مداحان بی بصیرت ؛ مردودانی که سودای برگشت دارند!

مقاله ای از سایت عصر ایران

عصرایران - اخیراً دو تن از مداحان سیاسی، برای هاشمی و روحانی خط و نشان کشیده و علیه آنان سخنانی گفته اند. از جمله یکی از این دو ، رئیس جمهور را از معرفی جعفر توفیقی به عنوان وزیر علوم به مجلس برحذر داشته و فتوا داده(!) که اگر مجلس به توفیقی رأی اعتماد دهد، نان در شراب زده و خورده است.

در این باره چند نکته قابل ذکر است:

1 - می شود به روش گعده های دور همی، با گفتن این که "مگر این ها چه کاره اند که برای مملکت خط مشی مشخص می کنند؟" ، بحث را خاتمه داد. با این حال ، از باب آزادی بیان و این که همه شهروندان - اعم از مداح و غیر مداح - می توانند درباره امور کشورشان حرف بزنند ، بر اصل اظهار نظر سیاسی این افراد ، خدشه ای وارد نمی کنیم و آن را حق شهروندی ایشان می دانیم.
فقط امیدواریم ، این حق ، فقط شامل نورچشمی ها نشود و همه شهروندان ، چه وبلاگ نویس باشند ، چه فعال اجتماعی و سیاسی و چه مغازه دار و مداح و ... از این حق بدیهی برخوردار شوند.



2 - در سخنان برخی از این مداحان ، بی ادبی و هتاکی های آشکار وجود دارد و این در حالی است که از آنان، به عنوان کسانی که به نام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شناخته می شوند، انتظار می رود اگر احترام خود را نگه نمی دارند، لااقل حرمت عنوانی که یدک می کشند را داشته باشند و بدانند که منبر مداحی اهل بیت(ع)، محل به کار گیری الفاظ رکیک و توهین به این و آن نیست و با چاله میدان ، هیچ نسبتی ندارد.
 لذا اگر نمی توانند ترک عادت کنند و در خور شأن جایگاهی که تصاحب کرده اند سخن بگویند ، کاری دیگر برای خود دست و پا کنند و این عرصه را به "اهل" واگذارند!



3 - "آزموده را آزمودن خطاست" و نیز روایت "مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود" از باورهای جدی انسان های عاقل است.
این مداحان در عرصه سیاسی ، آزمون خود را پس داده و رسماً و عملاً مردود شده اند. مگر این ها ، همانانی نبودند که روزگاری احمدی نژاد را به عرش اعلی رساندند ، در انتخابات برای او خودکشی کردند ، حتی در سفرهای استانی هم با او همراه شدند و ... نتیجه چه شد؟ احمدی نژادشان ، چیز دیگری از آب درآمد و ماه عسل چند ساله شان به دادگاه و دادگاهی کشی رسید.

بسیاری از  مداحان سیاسی سرشناس هر اندازه که خوش لحن و صدا هستند، در سیاست بی بصیرت اند و برای اثبات این بی بصیرتی ، نیازی به کندوکار بسیار نیست و مروری بر آنچه در 8 سال گذشته رخ داد ، مؤید این مدعاست. اکنون نیز ادامه همان مسیر بی بصیرتی را طی می کنند و اعتباری بدانها نیست.

و سخن آخر این که اینجا ، "جمهوری اسلامی ایران" است ، نه "جمهوری مداحان" .

