فال روز چهارشنبه 9 اپریل - 20 فروردین

فروردین


امروز احتمالا بسیار سخت کار می‌کنید اما کارتان زیاد موثر نیست و به چشم نمی‌آید. شاید آنقدر دلسرد شوید که حتی خود را تسلیم کنید. اما اکنون زمان مناسبی برای دست کشیدن از کار نیست به خاطر اینکه احتمالا بیشتر از آنچه فکر کنید به خط پایان نزدیک هستید. زمانی که از آن عبور کنید دیگران از نقش مهمی که در این راه داشته‌اید با تحسین یاد خواهند کرد.
حافظ:
تو خود وصال دگر بودی ای نسیم وصال خطا نگر که دل امید در وفای تو بست
ز دست جور تو گفتم ز شهر خواهم رفت به خنده گفت که حافظ برو که پای تو بست
تعبیر:گره ی مشکلات تو گشوده خواهد شد به شرط آنکه عاقلانه اقدام کنی. با بی حوصلگی و تندخویی به نتیجه نخواهی رسید


اردیبهشت


اگرچه شما الان در نظر افراد دیگر ظاهر آرام و ساکتی دارید، اما نمونه بسیار خوبی برای افراد دیگر هستید . در زیر ظاهر آرام و متینتان شور و غوغایی برپا است و شما احتمالا سعی می‌کنید که آن را پنهان کرده و بروز ندهید. به جای تلاش برای فروخواباندن افکارتان، به خودتان قول دهید که ابدا هیچ کاری نکرده و فقط خودتان را با آنها سرگرم کنید.
حافظ:
آه و فریاد که از چشم حسود مه چرخ در لحد ماه کمان ابروی من منزل کرد
نزدی شاه رخ و فوت شد امکان حافظ چه کنم بازی ایام مرا غافل کرد
تعبیر:در انجام کاری که در پیش داری دچار مشکل و نا امیدی شده ای. یأس و حرمان انسان را از ادامه ی راه باز می دارد و بهتر است راه های دیگر را هم امتحان کنی. با صبر و حوصله و ایمان می توانی کوه مشکلات را از پیش پای خود برداری. مشورت با صاحبنظران را فراموش نکن. به تنهایی از عهده ی حل مشکلات بر نمی آیی.


خرداد


شاید شما ترجیح می‌دهید که هر طور دلتان می‌خواهد روزتان را سپری کرده و دنبال خواسته‌های خود بروید، اما شما آنقدر آزادی ندارید که این کارها را بکنید. اگرچه شما دوست دارید کاری متفاوت انجام دهید، اما با وجود مشکلاتی که پیش آمده لازم است که به روابط قدیمی‌ خود احترام بگذارید. نگران احساساتی که در دلتان جمع شده نباشید، چراکه همیشه امکان دارد در لحظه آخر همه چیز عوض شود و شما بتوانید به چیزهایی که در جستجویش هستید برسید.
حافظ:
مجلس انس و بهار و بحث شعر اندر میان نستدن جام می از جانان گران جانی بود
دی عزیزی گفت حافظ می‌خورد پنهان شراب ای عزیز من نه عیب آن به که پنهانی بود
تعبیر:دودلی و تردید را از خود دور کن. از همنشینان و دوستان بد دوری کن تا دچار رنج و گمراهی نشوی. آرزوهای دور و دست نیافتنی غیر از رنج و زحمت نتیجه ای ندارد. اعتدال و میانه روی را پیشه کن.


تیر


وقتی که همه چیز سرجای خود قرار گرفته و جفت و جور است روز نشاط انگیز و فرح بخشی می‌شود، بخصوص وقتی که شما می‌توانید در مدت زمانی کوتاه کارهای خیلی زیادی را انجام دهید. اما اکنون فعالیت‌های بیشتری را به برنامه تان اضافه نکنید، وگرنه با برنامه مغشوش و درهم برهمی مواجه می‌شوید که نمی‌دانید چه کارش کنید. پس حالا که در برنامه تان امکان تغییرات وجود دارد، انتخاب آگاهانه داشته باشید و با متنقل کردن یک یا دو قرار ملاقات به روز دیگر به دوستان خود نیز درس بدهید.
حافظ:
مهل که روز وفاتم به خاک بسپارند مرا به میکده بر در خم شراب انداز
ز جور چرخ چو حافظ به جان رسید دلت به سوی دیو محن ناوک شهاب انداز
تعبیر:نا امید نباش. سهل انگاری و تحمل را رها کن. به آنچه داری قانع باش. در طلب آرزوی محال نباش. از لحظه لحظه ی زندگیت بهره ببر تا دچار حسرت و اندوه نشوی


