امام جمعه طبس :طبس، مناسب ترین گزینه برای جایگزینی پایتخت کشور است

هفته ای که گذشت، مجلس شورای اسلامی کلیات طرحی را تصویب کرد که بر مبنای آن پایتخت منتقل می‌شود و با اجرای آن بخشی از پایتخت ایران به مکان و یا شهر دیگری از ایران انتقال خواهد یافت.

امام جمعه طبس به دنبال اعلام این طرح در نامه ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به شهرستان طبس را مطرح کرد.

در نامه حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم برای علی لاریجانی آمده است: با توجه به تصویب طرح کلی انتقال پایتخت سیاسی و اداری به خارج تهران بنظر می رسد، طبس به جهات مختلف از جمله گستردگی زمین، قرار گرفتن در مرکزیت ایران، همجواری با چند استان مهم کشور و جایگاه سیاسی در دنیا به لحاظ شکست آمریکا در این منطقه گزینه مناسب این طرح است.

وی در ادامه بر امکانات شهرستان طبس برای استحقاق این طرح تاکید کرده و آورده است: معادن متنوع و متعدد حتی نفت و گاز، وجود فرودگاه و خطوط ریلی از آسیای میانه تا آبهای گرم خلیج فارس و نیز فراهم بودن امکان ایاب و ذهاب هوائی و زمینی از دیگر دارایی های وسیعترین شهرستان خاورمیانه است.

مهاجریان مقدم به وجود قدیمی ترین سد خاورمیانه در طبس اشاره کرده و افزوده است: برخورداری شهرستان طبس از هوای سالم در چهار فصل می تواند بستر انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور را از تهران به طبس فراهم آورد که انشاء الله مورد نظر کارشناسان محترم قرار بگیرد.

این نامه که به امضای "احمد طالبیان مقدم" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز رسیده است برای هیئت دولت، "محمد سهرابی" مشاور مقام معظم رهبری، "محمدعلی عبداله زاده" نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و "وجه الله خدمتگزار" استاندار خراسان جنوبی رونوشت شده است.

