یک مقام اماراتی مدعی شده است که ایران جزایر سه گانه را به امارات واگذار می کند!

پارسینه : یکی از مقامات بلندپایه امارات در گفتگو با دیفنس نیوز مدعی شد که ایران جزایر سه گانه اماراتی را واگذار کرده است.

این نشریه آمریکایی  مدعی شده است: مقامات ایران و امارات در گفتگوهایی محرمانه بر سر جزایر سه گانه به توافق رسیده اند و در این میان، عمان نقش پررنگی را ایفا کرده است. وی که مدعیست این گفتگوها در مدت شش ماه به طول انجامیده است، می گوید: مذاکرات بر سر جزایر سه گانه نهایی شده است و ایران دو جزیره تنب بزرگ و کوچک را به امارات بازخواهد گرداند و حاکمیت خود را بر ابوموسی نیز واگذار خواهد کرد.

این مقام بلندپایه که نامش فاش نشده است، گفته است درنتیجه این توافق ایران حقوق حاکمیت امارات بر بستر دریایی این سه جزیره را به رسمیت می شناسد!

وی ادعا کرده است که در این میان عمان گاز و نفت رایگان را از ایران و از یکی از خطوط لوله ای که در دوسال آینده ساخته خواهد شد، دریافت خواهد کرد! این نتایج در مذاکرات در نتیجه شیخ محمد بن زاید آل نهیان با سلطان قابوس در تاریخ ۲۴دسامبر به دست آمده است!

سایت دیفنس نیوز، از زیر مجموعه سایت های Gannett Government Media (GGM) است که با سابقه ای شصت ساله در زمینه اخبار نظامی دولت ها و کشورها مشغول به فعالیت است. دفتر مرکزی این رسانه در آمریکا واقع شده است. خبرنگاری هم که این خبر را گزارش داده است، یکی از خبرنگاران مشهور امارات است که در سایت خبری نشنال این کشور سابقه فعالیت دارد.

لازم به ذکر است که دیفنس نیوز از سایت های زیرمجموعه GGM، یک سایت خبری مرتبط با فدرال آمریکاست. بنابراین می توان این خبر را توطئه مشترک فدرال آمریکا و برخی از دشمنان ایران در امارات دانست. با این حال واکنش صریح وزارت امور خارجه ایران ضروریست.