مرداد


امروز ممکن است نزدیک ترین دوست شما، شما را به خوبی درک نکند. شما نمی‌توانید امروز این کار را آسان تر کنید چرا که مایل نیستید هر چیزی را که لازم است بدانند به آنها بگویید. شما سعی نمی‌کنید که زندگی تان را از همین هم که هست پیچیده تر کنید، شاید این به خاطر این باشد که شما می‌ترسید که برای دیگران دشوار باشد که حرف‌های شما را گوش کنند. هنوز هم، اگر یک اقدام حساب شده بکنید ممکن است به بهترین نحو ممکن خوب به هدف تان برسید.
حافظ:
به وصل دوست گرت دست می‌دهد یک دم برو که هر چه مراد است در جهان داری
چو گل به دامن از این باغ می‌بری حافظ چه غم ز ناله و فریاد باغبان داری
تعبیر:از لحظات عمر کمال استفاده را ببر. مراقب باش تا با اعمال و رفتارت دیگران را از خود نرنجانی. در مقابل رنج و مشکلات، استقامت کن. ناله و شکایت از دوران فایده ای ندارد. خودخواهی را رها کن تا بدانی که دیگران هم تو را دوست دارند.


شهریور


چند روز اخیر سردرگم بوده اید زیرا با دیگران بر سر نظراتتان مخالفت داشته اید در حالی که حق با شما بوده است ولی حالا می توانید نفس راحت بکشید. دیگران ممکن است هم چنان با شما مخالفت کنند ولی نظرتان را به خاطر راضی کردن افرادی که مردد هستند، عوض نکنید. در نهایت شادی خود هستید؛ فعالیت های گذشته شما اکنون جواب می دهد.
حافظ:
بر جمال تو چنان صورت چین حیران شد که حدیثش همه جا در در و دیوار بماند
به تماشاگه زلفش دل حافظ روزی شد که بازآید و جاوید گرفتار بماند
تعبیر:راه رسیدن به مقصود دشوار و ناهموار است. شکست امروز به معنی پیروزی فرداست به شرط آنکه از لحظات کمال استفاده را ببری. صبور و شکیبا باش.


مهر


عشق در ذات خود، میتواند با امنیت و آرامش روح همراه باشد و این به این معناست که در صورت نیاز به سویش دست دراز کنیم و به تبع آن، تنهایی را به دست فراموشی بسپاریم. از طرف دیگر شما به طور بالقوه به جهت عکس حرکت میکنید و متاسفانه این باعث میشود که احساس دلپذیر و گرم برآمده از عشق را نزد طرف مقابل، از میان بردارد!
حافظ:
زهد من با تو چه سنجد که به یغمای دلم مست و آشفته به خلوتگه راز آمده‌ای
گفت حافظ دگرت خرقه شراب آلوده‌ست مگر از مذهب این طایفه بازآمده‌ای
تعبیر:از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشته باش و چشم بصیرت داشته باش و سره را از ناسره تشخیص بده. همه ی عوامل برای اینکه به مقصود برسی فراهم است. شک و تردید را از خود دور کن و تصمیمی جدی بگیر.


آبان


شما حتما باید تغییراتی که در حال مدیریت کردنشان هستید را ثابت و مشخص کنید- و این کار وظیفه بزرگ و عظیم شما می‌باشد. تلاش شما برای کندتر کردن روند امور احتمالا به ثمر نمی‌رسد، برای اینکه شما لزوما فراتر از خطوط زمانی عمومی‌که بر شما و تعداد زیادی از همکارانتان تاثیر می‌گذارند را تحت کنترل خود ندارید. عجیب اینکه اگر شما کمتر از دیگران توقع داشته باشید آنها بهتر کارشان را انجام می‌دهند.
حافظ:
وفاداری و حق گویی نه کار هر کسی باشد غلام آصف ثانی جلال الحق و الدینم
رموز مستی و رندی ز من بشنو نه از واعظ که با جام و قدح هر دم ندیم ماه و پروینم
تعبیر:افکار و اندیشه های بلند و متعالی داری. با سعی و تلاش، مقصود شما حاصل می شود. اراده ی محکم و ایمان راسخ، بهترین یار و یاور تو است. سعی کن جاه طلبی را از آرزوها و اندیشه های خود دور کنی.


