ازدواج همجنس‌گرایان در انگلستان و ولز قانونی شد

رفتار همجنس‌گرایانه از سال ۱۹۶۷ به بعد در انگلستان و ولز قانونی شناخته شد



همزمان با آغاز روز شنبه به وقت گرینویچ، ازدواج همجنس‌گرایان در انگلستان و ولز قانونی شد. دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، روز جمعه با حمایت قاطع از این قانون گفت: "اکنون ما همه برابریم."

قانونی شدن ازدواج افراد هم‌جنس از معدود مواردی است که بیشتر احزاب اصلی بریتانیا از آن استقبال کرده اند. با وجود این، برخی گروه‌های مذهبی همچنان مخالف چنین قانونی هستند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، روز پنجشنبه، ۲۸ مارس (هشتم فروردین)، ساعاتی پیش از اجرایی شدن این قانون در سخنانی از آن قاطعانه حمایت کرد و گفت که قانونی شدن ازدواج افراد همجنس این پیام را به جامعه می دهد که "اکنون همه ما برابریم."

اسکاتلند ماه گذشته قانونی مشابه به تصویب رساند و قرار است نخستین ازدواج دو فرد همجنس در ماه اکتبر آینده در اسکاتلند ثبت شود. ایرلند شمالی هم اعلام کرده که فعلا قصد پیروی از این اصلاحات قانونی را ندارد.

در انگلستان قرار است نخستین ازدواج دو فرد همجنس در دقایق آغازین روز شنبه و همزمان با لازم الاجرا شدن این قانون جدید صورت گیرد.

همجنس‌گرایی در سالهای نه چندان دور در بریتانیا غیرقانونی بود و از آن علاوه بر یک رفتار متضاد با باورهای مذهبی، به عنوان یک ناهنجاری روانی و بزهکاری یاد می‌شد.




آلن تورینگ، نابغه ریاضی که کمک های او به رمزگشایی از کدهای آلمان نازی، یکی از عوامل مهم پیروزی متفقین بر متحدین در جریان جنگ جهانی دوم بود، به علت همجنس‌گرایی در سال ۱۹۵۲ محاکمه شد



رفتار همجنس‌گرایانه از سال ۱۹۶۷ به بعد در انگلستان و ولز و از سال ۱۹۸۱ در اسکاتلند قانونی شناخته شد و ایرلند شمالی هم در سال ۱۹۸۲ به این قانون رسمیت بخشید.

پیش از تصویب این قوانین و حذف همجنس‌خواهی از فهرست "بیماری‌های روانی" دولت افراد همجنسگرا را بازداشت و محاکمه و به اجبار به "مراکز روانی و درمانی" اعزام می کرد.

 آلن تورینگ، نابغه ریاضی که کمک های او به رمزگشایی از کدهای آلمان نازی، یکی از عوامل مهم پیروزی متفقین بر متحدین در جریان جنگ جهانی دوم بود، به علت همجنس‌گرایی در سال ۱۹۵۲ محاکمه شد.

در سال ۲۰۰۹، و در پی یک کارزار اینترنتی، گوردون براون، نخست وزیر وقت بریتانیا از رفتار حکومت با آلن تورینگ عذرخواست و ملکه بریتانیا هم کلیک سال گذشته در حکمی تشریفاتی محکومیت این نابغه همجنس‌خواه دنیای ریاضی را عفو کرد.

