واکنش ایران به تهدید جیش‌العدل برای اعدام گروهبان گروگان گرفته‌شده

سخنگوی وزارت کشور ایران در واکنش به تهدید گروه جیش‌العدل برای اعدام گروهبان گروگان گرفته شده ایرانی، گفته که «اقداماتی در محل در حال انجام است که نمی‌توان به ذکر جزئیات آن پرداخت.»
 
حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با ابراز امیدواری نسبت به آزادی پنج سرباز ایرانی از دست جیش‌العدل، تاکید کرده که «جزئیات اقدامات انجام شده» برای آزادی این سربازان «قابل طرح نیست.»
 
او همچنین گفته است، هیاتی که از طرف دولت ایران به بلوچستان پاکستان سفر کرده بود، «اقدامات لازم» را انجام می‌دهد و افزوده که دولت پاکستان نیز «همکاری‌هایی» با دولت ایران در این رابطه داشته است.
 
جیش‌العدل گروهی که ۱۹ بهمن‌ماه، چهار سرباز و یک گروهبان مرزبان ایرانی در مناطق مرزی با پاکستان را به گروگان گرفت، روز چهارشنبه هفتم اسفند اعلام کرد که گروهبان دستگیر شده را اعدام خواهد کرد.
 
این گروه اعلام کرده که دادگاه شرع این گروه، حکم اعدام گروهبان ایرانی را به دلیل اعدام یکی از نزدیکان این سازمان در زندان‌های ایران و توسط حکومت جمهوری اسلامی صادر کرده است.
 
این گروهبان، در فیلمی که سایت فارسی العربیه در هفته پایانی بهمن منتشر کرد، خود را جمشید دانایی‌فر معرفی کرد و از حکومت ایران خواست تا درخواست‌های جیش‌العدل را بپذیرد تا او و چهار سرباز دیگر آزاد شوند.
 
جیش‌العدل گفته که این پنج سرباز را در قبال آزادی ۵۰ تن از اعضای زندانی خود در ایران، ۲۰۰ تن از «جوانان و علمای اهل سنت» و ۵۰ تن از «زنان مسلمان و سنی اسیر در سوریه توسط سپاه پاسداران»، آزاد می‌کند.
 
در همین حال، حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه ایران، چهارشنبه هفتم اسفند، از «سلامتی» سربازان ربوده شده خبر داد و اعلام کرد که «پیگیری‌ها برای آزادی این مرزبانان در جریان است.»
 
اما جیش‌العدل در بیانیه‌ای گفته که حکومت ایران تاکنون «هیچ گامی» برای آزادی سربازان خود برنداشته و «هیچ عملیات و مذاکره‌ای» نیز صورت نگرفته اما جمهوری اسلامی می‌خواهد «با تبلیغات دروغین مردم را بفریبد.»
 
این گروه همچنین تاکید کرده «در حال جنگ» با حکومت ایران است و از مردم خواسته تا «فرزندان خود را برای سربازی به بلوچستان نفرستند» زیرا در این منطقه «جنگ است و {آنها} در جنگ یا کشته می‌شوند و یا به اسارت گرفته می‌شوند.»
 
ایران و برخی از کشورهای جهان مانند آمریکا، جیش‌العدل را یک سازمان تروریستی می‌دانند اما این گروه می‌گوید مدافع حقوق سرکوب شده اهل سنت ایران در برابر حکومت شیعه مذهب مرکزی است و خواستار «جهاد» علیه جمهوری اسلامی شده است.
 
جیش العدل در آخرین بیانیه خود گفته است که «با مردم ایران هیچ دشمنی‌ ندارد» و تاکنون بارها از طریق «بی‌سیم» از نظامیان ایرانی در منطقه سیستان و بلوچستان خواسته تا «از رویارویی با مبارزان و ظلم و جنایت علیه مردم مظلوم» خودداری کنند و «به جای خدمت به خامنه‌ای جنایتکار به خانه‌های‌شان بازگردند» اما امتناع آنها باعث بروز درگیری در منطقه شده است.

