کبد اسکی باز مرگ مغزی شده پیست دیزین به رضا داوود نژاد هنرمند معروف سینما اهدا می شود

کبد اسکی باز مصدوم پیست دیزین به رضا داوود نژاد هنرمند معروف سینما اهدا می شود

پدر نوید در لحظه وداغ آخر

شبکه ایران:  اسکی باز  27 ساله کشورمان که  24 بهمن ماه سال جاری در پیست اسکی دیزین پس از برخورد با  دکل برق بدون حفاظ دچار ضربه مغزی شده بود  ظهر روز جمعه دوم اسفند ماه جاری با اهدای اعضایش در بیمارستان مسیح دانشوری تصویری ماندگار از خود بر جای گذاشت.
یکی از بستگان نزدیک شاه سوندی در گفت وگو با شبکه ایران  گفت : پنجشنبه هفته گذشته حوالی ظهر نوید به همراه چند تن از دوستانش در پیست اسکی دیزین در حال اسکی بودند که ناگهان در اثر برخورد با دکل برق بدون حفاظ دچار ضربه مغزی شد .دقایقی پس از این سانحه دلخراش درحالی که اسکی بازهای دیگر شاهد این اتفاق باورنکردنی بودند با اعلام نیروهای امداد دقایقی بعد یک دستگاه هلی کوپتر به پیست دیزین اعزام شد و نوید را به بیمارستان منتقل کردند.پس از چند روز نوید به کما رفته و سپس دچار مرگ مغزی شد. وی افزود : بعد از اعلام مرگ مغزی پدر و مادر نوید  تصمیم گرفتند برای نجات بیماران چشم انتظار  اعضای بدن فرزندشان را اهدا کنند. او اسکی باز خوشرو و خوش اخلاقی بود و از 10سالگی این ورزش را بطور حرفه ای دنبال می کرد و در تیم های مختلف حضور  داشت  .نوید در پیست اسکی به استقبال مرگ رفت،  شنیدن  این خبر دوستان و همه فامیل را بهت زده کرده است . وی اظهار داشت پس از این اتفاق پدرش قصد دارد کمپینی را تحت عنوان کمپین نوید با هدف اسکی امن و ورزش امن بر پا کند. او انتظار داشت نوید در ایجاد این کمپین قدم بردارد. افسوس که شاخه گل زیبای ما زود پر پر شد.پدر نوید با تأسف از این اتفاق  قصد دارد از بروز حوادث ناگوار در ورزش اسکی جلوگیری کند. پدر نوید معتقد است نوید امانتی از سوی خدا بود و اکنون صاحب امانت، امانتش را پس گرفته و او نه تنها از بین نرفته بلکه چندتن دیگر را هم نجات داده است .


سند جدایی  


ایرج شاه سوندی پدر نوید با چهره ای سرشار از مهربانی درباره بخشش اعضای بدن جوانش  گفت : وقتی نوید در قید حیات بود بارها فیلم هایی را می دیدیم که کسی اعضای بدن عزیزش را اهدا کرده است ما از تماشای این نوع بخشش ها لذت می بردیم الان نوبت ما است که این لذت را به دیگران هدیه کرده  و فرهنگ اهدای عضو را گسترش دهیم.چرا باید یک بیمار بخاطر نداشتن  یک کلیه تمام زندگی اش را بفروشد ؟ اگر حوادثی اینچنینی در قشر ورزشکار اتفاق بیفتد به لحاظ اینکه آنها از سلامت جسمی بهتری برخوردار هستند و اعضای بدنشان سالم تر است باید در جهت گسترش این فرهنگ خدا پسندانه گام بردارند تا جامعه از آن بهره مند شود.این را بگویم که هیچ مادری یا پدری نیست که از مرگ فرزندش خوشحال باشد اما ما خوشحالیم که قلب نوید در سینه فرد  دیگری  خواهد تپید و هر از گاهی می توانیم او را در آغوش بگیریم و احساس کنیم که نوید هنوز  زنده است. امیدوارم هر پدر و مادری لذت زنده ماندن و شفای فرزندش را تجربه کند و داغ از دست دادن جگر گوشه اش را نچشد.
پدر  از آخرین دقایقی که نوید را دیده بود  می گوید : همراه با اعضای خانواده برای مسافرت کوتاهی آماده می شدیم قرار نبود  نوید همراه ما باشد  همدیگررا در آغوش گرفتیم و خداحافظی کردیم هنوز 5 ساعتی از تهران فاصله نگرفته بودیم که به ما خبر دادند نوید بخاطر برخورد به دکل برق  به بیمارستان منتقل شده است. وقتی به تهران آمدیم او در اتاق عمل بود. از آن زمان به بعد تنها نویدی را می دیدیم که روی تخت خوابیده وبا  انواع تجهیزات پزشکی نفس می کشد. تنها دستگاه های پزشکی بودند که نبض زندگی نوید را نوید می دادند اما او هر لحظه به پایان راه نزدیک می شد و هیچ آثاری از حیات در وجودش دیده نمی شد.روز به روز امیدمان کمتر می شد. به لطف خدا و دعای مردم امیدوار بودیم. البته همه این دعاها در وضعیت نوید تاثیر داشت زیرا چه بسا که اگر نوید زنده می ماند وضعیت بدتری پیدا می کرد پس لطف خدا این گونه بود که نوید را این گونه از ما بگیرد.

