جزئیات تازه ای از پرونده بابک زنجانی

انتخاب :با دستگیری بابک زنجانی افکار عمومی در پی دانستن ابعاد این موضوع است و خبرنگار «انتخاب» به جزئیات تازه ای درباره بابک زنجانی دست یافته است.

به گزارش خبرنگار انتخاب، نام وتصویر بابک زنجانی پاییز سال گذشته توسط برای نخستین بار توسط یک سایت خبری داخل کشور بعنوان یکی از بزرگترین رانتخواران تاریخ ایران معرفی شد اما سوال اینجاست بابک زنجانی چگونه به این وضعیت رسید؟

براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط خبرنگار «انتخاب»، بابک زنجانی بعد از حوادث سال 1388 وقدرت گرفتن برخی نیروهای خودسر با فردی بنام رعیت در جزیره کیش ارتباط برقرار می کند و از طریق وی با شریف ملک زاده و سپس اسفندیار رحیم مشایی مرتبط می شود.

حوزه رانتخواری بابک زنجانی در ابتدا هتلداری و دلالی هواپیما بوده که از سال 1390 و با تشدید تحریمها یکباره ثروت در اختیار وی که حاصل از پولشویی و معاملات با پول بیت المال بوده است دهها برابر می شود.

وی سپس با ارتباط گرفتن با معاون اقتصادی یکی از مراکز خاص از پوشش امنیتی برای فعالیتهای اقتصادی خود استفاده می کند.

بابک زنجانی که از رعیت و هروی برای ارتباط با محافل خودسر استفاده می کند مبالغ سنگین به افراد مختلف می پردازد و از این طریق به سیستم نظارتی نفوذ می کند.

گفته می شود وضعیت وی به حدی می رسد که با یک وزیرخاص در درون وزارتخانه مربوطه دیدار کرده و از حمایتهای وی بهره می برد.

برخی نمایندگان مجلس نیز پیش از این از تایید بابک زنجانی توسط چهارتن از اعضای هیات دولت احمدی نژاد شامل رستم قاسمی، شمس الدین حسینی ، حیدر مصلحی و محمود بهمنی خبرداده بودند.

+72
رأی دهید
-4

saeed scotland - گلاسگو - اسکاتلند
بابی خوردی حالا پس بده . اینها روز بروز اتهامت سنگیتر میکنند اونکه خوردی که هیچ اونم که نخوردی گردنت میندازند. من چشم اندازه اعدام را برایت پیشبینی میکنم
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 12:10
هستیا - شیراز - ایران
همه رو گرفتن به جز مموتی و با جناقش
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 13:20
REZA404 - آلست - بلژیک
هیچ میدونستید این آقا تا ۱۰ سال پیش یه راننده معمولی‌ در بانک مرکزی بود و یه مدت هم راننده شخصی‌ رئیس بانک مرکزی بود ببین مملکت چقدر خر تو خر هست که یه راننده معمولی‌ شده نفر ۱۳ از لحاظ ثروت در دنیا البته در مملکی که زیر نظر امام زمان قد سرهو افتضاح و شریف که هدایت بشه خوب معلومه از این معجزات درونش نرمال هست
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 13:39
amonbede - تهران - ایران
یعنی خاک تو سر ملت ما که این هفت تیر کش چماق به دست ( میرکاظمی )سمت چپی باید تو جزیره ی کیش هتل داشته باشه بعد مردم عادی به نون شب محتاج باشن حتما بابت آدم کشی این هتل رو آقا بهش جایزه داده
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 13:21
مسافر غربت - کالمار - سوئد
هر چه زرنگ و خائن و نامرد باشى.....باز باید چند. ترم رو بیاى حوضه و نزد اساتید حوضه کسب علم کنى.....یاد یه جک افتادم:::از یارو میپرسن فرق حوضه و دانشگاه چیه ؟؟؟میگه،دانشگاه محل کسبِ علم هست..حوضه محل کسب ثروت،،،،
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 13:42
caroline - تهران - ایران
لازم نیست این همه پرسو جو کنید! از آقا مجتبى بپرسد اون در جریان چون و چراى کار هست....
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 14:08
behzad50 - مونیخ - المان
این آقا ظاهراً خودشم خبر نداشته که این مدت فقط آلت دست آخوندها بوده که نمیتونستن مستقیم دزدی کنند و از این فرد به عنوان وسیله استفاده کردن و حالا که برگه سوخته شده دیگه بهش احتیاجی ندارند و یا اعدام میشه یا اگه شانس بیاره فراریش میدن بعد اینبار حتما نوبت بابک قزوینیه !!! که بفرستنش بیاد جلو. :) حالا برید‌ای بسیجیهای بیچاره و نادان تو ولایت ذوب بشید ،خاک بر سر آدمهای احمقی که پشت این حـ...ا نماز میخوانند.
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 14:55
razmandeh - استکهلم - سوئد
جدا عجب جایی ایران بیخود ول کردیم و رفتیم !!!!!!!!!!!! یک راننده وزیر در عرض چند سال به کجا رسید !!!!!
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 15:13
فريادزيره آب - اهواز - ایران
هیچ کاریش نمی کنند؛آزادمیشه؛ این بازداشت کردن هم سیاه بازیه دوستان
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 15:22
compatriot - تورنتو - کانادا
فریادزیره آب - اهواز - ایران - نه‌ آزاد نمیشه, شرط می‌بندم ! به خاطر اینکه سر نخ به موجی جون ( مجتبی ) نرسه با جام واجبی ازش پذیرایی میکند!
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 17:00
miumiu - لندن - انگلستان
این را هم مثل اون خاوری فراریش میدهند و باز یکی دیگه پیدا میشه که اعمال این ها را غیر مستقیم پیاده کنه و به خوردن و چپاولگریهاشون ادامه میدهند این همه ساختمان ها و تچارت ها در دبی و کشورهای اطراف و انگلیس و کانادا و غیره و غیره چه کسی انچام میده خوب پول بیت المال بدبخت است تا مردم میان حرفی حرکتی بکنند فورا فتنه میگویند و خفه شان میکنند همین جنایت اخیرشون در سال 88 مگر کم کشته دادند مگر این همه صدای امریکا افشا گری نمی کنه چی میشه این ها از خودشون میترسند چطور شبکه های اجتماعی و اینترنت را فیلتر میکنند چون نمیخواهنند مردم چیزی بفهمند در واقع خودشون خر هستند مردم از سوراخ موش هم که شده اطلاعات میگیرند .................
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 17:49
مراد برقی - تهران - ایران
انشا الله این آغاز دستگیری مفت خورهای احمقی نژاد باشه......منتظر دستگیری ارباب مفت خورها رییس کلاهبردارها راس الفساد و جامع النجاسات محمود احمقی نژاد هستیم.شبی که احمدی نژاد دستگیر شه من یه خواب راحت می کنم.
‌چهارشنبه 11 دي 1392 - 19:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.