+93
رأی دهید
-21

همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
کاش هنوز توانی بود نزد همرزمانم تا درس عبرتی به این تروریست ها می دادند.. خط شکنها و کهنه سربازهای جنگ اینقدر به حاشیه رانده شدن و مورد بی مهری از طرف کسانی که جبهه ها رو ندیدن قرار گرفتن که حالا جای خالیشون احساس میشه. وگرنه این بی سروپاها انگشت کوچک ارتش صدام هم نمی شدن که از ما تودهنی خورد
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 15:27
yas abi - ببرسل - لز
روح وحشی العدل متعلق به سلفی‌ها و عربستان است و طبیعی است که آمریکا با آن مخالفت نمیکند. باید ریشه آنها را خشکاند.
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 15:37
دریای پارس - ایران - ایران
این پاسدارای بوزینه میرن تو سوریه و عراق لات بازی درمیارن .تاوانش را باید مردم بدبخت و زجر کشیده ایران با خون بچه هاشون بدن
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 15:49
hamed-irooni - سیستان - ایران
در اینجا برای همه روشنه که گروه جیش العدل نماینده مردم بلوچستان و هدفش هم رفع فقر یا بهبود زندگی مردم این منطقه نیست، گروهی که دفعه قبل 16 سرباز رو کشت و گفت هدفش حمایت از مردم سوریه بوده و این دفعه که گفته به خاطر عثمان این کار رو انجام داده، هیچوقت خواسته های مردم بلوچستان بر افکار سلفی و وهابیش ارجعیت نمیده، سبک کار اینها درست مشابه تروریست های سوریه هست
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 16:40
hamed-irooni - سیستان - ایران
مشکل ما اینه که هیچ وقت دنبال حق نبودیم، همش دنبال مخالفان بودیم، از لج شاه، دشمن آمریکا و دوست آخوند شدیم، از لج آخوند، دشمن روسیه و دوست آمریکا شدیم، برای ریگی هم خیلی ها همینجوری تصمیم گرفتند و ازش حمایت کردند، در حالیکه هدف هاشون بهم نمی خورد، یکی تشنه خون بود یکی تشنه آزادی،
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 16:40
hamed-irooni - سیستان - ایران
اینجور آدما با این افکار براشون مردم و وضعیت زندگی مهم نیست، حتی اگه تو هلند یا انگلستان هم بزرگ بشن بازم میرن سمت این گروهها، یه نکته دیگه وقتی اینها اسم ایران رو آخر اسم گروهشون میارن برای مردم این استان زیاد هم عجیب نیست چون یادشون نرفته که وقتی ریگی اونجوری مردم رو کشت چجوری شبکه هایی مثل VOA و. ازش حمایت کردن باهاش به عنوان رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران مصاحبه کردند، تعریف های نوری زاده ازش و سکوت صداوسیما(تا قبل از دستگیری ریگی-4 سال بعدش- بهش اشاره نکردند) همه مثل تو قلب مردم اینجا موند
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 16:41
datis - سن دیگو - امریکا
به جای این سربازا بیگناه که چون پارتی نداشتند انداختنشون لبه مرز، ۴ تا آخوندو بدزدید هر کاریم خواستید باهاشون بکنید. اینها گونهی‌ نکردند حتا خود این سربزهم از این رژیم متنفرند
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 17:19
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
جیش العدل کاری نکنید که کینه ملت ایران مثل خیانت منافقین ( مجاهدین مریم و مسعود ) فراموش نشدنی‌ بشه . سربازان بیگناه باید آزاد بشوند .
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 17:25
Ramin2004uk - منچستر - انگلستان
این گروه وهابى چه گستاخ شدن دستور میدن کسى برا سربازى نیاد بلوچستان اخه مردک مگر بلوچستان پشت غباله ننتون مزدور عرب دیوانه شدن والا افتاب زیاد خورده به کلشون قاتى کردن
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 17:07
hossein+87 - ایران - ایران
حاکم شرع چیز خورد با هفت جدتون. سرباز بدبخت از همه جا بیخبر که برای حفظ مرز کشورش از شر شما نجاستا رو گروگان گرفتید و تهدید به اعدام میکنید چون یه الدنگی مثل خودتون رو تو ایران اعدام کردن؟!!! عجب توجیه قانع کننده ای! حقوق بشر جان، اینا رو هم ببین! یعنی تف به حکومت ایران که انقدر شل گرفته که شما تفاله ها به هر اسمی میاید و منم منم میکنید. سنی و شیعه و این مزخرفات همش بهونه س.
