گفت: «حمید داماد من بود و از او نوه‌ای چهارساله دارم. او با دخترم مشکلی نداشت و ما تصور می‌کردیم حمید مرد خوبی است و همه‌چیز طبق روال عادی پیش می‌رود تا اینکه این اتفاق افتاد و اکنون من درخواست قصاص دارم.»
در ادامه نوبت به حمید رسید تا از خودش دفاع کند. او اتهام تجاوز و قتل را قبول کرد و گفت: «از کاری که کرده‌ام به شدت پشیمان هستم. در آن لحظات کنترل خودم را از دست دادم. قبول دارم به خواهرزنم تعرض کردم. کار اشتباهی انجام دادم و درخواست بخشش دارم از اولیای دم می‌خواهم مرا حلال کنند.»
بنابر این گزارش هیات قضات بعد از شنیدن دفاعیات متهم ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور رای وارد شور شدند. پنج قاضی در نهایت حمید را گناهکار دانستند و او را به جرم قتل به قصاص نفس، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام، به اتهام روزه‌خواری به 50 ضربه شلاق و به اتهام جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کردند. این حکم بعد از بررسی مجدد در دیوانعالی کشور در صورت تایید قابل اجرا خواهد شد.

+168
رأی دهید
-14

Behdin - آمستردام - هلند
الان یک نفر از هامبورگ میاد و یک تحلیل روانشناسانه اجتماعی میکنه و گناه را می‌گذارد به گردن خود مقتول، چون به گفته ایشان همه مشکلات از زنهای ایرانی‌ است. خدایا حکمت ندادن شعور به بعضی‌ افراد چه بود ؟
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 17:57
Fresh Start - لندن - انگلستان
اتهام روزه خواری اش مهمتر از تجاوز و قتل است. دو جرم دیگر در صورت عدم روزه خاری قابل بخشش بود.
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 18:03
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
از حیوان هم بعیده که از این کارهایی که بعضی از این انسان نما ها انجام میدن انجام بده. کثافت لعنتی وحشی
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 18:56
raha1984 - هامبورگ - المان
خوک کثیف رو باید ۱۰۰ بار اعدام کنند
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 19:01
shamillan - مونترال - کانادا
اتهام روزه‌خواری به 50 ضربه شلاق. این دیگه چیه شاید مشکل داشته روزه نگرفته ...خیلی خنده دار هست !! .....ببین اعتقاد و ایمان مردم چه شده !!!...یک روزگاری ماه رمضون حرمت داشت هر کسی با هر عقیده و منشی ....احترام این ماه رو داشت ....این زندگی معنوی مردم ایران ....اخبار قتل و جرم جنایات در این ماه با ماه های دیگه تفاوتی نداره ...!!!.
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 19:13
بی غم - تهران - ایران
وای خدا عجب حکمی حال کردم. 50 ضربه شلاق بابت روزه خواری!!! خدا سایه این قضات عادل رو از سر ما کوتاه نکن.
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 20:08
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
اتهام روزه‌خواری?
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 20:18
iran4ever - لندن - انگلستان
در اشدّ مجازات این انسان نما هیچ شکی نیست، اما جالبتر از همه ۵۰ ضربه شلاق برای روز خواری! واقعا این قاضیها و قوانین نوبرن.
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 20:34
perser68 - فلوریدا - امریکا
همسایه ها اون لحظه که می شنیدن چی فکر میکردن؟بعضی ها چه فشار زندگی گوشت لخمشون کرده!!!
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 20:42
daryoosh - شیراز - ایران
کاش عدالت در مورد تمامی کسانیکه گناهکار و قتل انجام میدادند اجرا میشد ...مانند قاتل ستار بهشتی که آزادانه به زندگی خودش ادامه میده :(
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 20:49
yas abi - ببرسل - لز
نه دین و ایمان نه وجدان و انسانیت، هیچ کدام. خوب تو به چه دردی می‌خوری که زنده باشی‌؟
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 21:38
payamak - منچستر - انگلستان
وقتی‌ میری خونه کسی‌ سه چیز رو نگاه دار. چشمت،زبانت و شکمت
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 22:02
behziba - تهران - ایران
به اتهام روزه‌خواری به 50 ضربه شلاق. تا آنجا که قانون مجازات 92 می گوید روزه خواری در ملاء عام جرم است و اینکه یک نفر در منزل روزه خواری بکند جرم نیست.