+107
رأی دهید
-98

asal30 - بندرعباس - ایران
آه حالم بهم خورد . تنها چیزی که در عمرم از دیدنش بشدت ناراحت شدم. دیدن کارهای همجنس بازان بود . مشخص میشه دولت انگلستان یک دولت بشدت بیمار روانیه. همه اینا نشانه فساد و بیماری روانی است نه آزادی جنسی .
شنبه 9 فروردين 1393 - 12:12
Kiyanoush - زاربروکن - آلمان
باز یک موفقیت دیگر و تبریک به همهٔ همجنسگراها،سخت برای محافظه کاران و آدمهایی که دم از مذهب میزنند ...به امید آزادی بیشتر و دموکراسی برای همه مردم با هر عقیده و تفکوری و در نهایت احترام متقابل... میدونم دوباره یکسری از کاربران میان و هرچی‌ دلشون میخواد مینویسند ولی‌ خوب از اینکه این کامنت من باعث می‌شه که همجسگرا‌هایی‌ که تو ایران یا بیرون از ایران هستنند این حس داشته باشند که ما هستیم،برای من کافیست.
شنبه 9 فروردين 1393 - 12:39
humans win - فرایبورگ - سویسس
احمقانه ترین چیزی که تا به حال بشر بهش میگه آزادی
شنبه 9 فروردين 1393 - 12:48
danilprimmer - لندن - انگلستان
ﺧﻴﻠﻲ ﻭﻗﺖ ﻛﻪ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺷﺪﻩ. ﺯﻧﺪﻩ ﺑﺎﺩ اﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ و ﺑﺮاﺑﺮﻱ
شنبه 9 فروردين 1393 - 13:49
میو میو - تهران - ایران
مرده شور همجنس گرایی بشه...حالم بهم می خوره...
شنبه 9 فروردين 1393 - 13:55
TEHRANNN21 - تهران - ایران
کاری به همجنس بازان ندارم ، به قول موزیک ویدئوی گوگوش که میگه احساسی‌ درشون هست که نباید باشه. هرچی‌ هم بیشتر فکر کنی‌ آخرش به این نتیجه میرسی‌ که باید یقه‌ خدا را بگیری که چرا...! پس باید بهشون احترام گذاشت.مگه آزارشون به تو میرسه؟ ولی‌ با قبول فرزند خواندگی به عزیزان همجنس باز شدیدا مخالف هستم، چون در حق اون بچّه ظلم می‌شه، حداقل تا زمانی‌ که دید جامعه به همجنس باز‌ها اینجوری هست.
شنبه 9 فروردين 1393 - 14:48
Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران
چقدر تنفر انگیزه حساب کن تو یه خانواده یه مادر ویا پدر چقدر زجر روحی میکشه که پسرش دچار این بیماری شده و با یه پسر دیگر زندگی میکنند و یه موقع هم بخواهد این پسر با همسر مردش در یه مهمانی خانوادگی شرکت کند. زمین دهان باز کند و این پدر و مادر از خجالت بروند توی زمین حق دارند.
شنبه 9 فروردين 1393 - 15:07
humans win - فرایبورگ - سویسس
1 سوال ؟. آیا بین حیوانات هم همجنس با هم جنس حرکت روشنفکرانه و دموکراتیک س . ک.س یا همون هم جنس گرایی می کنه ؟
شنبه 9 فروردين 1393 - 15:18
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
یکی از گناهان نابخشودنی.
شنبه 9 فروردين 1393 - 15:40
bineshaan - لندن - انگلیس
زندگی خصوصی هر فرد به خودش بستگی داره. من مخالف با هم بودن افراد همجنس با یک دیگر هم نیستم٬ ولی از اینکه اینها از کلمه ازدواج یا مریییج استفاده میکنند بسیار عصبانی میشم. ازدواج یعنی مرد و زن. این گروه کمتر از ۵٪ عملا حقوق ۹۵٪ از اجتماع رو نادیده میگیرن. چرا نباید بجای واژه مقدس ازدواج از واژه دیگری استفاده کنند.
شنبه 9 فروردين 1393 - 15:46
sepherdad - سیدنی - استرالیا
خدا لعنت کنه انگلیس رو که عامل فساد توی این دنیا هستن.
شنبه 9 فروردين 1393 - 18:33
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
در نظر سنجی ها ٨٠ درصد مردم بریتایا با دادن حق ازدواج به همجنسگرایان موافقند. این نشون میده چطور در کشوری مثل بریتانیا دموکراسی نهادینه شده که همه میتونن دارای حقوق مساوی باشن که نه تنها دولت بلکه ملت هم اونو به رسمیت میشناسه. این تک تک شهروندان در یک جامعه هستند که دموکراسی رو بنا میگذارن که یک جا میشه بریتانیا و یک جا هم میشه بندر عباس!
شنبه 9 فروردين 1393 - 18:27
jila.purple - وین - اتریش