آذر


در تماس بودن با جنگجوی درونیتان بیش از اینکه فکرش را بکنید سخت و دشوار است. با وجود اینکه بعضی اوقات می‌دانید که باید چکار بکنید ممکن است در رابطه با خودتان احساس ناتوانی و درماندگی کنید. به جای اینکه به خود سخت بگیرید و مدام از خودتان انتقاد کرده و بدین ترتیب خود را دیوانه کنید آرام باشید و به خود قول بدهید که در رابطه با این بی‌ارادگی‌تان کاری انجام دهید. مطمئن باشید این بی‌هدفی مدت زیادی طول نخواهد کشید.
حافظ:
در این خیال به سر شد زمان عمر و هنوز بلای زلف سیاهت به سر نمی‌آید
ز بس که شد دل حافظ رمیده از همه کس کنون ز حلقه زلفت به در نمی‌آید
تعبیر:نگران و مضطرب هستی و می ترسی به هدف خود نرسی اما نا امید نباید بود. خداوند با صابران است


دی


اگر شخصی از طرف شما کاری کرده است اما هنوز مسئله پنهانی است به نظر می‌رسد اکنون زمان آن است که نظر خود را تغییر دهید. ممکن است دیگران نخواهند کسی از شرایط شان باخبر شود اما اگر از آنها حمایت شوند احساس اطمینان می‌کنند. این اختلاف عقاید ممکن است امروز یک جنبش و تغییر بزرگ را بهمراه داشته باشد. اگر هنوز راهی برایتان باقی‌مانده که به عقب بازگردید و خود را از این ضربه عاطفی رهایی بخشید برای همه افرادی که درگیر هستند بهتر خواهد بود.
حافظ:
دانم سر آرد غصه را رنگین برآرد قصه را این آه خون افشان که من هر صبح و شامی می‌زنم
با آن که از وی غایبم و از می چو حافظ تایبم در مجلس روحانیان گه گاه جامی می‌زنم
تعبیر:برای رسیدن به آرزوها، هر راهی را امتحان کن و دست از تلاش و کوشش بر ندار تا به نتیجه برسی. هرچند که راه مقصود دور و دراز است اما عاقبت به آرزوی خود می رسی.

بهمن


حافظ:
به صبر کوش تو ای دل که حق رها نکند چنین عزیز نگینی به دست اهرمنی
مزاج دهر تبه شد در این بلا حافظ کجاست فکر حکیمی و رای برهمنی
تعبیر:قناعت بزرگترین ثروت و گنجینه برای انسان است. آسودگی و فراغت زندگی خود را با ندانم کاری به خطر نینداز. قدر زندگی و خانواده ی خود را بدان. صبر داشته باش و سختیها را تحمل کن تا به نتیجه ی مطلوب برسی. روزگار همیشه نامساعد باقی نخواهد ماند. صبر و قناعت را فراموش نکن. از همنشینان بد احتراز کن تا گمراه نشوی


اسفند


باید با دور اندیشی تصمیم بگیرید و به عواقب و عوارض آن فکر کنید. گروهی در کار خود دچار نوعی بلاتکلیفی شده اند یعنی هم پیشنهاد جالبی برایشان رسیده و هم در آن امتیازاتی دارند بهر حال باید سریعا" تصمیم گیری نمایید و مطمئنا قبول این پیشنهاد به نفع شما خواهد بود.
فال حافظ:
نمی‌کند دل من میل زهد و توبه ولی به نام خواجه بکوشیم و فر دولت او
مدام خرقه حافظ به باده در گرو است مگر ز خاک خرابات بود فطرت او
تعبیر:به زودی در کارها به توفیق و پیروزی می رسی و غم ها و رنج ها به شادی و سرور تبدیل می شود. اگر خودپسندی را رها کنی و به ضعف خود اقرار کنی می توانی راه های تازه ای را آزمایش کنی. به خداوند و کمک های او توکل داشته باش

+20
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.