“تغییر چهره تهران” برای نخستین بار در بخش ویژه مجله مُد FSHN

تقاطع: مجله جهانی مُد FSHN که مقر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی آمریکا است، برای اولین بار بخش ویژه خود را به عکس‌ مُدل‌هایی از داخل ایران اختصاص داده است.

بر اساس اعلام مجله مُد، “بخش ویژه” شماره‌ی اخیر این دوماه‌نامه به عکس‌هایی از “افرا پورداد”، عکاس ایرانی مقیم برکلی (کالیفرنیا) اختصاص یافته که به صورت انحصاری برای این مجله از داخل ایران گرفته شده است.

الیزابت تیریوت، ناشر این مجله می‌گوید: «در مجله مُد، ما برای عبور از مرزهای جهانی و نمایش کار طراحان جدید از سراسر جهان تلاش می‌کنیم. این بخش ویژه، شامل کارهای “گروه طراحی زریر” است که توسط عکاس شجاع و به شکلی باورنکردنی بااستعداد، “افرا پورداد” عکاسی شده و به دنیا، نمایی از پشت پرده‌ای آهنین را ارایه می‌دهد و در عین حال به شما این اجازه را می‌دهد تا تضاد‌ها و فرهنگ روزمره ایران را ببینید. ما افتخار می‌کنیم که اولین مجله‌ای هستیم که دست به چنین کاری زده است.»

گواتام گوسوامی، سردبیر این مجله نیز چگونگی انتشار این عکس‌ها را این‌گونه تشریح می‌کند: «من و افرا پیش از سفرش به ایران درباره مفهوم این بخش ویژه صحبت کرده بودیم و این بخش مجله مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی و شجاعت تمام افرادی است که در تهیه آن نقش داشته‌اند. افرا عکاسی بسیار با استعداد است و ما امیدواریم در آینده به فعالیت مشترک با ما در پروژه‌های بین‌المللی ادامه دهد.»

به نوشته‌ی سایت مجله‌ی مُد، این بخش ویژه که “تغییر چهره تهران” (Tehran Face-Off) نام دارد، در بازار تجریش تهران، و خانه‌ی مشهور “منوچهری” در کاشان عکس‌برداری شده و در تهیه‌ی آن، تیمی ده نفره شامل عکاس، مدل، طراح، آرایش‌گرها، دستیاران، و کسانی که مراقب اوضاع بودند، نقش داشتند.

این سایت خاطرنشان کرده که هدف این مجموعه عکس این است تا تضادهای موجود درون جامعه امروز ایران را نشان دهد. این‌که چگونه نسلی که دهه‌ی بیست خود را سپری می‌کند، در حال عقب زدن مرزهای سنت چند صد ساله است بدون اینکه کاملا از مرزهای مذهب بیرون بیاید.

تعدادی از عکس‌های منتشرشده در FSHN به علاوه مجموعه کامل‌تری از عکس‌های گرفته‌شده توسط “افرا پورداد” از تهران و کاشان را که پیش‌تر در صفحه‌ی فیسبوک او منتشر شده، در ادامه ببینید. مدل این تصاویر، “شبنم مولوی” نام دارد.

منبع : https://www.facebook.com/afra.pourdad.photography

 

