محمد ملکی: خمینی فریبمان داد

محمد ملکی، نخستین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب، در نامه یی سرگشاده، سیاست های جمهوری اسلامی را جزء به جزء، و موبه مو، به نقدی صریح و بی پروا کشیده است.

محمد ملکی، هشتاد ساله، و از مدافعان فعال آزادی های مدنی، در این نامه بیسابقه، پس از پرداختن به رویدادهایی که در ایران به انقلاب و قدرت یافتن آیت الله خمینی انجامید، می نویسد:  
 
"گذشته از شعار اصلی انقلاب که استقلال، «آزادی، جمهوری اسلامی» بود، متأسفانه بقیه ی شعارها بوی «مرگ» میداد. از جمله «مرگ بر شاه، مرگ بر شاه، مرگ برشاه»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر امپریالیسم» و انواع و اقسام طلب مرگها.

"کلمه «مرگ» در ذهنمان جا گرفت و تا امروز که ۳۵ سال از تغییر نظام شاهی به نظام شیخی میگذرد، این کلمه ی منحوس هنوز گریبان ما را رها نکرده است. مگر آن روزها فریاد نمیکردیم «تا شاه کفن نشود، این وطن، وطن نشود؟» ولی دیدیم شاه کفن شد ولی وطن، وطن نشد."

دکتر ملکی سپس پرسیده است:

"مگر در کشوری که نهال خشونت با خون آبیاری شد و رشد کرد جز «مرگ» ثمر دیگری میتوان از آن انتظار داشت؟ ۳۵ سال شعار «مرگ بر...» سردادیم و کمتر از «زنده باد» بهره گرفتیم."

*"خدعه خمینی و زخم التیام نیافته"

نخستین رئیس دانشگاه تهران در دوران پس از انقلاب، از ایرانیان خواسته است که برای جلوگیری از تکرار آن چه «دوران خون و خشونت» می خواند، خرد پیشه کنند، و از «عقل» بهره گیرند. بنوشته او:

"آقای خمینی با کوله باری از حرفهای قشنگ که خواسته مردم در شعارهای اصلی شان بود، به ایران آمد، و ملتی را با وعده های خود فریب داد یا بقول خودش «خدعه» کرد و پایه های دروغ و نیرنگ را استوار ساخت. باید عاقلانه اندیشید که چرا چنین شد و ما به این وضع گرفتار شدیم؟"

دکتر ملکی به همین پرسش بسنده نکرده، باز می پرسد:

"چرا وقتی آقای خمینی در پاریس زیر درخت سیب با آن منیّت و غرور می نشست و آن شعارهای توخالی را که هرگز به آنها اعتقاد نداشت، می داد، ما سابقه ی خشونت ورزی او را در دوران زندگی اش فراموش کرده بودیم؟ چرا از نوشته ها و گفته هایش پی به افکارش نبرده بودیم؟ چرا عکس او را در ماه دیدیم؟ "
 
 
آقای ملکی که نخستین بار روز دوازدهم تیرماه ۱۳۶۰ در پی اعتراض به تعطیل شدن دانشگاه ها و باز ستاندن استقلال آن ها، طعم زندان را در دوران جمهوری اسلامی چشید، و پنج سال پشت میله ها ماند، با اشاره به اعدام های پی در پی در سال های نخست پس از انقلاب در تهران و گوشه و کنار ایران می نویسد:

" آقای خمینی وعده ی «مهر» و «محبت» داده بود اما چند روزی از این وعده ها نگذشت که اعدام سران حکومت سقوط کرده در دادگاه هایی که نه قاضی های آن صلاحیت قضاوت داشتند، و نه [هیچ یک] از بدیهی ترین اصول یک دادگاه قانونی برخوردار بود، آغاز گردید. نه از وکیل مدافع متهم خبری بود، نه از فرصت دفاع متهمین از خود و نه از محیطی که متهم احساس امنیت کند. به جای آیات رحمت و رحمانیت، با ملعبه قرار دادن یکی از آیات قرآن آن را روبروی متهم و در بالای سر به اصطلاح قاضی به دیوار دادگاه می آویختند تا متهم بداند که جز با حکم مرگ و نابودی از آنجا بیرون نخواهد آمد.

"از کشتارهای کردستان و گنبد و قتل عام، روستای قارنا چه بگویم؟ سکوت اکثر ما زخمی شد که هنوز پس از گذشت ۳۵ سال التیام نیافته است."

*به گروگان گرفتن آمریکایی ها زشت و زیانبار بود

دکتر ملکی با "زشت و زیانبار" خواندن حمله به سفارت واشینگتن در تهران در آبان ماه ۱۳۵۸، و به گروگان گرفته شدن نزدیک به هفتاد دیپلمات و کارمند آن، یادآوری می کند:

"آقای خمینی این عمل زشت و زیانبار را که هنوز دود آن چشم هایمان را می سوزاند، «انقلاب دوم» نامید و گروههای سیاسی از چپ و راست و مذهبی با برافراشتن خیمه و بارگاه به تأیید آن کار پرداختند و شعار مرگ بر آمریکا و امپریالیسم سردادند. گروههای سیاسی سعی داشتند هریک صدای خود را بلندتر کنند تا بیشتر انقلابی! بودن آنها ثابت شود. دولت بازرگان استعفا داد و ما، همین ماهای باصطلاح انقلابی، لقب «لیبرال» به او دادیم و لعن و نفرینش کردیم."

*هر که انتقاد کرد، زبانش را بریدیم

این مدافع فعال آزادی های مدنی در ایران، با شرح چند و چون برچیدن دانشگاه ها و زمینه چینی برای سرنگون کردن ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهوری اسلامی، خطبه های حجت الاسلام علی خامنه یی در نماز جمعه تهران را در تحریک صدام حسین به درگیری جنگی با ایران موثر می خواند، و نمونه یی از گفته های رهبر کنونی جمهوری اسلامی را در این زمینه عیناً نقل می کند.

بگفته دکتر ملکی، ادامه جنگ پس از آن چه در ایران «فتح خرمشهر» خوانده می شود، سیاستی نادرست بود که هم آیت الله حسینعلی منتظری [نایب ولی فقیه در آن زمان] و هم مهندس مهدی بازرگان درباره این نادرستی به آیت الله خمینی هشدار گفته بودند. اما جنگ ادامه یافت، و بنوشته دکتر ملکی:

" عده ای که منافع خود را در ادامه ی جنگ می دیدند، جنگ دفاعی را تبدیل به جنگ تهاجمی کردند و وارد خاک عراق شدند و تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا جنگ ۸ سال ادامه یابد و نتیجه آن صدها هزار شهید و مجروح و معلول و بقول آقای هاشمی رفسنجانی بیش از هزار میلیارد دلار خسارت مادی برای ایران شد."

