آغاز به کار «شبکه واسطین ازدواج» زیر نظر سازمات تبلیغات اسلامی

تقاطع: وب‌سایت “تبیان” متعلق به “سازمان تبلیغات اسلامی” در ایران، اقدام به راه‌اندازی یک بخش ویژه “همسریابی” کرده است. این وب‌سایت هدف خود از راه‌اندازی این بخش با عنوان “طرح هم‌سان‌گزینی” را تسهیل ازدواج «آسان» و «موفق» اعلام نموده است.

“تبیان” در توضیح فعالیت طرح همسریابی خود با بیان این‌که “بخش عظیمی” از کاربرانش را جوانان مجرد در سن ازدواج تشکیل می‌دهند، از «محوریت خانواده‌ها»، «حفظ حرمت اشخاص و جوانان»، «امنیت اطلاعات و بالا بودن ضریب اعتماد و اطمینان» و «غیرانتفاعی و رایگان بودن» به عنوان اصول کار خود در این طرح نام برده است.

این وب‌سایت با تاکید بر این‌که «خلاء وجود مجموعه‌ای پویا و هدفمند» در عرصه ازدواج را با تکیه بر “مبانی عمیق اسلامی” و “فرهنگ غنی ایرانی” پرنموده، اولین مرحله از اجرای “طرح هم‌سان‌گزینی” خود را «ورود واسطه‌ها به این عرصه» عنوان کرده و نوشته که در این مرحله، نرم‌افزاری به نام “هم‌سان‌گزینی” در اختیار واسطه‌های ازدواج قرار می‌گیرد تا اطلاعات مراجعان خود را در آن ثبت و نگهداری کنند.

بر اساس این توضیحات، در گام دوم، واسطه‌ها می‌توانند با «رعایت محرمانگی اطلاعات و اخذ اجازه از دیگر واسطه‌ها به اطلاعات بانک‌های یکدیگر دسترسی داشته باشند» و سرانجام در گام سوم و نهایی نیز قرار است “شبکه واسطین” در کل کشور گسترش یابد و “هم‌سان‌گزینی” در تمامی شهر‌ها اجرا شود.

“تبیان” خاطرنشان کرده که این واسطه‌ها ابتدا باید در این وب‌سایت ثبت نام کنند و پس از آن‌که مورد تایید نهایی قرار گرفتند، با ورود و فعالیت در “شبکه واسطین ازدواج” با سایر واسطه‌ها وارد ارتباط شوند و با کمک یکدیگر برای کسانی که متقاضی ازدواج هستند، «موارد مناسب را یافته معرفی کنند».

 به نوشته‌ی این وب‌سایت، کلیه متقاضیان ازدواج شامل جوانان مجرد یا اشخاصی که بنا به دلایلی از همسر خود جدا شده یا کسانی که همسر خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از طریق “سامانه همسان‌گزینی”، «مشخصات خود را به نزدیک‌ترین یا مرتبط‌ترین واسطه بفرستند و منتظر معرفی فرد مناسب برای خود باشند».

اقدام وب‌سایت متعلق به “سازمان تبلیغات اسلامی” برای معرفی “همسر مناسب” به جوانان در حالی است که در اسفندماه گذشته، محمود گلزاری، “معاون ساماندهی امور جوانان” در وزارت “ورزش و جوانان”، تمامی وب‌سایت‌های اینترنتی و موسساتی را که در زمینه «همسریابی» فعالیت می‌کنند، «غیرقانونی»  خوانده و گفته بود که «مسوولان با آن‌ها برخورد می‌کنند».

وی در عین حال، وظیفه معاونت تحت مدیریت خود را «همسرگزینی» دانسته و افزوده بود: «در همسرگزینی، ما به زوجین کمک می‌کنیم، انتخاب مناسبی داشته باشند ولی در روند پیدا کردن همسر دخالتی نداریم.»

پیش از این نیز، در آبان ماه سال گذشته، “مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی” با انتشار گزارشی با عنوان “آسیب‌شناسی همسریابی اینترنتی در ایران” اعالم کرده بود که همسریابی اینترنتی به فرصتی برای «دوست‌یابی»، «ازدواج‌های موقت»، «ارتباط نامشروع» و «تامین انگیزه‌های سودجویانه و غیراخلاقی» تبدیل شده‌ است.

+28
رأی دهید
-27

chatra - آمستردام - هلند
جیگی جیگی خونه رسمی و علنی راه اندازی شده چرا لاپوشونی میکنند ؟ اول انقلاب هم ویدیو کلوپ ممنوع بود دیدیم آخر چی شد. هر مسجدی نیاز به مستراح داره
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 12:28
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
مشکل زن گرفتنمون هم حل شد .
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 12:58
perser68 - فلوریدا - امریکا
فقط تأسف برای همه ایرانی هائی که تو این 35سال با اومدن این حکومت نسل کش اسلامی آخوندی جانشون رو دادن و آواره و دربدر شدن و خونواده هاشون!و چند نسل سوختن و همچنان میسوزند!و خوش به حال مردم فلسطین و لبنان که که از این راه به نوائی رسیدن!
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 22:07
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
قوادی اسلامی و چیزی که همه مردان مسلمان ازش لذت میبرن و با ولع ازش دفاع میکنن و حرف میزنن
دوشنبه 11 فروردين 1393 - 11:00
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
Leila leila گوتنبرگ . گوش کن خانم جوش کن عزیز. این کار نه تنها قوادی نیست بلکه همانند کشور های متمدن بانسانها این امکانات را میدهند که بر اساس یک اصل منطقی زندگی خودشان را بکنند. دیگر گذشت که دلال محبت سر حمام برای ادم زن پیدا کند. یا دیگر گذشت که یک فرد اعم از زن یا مرد چشم بسته فردی را برای زندگی انتخاب کنند. در کشور های متمدن نه تنها اینگونه ازانس هائی برای اینکار وجود دارند بلکه انسانها خود شخصا در روز نامه نیاز های اجتماعی خویش را اعلام وزن یا مرد مورد نظر خودشان را تعیین وانتخاب میکنند. چرا شما اسم این کار را قوادی میگذارید. چرا نمیگوئید حرکت بسوی تکامل فکری اجتماعی بیشتر. خانم متمدن ساکن یک کشور متمدن لطفا بهتر و باز تر فکرکن
دوشنبه 11 فروردين 1393 - 18:43
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان. همینقدر که شما با این فکر بازتون زن ایرانی‌ رو صیغه‌ای کردید و رستم و سهراب ما رو به ابوالفضل و علی‌ تبدیل کردید برای ما جای بسی‌ سر افکندیست. این تمدن شماست، واقعا فکر میکنی‌ با این طرز فکر جنسی‌ که پایه و اساسش امیال شهوانی هست می‌شه بهتون گفت متمدن ؟ تمدن این نیست جناب . کمی‌ کمتر موز و خرما بخور تا ذهنت بتونه گرد مسایل انسانی‌ و علمی‌ بچرخه بلکه بفهمی تمدن یعنی چی‌
دوشنبه 11 فروردين 1393 - 23:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.