به به آفرین عالیه فردا آدم کشی و ازدواج با کودکان رو هم قانونی کنید خوب اینم آزادی حساب می شه بعضیا دوست دارن!!متاسفم.
شنبه 9 فروردين 1393 - 19:51
sarap - ونکوور - کانادا
واسه جامعه ایران تا ۱۰۰۰ سال دیگه هم این اتفاق نمی افته، قانونی نه ها، خود مردم و افکار متحجر اقشار به اصطلاح تحصیلکرده. از همین کامنتها میشه فهمید چقدر وضع خرابه تازه اینا آدمای یه درجه امروزی تر هستند که به کامپیوتر و تکنولوژی دسترسی دارند وای به حال مردم عوام کوچه بازار!
شنبه 9 فروردين 1393 - 18:54
perser68 - فلوریدا - امریکا
آقا جان،این راضی،اون راضی،منو تو ناراضی؟بگذارید زندگیشون رو بکنن!انقدر میزنین تو سرشون و از خونه و کاشونه و خونواده و کار و زندگیو سرزمین مادری فراریشون میدین،بعد که چها رتاشون هم از روی اجبار پناهنده غربی ها میشن،به ان دماغتون بر می خوره که آبروی ایرانی رفت و پناهنده های ایرانی ایننو اونن!جالبتر اینکه ما دگرجنس ها هم از دست یه عده جماعت متحجر در امان نیستیم!حق کار در بخش زنان بیمارستان رو نداریم و برای پانسمان بالایه زانوی زن بیمار باید حتماً یه همکار زن از بخش دیگه بیاد!زن گرفتیم تا عمر داریم بسازیم و زن هم همینطور،فرقی نمیکنه!خلاصه از روزی که طاعون اسلامیه 57 به مملکت ما زد،بهائی و
شنبه 9 فروردين 1393 - 17:31
perser68 - فلوریدا - امریکا
مسیحی و کردو لرو ترک و عربو درویش و زن و مرد و دو جنس و تکجنس و بی جنس و بد جنس و خوش جنس و ترنس جنس و همجنس بد و کی خوب و پاک و راستگو درست و سالمه نمیدونم!احتمالاً پلنگای ما،سگایه ما آهو های ما و شیر های ما هم همجنس بودن که نسلشون رو زدیم😊 آقا یه جای کار میلنگه!تو آلمان، حزب نازی هنوز اینجا و اونا اجازه فعالیت داره!به حق خودمون قانع نبودیم و خمینی جلاد رو برای ما تو ترشی خوابونده بودن فرستادن،ما هنوز همونیم و بعد از اینهمه کشتار درس نگرفتیم!معیار من فرخزاد هست و بس!تو چهاردیواریه خونش چه میکرد،مال خودش بود!صد سال دیگه مثل فرخزاد، زاده نخواهد شد! .
شنبه 9 فروردين 1393 - 17:32
biparva-jan - تهران - ایران
بهت تبریک میگم Kiyanoush امیدوارم در محل اقامت تو خوابیدن با مرد های دیگر ازاد شده باشه و تو بتونی از ازادی و دمکراسی حد اکثر بهره رو ببری.
شنبه 9 فروردين 1393 - 18:57
rahaei - تهران - ایران
Kiyanoush - زاربروکن - آلمان. هنوز خیلی جای کار هست ولی جا میوفته. مردم میفهمند کم کم. من همجنسگرا نیستم ولی چند سالیه که این قضیه برام اهمیت پیدا کرده و با مردم حرف میزنم درین زمینه. خیلی آدم ها تغییر کردند، کسی که چند سال پیش میگفت اه اه چندش حالا به اونجا رسیده که میگه به من چه که هر کسی چی کار میکنه ! و این خیلی خودش اتفاق خوبیه.
شنبه 9 فروردين 1393 - 20:11
mosafer60 - لندن - انگلیس
دوتا از مشتریهای من همجنس باز هستن که با هم زندگی‌ می‌کنن و از خیلی‌ از ماها که به قول خودمون سالم هستیم انسان تر و مهربون تر و درست تر هستن.زندگی‌ شخصی‌ و تعرض فکر هر کس تا زمانی‌ که برای دیگران مزاحمت ایجاد نکنه به خودش مربوطه.مط سفانه ما ایرانیها راجب همه قضاوت می‌کنیم و نظر میدیم جز خودمون.این نشون دهنده آزادی چیزی که تو ایران مردم آرزوشو دارن .
شنبه 9 فروردين 1393 - 23:40
Danilprimmer - لندن - انگلستان
مرده شور کسانی رو ببرند که فضول هر کاری هستند، همجنسگرا هستم دوست دارم أینجا بزرگ شدم و کار به کار کسی هم ندارم و در ضمن به شما چه مربوط شما رو که تو قبر من نمیزارند . تا کور شود هر أنکه تا مرا تواند بیند
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 02:05
Moama123 - بوداپست - مجارستان
عالیه باید برم اونجا یه پیر مرد که دندوناش ریخته باشه بگیرم منم
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 02:25
