وزارت امور خارجه سوئد: از فرزان اطهری حمایت کنسولی می‌شود

عکس برگرفته از شبکه‌های اجتماعی

در پی محکومیت فرزان اطهری مدل ایرانی-سوئدی به حبس ابد در دوبی به اتهام همراه داشتن کوکائین، وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد که با این تبعه ایرانی-سوئدی در ارتباط است و حمایت‌های کنسولی لازم برای وی در نظر گرفته شده است.

فرزان اطهری در ۱۵ ژانویه سال جاری در دوبی با ۲۱ گرم کوکائین بازداشت و به زندان منتقل شد.

لین دوهامر، مسوول امور رسانه‌ای وزارت امور خارجه سوئد در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی در خصوص وضعیت آقای اطهری با اعلام اینکه این زندانی به حکم اعتراض دارد، گفت: "سفارت سوئد هم با فردی که محبوس در زندان است و همچنین وکلای او در تماس است. آخرین ملاقات سفارت در ۲۰ ژانویه صورت گرفته است و نماینده سفارت در تمامی مراحل دادگاه حضور داشته است."

آقای اطهری به تازگی در طوماری که به امضای او منتشر شده در خصوص اتهام داشتن کوکائین نوشته است: "من در بیرون از خانه ام که در برج الخلیفه قرار دارد، در تاریخ ۱۴ ماه مه ۲۰۱۳، وقتی که برای ملاقات دوستم بیرون می رفتم و مواد در جیب خود داشتم دستگیر شدم. می‌خواهم شما بدانید که این مواد اصلا متعلق به من نبوده. من نه در حال استفاده از آن بوده ام و نه قصدی برای فروش آن داشته ام. برای من پاپوش درست کرده اند. از آنجایی که پرونده من هنوز در مرحله استیناف است، به توصیه وکیلم از گفتن جزییات بیشتر معذورم. اما به محض پایان یافتن مرحله استیناف تمام جزییات را درباره چگونگی درگیر شدنم در این ماجرا بازگو خواهم کرد."

این طومار را تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر امضا کرده‌اند و نخستین کسی که این طومار را امضا کرده عبدالحسین اطهری ،پدر این متهم است که گفته فرزندش "بی گناه" است.

آقای اطهری برای بیش از سه سال پیش از دستگیری در دوبی زندگی می‌کرد. او پیشتر در فیلمی با نام چهل سالگی به کارگردانی علیرضا رئیسیان بازی کرده بود.

+72
رأی دهید
-9

mehrdad58 - لندن - انگلیس
حالا اگه این آقا مدل نبود و تیپو قییافه نداشت کسی‌ تره هم براش خورد نمیکرد .
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 16:53
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
این حرف که مواد مال من نبوده زیاد قابل باور نیست. ولی سوال اینه که پلیس از کجا میدونستنه کسی با این شکل و وضع و قیافه مواد همراهشه و چکش کرده. هر چی باشه افرادی که قوانین سخت گیرانه کشوری رو میدونند خیلی باید مواظب باشند.
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 16:55
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
من نفهمیدم طومار امضا کردن برای چیه مد شده. خوب خلاف کرده و متهمه حالا میره دادگاه باید مشخص شه که داستان چی بوده. طومار چه مشکلی حل میکنه.
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 16:56
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
کاری به راست و دروغ حرفای این بیچاره ندارم،،اما بعضی‌‌ها یه جور پاپوش هایی درست می‌کنن که با صد هزار مدرک هم نمیشه ثابت کرد بی‌ گناه هستی‌،،میدونم خیلی‌‌ها میگن مگه میشه ادم از جیب خودش بی‌ خبر باشه? آره میشه! مخصوصاً جیب کاپشن و کت ،، نامردی کردن مایه نمیخواد
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 16:13
new idea - لندن - انگلستان
خدا رو شکر..این درست نیست که یک نفر رو تنها واسه خاطر یک خلاف بگیری بندازی تا ابد تو زندان..بهیچوجه نیست..فرزان یک مدل-بازیگره و نیازی به خریدو فروش مواد و این کارای چیپ نداشته..یک جرم کرده و باید معادلش(عادلانه)تنبیه بشه،نه قربانی!!اشتباهش این بوده که در کشوری این کارو کرده،که مجازات این کار، هیچ تناسبی با ماهیتش نداره.این مجازات بربرهاست!
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 17:21
afsoon.fr - پاریس - فرانسه
خدارو شکر .امیدوارم به زودی خبر آزادیشو بشنویم.آمیییین
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 18:13
ukang - لندن - انگلستان
عقاب سرخ ==باهاتون موافقم, حسادت و بدجنسی کارهازکه نمیکنه! امارات چاهارتازقرص اعصاب هم ازت بگیرن سین جیم داری. یعنی میشه یه همچین کسی مثل و نقل و نبات چند بسته از اینا رو تو جیبش حمل کنه? خدا کمکش کنه, گرچه حتی اگه ال خودشهم بوده دیگه این حکم بسااااااار نا عادلانه هست
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 18:57
piade - تهران - ایران
نمیفهمم کسی که تو سوئد خانه و زندگی داره و همه جوره زندگی خوبی داره چرا باید بره تو دوبی زندگی کنه ؟! عربها چشم دیدن ایرانیهارو ندارند مخصوصا که ایرانی موفقی باشی
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 20:27
senator x - تهران - ایران
new idea - لندن - انگلستان:من باهرنوع (مواد)شدیدامخالفم و نمیشود گفت که این قانون بربرهاست. ایکاش این قانون (بربرها)بطورجدی درایران هم اجرا میشد تا 40%جوانان وطن معتاد نبودند.آقا یا خانم عزیز, آرزو کن این قانون بربرها درتمام جهان اجرا شود.دنیای سالم بد نیست.
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 21:00
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
البته این موارد در حیطه کاری من نیست. فقط برای کنجکاوی می‌پرسم. چاله هایی که بر دو . گونه جوانک نقش بسته ، ناشی از زدن پک های غلیظ جان سوز به منقل و فور نیست ؟
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 21:31
ousi.gh - مانیل - فیلیپین
فدای آقا - اودنسه - دانمارک/ کاملا مشخصه در حیطه ی کاریت نیست
جمعه 16 اسفند 1392 - 03:17
azadeh11 - آمستردام - هلند
ایرانیان در سوئد خوشبختانه اگه کسی‌ گرفتار بشه شدیداً کمکش میکنند، امیدوارم که زودتر آزاد بشه، به امید آزادی همه مردم دنیا. فدای آقا - اودنسه - دانمارک. یکی‌ از زیبا یهای این مدل این هست که چاله‌های روی گونه‌هایش هست، فدای مردم ایران . شما خودت را ناراحت نکن هر چی‌ ًپک بزنی چاله صورتت مثل این مدل نمی‌شه،
جمعه 16 اسفند 1392 - 07:49
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
فدای آقا - اودنسه - دانمارک، این نکته سنجیت جالب بود.
جمعه 16 اسفند 1392 - 15:14
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.