+37
رأی دهید
-208

feminism - لندن - انگلستان
زان باغ که باغبانِ آن جلّاد است ،، فردای درختان سُست و بی بنیادست !!! امیددارم که این خبر کذب باشد ولی شوربختانه مشتی عربزاده و عرب نژآد سرزمین آریایی را اشغال کرده اند و هیچ چیزی از آنها بعید به نظر نمیرسد :-(.
یکشنبه 29 دي 1392 - 19:59
babak.ae - تهران - ایران
جای تعجب نیست، این وطن فروش ها هر کاری ازشون برمیاد، مگه دریای خزر نبود.
یکشنبه 29 دي 1392 - 20:20
Mazani Tiger - کوالالامپور - مالزی
اگر چنین باشه که باید فاتحه ایران رو خوند.
یکشنبه 29 دي 1392 - 20:23
garmsari - یورک - بریتانیا
از این اخوندهاى بى وطن همه چیز بعید هست،
یکشنبه 29 دي 1392 - 20:48
vahid.persian - شیراز - ایران
شتر در خواب بیند پنبه دانه...
یکشنبه 29 دي 1392 - 20:58
marg bar doshman - لندن - انگلستان
دروغ دروغ دروغ جمهوری اسلامی ایران صدها هزار کشته داد ولی یک وجب خاک ایران از دست نداد اون شاه ملعون بود که بحرین ٢ دستی داد به عرب ها درود بر جمهوری اسلامی ایران
یکشنبه 29 دي 1392 - 21:04
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
تا نزنیم این تیکه شپش رو از نقش دنیا پاک کنیم ولن کن معامله نیستند این بو گندو ها!
یکشنبه 29 دي 1392 - 19:53
seyed ali geda - لندن - انگلیس
از آخوند‌های خائن بعید نیست. اگر شدیداً این خبر را محکوم نکنند باید از این خیانت مطمن شد. ممکن است درست باشد چون امیر امارات خواستار لغو تحریمها علیه ایران شده است. لعنت بر آخوند وطن فروش.
یکشنبه 29 دي 1392 - 21:27
ekman - شیراز - ‫ایران
این نشریه آمریکائی و یا آن مقام بلند پایه اماراتی شکر زیادی خورده که چنین ادعائی کرده،ایران زمانیکه سه جزایر را پس گرفت و اشغال کننده های انگلیسی خارج شدند،در عوض بحرین را از دست داد.حالا جزایر را از دست بدهد و گاز و نفت مجانی هم به عمان بدهد که چه به دست آورد!!!!!
یکشنبه 29 دي 1392 - 21:27
dkdk - اسلیس - دانمارک
به این میگن ز‌ر زیادی و مفت.بهتره کاربران هم اینقدر ساده اندیش و ساده لوح نباشند.جزایر سه گانه هرگز از خاک ایران جدا نخواهد شد.
یکشنبه 29 دي 1392 - 21:55
parviz1 - کترینگ - انگلستان
یکی‌ از مقامات بزرگ که ناماش را خواسته فاش نکنند گفته امارات .... خوردند و قطر و بقیه سرزمین ایران را هم طّی جلسات به این نتیجه رسیدیم که بهتر است پس بدند و آمریکا و ۵+۱ و روسیه هم کاملا موافق هستند.
یکشنبه 29 دي 1392 - 21:56
تیتو تیتو - تهران - ایران
نه بابا شتر در خواب بیند پنبه دانه . از این خبرا نیس عمو امارات اگه زیاد حرف بزنی به ایران ملحقت میکنیم تا جزو خاکمون بشی.
یکشنبه 29 دي 1392 - 22:06
امید ایرانی - شیراز - ایران
بشنو و باور نکن. این خبر کاملا جعلی است. کشورک امارات نیز باید به قلمرو ایران برگردد.
یکشنبه 29 دي 1392 - 22:15
siliconvalley - مالمو - سوئد
روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! روحانی مچکریم! تا مردم ایران هستن هیچ دزدی در نمی‌ماند! مردم ایران ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سال دیگه هم نخواهند فهمید ! بکشید نوش جونتون! من از دست شما دیوونه ها فرار کردم! بکشید حقتونه! کل ایران رو هم بدن حقتونه! وقتی‌ مثل گوسفند میرید رای میدید حقتونه! خدا وکیلی ملت گوسفند لیاقتشون همینه! به خدا همینه! تو یه کشور فسقلی بیخودی دارم زندگی‌ می‌کنم یه پل زدن از مالمو به کپنهاگن سر اینکه دانمارک میگفت سوئدی‌ها بخاطر ارزش پائین تره پولشون باید بیشتر عوارض بدن کل مردم سوئد دانمارکی تو خیابون میدیدن با تیر میزدنش!! حالا شما گوسفندن آخونده میاد مملکتتونو می‌بخشه دوباره میرید رای میدید. ایشالا روزی برسه که کل ایران رو بدن بره راحت شیم.
یکشنبه 29 دي 1392 - 20:49
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند
marg bar doshman - لندن - انگلستان,. آنهایی که رفتند جبهه‌ و در راه ایران کشته شدند جمهوری اسلام نبود بلکه جوانان آیران بودند، در ضمن در طول تاریخ همیشه این مردم برای ایران جنگیدند و کشته شدند، البته به‌‌‌ غیر از حکومت ترکی‌ خوارزمشاه که هرگز جلوی مغول نجنگید و ایران را دو دستی به‌‌‌ مغول داد،
یکشنبه 29 دي 1392 - 22:10
Zolf Ali - دبی - امارات
ینی چی؟ عمان میانجیگری کرده که جزایرو مفت بده به إمارات اونوقت در قبال این میانجیگری بزرگ نفت و گاز مجانی هم بگیره!!!!! خب ایران اگه میخواست جزایرو بده که نیاز به دلالی عمان نداشت که دیگه بخواد بابتش باج هم بده خودش دو دستی تقدیم امارات میکرد مسخره!!!! البته یه چیزی هم بگم من میترسم خبر راست باشه اخه از این اخوندا که بعید نیست چرا که اونا خیلی راحت دریای خزر را بخشیدن بعید نیست اینم ببخشن
یکشنبه 29 دي 1392 - 23:42
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
تبلیغات عرب هاست دروغ محض است.
دوشنبه 30 دي 1392 - 00:12
EROSARES - کپنهاگ - دانمارک
چوو ایران نباشد تن ما مبا د
دوشنبه 30 دي 1392 - 00:17
دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
همچین چیزی وجود نداره شاید عربه از زیارت الله برگشته توهم زده
دوشنبه 30 دي 1392 - 00:21
goosfand - نیویورک - آمریکا
امیدوارم روزی برسه که تکه-تکه-های ایرانزمین رو دوباره بهم بچسبونیم و یه نقشه ازش بسازیم آه توی دهن غرب و منطقه؛ دوباره باید ایرانیها رو گرد هم آورد؛ زنده باد همه شهیدان و سربازان ایران، از دیرباز تا همین جنگ با عراق، و تا همین دیروز در درگیریهای مرزی؛ زنده باد همه-شون
دوشنبه 30 دي 1392 - 00:22
goosfand - نیویورک - آمریکا
siliconvalley - مالمو - سوئد: دوست گرامی بسیار گل گفتی، بویژه وقتی ایرانیها رو گوسسفند میخونی، من حال میکنم!!! به نام کاربری من توی این سایت دقت کن!!! اون مثالی که زدی از برخورد سوئدیها با دانمارکیها دقیقا نشون میده ایرانیها چقدر گوسفند بوده و هستند؛ این نژاد گوسفنده؛ شما ببینیند بجز ایرانیها و هندیها، بقیه که قدرتی دستشون بوده، مردم رو عوض کردند؛ این بقیه شامل یونانیها، عربها، ترکها، انگلیسیها، فرانسویها، اسپانیاییها و .. میشه؛ این نشون میده نژاد آریایی یه نژاد توهم-گرای دور از واقعیته؛ این دنیا دنیای زوره، نه دنیای سوسول زرتشتی؛ روشنفکری و سوسولی توی این دنیا = انقراض
دوشنبه 30 دي 1392 - 00:20
goosfand - نیویورک - آمریکا
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند: مقداری مخالفم؛ این مردم زمان حمله عرعرها (عربها) نجنگیدند، و بعدش که .. شد، فهمیدند که باید با عرعرها مبارزه کنند، و قیامهای مختلفی شکل گرفت که خب پیروز نشدند؛ خاک بر سر ایرانیها و اون حکومت بیعرضه ساسانیان که جلوی چهار تار عرعر رو نگرفتند؛ خاک بر سر سلمان فارسیها، ابن سیناها، ابومسلم خراسانیهای تاریخ ایران از آغاز تا همین امروز؛ درود بر فردوسیها، یعقوب لیثها، زکریای رازیهای ایران تا همیشه
دوشنبه 30 دي 1392 - 00:26
goosfand - نیویورک - آمریکا
آهای ملت ایران: ما هم میفهمیم کشتن و وحشیگری، در حالت آرمانی و ایده-آل، درست نیست؛ اما در دنیای واقعی ما، توی این تاریخ بلند، این کارها بخشی از واقعیت زندگیست؛ نخوریم، میخورندمون؛ وقتشه که این ژن بیمار ایرانی رو عوض کنیم، و مقداری، یکم فقط یکم، متعصب/ وحشی / تند و زورگو بشیم تا بتونیم بمونیم، و تا دیگه کسی پیدا نشه با ما کار عربها، انگلیسیها، و .. رو بکنه؛ تصور کنیم که اگه پیامبر اسلام ایرانی بود، چی میشد؟ این پهنای بزرگ خاورمیانه زیر بار ایران می-بود؛ روش فکری سوسولی زرتشت پاسخگوی نیازهای این حیوان دوپا نیست!!! زرتشت باید عربها رو میدید و بعد میگفت دین کسی رو عوض نکنید ...
دوشنبه 30 دي 1392 - 00:37
ordak - بن - المان