بنوشته دکتر ملکی، بنیادگذار جمهوری اسلامی جنگ را نعمت می خواند اما «نقمت» یا عقوبت نصیب مردم ایران شد.

*سپاه پاسداران پاسدار چیست؟

در این نامه پس از اشاراتی مفصل به دوران پس از جنگ، و ترور شماری از ایرانیان در خارج از کشور، در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، دکتر ملکی قدرت گرفتن سپاه پاسداران در عرصه سیاسی ایران را نکوهش می کند:  

"سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای چه بوجود آمد؟ اگر وظیفه ی سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است، پس باید به این پرسش پاسخ داده شود که انقلاب اسلامی چیست که سپاه باید از آن پاسداری کند؟ مگر هر انقلابی را از شعارهایش نمی شناسند؟ شعار انقلاب اسلامی چه بود؟ مگر مردم در انقلاب استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت را فریاد نمی کردند؟

"آیا سپاه در پی تحقق این آرمانهای ملت ایران بوده یا وظیفه سرکوب و شکنجه و کشتار مردم را به عهده گرفته است؟ بسیجِ وابسته به سپاه در دانشگاهها و مدارس و ادارات و بازار چگونه با مردم رفتار کرده [است] و میکند؟ سپاه و بسیج آزادی آفرینند یا آزادی کش؟"

در زمینه یی باز هم پرسشی، دکتر ملکی سپاه پاسداران را اینچنین به چالش می کشد:

"مگر سپاه نبود که اسفند سال ۷۹ دهها شخصیت دگراندیش از جمله نویسنده را ماهها در زندان مخوف عشرت آباد و در آن سلولهای یک متر در دو متر زندانی نمود و آن رفتار غیرانسانی را با آنها انجام داد و با چشم بسته آنها را به بازجوییهای شبانه میبرد و از هیچ توهین و تحقیر در مورد اسیران دریغ نکرد؟
"مگر بسیاری از آنها با کاسبکاری از جنگ به سرداری نرسیدند و بر همه ی امور اقتصادی و سیاسی مسلط نشدند و ثروتهای کلان و کاخهای فرعونی برای خود و اقوام و فرزندانشان بنا نکردند و شکستن استخوان توده های فقیر مردم را زیر پاهایشان نشنیدند؟ و اگر کسی یا کسانی به این اعمال اعتراض کردند مگر با خون و خشونت با آنها برخورد نشد؟"

*احمدی نژاد «تحفه» خامنه یی به مردم ایران

"این ناراضی سالمند و زندان کشیده جمهوری اسلامی، با نقد دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، و یادآوری قتل داریوش و پروانه فروهر، محمد مختاری، محمدجعفر پوینده، و چندین اندیشه مند دیگر ایرانی در رشته قتل های معروف به «زنجیره یی»، محمود احمدی نژاد را «تحفه» یی می خواند که رهبر جهوری اسلامی به مردم ایران داد:

"در این دوره بلایی بر سر مردم آورده شد که در سال ۸۸ مردم سر به شورش برداشتند و جنبش سبز با ده ها کشته و مجروح و هزاران زندانی سیاسی را شاهد بودیم. بالاخره فقر و فلاکت، دزدی و دروغ و اعتیاد و فحشا به جایی رسید که صدای همه درآمد.

"درگیری بین حاکمان موجب افشاء آدم کشیها و شکنجه و تجاوزها در زندانها و اختلاس های چندهزار میلیاردی و دخالت و آتش افروزی در جای جای کشورهای اسلامی و ... شد. همه ی این اعمال در زمان ریاست جمهوری کسی صورت گرفت که مورد تأیید حضرت «آقا» بود و این حمایتها تا پایان دوره هشت ساله ی رئیس جمهوری احمدی نژاد ادامه داشت. "

*از «نرمش» در ایران خبری نیست

محمد ملکی، انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی را ناشی از ناگزیری سران تهران می داند:

"آقای روحانی با ۱۸ میلیون رأی اعلام شده با یک سوم آراء مردمی که حق شرکت در انتخابات داشتند به ریاست جمهوری رسید. فشارهای کمرشکن تحریم ها و انزوای جهانی و نارضایتی روزافزون مردم، مقامات نظام ولایی را وادار کرد تا دست از جاه طلبی هسته ای بردارند و با روی کار آمدن آقای روحانی مقدمات نرمش در برابر قدرتهای غربی آماده شد و نهایتاً توافق نامه ژنو را به امضا برسانند.

" اما برای مردم این سوال باقی مانده که چرا دهها میلیارد دلار هزینه برای جاه طلبی هسته ای خرج شد؟ آخر این کار که به قیمت فقر و ورشکستگی اقتصادی مملکت تمام شد چه سودی برای مردم ایران داشت؟"

دکتر ملکی افسوس می خورد که از این «نرمش» در خود ایران خبری نیست:

" در این مدت، زندان و حصر و خشونت و اعدام ادامه داشته و معلوم نیست چه زمانی قرار است به حقوق بشر و حقوق مردم ایران احترام گذاشته شود؟"

در این نامه بیسابقه، و بسیار صریح، دکتر ملکی به ایرانیان توصیه می کند:

"بیاییم با تجربه گیری از گذشته دیگر از «مرده باد» کمتر، و از «زنده باد» بیشتر استفاده کنیم."