+287
رأی دهید
-82

kimiaa - تهران - ایران
جای تاسف داره اینهمه بی ذوقی!
جمعه 17 آبان 1392 - 17:32
delmorde - یوتوبوری - سوئد
سئوال اینجاست آیا واقعا میگذارند مردم خود در لباس پوشیدن تصمیم بگیرند یا این فقط یک تبلیغه برای اینکه بگن ما مردمان را داریم در لباس پوشیدن آزاد میگذاریم کی گفته ما دیکتاتوریم در تمام امور زندگی ملت خود تصمیم می گیرند. بایدد بگم بر قبر ..ادمهای دروغگو .....حاج علی خامنه ای من یک ارایشگاه دارم اینجا از شما و اهل بیتت دعوت می کنم تشزیف بیارید تا مجانی بهترین رنگ و مدل را برایتان که در خور شانتان است انجام دهم. بلیط امدن با من.
جمعه 17 آبان 1392 - 17:11
asal30 - بندرعباس - ایران
دختره خیلی زشته بنظر خارجی میاد . ایکاش از یک دختر ایرانی خوشگل استفاده میشد. تو ایران خیلی خوشگل داریم این چه مدل زشتی بود که انتخاب کرده .
جمعه 17 آبان 1392 - 17:49
asal30 - بندرعباس - ایران
میتونست عکس های بهتر و زیبا تری خلق کنه و نشون دنیا بده. من از این عکاسه بهتر عکس میگیرم .
جمعه 17 آبان 1392 - 17:51
Jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
kimiaa...بهتر نیست فارسی را اینطور بنویسی؟ در زبان فارسی فعل در آخر جمله میاد..اینهمه بی ذوقی جای تاسف داره.... بسی رنج بردم در این سال سی ...عجم زنده کردم بدین پارسی.خوب دقت کن و ببین خیلیها درنوشتن زبان فارسی اشتباه می کنند. نقطه نظرها را بخوان تا حالت گرفته بشه.
جمعه 17 آبان 1392 - 18:12
amir-amir - تورنتو - كانادا
در این شکى نیست که اکثر ایرانیان دوست ندارند با چادر و چاقچور بیرون بروند ولى عکاس و مدل خیلى خوش شانس بودند که گیر گشت ارشاد نیفتادند
جمعه 17 آبان 1392 - 18:27
asal30 - بندرعباس - ایران
انگار اشتباه کردم مدل ایرانیه اسمش تو عکس نوشته شده. ولی در مجموع خوشگل نیست .
جمعه 17 آبان 1392 - 18:48
raha1984 - هامبورگ - المان
چه عکسهای زیبایی و چه مدل ملیح و نازی
جمعه 17 آبان 1392 - 20:09
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
کجاش زشته دختره مثل دسته گله . شماها هم فقط ایراد بنى اسراییلى بگیرین یکى هم که یه کار مثبت کرده این طورى جوابشو میدین. همون بهتر برا ى شما مردم پر توقع و پر مدعا اون خواهر مچاله هاى چادرى یا زینب پشمالو هاى سیبیل دار ببینین....
جمعه 17 آبان 1392 - 21:15
perser68 - فلوریدا - امریکا
بنظر میاد از فتو شاپ و خطای دید استفاده شده و تصاویر شهر و بازار ایران رو در پشت گذاشتن و این خانم خوشگل رو هم بهش اضافه کردن!این خانم در ایران و تو این مکان‌ها نبوده!
جمعه 17 آبان 1392 - 23:10
Marian FAR - شیکاگو - آمریکا
دوستان، اسم این مدل زیر عکسها نوشته شده. ایشون هموطن هستند خودتون و ناراحت نکنید.
جمعه 17 آبان 1392 - 22:47
truth is bitter - ویکتوریا - کانادا
زیبا و دلپزیر.
جمعه 17 آبان 1392 - 23:53
parastooeshge - توکیو - ژاپن
دختره زیبا وقشنگی است و اگر هم فتو شاب هم باشد زیبا ست از این هنر پیشه ها ی جراحهی غربی وامر یکا یی که سره .موفق باشید
شنبه 18 آبان 1392 - 01:41
samsad - تهران - ایران
هزاران عروسک مثل این دوشیزه زیبا در ایران داریم که دیده نمیشن...زیبایی عنصر روح بخشی است که متاسفانه بواسطه زشتی های سردمداران دیده نمی شود، به همین خاطر زیبارویان جامعه ما یا باعث تعجبند و یا مسئله دار البته از دید اقلیت بیشعور.. خداوند سرنوشت این زیبا رو را نیز زیبا سازد ...
شنبه 18 آبان 1392 - 02:43
paksan - آمریکا - آمریکا