کبد اسکی باز مصدوم پیست دیزین به رضا داوود نژاد هنرمند معروف سینما اهدا می شود

 


آخرین وداع


خانواده شاه سوندی وقتی  در اتاق تیم پزشکی قانونی حاضر شدند در اقدام بی نظیری کبد نوید را به یکی از دوستان صمیمی اش به نام رضا داوودنژاد هدیه کردند. پدر نوید  در این جلسه گفت : نوید ورزشکار بود و اعضای بدن سالمی داشت. چقدر بهتر که با بخشش نویدم چند  نوید زندگی کنند.اینجاست که می بینم نویدم نرفته و حضور  دارد با بخشش اعضای نوید آرامش خاصی پیدا می کنم و اگر اشک می ریزم فقط بخاطر پدر بودنم است و گرنه این مشیت  خدا بوده و من در برابر آن  گلایه ای  نمی کنم و از خداوند سپاسگزارم  .

کبد اسکی باز مصدوم پیست دیزین به رضا داوود نژاد هنرمند معروف سینما اهدا می شود

آقای شاه سوندی در کنار رضا داوودنژاد برگه اهدا عضو را امضا کرد


پدر نوید اثر  انگشتش را به نشانه رضایت در برگه اهدای عضو ثبت کرد و آن را نشانه ای از زندگی خواند و گفت : من نوید های دیگری دارم یک نوید دادم و چند نوید گرفتم.از وزارت بهداشت  بخاطر پیوند عضو سپاسگزارم .نوید برای من نبود امانتی بود که خدا به من داده بود و امروز او را پس گرفت . رضا داوودنژاد از دوستان نزدیک و بسیار صمیمی نوید شاه سوندی در بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان گیرنده عضو کبد  حاضر شد  و درباره حادثه دلخراشی که برای نوید رخ داده بود به خبرنگار ما گفت : واقعا بخاطر سهل انگاری هایی که وجود دارد متأسف هستم چرا باید یک اسکی بازدر پیست اسکی امنیت جانی  نداشته باشد. شاید اگر دکل برق حفاظ داشت هرگز این حادثه رخ
نمی داد و خانواده ای را داغدار نمی کرد. به نظر من و همه دوستانم این جوان 27 ساله قربانی سهل انگاری شده است. این بار این حادثه سراغ نوید آمد شاید بار دیگر سراغ ورزشکار دیگری برود پس باید به فکر چاره و راه حل بود .خانواده شاه سوندی انسان های بزرگواری هستند که در این موقعیت هنوز مسائلی را مطرح نکرده اند اما این سهل انگاری ها از یادها و خاطره ها پاک نخواهد شد.

+214
رأی دهید
-10

mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا
این بیچاره داوود نزاد چند بار باید پیوند بشه؟
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 02:57
malek khorshid - روتردام - هلند
خیلی‌ مردی پدر جان. خیلی‌ سخته. برای شما پدر داغدیده صبر و برای آن مرحوم آمرزش و شادی روحشان را از اهورا مزدا آرزوی می‌کنم.
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 03:08
negeen - کلن - آلمان
آخی عزیزم،
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 05:58
nassau - مالاگا - اسپانیا
بسیار کار بشر دوستانه است این کار، و راستی‌ این اعضای بدن اگر استفاده نشوند در زیر خاک به هدر میروند.
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 15:21
shivaa - تهران - ایران
ضروری تر از جناب داوودنژاد نبود؟؟ایشون قبلا هم یکبار پیوند کرده در صورتیکه هستند کسانیکه مدتهاست در نوبتند و همون یکبار شانس پیوند هم بهشون نرسیده هنوز....این چه عدالتیه انگار پای میز معامله نشستند هیچ جای دنیا اهداکننده و گیرنده با هم درارتباط نیستند اینجا توی اینم باندبازیه لابد دکترها و مسولین هم واسطه اند
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 15:41
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
درود بر شرف تو و روان پاک فرزند برومندت
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 17:55
kimiaa - تهران - ایران
هنرمند معروف سینما؟! این اقای زشت و بدترکیب و بی هنر که بواسطه پدر بانفوذش تحمیل شده به عنوان هنرمند؟؟
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 18:52
beranoosh - لندن - انگلیس
یعنی فقط رضا داوود نژاد تو ایران کبد نیز داره ؟
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 21:25
ekman - شیراز - ‫ایران
بعنوان یک پدر قابل تحسین و ستایش است این مرد گرامی و همجنین مادر این ورزشکار.
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 23:26
Moama123 - بوداپست - مجارستان
باباش خیلی‌ مرد به خدا، بچش تو این مملکت به خاطره اینکه بهائی بود حق دانشگاه و تحصیل نداشت، تو مدرسه نجس صداش میکردن، ولی‌ باباش اینطوری با هموطنای مسلمونش تا کرد. شاید ما آدم بشیم، شور داشته باشیم، منصف باشیم. خودتونو بذارین جای این پدر شما چیکار می‌کردین؟؟
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 08:37
forogh-uk - لندن - انگلستان
خوش به حال آقایی داوود نژاد که اینقدر سعی واسشون کبد جور می‌شه ولی‌ اون بدبختهای که تو نوبت هستن و هیچ پول یا پارتی ندران باید واسه یه عضو بدن چندین و چند سال صبر کنن و شاید هیچ وقت به اونها رسیدگی نشه. خوش به حال آقای داوود نژاد. خیلی‌ دوستت دارم ولی‌ پارتی بعضی‌؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 14:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.