مسعود بارزانی: استقلال کردها حق مسلم آنهاست

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق استقلال کردها را حق مسلم آنها خواند. بارزانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری‌ فرانسه گفت این حقی طبیعی است که کردها کشور خود را داشته باشند.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و رهبر حزب دمکرات کردستان این کشور در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری ‌فرانسه با تکیه بر این که استقلال کردها حق مسلم آنهاست گفت برای گرفتن این حق نباید به زور متوسل شد، بلکه باید سعی کرد روند طبیعی این فرایند پیموده شود.

بارزانی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: «ما در دورانی زندگی می‌کنیم که گفت‌و‌گو نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. ما خواستار گفت‌و‌گو میان کردها و همه کشورهایی هستیم که در آنها کردها زندگی می‌کنند.»



بیشتر کردهای جهان در عراق، ترکیه، ایران و سوریه زندگی می‌کنند و با محدودیت‌های ملی فراوانی روبرویند.

کردهای عراق در شمال این کشور در سه ایالت به خودمختاری وسیعی دست یافته‌اند. آنها ماموران پلیس خود، مرزهای مشخص خود و پرچم خود را دارند و می‌توانند با فروش نفت برنامه‌های اقتصادی منطقه کردنشین را پیش برند.

کمک به کردهای سوریه

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه سخنانش هشدار داد که دولت اقلیم کردستان عراق با "تروریست‌ها در هر جا که باشند مبارزه می‌کند." او بخصوص به سوریه اشاره کرد و گفت: «این وظیفه ماست که تا حد ممکن به کمک کردها بشتابیم.»

بارزانی اما همزمان تاکید کرد که کردهای سوریه باید از شرکت در جنگ داخلی موجود در این کشور اجتناب کنند.

رئیس اقلیم کردستان عراق روز شنبه (۱۰ اوت / ۱۹ مرداد) نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود، اقلیم کردستان عراق حاضر است از کردهای سوریه در مقابل "پیکارجویان وابسته به القاعده" دفاع ‌کند.

بیانیه مسعود بارزانی نشانگر آن است که جنگ داخلی دوساله در سوریه از مرزهای این کشور فراتر رفته و بر تنش‌های موجود قومی منطقه تاثیر گذاشته است. این موضوع همچنین نشان‌دهنده آن است که مواضع دولت مرکزی عراق و کردهای این کشور در ارتباط با سوریه متفاوت است.

در حالی که بارزانی از حمایت کردهای سوریه سخن می‌راند و بر طبق آمار سازمان ملل متحد تا کنون حدود ۱۵۵ هزار شهروند سوری به اقلیم کردستان عراق پناهنده شده‌اند، نوری مالکی، نخست وزیر عراق، تاکید کرده که عراق در کشمکش سوریه دخالت نخواهد کرد.

قدرت بارزانی با پیروزی در انتخابات افزایش یافته است

پیروزی حزب دمکرات در انتخابات پارلمانی اقلیم خودمختار کردستان عراق که روز ۲۱ سپتامبر برگزار شد، سبب افزایش قدرت سیاسی مسعود بارزانی رهبر این حزب شده است. حزب دمکرات کردستان در این انتخابات بیشترین آرا را به خود اختصاص داد و پیروز شد.

اتحادیه میهنی به رهبری جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق، در این انتخابات به شدت شکست خورد. طالبانی از دسامبر سال گذشته دچار سکته مغزی شده و در بیمارستانی در آلمان بستری است.

پس از حزب دمکرات کردستان عراق جنبش گوران بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. این حزب خود را مدافع آزادی و دمکراسی و مخالف فساد و قبیله‌گرایی معرفی می‌کند.

ادامه ترور به رغم ثبات نسبی در اقلیم کردستان عراق

گرچه ثبات نسبی اقلیم کردستان در شمال عراق افزایش یافته و سبب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این منطقه نفت‌خیز شده است، اما یک هفته پس از انتخابات پارلمانی در پی انفجارهایی شش نفر کشته شدند.

