سرمایه‌گذاری ۲۲ دلاری روی بیت‌کوین، یک نروژی را ثروتمند کرد

سرمایه‌گذاری ۲۲ دلاری روی بیت‌کوین، یک نروژی را ثروتمند کرد

سرمایه‌گذاری ۲۲ دلاری روی واحد پول مجازی  بیت‌کوین یک مرد نروژی را پس از چهار سال صاحب ثروت بادآورده ۸۵۰ هزار دلاری کرد.

افزایش بهای بیت‌کوین در این چهار سال، باعث شد که کریستوفر کُخ ۲۹ ساله بتواند تنها با خرج یک پنجم از ۵۰۰۰ سکه بیت‌کوین خود، خانه‌ای مجلل در اسلو، پایتخت نروژ بخرد.

آقای کخ گفت که پس از خواندن مطلبی درباره افزایش ارزش بیت‌کوین به یاد آورده که چند سال پیش، ۲۲ دلار برای خرید بیت‌کوین خرج کرده است.

واحد پول مجازی بیت‌کوین در سال‌های اخیر به طور فزاینده برای انجام معاملات وب استفاده شده است.

آقای کخ گفت که او ناگهان متوجه شد که پنج هزار بیت‌کوین او ارزشی معادل ۸۵۰ هزار دلار پیدا کرده است.

او پس از نقد کردن یک پنجم از پس‌انداز بیت‌کوین خود و پرداخت مالیات توانست آپارتمانی در منطقه مرفه‌نشین تویِن در اسلو خریداری کند.


بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین نوعی پول دیجیتال است و به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول را به طور غیرقابل بازگشت انجام دهند. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ مبتنی بر عقایدی که ساتوشی ناکاموتو در مقاله‌ای منتشر کرد پایه‌گذاری شد.

بیت‌کوین، در کیف‌های پول مجازی رمزگذاری‌شده نگهداری می‌شود و آقای کخ اعتراف کرد که زمانی را صرف به یاد آوردن گذرواژه‌اش کرده تا بتواند به حسابش دسترسی داشته باشد.

او به رسانه‌های نروژی گفت: "حتی در بعیدترین رویاهایم نمی‌توانستم تصور کنم که ارزش بیت‌کوین‌هایم تا این میزان افزایش پیدا کند".

او افزود: "واکنش‌های روانی ما به جذب چیزی که هیچ ارزشی در خود ندارند، خیلی عجیب است".

آقای کخ گفت که تصمیم او به سرمایه‌گذاری روی ارز مجازی زمانی اتفاق افتاد که در سال ۲۰۰۹ پژوهشی روی روش‌های رمزگذاری انجام می‌داد.

بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ مبتنی بر عقایدی که ساتوشی ناکاموتو در مقاله‌ای منتشر کرد پایه‌گذاری شد. ساتوشی ناکاموتو نام مستعار شخص و یا گروهی است که نرم‌افزار اصلی بیت‌کوین را طراحی نموده و ساخته است.

 

بیت کوین: ارزی بدون مالیات و بانک مرکزی


همین چند وقت پیش بود که به دلیل اوضاع اسفناک مالی قبرس، دولت موجودی حساب‌های بانکی افراد را مسدود کرد و آن‌ها هم که بیشتر از صد هزار یورو داشتند، بخشی از دارایی‌شان را برای همیشه از دست دادند. در همین مدت، محبوبیت یک واحد پولی در نقاط مختلف جهان بالا رفته. واحد پولی که نه می‌شود مسدودش کرد و نه می‌شود از آن مالیات گرفت. نقل و انتقالش هم به هر جای دنیا کاملاً مجانی است: واحد پولی مجازی به نام بیت‌کوین که ارزشش در سه چهار ماه اخیر، چهار برابر؛ و نسبت به سه سال پیش، صدها برابر شده. بهرنگ تاج‌دین گزارش می‌دهد.

   

+38
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.