+785
رأی دهید
-12

سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
خدایا تو را سباس تنها خوبی انقلاب شوم 57رسوایی هر جه بیشتر مذهب و رهبران خرافی صفوی شد تا مردم از این بس بدانند اخوند جماعت بیش از هر کس نه بوی از صلح و اسلام دروجودش هست و نه رحم و مروتی و خداوند را شاکرم که خود و تمام خانواده و حتی بدر بزرکهایم از اساس مخالف این حکومت ننکین بودیم .کجای اسلام میکوید مردم را قتل عام کنید و بکشید در حالی که بیامبر رخمت بس از فتح مکه عفو عمومی صادر کرد و مردم را به اسلام و سلام و صلح موعضه کرد اما این دزخیمان به نام اسلام جه فجایعی مرتکب شدند که اقای ملکی بیان کردند قتل عام مردم کنبد و ترکمن و بسیاری از مذاهب مختلف به کنار هرجند که هم عقیده بنده هم هستند ولی قتل عام بزرکان ارتش و فرماندهان یک دسیسه و مکر بریطانییایی بود که اخوندان این ماموریت را انجام دادند
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 03:25
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
ای دوستانی که عضو این سایت هستید و بعضاً با افکار من مخالف .،امروز بیش از هر زمان دیکر بر همکان اشکاره شده مکر اخوند بایانی ندارد و تنها نجات ایران در کنار کذاشتن مذهب این اخوندان عست و طبعیت نکردن از اینها و ندادن خمس و زکات به اینها حال این که هر دینی خواستید را جایکزین این مذهب سراسر دروغ برای خود برکزینید اما من شما را به اسلام فرامیخوانم البته اسلام واقعی و نه اسلام ال سعود و نه اخوندان رافضی.کافیست به کتب بزرکان شیعه رافضی نکاه کنید از جمله علامه کلینی بزرکترین نظریه برداز مذهب تشیع تا بفهمید جقدر و جقدر این دین بر از دروغ و تهمت هست و همینطور به کتب خمینی و از همه مهمتر کشف الاسرار وی نکاه کنید تا بی ببرید این مرد به جه عقاید باطلی معتقد بود و در زمان انقلاب تغییر تاکتیک داد اما بس از نشستن بر اریکه قدرت تمام افکار فاسدش را تزریق به کشور کرد
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 03:33
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا
اگر تمام سیاست مداران دل سوز ایران صادقانه و بدونه هیچ بر داشت شخصی وخصوصی وجدانش را جلوی خودشان بگذارند و بدونه تهمت زدند وبر گردند کارهای سازمان مجاهدین را از اول مرور کنند خواهند فهمید که مجاهدین چقدر حق داشتند و به زیر کشیدن خمینی دجال چه قداکاریهائی نکردند از جان ومال و حقوق شخصی دست کشیدهاند وانرا فدای ازادی ملت ایران کردهاند تا بتوانند این دزد انقلاب مردم ایران را که خمینی دجال بود را سرنگون کرده وازادی به سرقت رفته توسط خمینی واخوندهای مرتجع را به ملت بر گردانند وبا 120000 شهید از بهترین افراد جامعه را که در تاریخ دنیا نمونه است فدای ملت ایران برای ازادی کردند افسوس که ملت ایران و وجدانهای بیدار انرا درک نکردهاند مسعود رجوی ومجاهدین را تنها گذاشته اند افسوس افسوس مرگ بر اصل ولایت فقه لعنت بر خمینی ولی هنوز می شود جبران کرد دیر نیست و نشده است حمایت از مجاهدین
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 03:36
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
تنها راه نجات ایران تغیر عقاید و باورهای مذهبی این ملت هست و بس برای همین من به هیج وجه با این اخوند جماعت سازش نخواهم کرد .امروز خدارو شکر فریاد بسیاری از روشن ضمیران بلند هست و کافیست بشنویم و فکر کنیم از وعده های موسس این نظام مبنی بر اب و برق مجانی تا اخرین وعده های حسن کلید مبنی بر ازادی بیان و روزنامه و بهبود رابطه با غرب هیج کدام صحت نداشته و عملاً این وعده ها تحقق نخواهد یافت بس به هر وطن برست با شرف نصیحت میکنم ایران را در یابید و برای یک بار هم به التماس بادشاه فقید که میفرمود ای هموطنان همه با هم ایران را دریابیم توجه کنیم و برای اعتلای نام این سرزمین اهورایی به با خیزیم .فارغ از هر دین و قومیت ما ما مردمانی با استعداد و طالب علم هستیم بس همه با هم برای سرنکونی دروغ کویان یک دست شویم و بس از بیروزی انقلابمان هرکس اختیار داشتن هر دینی خواهد داشت و ملاک ما فقط و فقط اخلاص در اداره امور مملکت هست و بس
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 03:42
perser68 - فلوریدا - امریکا
آفرین به این شجاعت و صداقت!ننگ به جمهوری فساد و فلاکت مذهبی‌ اسلامی،ننگ به جمهوری دزد و کلاه بردار آخوندی!
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 04:20
زوربا - اصفهان - ایران
زنده باد آقای ملکی,حرف دل مار را ببان کردید.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 04:37
senator x - تهران - ایران
آقای ملکی عزیز. یهودیها یک مثال دارند. آنها میگویند ,اگر عقل آخر مسلمونها را ما اول داشتیم, دنیا را قبضه میکردیم.موضوع مرض این بیمار(ایران) از این حرفها گذشته. پشتیبان این فلاکت و فساد و فحشا و نابخردی و سقوط این مملکت,دول غـرب+ مذهبیون ما هستند که با تمام قدرت درکار خود کوشا هستند.چه انتظاری جهت بهبودی اوضاع راباید داشت, زمانیکه اکثر مشاغل حساس مملکت بدست عربهای عراقی هست؟نمونه اش رئیس مجلس و برادرانش. خدا (ایران) را بیآمرزد.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 04:56
oghab ariyayi - یورک - بریتانیا
من نمى دانم این ملت چه مرضى داشت که ٣٥ سال پیش هار شدند و ریختند تو خیابان،حالا بعد از این همه مدت یادشان امده که گول خوردند،فقط مى خواستند ما را اواره و بدبخت کنند،
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 05:32