دو مهاجم روز یک‌شنبه (۷ مهر/۲۹ سپتامبر) ساختمان مرکزی سازمان امنیت کردستان عراق را در اربیل به گلوله بستند. این دومهاجم سپس خود را به درون ساختمان رسانده و با انفجار کمربندهای انتحاری به همراه خود شش مامور امنیتی را به کام مرگ بردند. در این حادثه ۶۰ نفر زخمی شدند.

+132
رأی دهید
-87

kami_81 - مالمو - سوئد
واقعا مردی دمت گرم
دوشنبه 22 مهر 1392 - 01:28
سالک نور - نانت - فرانسه
هرچند موافق بیشتر شدن مرزها نیستم ، ولی‌ انقدر به کردها ظلم شده که میخوان از بقیه جدا شن! غم انگیزه! تقریبا همیشه ملتها قربانی سیاست سیاستمداران میشن ، به امید روزی که تمام مرزها از بین بره و ملیت، مذهب،و نژاد به زباله دانی‌ تاریخ ریخته بشه، و به اصل خویش بازگردیم.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 01:56
farzad power - لوس انجلس - امریکا
حتما، ولی‌ نه تو خاک ایران.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 02:35
دایی جان - والنسیا - اسپانیا
ما تا اونجا که یادمان میاد توی تاریخ در هیچ کجای دنیا کشوری به اسم کردستان نداشتیم من حاضرم ملاها سالهای سال در ایران حکومت بکنند وای ذره ای از خاک ایران جدا نشه بعدش این یارو چرا زمان صدام زرزر نمیکرد حال که میبینه حکومت مرکزی عراق ضعیفه از شکرهای زیادی میخوره این مردتیکه لابد از همین حالا به کردستان ایران چشم دوخته نادرسته قرشمال.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 02:48
romano - تهران - ایران
اروپاییها موقعی که کردها رو قتل عام می‌کردن و به صدام شیمیایی می‌فروختن تا زن و بچه مردم رو مثل مگس امشی کنه که آدم نبودن اما الان این بارزانی که یک زمانی زیر لحاف دولت ایران از ترس صدام می‌خوابید وبچهاش تو آمریکازندگی می‌کنن شده کشورساز کردهاورهایی بخش تحقیر کردها.مجددا یک فاحشه نفتی دیگه با شعارهای ناسیونالیستی داره متولد می‌شه بخدا چقدر مردم خاورمیانه نادان و لجباز هستن من نمیدونم اگر ناحیه ما با تمدنهای قدیمی قدمت کشور نداره کجای دنیا داره.بخدا اگر مردم کردستان عراق تن به این تجزیه بدن نادانترین ملت دنیا هستن و هرچی سرشون بیاد حقشونه الانم یکیشون ته کامنت من میاد در مورد ظلم فرهنگی و .. داد سخن می‌ده یکی نیست بگه نه مثل اتریش حالا صادر کننده هنر دنیا هستید. منکر بزرگان کردستان نیستم درد من آدم نادانه که مشابهش در خاورمیانه میلیونه و داد فرهنگ و سنت مورد ظلم می‌ده اما نه آدم فرهنگیه نه سنتدار درد من اینه من از یکپارچکی حرف می‌زنم اون از پاره کردن (تازه خودشم حق می‌دونه)هر وقت فرانسه آلمان و .. تبدیل به چند کشور ایتالیایی آلمانی و فرانسه زبان شدند اینجا هم از این خوابها ببینند.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 06:39
رضاخان - تاسمانی - استرالیا
دایی جان گویا خیلی تاریخ خوندی مسعود زمان صدام زرزر نمیکرد؟بروبابا برو یکم اطلاعات جمع کن بعد کامنت بزار. دوما اگه صلاح الدین ایوبی که فکر نمیکنم بشناسیش به جای اون همه فتوحات به فکر کردستان مستقل بود الان کردستان این روزش نبود هرچند.................