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 21:41
لهراسپ - شیراز - ایران
اعدام حقشه حروم لقمه.مرگ حقشه.همچین لجنی زنده موندنش سودی به حال اجتماع نداره که هیچ،وجودش شره.اکسیژن بیشتری به بقیه موجودات میرسه
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 21:59
azadi2011 - تورنتو - کانادا
دوستان که قاتل هستید, ببخشید اینطوری نوشتم‘ منظورم این بود که شما قاتل قاتل می شوید‘ آیا زندان ابد بهترین گزینه برای آموزش به جامعه نیست‘ شما خود می بینید که چگونه تعوری قصاص که مذهبیون روزی به آن میبالیدند دارد در جلو چشمان مردم دنیا شکست می خورد! پس شما هم به خود بیایید۰ این حیوان یک بچه هم دارد: به او و آینده اش هم فکر کنید۰ یک جامعه ماشینی در حرکت است۰
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 23:12
کبالت3 - کرج - ایران
البته قصاص مشروط به اینه که نصف دیه یه مرد رو خانواده مقتول به خانواده قاتل بدن بعلاوه اجرت اعدام یعنی در حدود یه 90 میلیون چون یه نفس کامل رو (مرد ) در ازای یه نفس ناقص (زن) نمیشه اعدام کرد
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 23:28
همایون شایان - اسلو - نروژ
حتماٌ اگه روزه گرفته بود حکمش سبک تر بود . روزه نگرفته پایه های نظام لرزیده باید اعدامش کنن .
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 01:32
caroline - تهران - ایران
یکى میتونه به من بگه چه لذتى این کثافتا تو اون پنج دقیقه میبرن! اونم بزور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حیون هم اینکارو نمیکنه؟؟؟
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 01:44
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
اخلاقیات که از جامعه رخت بر می‌‌بندد نمی‌توان به راحتی‌ حتی به نزدیکان اعتماد کرد، البته این بشرِ شیرِ خام خورده غیرِ قابلِ پیش بینی ست، یادم آمد از آن پدرِ اتریشی‌ که دختران خود را محبوس و آنها را نزدیک بیست سال کم و بیش موردِ تجاوز قرار میداد، فرق آن جوامع با جامعه کنونی ما در این است آنها به این موارد به چشمِ پروژه نگاه تا تدابیری بیاندیشند و به جامعه آگاهی‌ هایی بدهند که میزانِ این معضلات کم شود، اما در جامعه کنونی ما قبل از هر چیز اولین فکر قصاص است، به عقیده من باید به این دیو صفت فرصتِ فکر کردن ، درگیری با خود دهند تا رسمِ انسانیت را بلاجبار بیاموزد و تاوانِ تبعاتِ کارِ خود را بدهد، حکومت که از خدا میخواهد قصاص صورت گیرد تا زندانها مهیایِ پذیرأیی از آگاهانِ ایرانی شود و جورِ هزینه کردن برای امثالِ این نکند، علاوه بر آن روحیه انتقام گیری مردم از هم رایج شود...
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 07:20
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
... , در هر صورت قانونِ کنونی افراد را واردِ این ماجرا کرده آنهم با حضورِ سیستمِ فاسدِ قضأیی چون این حکومت که امثالِ قاضی صلواتی و دیگرِ خود . فروختگان دارد، امورش را در دست دارند و رأسش صادقِ لاریجانی است که در چشمِ همه دروغ‌های شاخدار می‌گوید چه رسد در خفا و حکم کردن , این است که خانواده مقتول خود می‌دانند، کشوری چون هند که در آن دموکراسی رعایت میشود از سویی کشورِ فقیر و محرومی است شرایطش برایِ مقابله با مجرم آنهم اپیدمی تجاوزِ گروهی با کشورِ ما فرق می‌کند، خداوند به خانواده مقتول صبر دهد، همسرِ این قاتل چه زجری می‌کشد، از آن سؤ همسرش قاتلِ خواهرِ جوانش است، از این سؤ بچه ائی از او دارد که یاد آورِ پدرِ بی وجدان اوست ، خدا کمکشان کند.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 07:20
shahramareia - تهران - ایران
Behdin - آمستردام - هلند. حکمت اش در این بود که تو را بیافریند تا بیکار نمونی .....تو خودتو درست کن بقیه پیش کش تو خودت فراری از مملکتی نتونستی قدمی برای مملکتت برداری فرار کردی انوقت از دیگران توقع داری؟؟؟!!!! واقعا که
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 07:42
sepherdad - سیدنی - استرالیا
حمید مرد خوبی است و همه‌چیز طبق روال عادی پیش می‌رود تا اینکه!!! این روال عادی کشنده هست که انسان رو از زندگی بیزار میکنه، در واقع انسان از این بغض گرفته توی ایران که بش میگین روال عادی دیوونه میشه!! این رو هم اعدام کنید یه زن دیگه رو هم بیوه کنید یه بچه رو بی‌ پدر کنید هر کاری بکنید اما هیچ وقت خدای نکرده زبون‌ام لال فکر نکنید که انسان به چیزی غیر از روال عادی هم احتیاج داره!!!??