parvaz 1 - پلیموس - انگلیس
کلمه مرگ را فقط برای جمهوری اسلامی بکار ببریم ، ، بگو ، مرگ بر جمهوری اسلامی
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 06:25
odin - انتورپن - بلژيك
درود بر تو استاد. ولی استاد ببینید که هنوز در این بین هستند کسانی که برای دفاع از این نظام جهنمی هر نوع خدعه و فریب و دروغ و خلافکاری ای را در توجیه ادامه این وضعیت بکار میبرن. بابک زنجانی و رفیق دوست و اکبر خوشگوشت و مفعولهای قدیمی بر روی تشک کشتی امروز میلیاردرهایی شدن، که الگو و سرمشق این افراد هستن و در ارزوها و رویای خودشون، همه این خلافکاریها، بی اخلاقیها و جنایات را توجیه میکنن تا شاید روزی به ثروت و جایگاه صادق محصولی و مشاعی و دزدهای دیگر اموال ملت تبدیل برسن. سر تعظیم در مقابل شما فرود میارم.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 05:06
azadeh11 - آمستردام - هلند
حرف دل اکثر یت‌ مردم ایران را زدید، . زنده با د دکتر ملکی
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 07:59
Moama123 - بوداپست - مجارستان
درود بیکران بر این استاد بزرگ
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 08:44
poopoo123 - باریس - فرانسه
بله ننگ ابدی بر آل خمینی . درود بر شیر کهن آقای ملکی
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 08:47
majid63 - پاريس - فرانسه
خوب گفتی‌ ولی‌ دیر گفتی‌. به قول گفته شما سی‌ وپنج سال می‌گذره.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 08:54
توپوزی - لینز - اتریش
این حق مسلّم هر کسی‌ است که نظر و عقیده داشته باشد ولی وقتی‌ نوشته میشود باید مطلبی برای ارائه داشته باشد.حالا نگاه کنیم به کامنتهای آبگوشتی بعضی‌ دوستان در این سایت.این مطالبی است که باید هر روز ببینیم(سگ زرد برادر شلغم است.بی‌ پدر تو خفه شو -ما چی‌ بودیم و چی‌ شدیم!؟ نور به قبرت بباره !؟ مردم احمق ایران.مردم بیسواد ایران---شما را به آتش می‌کشیم).حالا ببینیم این قهرمانان کامنت نویس کی‌ هستند .یک عده بازنشسته و بیکار حداقل ۷۵ سال سنّ که ۲۴ ساعت پای کامپیوتر مبارزه مسلحانه میکنند. دست دوم یک عده منحرف جنسی‌ که ادعای مسلمانی دارند و مجیز گوی خامنه ای هستند.سوم آنها که خانواد‌گی انحراف دارند و به تمسخر ایران وفرهنگ ایرانی‌ می‌پردازندتا یک ایرانی جایی موفق میشود تمسخر میکنند. خوشبختانه دوستان فرهیخته میهن‌پرست هم هستند که به ایران عشق می‌ورزند و مخالف هر نوع نوکری و از خانواده‌ای با شخصیت هستند.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 09:40
كمال كميلي - تهران - ایران
گفته های جناب آقای دکتر ملکی در عین واقعیت فقط گوشه ای از آنهمه اتفاقات و بلاهایی است که متاسفانه خواسته یا ناخواسته به دلیل جهالت ناشی از غرور کاذب گریبانگیر ملت ماشده !درحقیقت مردم ایران تاوان بی حرمتی و بی انصافی در حق کسانی را میدهند که عمری گذاشتند ومصیبت هایی کشیدند تاازایران کشوری متمدن مترقی ومردمی با فرهنگ سربلند و پرآوازه در دنیا بسازند تا الگویی برای دیگر کشورها باشد ولی اکنون عقب مانده ترینبی فرهنگ ترینذلیل ترین منفورتریندزدتریندروغگوترینو.... مردم دردنیا شدیم امیدوارم به لطف ورحمت خدا عقل وذکاوت به نسل نوجوان وجوانان این کشور بدهدتاخودرادریابندو میهن راازچنگال دزدان و مزدوران بیگانه نجات دهند /
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 10:25
mlowes - واشنگتن - آمریکا
خمینی شاید شما‌ها رو فریب داده، ولی‌ شما هم قصدتون فریب مردم بود و بس. خودتون هم میدونستید که خیلی‌ چیزهایی که به شاه نسبت می‌دادید دروغ بود. وقتی‌ که هدف وسیله رو توجیه کنه، آدم‌ها هر کاری حاضرند بکنند. و به همین خاطر هم هست که نام شاپور بختیار در ایران جاودانه خواهد شد (و هست) و نام شما‌ها و امثال آدم‌های نون به نرخ روز خوری همچون بازرگان به نیکی‌ یاد نخواهد شد. البته در دادگاه تاریخ رو عرض می‌کنم، نه اینکه چه وبسایتی چه چیزی می‌نویسه. وقت دادگاه تاریخ معمولا بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ ساله، متاسفانه!!! خیلی‌‌ها میخوان از بازرگان دفاع کنند و میگن که اگر می‌خواست به قدرت برسه همون کاری رو میکرد که حسن حبیبی کرد، اما مساله اینه که اون جایی که باید زهرش رو می‌ریخت، ریخت و زیر پای بزرگ مردی همچون بختیار رو خالی‌ کرد.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 10:36
goosfand - نیویورک - آمریکا
۱) از گرداننده سایت خواهش دارم سخنم رو همینطوری بذاره؛ بی‌-ادبی‌ میشه، اما خداییش حرف این مردک نسناس خیلی‌ زور داره که بعد از ۳۵ سال ر... داره اینطوری باز سیاهکاری میکنه؛ خفه شو مردک موزی انگل؛ شما انگلهای دکتر مهندس آشغال روشنفکر ر..به کشور و گردن خمینی میندازید؛ آقا خمینی هر چی‌ بود، کثافت‌هایی‌ چون شما آوردندش روی کار؛ غلط کردید مرگ بر شاه گفتید؛ آشغالا مگه چیتون کم بود که به جون شاهنشاهی ایران افتادید، موزیهای روشنفکر؛ حالا بعد از یه تاریخ لجنکاری داری ز‌ر مفت میزنی‌؟! همه شما کثیف بوده و هستید؛ کسی‌ که اینقدر خر تشریف داشته باشه که مثلا سواددار کشوره و خمینی سرش رو کلاه میذاره، باید روش ر..؛ این که نشد بهونه‌ که خمینی سر ما کلاه گذاشت؛ مردک نسناس، تاریخ یک کشور اینقدر بی‌-ارزشه که انگلهایی چون تو بیاند بگند خمینی سرشون کلاه گذاشت؟!
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:10
sama128 - شیراز - ایران