دوشنبه 22 مهر 1392 - 08:22
آزاد10 - آلمان - المان
دایی جان، بارزانی در زمان جنگ به نفع ایران جنگید، در سالهای 90 علیه صدام جنگید. صدام مردمش رو بمباران شیمیایی کرد و یک میلیون کرد رو قتل عام کرد. بارزانی اتفاقا ایرانیه، در کردستان به دنیا آمده و خودش رو ایرانی میدونه. برید توی سایتش مقاله هایی به فارسی داره که در اون کلمات ما ایرانیان رو به دفعات تکرار میکنه. من معتقدم ایران باید فارسها، کردها و شیعیان منطقه رو زیر چتر حمایت خودش بگیره و با دادن آزادیهای قومی به اقوام داخلی، مرزهای سیاسی رو کمرنگ کنه تا ایرانیان جدا مانده از وطن بازیابند روزگار وصل خویش.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 08:42
hamidla - هامبورگ - المان
خوشم می‌‌یاد هنوز داستان را این بابا نگرفته. مرد حسابی‌ اگر قرار بود بهت کشور بدن همان اینگیلیسیها ۱۰۰ پیش که خاور میانه را تقسیم کردند چیزی را هم به شما می‌دادند. الان وقت اتحاد هست. تمام شد دوران جدایی‌ها این کار را باید ۱۰۰ ساله پیش میکردند الان دیگ دیر شده!
دوشنبه 22 مهر 1392 - 08:43
amonbede - تهران - ایران
کردهای ایران ، عراق ، سوریه و ترکیه باید متحد و مستقل شوند این هم به نفع خودشونه هم این 4 کشور از دست اینا راحت میشن
دوشنبه 22 مهر 1392 - 09:05
ebimicro - سینت ترویدن - بلژیک
دایی جان - والنسیا - اسپانیا _جون عمت چرا وقتی همین چند ساله پیش که ایران یا به قول خودت همون ملّا‌ها دریای خزر رو به تاراج به روسا دادن زرزر نمی‌کردی? تازه همون وقتا که تو توی ایران از ترس هواپیما‌های عراقی نمی‌تونستی بخوابی این آقا داشت تو کوههای کردستان عراق،وره دل صدام بدون هیچ هواپیمأیی با صدام میجنگید.بیشتر مطالعه کن،کمتر ز‌ر بزن.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 09:20
aram. - کردستان - ایران
من هم دوست دارم از دست این حاکمان متحجر و دیکتاتور مذهبی ایران نجات پیدا کنیم و از ایران جدا بشیم.ایران زمانی یکپارچه بود که هنوز عربها این اسلام مزخرف رو به خوردش نداده بودند. من هر جا برای استخدام تو فرم می نویسم سنی مذهب هستم دیگه کم کم مطمئن شدم که رسیدگی نمی کنند.خدا به دادمون برسه.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 09:21
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
پدر همین آقا، خدا بیامرز ملا مصطفی بارزانی میگفت `` هرجا کرد هست آنجا ایران است `` مسعود هم مثل باباش مرد شه و این شعار را ادامه بده.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 09:28
دوستدار - استهکلم - سوئد
دایی جان - والنسیا - اسپانی! این گفته ها دیگر ارزشی ندارد که تو میخواهی تکه ای از خاک ایران جدا نشود. این که ایران وسعت جغرافیایش پهن تر و وسیع تر باشد به درد حالا نمیخورد, به خاطر این به درد نمیخورد چون صنعت کشاورزی انقدر پیش افتاده که در روی صد متر مربع زمین به اندازه یک هکتار زمین که در قدیم برای کاشت و برداشت استفاده میکردن استفاده کنند. وهمینطور به علت تسلیحات پیشرفته جنگی احتیاجی به سیاه لشکر نیست چون هزاران نفر نمیتوانند با شمشیر و قمه در