feminism - لندن - انگلستان رفیق زیاد جو گیر نشو و آریای آریای کور کوی نخون، همین مذهب بازی و شیعه بازار بود که نصف کشور و دو دستی تقدیم روسها کرد،ملت مثل بز نگاه کردند، میگن هر جا آشه، سگ زرد فراشه،مگه آخوندها مابقی دریای خزر و بی سرو صدا تقدیم روسا نکردند؟،ملت نتقش در نیومد،مگه سروت این ملت و تقدیم مفت خورهای مثل حسن خرص الله نکردند، مگر ۱۰۰ها تن طلا از حق ملت و صرف ساخت توالت برای قبر حسین و امثالش نکردند، باز ملت مثل بز تو خیابون یا حسین میر حسین یا جد شیخ کروبی نکردند،چرا حالیمون نیست ظاهرا جزایر سه گانه یکی از بندهای قرداد قهرمانانه اتمی ملا روحانی با غرب بوده که ماها بعدها میفهمیم،وقتی جزایر سه گانه پر از سوسما خور اماراتی شد، وله وقیه هم خیلی راهت میگه صبر علی وار ملت شریف ایران است،ما حسن وار صبر خواهیم کرد ما حسن وار برای مصلحت اسلام این قرارداد و میپزیریم ، همانتور امام گور به گور جام زهر و سرکد به ملت گوفت ًزکیً!!
دوشنبه 30 دي 1392 - 01:02
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
اگر این خبر درست بأشد ان روز روز قیامت خواهد شد دیگر زنده بودن معنی ندارد با تمام وجودم مبارزه خواهم کرد. مرک بر وطن فروش.
دوشنبه 30 دي 1392 - 01:36
کبالت3 - کرج - ایران
اصلا از اول هم تاریخ نشون داده که این جزایر در حاکمیت ایران نبوده فقط گاهی یه چند تا ملوان ایرانی میرفتن سر راه اونجا برای قضای حاجت یا خوردن چای و کشیدن قلیون این جزایر حق مسلم عربها بوده و اصرار به ایرانی بودن اون طبق یه خروار کپی پیست که بعدا از خونه مادربزرگ و قصه هاش خواهم گذاشت ادعای باطل و آرزوی محاله ثانیا اصلا ایران که قدرت مقابله با نیروی دریائی انگلیس رو نداره امارات هم قرار داد دفاعی با انگلیس داره پس منافع ملی ایجاب میکنه سرنوشت جزایر رو با همه پرسی از ساکنان معلوم کنیم البته دو تاش ساکن نداره ولی میشه از خرچنگها و صدف های ساحلی هم نظر خواهی کرد .البته در قبالش ما میتونیم کشتی یونانی کیش رو تصرف کنیم و سند بنام بزنیم .*.این کامنت بدرد حاکمان بیعرضه در تمام ادوار میخوره و تاریخ مصرف نداره یعنی حاکم عزیز و هواخواهاش بجای کلمه جزایر هر جائی رو که قصد واگذاریش رو به غیر دارن بزارن مثلا بزارید بحرین یا خزر یا حتی قفقاز چون بیعرضگی و بیغیرتی توجیهاتش مشترکه چه برای شیخ چه برای شاه کبلائی.
دوشنبه 30 دي 1392 - 05:17
oghab - هلسينكي - فنلاند
ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺧﺒﺮﻱ ......ﻣﻔﺖ اﺳﺖ ...اﺻﻼ ﭼﻪ اﻳﻦ ﻧﻆﺎﻡ ﺿﺪ اﻳﺮاﻧﻲ ﻭﭼﻪ ﻧﻆﺎﻡ ﺩﻳﮕﺮ اﻣﻜﺎﻥ ﻧﺪاﺭﻩ ...ﭘﺎﻳﻨﺪﻩ اﻳﺮاﻥ ﺩﻫﻦ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ اﻳﺮاﻥ ﺳﺮﻭﻳﺲ
دوشنبه 30 دي 1392 - 06:29
dark night - تهران - ایران
معلومه که جنس خوبی‌ زدی.
دوشنبه 30 دي 1392 - 06:49
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند
goosfand - نیویورک - آمریکا,,چی‌ داری میگی‌، ساسانیان تا لحظه اخر جنگیدند،پس جنگ قادسه چه بود، جنگ ٔپل چه بود، رستم فرخزاد پس کی‌ بود، جنگی که عربها آن را فتح فتوح گذاشتند،، و باقیمانده ساسانیان ۴۰۰۰۰ نفر در آستان فارس جنگیدند تا کشته شدند، در کّل ۳۱ سال طول کشید تا ساسانیان از بین رفتند حتی از چین هم پیروز فرزند یزدگر سپاه آورد و به جنگ عرب رفت، اگر چه ایردات همه بوداره
دوشنبه 30 دي 1392 - 11:41
کریم خان - زاگرس نشین - ایران
دوستانی که تعصب ملی دارید هیچ نگران این دروغ نباشید. مطمئا باشید این حکومت هر طور هم که باشد حتی یک وجب از خاک ایران را به هیچ قیمتی از دست نخواهد داد یا بهتر بگم مردمش اجازه ی این کار را نخواهند داد. و من این را با شما شرط می بندم که اگر چنین نبود هرچه خواستید به من بگویید. زنده باد ایران و ایرانی
دوشنبه 30 دي 1392 - 19:22
sarbaz007 - المان - المان
مقامات ایرانی‌ غلط می‌کنن با همه کسا شون
دوشنبه 30 دي 1392 - 23:09
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
امیدوارم شایعه باشد فقط همین !!
‌چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 18:41
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.