ان قلاب خالی بندی – دزدی – اختلاس – ضدو بند – و هزاران کثافت کاری دیگر به این میگن ان قلاب – دوستان میدونستید اینقدر کثافت کاری شده و دل دزدی و دو دره بازی و اختلاس فساد اخلاقی در ادارت بقدری زیاد شده که دیگه بازرسین نهاد ها و سازمان ها و.. هم بی خیال شدند و کاری به کار کسی ندارند در واقع طویله ای که هر کس هر طوری بخواهد در آن می چرد و کسی هم عین خیالش نیست بعد میگیم بابک زنجانی ها – شهرام جزایری ها و محسن رفیقدوست ها و هدایتی ها چطور و چگونه پیدا شدند به خاطر اینکه ان قلاب انقلاب نبوده و از طرف قوه قضائیه پای منقل خواب سیستم بازرسی و نظارت بر مملکت هم تعطیل در فکر حقوق الکی و پر کردن اضافه کار و ... پس ان قلاب میشه نمیشه انقلاب از طرفی به شعار نه شرقی نه غربی اشاره نشد که الان فقط گفته میشه نه غربی نه غربی فقط رقص عربی اونهم در حاشیه خلیج پارس .
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:11
sama128 - شیراز - ایران
تو خبرهای دیروز خوندم که مدیران سابق تامین اجتماعی رفتند دیدن سعید مرتضوی توی دفترش در خیابان عباس آباد و اونهم شروع کرده به زر زدن و انداختن کل گند کارهاش گردن مموت احمدی فشار . گذشته از زر مفتی که این ازگل زده آدم خنده اش از اینجا میگره این یار با اون همه پرونده سنگین تو کهریزک – کنکور و تامین اجتماعی و قاچاق کالا و زهرا کاظمی و .... چی راحت توی دفتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرش توی عباس آباد لم داده و به ریش و پشم نظام غیر مقدس جمهوری غیر اسلامی ایران می خنده – واقعا که خنده داره یکی نیست بگی قبلا که سمت داشتی و رئیس تامین اجتماعی و دادستان و .. بودی چه گلی به سر ملت زدی که الان یه دفتر توی عباس آباد داری گوشکوب .
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:19
goosfand - نیویورک - آمریکا
۲) کسی‌ از تقصیرات خمینی نا‌آگاه نیست، اما این پرده‌ای واسه پوشوندن گندکاریهای شما روشنفکرای نکبت غربزده نمیشه؛ سیاهکاری نکن؛ جواب بده: ۲-۱) چرا تو و چون‌تو‌ها، سالها پیش از خمینی، با شاه میجنگیدید؟ چرا فکر میکردید که این جفنگیات غربی شما نسخه خوبی‌ واسه کشور ماست؟ چرا ز‌ر زیادی میزدید؟ چرا وقتی‌ شاه شما وطنفروش‌های نادون رو واسه تحصیل دانش به بیرون از کشور میفرستاد، به جای یادگیری فن و دانش غرب و آوردنش به ایران، افتادید دنبال زرت و پرت‌های روشنفکری و دموکراسی و از این چرندیات که ریشه کشور رو سوزوندید؟ ۲-۲-) گیرم به این نتیجه رسیده بودید که اصلاحات شما به سود کشوره، چرا فکر میکردید که نظر شما صد‌در‌صد درسته؟ چرا احتمال جفنگ و اشتباه بودن باورهای غیر‌بومیتون رو نمیدادید؟ ۲-۳) گیرم که ثابت شده بود که باورهای شما صد‌در‌صد به سود کشوره، چرا فکر کردید که باید شاهنشاهی ایران رو واژگون کنید؟ ۲-۴) چرا در این راه اومدید و زیر آخوندا خم شدید؟! چرا این اشتباه تاریخ‌سوز رو کردید که به آخوندا بها دادید؟
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:22
goosfand - نیویورک - آمریکا
۱-۳) چرا اصلا منطقی‌ نمیگید که اگه خمینی نبود، نتیجه آشوب و بلوای شما خیلی‌ بدتر میشد؟ چرا فقط خمینی رو بد میدونید؟ مگه فرمانهای این خمینی بد رو وحشیهای نمک‌نشناس وطن‌فروشی جز شما انجام میدادند؟! پس خفه شید، و به جای سیاهکاری و انداختن همه تقصیرات گردن یه نفر، گناه خود رو بطور واقعی‌ بپذیرید: گناه شما خیلی‌ بیش از فریب خوردنتون توسط خمینی است؛ حالا میخواهید بگید فریب خوردید که از این فرهنگ احمقانه مردم ایران سؤ‌استفاده کنید که مظلوم‌نمایی کرده و بخشیده بشید؟! نه‌، این خبرها نیست؛ شما هموزن خمینی و شاید مجرمتر از اون باشید؛ شما یاغی بودید و هستید؛ ۳-۲) یه انقلاب یه فرایند همگانی است که اصلا منطقی‌ نیست که توش یه نفر مقصر باشه! پس ز‌ر زیادی نزنید
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:29
بت شکن - مونترال - کانادا
تا بوده و نبوده وقتی دیکتاتور‌ها ‌ تحت فشار جامعه جهانی‌ قرار گرفته سعی میکنند هزینه فشار را به انواع مختلف بر سر مردم بی‌ دفاع خود خالی‌ کنند درست مثل پدر نادان و دیکتاتوری که از فشار کار و فقر و زور گوئی کس و ناکس به هنگام بازگشت به خانه دق دلی‌ ‌اش را سر زن و فرزندانش خالی‌ می‌کند چون علی‌ الحساب این‌ها در دسترس هستند و بی‌ دفاع!! .مدتی‌ است که به مناسبت دهه زجر، مقالات و اخباری در خصوص سال ۵۷ درج شد و دیدیم که فقط یک قشر خیلی فعال بود و خود را تکه پاره میکرد آنهم جماعت شاه الهی‌های قبل و پس از انقلاب در داخل و خارج....ادامه,
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:32
قنشذهق - اصفهان - ا
درود به مردانگی و شرف و شجاعت شما یاینده وسلامت باشید
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:32
بت شکن - مونترال - کانادا
3-ولی‌ خاندان ایران نشین همین شاه الهی‌ها و چه بسا خود شاه الهی‌های داخل نشین ۳۵ سال است که در شونصد نمایش انتخاباتی و انتصاباتی شرکت کرده و میکنند و از پس انتخاب یکی‌ از ارکان شیخ در خیابا‌ها به رقص و پایکوبی پرداخته که گویا این ملیجک از ملیجک قبلی خندان تر و با کلاس تر و دموکرات تر است تا هم از این ره بخورد مهری بر شناسنامه برای شغلی، پستی، مقامی، یارانه ای، سبد کالایی و و و... و هم اینکه تو دهنی باشد به آنانی که انقلاب کردند و همواداره خواهان تحریم انتخابات بوده و هستند .بد نیست بیت پهلوی‌ها نیز بخوانند کامنت‌ها را و ببینند که که با داشتن چنینن هوادارن با نزاکت! و با ادب! و با فرهنگی‌! تاج و کلاه‌ را به افتخار یک متر بالاتر گرفته..ادامه !ا