واقعاً دل آدم میگیره . به نظرم جاهای بهتری برای گرفتن عکس بوده ولی از ترس دستگیر نشدن و زندان سعی کردن جاهایی برن که امکانش کمه دستگیر بشن . و جالبترین صحنه اش جای است که او پیرمرده یا اون مرده برگشته مثل این ندید پدیدها نگاه میکنه انگار اگر نگاه نکنند کلاه سرشون رفته یعنی سی ساله اینا از دین و ایمون حرف میزنند هنوز نتونستند چشم مردها رو جم کنند و مردها پیرو جوون مهمترین مشکل آزادی در ایران هستش و این موضوع هیچ ربطی به حکومت نداره .در ایران ما مردها بد چشم هستیم و باید هرچیزی و ببینیم و اگر بهمون چیزی نرسه گیر میدیم که دین و اسلام و غیره ولی اگر دستمون برسه همه چیز خوبه فرقی نمیکنه شیخ باشی یا بسیجی یا مرد عادی همه این مشکل رو دارن و اگر می بینید خامنه ای یا فلان آیت الله از این چیزها می ناله برای اینکه حسودیش میشه که چرا عده ای حال میکنند وآنها نمی تونند و این حس حقارت و کلاه رفتن سرشون باعث میشه فشار بیارن به زنها که پتو سرشون کنند
شنبه 18 آبان 1392 - 02:53
berdia - تهران - تهران
ایشان مدل ایرانی هستند بسیار زیبا و افتخار ایران درود بر این فرشته زیبا
شنبه 18 آبان 1392 - 03:30
Tandees84 - پاریس - فرانسه
زیبایی کاملا طبیعی و بسیار شیک! مدل باید این شکلی باشه نه سر تا پا عمل جراحی شده با لنزهای رنگی و موهای سوخته بلوند ! گرچه ظاهرا مورد دومی طرفدارای زیادی داره
شنبه 18 آبان 1392 - 07:42
shivaa - تهران - ایران
delmorde - یوتوبوری - سوئد . دقیقا همینطوره به نکته خوبی اشاره کردی....اینها در واقع همش تبلیغ برای این رژیم هست که بگن اینجا ازادی هست و مردم شیک پوشن و دخترا راحت این مدلی میگردن و اون چهره خشن مذهبی رو کتمان کنند.فقط برای جلب نظر خارجیها نسبت به حکومت ایران حتی مدل هم تیپ اروپایی هست نکردن از یک دختر با زیبایی ایرونی و شرقی استفاده کنن.عکاس هم که هیچ هنری به خرج نداده عکسها خیلی ساده بدون هیچ جذابیت خاصی عکاسی مدلینگ اینه؟!
شنبه 18 آبان 1392 - 09:43
cyrus parsian - اصفهان - ایران
عسل30 حسادت نکن چشم نداری ببیبی!!!!!!!!!!!!!!!
شنبه 18 آبان 1392 - 12:00
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
چه دختر نانازی .......................کی بشه این حکومت کثیف گورش و گم کنه
شنبه 18 آبان 1392 - 12:12
shady_sho - تهران - ایران
دختر به این زیبایی ببینم شماها که میگین زشته ازین خوشگلترین یعنی؟؟؟
شنبه 18 آبان 1392 - 14:39
ukguy4u - لندن - بریتانیا
asal30 - بندرعباس - ایران. لابد تو خوشگلی! مثل دسته گل میمونه از همه مهمتر اینه که هیچ جاش عملی نیست.
شنبه 18 آبان 1392 - 15:37
رستگار501 - برن - سویئس
افرادی که تمام مدت دخترها و هنرپیشه های ایرانی را با Mackup زیاد و چهره و دماغ عمل شده را دیده اند .دیگه چهره تقریبأ عادی را نمی پسندند. ولی این کار در جو خاکستری سیاه و امنیتی و از پشت پرده‌ای آهنین ابران واقعأ شجاعت میخواد.
یکشنبه 19 آبان 1392 - 00:13
asal30 - بندرعباس - ایران
cyrus parsian - اصفهان - ایران و ukguy4u - لندن - بریتانیا. بهتره حرف دهنت رو بفهمی که چی میگی من حسود نیستم. واقعآ دختره قیافه ایی نداره. در ضمن من خودم از این دختره هم مانکن ترم هم زیباتر . تازه سعی کرده مدل رو به اروپایی ها نزدیک تر کنه. میتونست از مدل بهتری استفاده کنه .
یکشنبه 19 آبان 1392 - 23:28
sara.k - تهران - ایران
دوستان عزیز من هم عکاس هستم و کاملا میدونم شرایط عکاسی در ایران چقدر سخته. عکسها خوب هستندو به این نکته هم دقت کنیم که برای تجربه‌های اول بسیار خوبه .خطاهایی داره که میشد با کمی ادیت حذف بشه ولی در کل کار خوبی شده.
دوشنبه 20 آبان 1392 - 19:37
sara.k - تهران - ایران
دوستان عزیز من هم عکاس هستم و کاملا میدونم شرایط عکاسی در ایران چقدر سخته. عکسها خوب هستندو به این نکته هم دقت کنیم که برای تجربه‌های اول بسیار خوبه .خطاهایی داره که میشد با کمی ادیت حذف بشه ولی در کل کار خوبی شده.
دوشنبه 20 آبان 1392 - 19:38
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.