+14
رأی دهید
-93

birmingham - شیراز - ایران
ازین پس پوشیدن جلیقه ضد گلوله در مداحی‌های محمود کریمی واجب میباشد
‌پنجشنبه 12 دي 1392 - 23:03
بی غم - تهران - ایران
اگه اینقدر شهر خوبیه پس لازم شد حتما یه بار از نزدیک برم ببینمش. مشگل این شهر اینه که یه منطقه کاملا زلزله خیزه که هر از چندگاهی شاهد وقوع زلزله توی اون هستیم!!! اگه امام جمعه بتونه این مشگل رو حل کنه فکر کنم گزینه مناسبی باشه.
‌پنجشنبه 12 دي 1392 - 23:15
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
اشاره به منابع طبیعی و ......یعتی اینها رو در دسترس دارند برای غارت کردن؟؟؟. یا آب گرم و 4 فصل . مگه می خوان برن پیک نیک . واقعا عجب شیر تو شیری مملکت
‌پنجشنبه 12 دي 1392 - 23:44
ekman - شیراز - ‫ایران
استان سیستان و بلوچستان گزینه بهتری است و کمتر زلزله خیز است و شاید از این جهت به مردم مظلوم و محروم آن منطقه بتوان نظری کرد و تازه از تیر رأس دشمن هم حکومت در امان خواهد بود ،ضمنا با پاکستان هم مشکلی ندارند و گوشه ای دنج به حکومت خود ادامه خواهند داد.
‌پنجشنبه 12 دي 1392 - 23:29
دنیای وحشی - تهران - ایران
گمان کنم اونقدر عقلشون میرسه که وقتی میخواهند پایتخت جدید را انتخاب کنند به مسایلی از قبیل زلزله خیز بودن یا نبودن شهر مورد نظرو مسایلی از این قبیل نیز توجه نمایند وگرنه درانتخابشون موفق نخواهد بود .به همین جهت گمان نکنم طبس به خاطر سابقه زلزله خیز بودنش جای مناسبی برای این کار باشد .
‌پنجشنبه 12 دي 1392 - 23:21
ekman - شیراز - ‫ایران
زلزله سال 57 در طبس را گویا این امام جمعه فراموش کرده که پیشنهاد انتقال پایتخت را از تهران به طبس داده است.تازه اگر بر فرض مورد قبول واقع شود،تا بخواهند طبس را آماده پایتخت شدن بکنند چند دهه بطول خواهد انجامید تا بافت شهر آماده و پذیرای ادارات و سازمانهای کشوری شود!!!شهزی که تنها دو خیابان دارد و کلی ساختمان های فرسوده و قدیمی ساخته شده از خشت خام.مشکل آب شرب شیرین هم یکی از معضلات طبس است که این آخوند بدون اطلاع کافی و فقط از زوی باد معده حرفی زده.
‌پنجشنبه 12 دي 1392 - 23:20
dark night - تهران - ایران
نه بابا، یه دفعه بگو پایتخت رو ببرن مزر شریف.
جمعه 13 دي 1392 - 01:46
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
همه رو ول کن شکست آمریکا رو بچسب!!! یکی دیگه با میگ ٢٥ آمریکایی ها رو زده، آقا گذاشته به حساب شهر طبس!!یعنی اینا اگر دهن باز نکنن و در گهر بیرون نریزن نمیشه؟! خری که گچ میبره پیش اینا پروفسوره!!! دیگه مقلدین و چاکرین (أمثال فدای آقا) که جای خود دارن!!
جمعه 13 دي 1392 - 03:01
compatriot - تورنتو - کانادا
دو کلمه هم از مادر عروس، طبسه بشنوید!
جمعه 13 دي 1392 - 04:45
paksan - آمریکا - آمریکا
از خواب بلند شده دستشویی نرفته آمده بالا منبر حزیون میگه . به نظرم من کویر لوت بهترین جا برای پایتخت شدنه و حداقل اینطوری شاید بخش قابل توجهی از خاک کشور که بلا استفاده مونده آباد بشه
جمعه 13 دي 1392 - 05:06
yashainiran - ایران - ایران
عجب جوکی هستی مرد
جمعه 13 دي 1392 - 09:58
Behdin - آمستردام - هلند
ما حرفی‌ نداریم، طبس باشه، خیرش را ببری
جمعه 13 دي 1392 - 13:06
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
این بابا فکرکرده اگه طبس بشه پایتخت حتمآ خودش هم میشه امام جمعه پایتخت وبعدش هم بنزضدگلوله ونوکروامربر ومحفاظ وبه به چه شود زندگی ٬ بس که این ملاها یه پست تا دم گورجاه طلب هستند.مرتیکه درب داغون صدایه بیل کلنگ گورش به گوش میرسه.
جمعه 13 دي 1392 - 11:34
Behdin - آمستردام - هلند
ما حرفی‌ نداریم، طبس باشه، خیرش را ببری
جمعه 13 دي 1392 - 13:06
حسین آلمان - مانهایم - آلمان
من فک میکنم اگر پایتخت از تهران بره تهرانیهای قلابی دق میکنند و تهرانیهای اصیل نفسی راحت میکشند
جمعه 13 دي 1392 - 14:54
کبالت3 - کرج - ایران
ها تو دل کویر لابد بهتر میشه ذوب در ولایت شد.کبلائی
جمعه 13 دي 1392 - 16:53
razmandeh - استکهلم - سوئد
اندر حکایت امام جمعه طبس !!!!از ملا نصرالدین پرسیدند مرکز زمین کجاست ؟؟ ملا میخ طویله خرش را به زمین کوبید و گفت مرکز زمین همینجاست !!!!
جمعه 13 دي 1392 - 19:15
سرسره - اهواز - ایران
مثل همیشه گل گفتی کبلایی
شنبه 14 دي 1392 - 02:48
hassan5 - تهران - ایران
هر کسی از زعم خود شد یار من کس نجست اسرار من.اگر اینطور پیش بره و هر امام جمعه احمقی پایتخت را بسمت خودش بکشه از پایتخت چیزی باقی نمیماند،
شنبه 14 دي 1392 - 07:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.