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:34
بت شکن - مونترال - کانادا
4-و در فردای باز یافت تاج و تخت واهی و خیالی خود و به پشتوانه همین الله کرمهای شاه پرست ساواکی ایجاد کنند جیش العدلی و جند الله سلطنتی علیه سیاسیون و کّل ۹۵% مردمی که به زعم آنان (گوساله وار رمّ کردند!!!) و به خیابان‌ها ریختند!! و صد البته که این اتفاق دور از ذهن هم نیست چون آن شاه متمدن! و تحصیل کرده! و تربیت شده سویس! طی ۳۷ سال به جای ایجاد فرهنگ مرگ ستیزی، فرهنگی مرگ طلب را در قامت لباس شخصی‌ های ساواکی عقده ای ایجاد که همان فرهنگ مرگ طلبی‌ بعدها گریبان دودمانش را گرفت تا جائی که ۲ تن از اعضای خانواده خود به دست خود فرهنگ مرگ طلبی را انتحاری تمام و کمال اجرا نمودند! پس حرجی نیست بر این الله کرم های شاه طلب که همواره مرگ طلب باشند و شعار مرگ بر مردم سر دهند....!
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:35
goosfand - نیویورک - آمریکا
۴) همین حالا هم کم نیستند کسانی‌ که همه تقصیرها رو گردن آخوندا میندازند، و تا یکی‌ میاد از فلان کار خوب آخوندا طرفداری کنه، یا اینکه بگه فلان مشکل تقصیر آخوندا نیست، جبهه‌ گرفته و بهش برچسب امل و سمل و صغرا و کبری میزنند، که باید بهشون بگیم: ۴-۱) تاریخ مصرف این برچسبها دیگه تموم شده؛ حالا دیگه طیفی از بچه‌های ایران جون گرفته که نه‌ آخونده (عربزده) و نه‌ روشنفکره (غربزده)؛ با این طیف نمی‌تونید از راه تمسخر و برچسب زدن وارد شید! برای این طیف آخوندا و روشنفکرا یکی‌ هستند، و چه بسا روشنفکرا از آخوندا بدترند، و ۴-۲) بپذیرید که حرف شما وحی منزل نیست، و شما همه‌چیز‌دان کشور نیستید، و تقصیرات خودتون رو گردن بگیرید، نه‌ اینکه انگشت اتهام رو به آخوندا دراز کنید؛ در پایان: مرگ بر سلمان فارسیهای پناهنده، و زنده باد ایرانی‌
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:36
goosfand - نیویورک - آمریکا
۵) اگه یکم خودمونی‌تر به خودتون بنگرید، خواهید دید که شباهت‌های زیادی بین شما روشنفکران (غربزده) و آخوندها (عربزده) وجود داره، و تنها فرقتون یه نقطه در غربزده و عربزده بودنتون است! پس گوش به زنگ روزی باشید که این شباهت رو بیشتر مردم درک کنند
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 11:39
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا هدف وسیله را توجیه نمی کند. هر کس ایدولوژیک دیگر غیر از آخوندا (سلطنت طلب، مجاهد و .. ) به همین فلاکتی که هستیم منجر خواهد شد. حالا یکمی دیرتر یا زودتر. باید احساسات ایدولوژیک و متعصبانه را کنار بگذاریم تا یه هدف برسیم آنهم نه با هر وسیله ای بلکه وسیله سالم. نباید دنبال کسی افتاد و ازش بت ساخت چیزی که ما ایرانی ها در خلق آن استادیم. روزی خمینی روز دیگر خاتمی، روحانی، رضا پهلوی، رجوی و صد تای دیگر. همه را باید منصفانه نقد کرد و به چالش کشید.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 12:28
آذری باهوش - میانه - ایران
باز سر و کله سلصنت طلبهای فسیل پیدا شد تا از شرایط سو استفاده کنند. دوست عزیز شاه خاین با آنهمه شکنجه جوانان -نبودن آزادی بیان - از دست دادن بحرین و ترس از صدام - خیانت به دکتر مصدق و جبهه ملی - حزب اجباری رستاخیز - نابودی کشاورزی و آوارگی روستاییان در شهرها ... قابل دفاع کردن نیست.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 12:32
mammal - لندن - انگلیس
نوشدارو بعد از مرگ سهراب. شما‌ها که جزو قشر روشنفکر‌های آن زمان بودید چطور گول یک مشت حرف پوچ را خوردید که قابل انجام نبود، خانه مجانی‌، آب و برق مجانی‌، پول نفت را نقد تحویل خانه‌ها میدیم و غیره، عقل تو کلّهٔ هیچ کدامتان نبود حالا هم نیست، هیچ کدامتان بدرد هیچ کاری نمیخورید جز مفت خوری و چاپلوسی
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 13:43
Yusof - کلن - آلمان
زنده باد دکتر ملکی پاینده باد ایران به امید آزادی مردم ایران و کشور ایران .این انقلاب یک انقلاب تحمیلی بود و هیچکس مقصر نیست.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 13:57
azadeh11 - آمستردام - هلند
گوسفند - نیویورک - آمریکا. چرا هر موقع کامنت میز‌اری شروع میکنی‌ به بد بیراه گفتن. و فحش دادن. بابا صبر کن اعصاب‌ خودت و دیگران را به هم نریز. شما که خیلی‌ میدونی، چیکار کردی . نشستی تو آمریکا هر کی‌ کامنت میذاره مسخره میکنی‌، نوشتی‌ که موزی انگل؛ شما انگلهای دکتر مهندس آشغال روشنفکر . خجالت داره. سوادت به نظرم نم کشیده،
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 14:01
perser68 - فلوریدا - امریکا
گوسفند هم همون گوسفند‌های قدیم((:
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 16:52
Farokhzad - کنت - انگلستان
شما که میگویى کلمه مرگ را براى جمهورى اسلامى سر دهیم چه فرقى با این رژیم میکنى ؟؟؟ یعنى بعد سرنگونى رژیم صدها هزار بسیجى پاسدار را بکشیم تا شما نفرت تان از این رژیم تسکین یابد!!! گرامى براى تو دهنى به این رژیم کافیه برعکس انها عمل کنیم براى مثال اعدام نه شکنجه نه شعار مرگ بر این و ان نه ما فقط در اینصورت میتوانیم به ان ازادى که میگویم برسیم نه با خشونت و کشتار شرم بر این تازى ها که خوى وحشیگرى را در ما ایرانیها نهادن شرم
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 18:00
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