برابر یک تانک جنگی مقاومت کنند و خیلی دلیل دیگر هست که در اینجا جایش نیست که یاد اوری کنم. اما کردستان ایران خودشان را اقلیتی میدانند که میخواهند حکومت محلی خودشان را داشته باشند و برای این خواسته اشان سالیان سال است توسط حکومتهای قبلی و کنونی کشته میشوند اواره میشوند زندان میشوند محکوم به دها مجازات دیگر میشوند. پس ملتی یا قومی که به این حد برای ازادیش خون وجان میدهد حق خودش است که از طرف هر انسان ازادی خواه و دمکراسی طلب مثل مسعود بارزانی و دیگر افراد با نفوذ در منطقه پشتیبانی شوند.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 10:16
hamidla - هامبورگ - المان
دوسته عزیز والله بخدا من را هم که می‌گفتم شیعه هستم تحویل نمی‌گرفتند. اینا دنبال شیعه و یا سنی نیستند. اینها دنبال پاچه خارها هستند. حالا می‌خواد یارو کافر باشه ,برا شون مهم نیست!ا
دوشنبه 22 مهر 1392 - 12:06
romano - تهران - ایران
aram. چون تو کار گیرت نمیاد و بهت اجحاف می‌کنند ایران باید تکه تکه بشه تا تکه آخر (یعنی در عقلت موندم و موندم عرق وطن شما تنها برای خوردن و زیر شکمه اگر مشهد هم خاک پدریت ندونی فقط یک آویزونی برادر) قابل توجه حضرت عالی در همین ایران استان فارس دومین استان بیکار کشوره و دیکتاتور مملکت آذریه پس هرچی ایرانیه بیان ما آذریها رو بکشن (خودم آذری هستن) و در این مملکت حداقل 12 میلیون اهل متصوفه و بهایی و .. وجود داره که بنده‌های خدا کار که هیچی زندان هم می‌ندازنشون تبعیدشونم می‌کنند و میکشنشون. صحبت حفظ خاک اونم در مقابل اروپاییها که از هم جاسوسی می‌کنند و همدیگر رو می‌کشند (دیگه تاریخ گواهه) صحبت کندن زیر شلواریه و بچه‌های کوچکتر خانواده زودتر اینکار رو انجام می‌دن و ما نه میزاریم کسی شلوار خودمون رو بکنه نه مال بچه کوچیکه! یادتون باشه تو تمام این کامنتهای افراد وطن پرست تنها حفظ خاک می‌بینید اما در کامنتهای امثال شما تکه تکه کردن نون خوردن از نفت فروشی و هزیان و خوابهای خوش سویس در کشورهای فندقی. هرچقدر کشورهای جدا شده از ایران تبدیل از علی آباد به شهر شدن شما هم می‌شید زرشک.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 12:10
shabparast - ایران - شمال
تو و همه جدایی طلب های بیجا کردین بیغیرتها مگه ملت مرده باشن دیگه. در ضمن مالمو سوئد انقدر حرف مفت نزن تو همه جا نفر اول میایی حرف مفت میرنی همه فهمیدن از کجا خط میگیری
دوشنبه 22 مهر 1392 - 12:15
eshgeman iran - ایران - ایران
مطالب کامنتها را که مطالعه کردم متوجه نکته ای شدم که دقیقا این خط سرازجاههایی در می آورد که عزیزان کردناخواسته دراین مسیر قدم برمی دارند وقتی کشورآلمان وکشورهای اروپایی ازتجزیه کردستان ایران، سوریه وعراق،ترکیه حمایت می کنندآنهم درمواقعی که منافعشان درخطراست پی به یک فاجعه ای میبریم که قابل تأمل است. آقایان برویدببینید سردمداران کردهاکجا زندگی می کنند ،کجا خط سیساسی میگیرند مگر امثال قاسملوها در آلمان درکنارسازمان های جاسوسی آلمان تغذیه نمی کردند این هم مثل همون قاسملوست . فردا که کوپن بارزانی تمام بشه همین سیاستمداران اروپایی با اردنگی می اندازنشون بیرون. بیایید واقع بین باشید ایران مال همه است کرد،لر، بلوچ ،فارس و... هیچکس حق نداردیک وجب ازخاک مقدس این کشوررا تجزیه کند. اگرامروز کردها چنین کنند فردا لرها پس فردا فارس ها، بعدش چه می شود. همون چیزی که استکبار می خواهد قدرت ضعیف قومیت ها وتسلط برآنها. همگی باهم متحد ویک صدا بلند بگوئیم جانم فدای ایران، زنده بادایران یکپارچه