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
humans win - فرایبورگ - سویسس. - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_animals_displaying_homosexual_behavior
شنبه 9 فروردين 1393 - 21:09
جنگنده - تهران - ایران
همه اینها نشان دهنده این است که اینها یعنی انگلیس و آمریکا و نوچه هایشان، شیطان پرست هستند و به قولی فراماسون و تمام این کارها برای نابودی بشر و گسترش فساد و زمینه برای ظهور دجال یا همان آنتی کرایست به قول خودشان میباشد. لعنت براین نوکران شیاطین. به امید نابودی همه اینها.
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 08:21
جنگنده - تهران - ایران
دور از ذهن نیست که دولتهای کثیف و شیطانی، چند وقت دیگر ازدواج با حیوانات را هم رسمی کنند که اکنون خیلی از مردمشان این کار کثیف را انجام میدهند.
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 08:23
جنگنده - تهران - ایران
rahaei - تهران - ایران .......................... همین تفکر امثال تو که میگید به من چه که دیگری چکار میکنه وضع دنیا را به این روز انداخته اگر به شما و خدای شما که همان رژیم شیطانی آمریکا میباشد، هیچ ربطی نداره که دیگران چکار میکنند پس چرا دائم خدای شیطانی شما یعنی آمریکا دائم به کشورهای دیگر لشکر میکشد. مگر نمیگویید به شما چه ربطی داره دیگران چکار میکنند. جمع کنید این روشنفکر بازیهای احمقانتون رو. یک مشت تازه به دوران رسیده و ندید بدید که معلوم نیست از کدوم پشت کوهی بلند شدین اومدین حالا برا ما روشنفکر بازی در میارید. جمع کنید دلقک بازی ها رو.
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 08:27
sepherdad - سیدنی - استرالیا
بعضی‌ از افراد ساده لو و نادان میگن مگه به ما ضرری میرسونه که دو نفر با هم جنس با هم باشن ، موضوع این نیست که دونفر که با هم هستن چه جنسی‌ دارن، کسی‌ هم نمیدونه که دو نفر توی خونشون چه کثافت کاری میکنن، موضوع این هست که این افراد هدف دیگری دارن، هدف این افراد نابودی جامعه هست، این افراد هر سال در یک شهر یه کرناوال رنگی به راه میندازن و کلی از بچه‌ هارو جزب می‌کنن، توی مدرأس به شدت تبلیق می‌کنن که افراد \گی‌ با هوش ترن و با حال ترن, با بوق و کرنا همه جا جار میزان که ما هم جنس باز هستیم!
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 15:35
perser68 - فلوریدا - امریکا
آزاد اندیش3322 - دورام - انگلیس. مطب جالبی بود.سال نوت مبارک
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 16:10
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
از بزرگترین و ناا بخشودنی‌ترین گناهان همانا فدای آقا شدن هست و بس.
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 17:42
کوروش مهری - یزد - ایران
چی بگم دنیا پر از احمقه!!(همه مخالفان همجنسگرایی)
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 18:04
perser68 - فلوریدا - امریکا
Spehrdad - استرالیا. اگه اینجوری فکر میکنی،پس.. میکنی تو غرب نشستی!دست بچه ها تو بگیر و هر چه زودتر برگرد به همون مملکت ورشکسته، با سردمداران نژادپرست مثل خودت!نژادپرست!
یکشنبه 10 فروردين 1393 - 21:47
راهجو - فریدونکنار - ایران
این رفتار اگه جنبه تبلیغی پیدا کنه و بخواد رو شخصیت بقیه مردم جامعه از کودک تا بزرگ تاثیر بذاره خوب تصور کنید در فرداهایی نصف به نصف همجنسگرا باشن و همینطور آمارها بالا بره آخرش چی میشه ؟!!! نگید که فقط برخیها که بصورت ژنتیک دارای این خصوصیات هستند به این عمل دست میزنن چون ظاهرا این ژن مسری شده و کنجکاوی بقیه دگرجنس گراها رو هم برانگیخته و رو به جلو میره
جمعه 15 فروردين 1393 - 15:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.