ذک گرجی - فرارا ایتالیا - تو یکی دیگه حرف نزن که ما مردم هرچه می کشیم از دست شما وامثال شماها می کشیم خجالت هم خوب چیزیه شما به اصطلاح مجاهدین خلق یا همون منافقین جنایاتی که مرتکب شدید اصلا قابل چشم پوشی وبخشش نیست همین سازمان شما قبل از انقلاب مسلحانه باشاه مبارزه کردید وبعدانقلاب چون نتوانستید در دولت حضوریابید وسهمی بگیرید شروع به مثلا مبارزه با رژیم کردید که حاصلش شد هزاران بمب گذاری وترور که کشته شدگان این جنایات اکثرا مردم بی گناه اعم از زنانان وکودکان این مرزو بوم بودند در جنگ هم با دشمن این مملکت هم قسم وهمدست شدید وچه جنایاتی که مرتکب نشدید سران جانی سازمان مانند مسعود رجوی ومریم که دستشان به خون مردم الوده شده. به هیچ وجه قابل بخشش نیستند وشما فریب خوردگان نیز به همچنین پس شماها لطفا دم از وطن پرستی ومردم نزنید وخفه شید
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 19:13
akhoond shepeshoo - ورونا - ایتالیا
حکایت دیگ به دیگ میگه روت سیاه در جواب فردی که چنان ازفرقه رجوی طرفداری میکند که انگارتحفه نطنز هستند, مرتجع تر از اخوندها مجاهدین هستند فقط درقالبی دیگر, فرق مجاهدین با اخوندها مثل فرق ملا عمر باملا خامنه ای است.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 19:20
ukguy4u - لندن - بریتانیا
من اصلا نمیتونم بپذیرم که کسی که مثلا درس خونده بینش تاریخی نداشته باشه. اخه دیگه هر بچه دبستانی میدونه تمام ادیان وقتی به قدرت برسن خونها خواهند ریخت. من خمینی رو محکوم نمیکنم چون به غریزه قدرت پرستی خودش عمل کرد. من این روشنفکر نماها رو محکوم میکنم که یک آخوند راحت تونست گولشون بزنه.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 19:35
تیردادسورنا - ایران - ایران
بت شکن - مونترال - کانادا فرهنگت هنوز فرهنگ سال 57 است..الله کرمهای شاه پرست ساواکی!! عجب این ساواک چقدر پرسنل داشته که بعد از اعدامهای اوایل انقلاب هنوز این پرسنلش دست از سر شما بر نمیدارن!؟ امروزه همان مردمی که انقلاب کرده اند اول صبح سبد بدست در صف سبد کالا می ایستند جناب بت شکن شما حتی لقب خمینی بت شکن را هم غضب کردی! دوران شما با این انقلاب برای همیشه بسر رسیده دیگه همون ملت مفلوک ایران براتون تره خرد نمیکنند از دید ما نسل جدید شماها باعث و بانی فلاکت امروز ایران هستید
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 19:37
Behdin - آمستردام - هلند
نامه آقای ملکی‌ نوشدارو پس از مرگ سهراب. شادروان شاپور بختیار شاه الهی نبود، اما آخوند‌ها را میشناخت. آن‌ها که آخوند را نمیشناختند ابله بودند، و آن‌ها که می‌شناختند اما به زیر چتر آن‌ها رفتند تبهکار.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 19:42
azadi-iran - وین - اطریش
آفرین به تو انسان واقعی ایران>. خمینی در بهشت زهراه گفته بود که شاه ملعون نفت را فروخت و آهن پاره خرید. ولی خودشان آن آهن پاره ها را که برای کشتن مردم و کشتن هزاران ایرانی را درجنگ که به مردم ایران برای سکوت مردم براه انداخنتد استفاده کزدند و بعد از هم نفت را به برادر سوریه مجانی دادندو و بقیه اش را هم به چین و روسیه دادند و آهن پاره خریدند و به جان مردم افتند و همچنین سپاهی و بسیجی بی وجدان را به جان مردم انداختند. امید است که روزی این دو تا آرگان ادم کش ولایت رهبری منحل شود. و همجنین انتضامات بسیجی فرهنگ
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 19:48
azadi-iran - وین - اطریش
35 سال است که زندگی ریا و دروغ و چاپلوسی پایه گذاری شده همان چیزی که رژیم از اول تشکیل ش می خواست و مردم هم بسیار عالی عمل کردند. و همین باعث شده که وضعییت اختناق و ترس در هر گوشه و کنار ایران سنگر بسته. و در هر جای ایران در تمام امور کوچک و بزرک یک سردار در راس امور می باشد.
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 21:34
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
شما رفتی‌ انگلیس و اتریش با احترام درس خوندی از صدقه سری شاه ایران، و تا آخر عمر هم با همون تحصیلات کار کردی و نون خوردی. درحالی که امروز جوانان ما را به هندوستان هم راه نمی‌ دهند برای تحصیل. ننگ بر تو و امثال تو که نمک خوردید و نمکدان شکستید...
‌سه شنبه 29 بهمن 1392 - 23:43
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
این ناراضی سالمند و زجر کشیده زندان‌های جمهوری اشغالگر فاشیست اسلامی به اونجاش خندید که حالا که پاش لبه قبره این چیزا یادش افتاده، مرتیکه شرط می‌بندم که تو اولین کسی‌ بودی که زدی تو گوش بچه ات چون اون بهت گفت: اما بابا من تو ماه چیزی ، عکسی‌ نمی‌بینم! خاک بر سر تو و هم پالکی‌های سبیل کلفتت از حزب توده‌ که با حماقت و شرارت خود ملّت و سرزمینی را به قهر فلاکت و نکبت نشاندید، خاک خاک خاک .امین
‌چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 01:37
جنگنده - تهران - ایران
به طور خلاصه میگم هر مشکلی کشور ما میکشد فارغ از نوع حکومت، خود مردم هستند. هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران سلسله و رژیمش عوض نشده در طول تاریخ. ببینید از زمان هخامنشیان تا زمان جمهوری اسلامی چند سلسله در ایران حکمرانی کرده و چند بار کشور تجزیه شده و کوچکتر شده. خوب ایا این اتفاق فقط به دولتها مربوط بوده نه نه اصلا... مشکل اصلی خود مردم بودند ولی مردم ایران خیلیهاشون عادت کردند مشکل خودشون رو گردن دیگران بیاندازند. مردمی که فقط به فکر جیب خودشان هستند و دیگران کوچکترین اهمیتی برایشان ندارند. البته به استثناء آن اقلیت خوب و فهیم و انسان. یک نکته هم به برخی دوستان بگم که مطمئن باشید، جمهوری اسلامی هرگز تغییر نخواهد کرد و بیخود حرص و جوش نخورند. ممکنه جمهوری اسلامی مشکلات زیادی داشته باشه و کمبودهای زیادی هم داشته باشد ولی این رژیم شرف دارد به حکومتهایی مانند پهلوی یا سازمانهای خون آشامی مانند مجاهدین خلق که به روی هموطن خود سلاح میکشیدند و در کنار دشمن کشور میجنگیدند. پس خودتون رو لطفا خسته نکنید چون جمهوری اسلامی تا ابد پایدار خواهد ماند هرچند مشکلات زیادی دارد.