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 09:38
Behdin - آمستردام - هلند
shahramareia - تهران - ایران آخوند‌ها و جیره خور‌های بی‌ فرهنگ عرب زده شون، با توسل به استبداد دینی اتفاقا افرادی را که قدمی‌ برای این مملکت برمی‌دارند فراری میدهند. چه کنیم که فرهنگ زن ستیزی را تا این قلب اروپا هم میاورند و افتخار هم میکنند که آلمان نشین هستند. در ضمن خوش به حال تو که بیکار نیستی‌ و کامنت گذاشتن کارت هست و بابت آن از بسیج پول میگیری.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 10:00
princesse - تهران - پرژن
مرتیکه برو بمیر امثال تو به جای مغز تون از جای دیگه تون فرمان می‌گیرید ..
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 13:44
آرمان شهر من - استهبان - ایران
خواستم کامت بزارم کلی وقت فکر کردم که قاتل رو با چه عنوانی بنویسم! آدم؟؟ حیوون؟؟ و.. بهر حال نتونستم اسمی پیدا کنم که به این قاتل بیاد کلا پشمون شدم.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:10
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
هر چند قضات برای این مردک ابله عقد ه ای رای نهائی را صادر کرده اند اما من معتقدم باید قبل از اعدام مردانی که در زندان صاحب شرف هستند این مردک را بیک طریق که مقتضای زندانیان هست پذیرائی نمایند. دلیل حرف من این است که ان زن بیجاره در ماه رمضان هم وسیله پذیرائی بعنوان یک مهمان برای این بی پدر مادر فراهم نموده و نهایت خرمت را برای ان قائل شده اما این بچه عقده ای بان بیچاره تعرض نموده و ان را هم بقتل رسانیده. لذا من اعتقاد دارم عین همین پذیرائی را در زندان باید از این بچه عقد ه ای بعمل اورند که مسلما اینکار را هم خواهند کرد باورکنید
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 22:48
peyman gh - شفیلد - انگلستان
فقط میشه سکوت کرد
جمعه 22 فروردين 1393 - 00:25
Rezahiz - ویسبادن - آلمان
این مرد یا احمق بوده یا می خواست از دست زنه راحت بشه
جمعه 22 فروردين 1393 - 09:07
avesta 999 - اسلو - نروژ
حیف اسم پدر که روی این حیونه. این مرتیکه باید تو زندان بپوسه.
جمعه 22 فروردين 1393 - 17:22
*Fanoos* - ایران - ایران
همایون شایان - اسلو - نروژ جالب گفتید
شنبه 23 فروردين 1393 - 21:33
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
اگه همینطور پیش بره دیگه خواهر زنی‌ باقی‌ نمیمونه !و اگه خواهر زنه به داماد تجاوز کرده بود و بعد اونو میکشت ، چون یه مرد کشته بود اعدام میشد حالا چه روزه و یا شکم پر !
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 16:41
oghab - هلسينكي - فنلاند
ﺗﺎﺯﻩ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﻴﺸﻪ اﻳﺮاﻧﻲ ﻫﺎ ﻋﺠﺐ ﻣﺮﺩﻣﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻴﻢ....ﻭاﻗﻌﺎ اﺧﺒﺎﺭ ﻫﺎﻱ ﺗﺎﺳﻒ اﻧﮕﻴﺰ و ﻏﻴﺮ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﻫﺴﺖ ﻭﻟﻲ ﻧﻪ ﺑﻪ اﻧﺪاﺯﻩ اﻳﺮاﻥ ....ﻭاﻗﻌﺎ ﭼﻨﺪﺗﺎ ﺑﻤﺐ اﺗﻤﻲ ﺧﻮﺭاﻙ اﻭﻥ ﺳﺮﺯﻣﻴﻨﻪ ..
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 21:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.