فیس بوک یک شرکت تولید فناوری‌های مجازی را دو میلیارد دلار خرید

شرکت فیس بوک در تازه‌ترین حرکت از سلسله معامله‌های نجومی خود شرکت «آکیولس» را به بهای دو میلیارد دلار خریداری کرده است و آن طور که صاحبنظران می‌گویند یک گام به عرصه «فن آوری‌های پوشیدنی» نزدیک‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت «آکیولس» - که تنها دو سال پیش تاسیس شد - در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و تحقیق درباره واقعیت مجازی فعالیت داشته است.

معامله فوق در پی آن انجام شد که فیس‌بوک مجموعه سازنده برنامه کاربردی (اَپ) «واتس‌اپ» را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خرید.

به نظر می‌رسد که الگوی خریدهای اخیر فیس‌بوک در راستای ایجاد تحولی در این مجموعه بزرگ و پرطرفدار انجام می‌شود، به خصوص که به تازگی کاربران شبکه‌های اجتماعی اقبال بیشتری نسبت به استفاده از «تلفن‌های همراه هوشمند» نشان داده‌اند و آینده نامطمئنی را برای رایانه‌های شخصی در برابر رقبای کوچک و همه کاره‌شان رقم زده‌اند.

بسیاری از کار‌شناسان رسانه‌های و فن آوری‌های جدید می‌گویند که دستگاه‌های پوشیدنی قالب بعدی دستگاه‌های ارتباطی انسان‌ها خواهند بود.

شرکت گوگل در حال انجام آزمایش‌های نهایی بر روی پروژه معروف «عینک گوگل» است و هفته پیش اعلام کرد کرد که کار بر روی ساعت‌های مُچی هوشمند رایانه‌ای را نیز آغاز کرده است.

روز سه شنبه، پنجم فروردین ماه، شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که فناوری واقعیت مجازی می‌تواند قالب جدید ارتباطات بین انسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشد.

مارک زاکربرگ، مدیرکل اجرایی و موسس فیس‌بوک در تماس تلفنی با تحلیلگران و خبرنگاران گفت: «تاریخ صنعت بدین گونه بوده که هر ۱۰ الی ۱۵ سال شاهد یک تحول رایانه‌ای جدید بوده‌ایم، چه آن زمان که رایانه شخصی بود، یا بعدش که شبکه جهانی ایجاد شد و یا این اواخر که فن آوری ارتباط همراه عرضه شده است.»

زاکربرگ ۲۹ ساله در بخش دیگری از توضیحات خود تصریح کرد که از دید فیس‌بوک واقعیت مجازی بخشی از زندگی مردم را در آینده تشکیل خواهد داد.

موسس فیس‌بوک گفت: «پیش‌بینی طولانی مدت ما این است که واقعیت مجازی و تقویت شده بخشی از زندگی روزمره مردم را در آینده رقم خواهد زد.»

+9
رأی دهید
-2

humans win - فرایبورگ - سویسس
دوستان دارند همه چیز رو می خرند تا new world order یا همون سیستم دنیای یک دولتی رو درست کنن . به رودی هم جنگ بزرگی راه می اندازن تا حمعیت رو کم کنن و بتونن همه آونها رو برده خودشون کنن و البته شیطان یا لوسیفر یا evile ......
‌چهارشنبه 6 فروردين 1393 - 21:28
میو میو - تهران - ایران
humans win - فرایبورگ - سویسس:به حرفت موافقم...دنیا داره توسط این شرکت ها به جنگ عظیم پیش می رود....
‌پنجشنبه 7 فروردين 1393 - 10:10
کبالت3 - کرج - ایران
ماهم دو دلار میدیم فیلترشو میخریم کبلائی
‌پنجشنبه 7 فروردين 1393 - 10:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.