دوشنبه 22 مهر 1392 - 12:25
دانشجوی ایرانی - تهران - ایران
خیلی وقته دارم میگم تا یکی دو سال دیگه کردستان عراق اعلام استقلال میکنه و حکومت ایران از شون حمایت میکنه اما باید بونن به محض اعلام استقلال در مورد مناطق کرد نشین ایران هم ادعا خواهند کرد اون موقع است که مشخص میشه چه اتفاقی افتاده!
دوشنبه 22 مهر 1392 - 12:35
توپوزی - لینز - اتریش
aram. - کردستان - ایران تو خیلی وقته جدا شدی عمر پرست ولی از عفل جدا شدی نه از ایران چون هیچوقت ایرانی نبودی.ان موقع که اجداد عرب تو به سرزمین پاک مادها قدم گذاشتند و مادها را که حافظان مرزهای سرزمین مقدس ایران و روحانیان زرتشتی که فقط از اینان میبوند رابه خاک و خون کشیدند.تخم خود را گذاشتند تا عمر پرستی استخوانی در زخم پاک نهادان این سرزمین باشد.بیسواد تو اسلام را مزخرف میدانی ولی در فرم مینویسی سنی هستی.عمری بیسواد سنی شاخه ای از اسلام است
دوشنبه 22 مهر 1392 - 12:53
توپوزی - لینز - اتریش
اقایان نوکر صفت که یکباره درد استقلال گرفتید.در زمان صدام اقای رئیس جمهورتان طالبانی نوکر جمهوری اسلامی بود که گفت هر کجا کرد است انجا ایران است.این اقای بارزانی تا قبل از اینکه امپریالستها حق خلق کردرا بدهند!!!!! نوکر صدام جون بود.اینها که توی این سایت زرزر جدایی میزنند جز یک مشت بیسواد مزدور نیستند.زبان کردی سه لهجه است که شاید بتوان گفت سه زبان است چون همدیگر را نمیفهمند.علوی و شیعه و سنی کجا توانند باهم کشور درست کنند.شماری از کردها در اذربایجان غربی هستند و اذری ها را غاضب میدانند.جنگ و ادمکشی شود که بیا و ببین.همین الان که هنوز اداره یک ابادی را ندارند توی فضای مجازی با پاک ترکها همدیگر را جر داده اند.وای به روزی که یک وجب خاک داشته باشند.مردم ارزوی بازگشت اخوندهای جنایتکار میکنند
دوشنبه 22 مهر 1392 - 12:42
توپوزی - لینز - اتریش
اینها را که گفتم به این تخم و ترکه های عرب است که راست یا دروغ به کردی سخن میگویند والا کردها که مثل اذریها و ما لر ها از دلاورمردان ماد هستند شرف و افتخار و ناموس ایرانند.ایران بدون کرد و اذری و لر ناموس ندارد و فقط یک هرزه اجازه میدهد ناموسش را ببرند.بنابراین مردم ایران نمیگذارند ذره ای از خاکشان به یغما برود ولی به یاری خداوند در فردای ازادی بدور از مناسبات قبیله ای هرزگانی چون بارزانی بازگشت هم میهنان کردمان از عراق و ترکستان و سوریه را گرامی میداریم
دوشنبه 22 مهر 1392 - 13:03
kamran631 - لیون - فرانسه
کردستان از ایران جدا شدنی نیست، آقایان این را حتی در خواب هم نمیتوانند ببینند. آگر چه به مردم شریف و زحمتکش کرد خیلی‌ ظلم شده، ولی‌ با یک حکومت جدید و سکولار، آنها هم مثل همه ایرانیان از حقوق مساوی در آبادانی و عمران کشور بهره‌مند خواهند شد. زنده باد ایران یک پارچه، ننگ ٔبر حکومت جهل و جنون آخوندی !!