‌چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 13:24
tehrannn21 - تهران - ایران
نوکران عربستان وهابی وحشی و مجاهدین خائن موفق شدند چند تا کامنت اوّل را بدهند، مثل موش پشت مانیتور نشسته اند تا خوراکشون برسه هه هه هه
‌چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 13:56
کبالت3 - کرج - ایران
فریب نبود اون خدعه بود با مقادیری تقیه و رقیه و بقیه کبلائی.
‌چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 16:34
andisheh mehr - لندن - انگلیس
درود بر آقای ملکی‌ .جای تاسف دارد که نسل قدیم ایران به راحتی‌ گول حرفای خمینی که این را مجانی‌ می‌کنیم آن را مجانی‌ می‌کنیم را خوردند و کار به اینید،از بابتی هم خوشحال هستم که خمینی چند سال در تبیعد بود و در غیاب خمینی ، ایران در زمان شاه از نظر اقتصادی،نظامی و سیاسی بسیار پیشرفت کرد ،اگر خمینی تبیعد نمی‌شد نمی‌‌گذاشت ایران پیشرفت کند!!همین هندی را فقط کم داشتیم که بیاد گند بزنه به مملکتمون!!!. .
‌چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 17:37
Azadikhah - تكسل - هلند
درود به شرف جناب ملکی‌ که حقیقت رو گفتند.tehrannn21 - تهران - ایران:انگ نزن بهر کسی‌ اول خودت دوم کسی‌!
‌چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 17:58
tehrannn21 - تهران - ایران
Azadikhah - تکسل - هلند,برو از هر کدومشون ۱۰ تا کامنت در مورد مذهب یا مجاهدین خلق بخون! کار زیاد سختی هم نیست، قبلا این چیزا را بهت گفتم! کمی‌ وقت بذاری بهتر از اینه که همیشه کامنت‌های کورکورانه بدی !فقط اسم کاربریشون را تو همین سایت سرچ کن. و کامنت‌هاشون را بخون ,بعد بیا اینجا ضرب المثل را خرابش کن :)
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 03:01
Azadikhah - تكسل - هلند
tehrannn21 - تهران - ایران:قرار نیست همه مثل شما مسلمان شیعه ناب محمدی باشند یا اینکه مثل شما فکر کنند!مملکت رو به گند کشندید با این عقاید پوچ و مسخره ولی‌ هنوز ادعاتون هم می‌شه!من چشمم خوب بازه! بهتره شما دست از حمایت از آدم کشان برداری و واسه کسی‌ اینجا خط و نشان نکشی.
‌پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 16:23
دنياي بي ارزش - مریوان - ایران
پدرم هنوزم که هنوز از کابوس اینا رها نشده بعضی وقتا تو بهار یه سردردی میگیرن هیچکی نمیونه چیه وهربار مامانم فقط میگن زیاد فکر نکن اون خامنه ای و چمران کثیف تمام دوستاشونو کشتن.............. الان میدونم نوش داروی بعد از مرگ سهراب یعنی چی!!!!!!!!!!!
جمعه 2 اسفند 1392 - 12:31
tehrannn21 - تهران - ایران
Azadikhah - تکسل - هلند,پس معلومه خودت هم از خودشون هستی! مرده شور اون آزادی‌خواهی تو و امثال تو را ببرند. خدا را شکر این آخوند‌ها نگذاشتند یکی‌ مثل شماها حکومت را غارت کنه و گرنه ایران هم مثل کشورهای دیگه منطقه تو خون و آشوب غوطه‌ور بود! شما هم به جای ضجه زدن پشت مانیتور و نون مفت خوردن بهتره یه کار مفید کنی‌ اونجا تا آبروی بقیه را نبری.
جمعه 2 اسفند 1392 - 23:36
Azadikhah - تكسل - هلند
tehrannn21 - تهران - ایران:خوب شد قاضی نشدی چون زود قضاوت میکنی‌ و اعدامی زیاد داشتیم!اشتباه میکنی‌!البته همفکران شما خوب از اول انقلاب تا الان خوب کینه خودشنو خالی‌ کردند.شما هم خالی‌ کن کی‌ به کیه!نون مفت تو عمرم نخوردم اگر هم بخورم به کسی‌ ربطی‌ نداره!مگه از جیب تو میاد بیرون!مهم نیست برام باور کنی‌ یا نه.زیاد واسه کسی‌ خط و نشون نکش حاجی!
شنبه 3 اسفند 1392 - 15:48
babak.ae - تهران - ایران
.... تو که روشنفکر بودی واسه مفت خوری انقلاب کردی (آب و برق و زمین مجانی) وای به حال مردم عادی.
شنبه 3 اسفند 1392 - 13:29
کوروش مهری - یزد - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی و شرکا تسنن و مجاهد و کمونیست:. مذهب و مسلک شما هم خیلی متفاوت از اسلام شیعی نیست.همه تاریخ گذشته اند!!!!
شنبه 3 اسفند 1392 - 16:55
mammal - لندن - انگلیس
در یک جایی‌ مقاله‌ای خواندم به نقل از شاه که زمانی‌ می‌رسد که مردم با فانوس به دنبال من خواهند آمد ولی‌ آن زمان دیر شده... حرف درستی‌ بود از کسی که می‌توانست آینده را ببیند و تجزیه و تحلیل درست داشت، چیزی که هنوز بین تحصیل کرده‌ها نیست
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 13:23
Ghooloo - آبادان - ایران
همه فریب میخورند ولی بعد از آن چه میکنند؟ جبران! این ملت هم اینقدر توسط شاه و شیخ و این و آن باید فریب بخورد تا شعور سیاسی و اجتماعیش بالا برود و خوب و بد را تشخیص دهد و زود مثل یک کودک با شنیدن حرفهای قشنگ هر بی سروپایی فریب نخورد و از فقر فرهنگی خارج شود و رشد کند. به امید آن روز
یکشنبه 4 اسفند 1392 - 17:40
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
لعنت بر آخوند
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 18:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.