+168
رأی دهید
-11

zavareh - رودسر - ایران
مردود ؟ بفرمائید، اهریمنان پلید...
شنبه 27 مهر 1392 - 11:53
star44 - یوتبوری - سوئد
اینها رو چه به اهل بیت, اینها دهان دریده های اوباش هستند.
شنبه 27 مهر 1392 - 12:08
سردار سپهبد - آمستردام - هلند
مداحی یعنی چاپلوسی!! و برای چاپلوس جماعت پول باارزش ترین چیزه اینها در مدح کسی که قرنها پیش از دنیا رفته اینطور خودشون رو پاره میکنند تا مردم دو ریال بگذارند کف دستشان خب برای آدم زنده که رئیس جمهور یا رهبر باشه صد برابر چاپلوسی میکنند تا بیشتر گیرشون بیاد.
شنبه 27 مهر 1392 - 12:39
mehrab_alborzi - تهران - ایران
دنیای ما شده عاقبت یزید . هر خری از راه میرسه ایت الله میشه و فتوا صادر میکنه
شنبه 27 مهر 1392 - 13:12
abdolmalek - رامسر - ایران
این بزغاله های ولایت هیچ تقصیری ندارن...آدم به عرعر خر گوش کنه بیشتر ثواب میبره تا به اراجیف اینها..بجای دشنام به اینها باید به کسانی دشنام داد که پای صحبت این بزغاله های آقا میشینن
شنبه 27 مهر 1392 - 13:50
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
اینها یه مشت اشغال دیوصیرت نون به نرخ روزخورهستند که باسرهم کردن یه سری چرت وپرت بعنوان مرثیه که به خورد یه سری ادم بیسواد میدن برای خودشون بیا وبرویی درست کردن.خاک توسرمفتخورهمه شون که یکی ازیکی اشغالترن.
شنبه 27 مهر 1392 - 13:53
farzad power - لوس انجلس - امریکا
چرا هر کسی‌ دنبال قدرت شخصی‌ خودشه ؟چرا اظهار نظر یه مداح پی‌ زوری باید از رسانه‌ها پخش بشه؟
شنبه 27 مهر 1392 - 16:07
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
لطفا به خر توهین نکنید خر خیلی‌ فهمیده تر از آخوند و آیت‌الله و چاقوکشان آنها است خرها خودشون را پاره پوره نمیکنند به خاطره پول و مقام و شکم و زیر شکم خر سر دانشجو نمیبرد
شنبه 27 مهر 1392 - 17:03
a.ahooraei - کلن - آلمان
سگ یزید به اینها شرف و حیثیت بیشتری داره، شما زندگی یزید و شمر را مطالعه کن نصف اعمال زشت اینها را انجام ندادند. بابا یزید طبق آیه های قرآنشون معصوم تلقی میشد و معصومین مستقیم میرن بهشت. یزید تنها خطایش این بود که مشروب میخورد و عشرتکده داشت؟ مگه اینها ندارن و نداشتن؟ مگه سیغه و ازدواج های مکرر غیر از فاحشه بازی ست؟ مگه طبق روایات خودشان اولاد و خانواده پیامبرشان همگی به بهشت نمیرن ومعصوم نیستند؟ پس یزید و شمر هم که پسر عموها و فامیل خانوادگی آنهائن و به بهشت میرن. لب مطلب خاک بر سر نادان کسی که اینها را روا و بر حق بداند.
شنبه 27 مهر 1392 - 18:33
کبالت3 - کرج - ایران
این گله دمبشون به جائی و بیتی وصله پول میگیرن و عربده میکشن شعبون مخ لس های جیره خورن والا بدون اجازه جرات خوردن همچی شکری رو ندارن و همون سین سین سین کردن از سرشونم زیاده درکل اینا طوطیه یه مشت اقلیت بی مقدار ولی دریده و دهن گشادن امثال تمساح و داش حسین کیهان نورد کبلائی.
شنبه 27 مهر 1392 - 21:12
shahramareia - تهران - ایران
باید گفت ادمهای متظاهر همه کاره مریض
یکشنبه 28 مهر 1392 - 12:39
dara20 - تهران - ايران
نخیر اینجا جمهوری احمقان ریاکار متظاهر است، اینجا سرزمین آشغال شده توست تازی تباران بی‌ شرافت است، اینجا ۳۴ سال است که وطن فروشان سوگند یاد نمودند که همت بر نابودی وطن بگمارند، اینجا سرزمین مردان خاموش و بی‌ حال است، اینجا خانه خرافه پرستان و دلقکان عرب پرست است، این جمهوری حماقت و خریت اسلامی است.
یکشنبه 28 مهر 1392 - 11:57
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
اونوقت میگن اسرائیل، فلسطین رو اشغال کرده.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 28 مهر 1392 - 18:19
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
اینها را باید یکی یکی ترور کرد و وجود نحس شون را از روی ایران برداشت ,اشغالگرهای عوضی.
یکشنبه 28 مهر 1392 - 22:31
کیمیا گر - اصفهان - ایران
مداحیم مثل سیگار فروشی یکی از مشاغل کاذبه که باید شرش از سر ایران کم بشه.
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 21:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.