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 17:58
goosfand - نیویورک - آمریکا
خاک بر سر سپاه بشه که اگه نتونه این سربازان رو برگردونه؛ یعنی‌ اگه نتونه، باید... به عمامه خامنه‌ای، و اگه بتونه، دمش گرم سپاه ایران؛ به هیکل جیش و شاش العدل تروریست
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 18:35
تیتو تیتو - تهران - ایران
شما گروه تروریستی حامی مواد مخدر و خودفروش به عربستان تا الان هم بخاطر مسائل مرزی میتوانید نفس بکشید پس مواظب باشید اگر مرزی فرو بریزد دیگر لانه موشی هم نخواهید داشت تا در خلوت فیلم بگیرید و تهدید کنید.
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 18:49
senator x - تهران - ایران
خدا شاه را بیامرزد. کی جرات میکرد زمان او بسرباز ایرانی اهانت کند.درسال1352برسر تحریکات عراق,شاه بارتش دستور تدافعی داد نه حمله.چون نمیخواست منطقه خاورمیانه مثل الان دچار آشوب بشه. ولی یکبار بشاه گزارش شد که دریک حمله هوائی عراق بنوارمرزی ایران,17 ایرانی روستائی مرز نشین کشته شدند.بلافاصله شاه آماده باش بارتش داد و دریک حمله سریع,ارتش تا 50کیلومتری بغداد پیشروی کرد.رئیس جمهور وقت عراق(حسن البکر)بتمام سران جهان التماس کرد که(جلوشو بگیرید)درهمان سال شاه فقید قرارداد1975را تو حلقوم عراق کرد.یادش گرامی.حالا چندتا عرب .. ببین باما چکار میکنند/
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 22:13
92ارشام - زرند - ایران
این سربازان مثل فرزندان و برادران ما هستند که برای خدمت سربازی رفتندو گرایش سیاسی هم ندارند،اول از همه تمام تلاشها باید صورت بگیره تا ازاد بشوند اما یک نصیخت به سپاه که ادعاش گوش فلک رو کر کرده،برید و عزیزان رو ازاد کنید،اینها از اعراب واجب تدند،اعراب سوریه و عراق،لبنانی و فلسطینی. و یک کم خالی بندی رو کم کنید و مرز خودمان رو اول حفظ کنید بعد ادعای جهانی بکنید که تمسخر خاص و عام نشیم
‌پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 22:36
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
جیس الغدل خیلی اشتباه می کند اگر متوهم شده که حاکمیت به خاطر 2-3 تا راهزن جگر خوار وهابی به آنها باج خواهد داد....جان گرانقدر آن سربازان برای همه ما عزیز است ولی هزاران هزار جان فدای بقای ایران باد!!! اینها همه از گور فاضلاب سعودی بلند می شود.
جمعه 9 اسفند 1392 - 11:38
Azadikhah - تكسل - هلند
خیلی‌ نامردید گروه جیش‌ العدل.آخه گروهبان و سرباز چه گناهی کرده
جمعه 9 اسفند 1392 - 12:17
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
اونکه ریگی بود و آمریکا و اسرائیل و اعراب پشتش بودن مثل پشه گرفتنش و مثل سگ کشتنش .اون مسعود و مریمش که صدام و آمریکا و فرانسه پشتشون بودن دارن میکروب وار در گوشه غربت به زندگی‌ انگلیشون ادامه میدان و سریال سگ کشی اردوگاه اشرف رو از دور رصد می‌کنن.شما تخم پشه‌ها تکلیفتون مشخصه.در آخر اینکه :درود به هموطنان مظلوم بلوچ و هموطنان سنی که قلبشون با خون رگ‌های شیران در بند مون می‌تپه.
جمعه 9 اسفند 1392 - 13:32
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
به نظر من اول آخر سر مار عربستان سعودی (أم الفساد منطقه)رو باید به سنگ کوبید
جمعه 9 اسفند 1392 - 13:36
کوروش مهری - یزد - ایران
جمهوری اسلامی فقط تو عراق و سوریه گنده گوزی می کنی؟مسئول جان این سربازها جمهوری اسلامیه!!
جمعه 9 اسفند 1392 - 14:55
سرسره - اهواز - ایران
دارن درس پس میدن وهابیها حسابی مخشونو شستشودادن خاکبرسرها
شنبه 10 اسفند 1392 - 03:46
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
لعنت تو روحت خمینی با اولین قدمی که در ایران گذاشتی سند قتل عام فرزندان ایران را امضا؛ کردی
شنبه 10 اسفند 1392 - 05:36
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.