دوشنبه 22 مهر 1392 - 13:39
siavash33 - کردستان - ایران
زنده باد کاک مسعود بارزانی
دوشنبه 22 مهر 1392 - 16:20
siavash33 - کردستان - ایران
توپوزی - لینز - اتریش.. مواظب گفتارت باش . یادت باشه سنی شخص پرست نیست چشماتو بازکن حرفمو بفهم . دهنتم اب بکش اسم عمر رو بیار
دوشنبه 22 مهر 1392 - 16:25
mountainman - استکهلم - سوئد
میگید کردستان نداشتید و ایران و فلان . کرد تنها قوم اصیل پارسی هست .
دوشنبه 22 مهر 1392 - 17:14
کبالت3 - کرج - ایران
سرنوشت محتوم عراق تجزیه است کردها هم بهترین موقعیت رو برای استقلال از عراق دارن بقیه هم یه فکری بحال خودشون بکنن یا به بخشهای سنی و شیعه تجزیه بشن و دور خودشون دیوار بتنی بکشن و برن زیر بلیط ایران و عربستان.یا انقدر از همدیگه بکشن تا جمعیتشون تموم بشه..یه عراق ضعیف و تجزیه شده به نفع ایرانه .
دوشنبه 22 مهر 1392 - 17:51
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
فک نکنم شما جنبه مستقل شدن رو داشته باشید.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 19:01
shirvan - اربیل - عراق
eshgeman iran - ایران - ایران تو فکر کردی مسعود بارزانی رضا شاهه یا غلام رضا شاهه که اروپایی‌ها با اردنگی بندازنشن بیرون؟؟ اشتباه گرفتی‌ رهبر کرد‌ها کسی‌ هست هیچ وقت زیر بار این خفت نرفت و نمیره، تمام زندگی‌ش در حال جنگ کردن بوده با نژاد پارست هایی مثل شما، قاسملو رو هم شما ها کشتید با کمک اتریش، کرد هیچ وقت با شما‌ها یکی‌ نیست چون ما نه با مغول‌ها آمیزش داشتیم نه با افغان‌ها کوردستان در تمام طول تاریخ کشور و امپراطوریت داشته، آیلامی و ماد ها. شما‌ها هنوز‌م دارید به لطف مبارزات ما کرد‌ها زندگی‌ می‌کنید تو شهراتون زمان صفوی اگه ما نبودیم الان باید عکس عطا ترکو قاب میکردی، بی‌ ریشه! کردستان بالاخره آزاد میشود، زنده بعد کوردو کردستان.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 15:15
aram. - کردستان - ایران
آخه نادان تو فرم باید یا بنویسی سنی یا شیعه هر چند من هیچکدوم نیستم.و تو romano‏ تو هم حرفات خیلی چرته اگه اون مغز آکبندت رو بکار بندازی می بینی کردها در ایران شهروند درجه چهار هستند چون سنی هستند و حق ندارند رئیس جمهور بشن و حق ندارند وزیر بشن حتی حق ندارند استاندار بشن اگه این توهین نیست پس چیه؟. کردها باهوشترین و بااستعدادترین مردمان هستند اما هیچ پست مدیریتی را بهشون نمیدن.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 18:38
shirvan - اربیل - عراق
توپوزی - لینز - اتریش تو یه آدم نادان هستی‌ بچه جون، ما نوکر هیچ کس نیستم بلد نیستیم که باشیم برای همینه که دنبال حقمون هستیم، چون تو اینو خوب میدونی‌ کرد‌ها کیان داری خودتی پاره میکنی‌ میدونی‌ اگه بخواهیم سرزمین مادری خودمونو دوباره میسازیم از زیر سیطرهٔ اشغال گران در میام، تعه انقد نادان کوتاه فکر هستی‌ که هنوز نمیدونی‌ صدام ععزای خانوادهٔ رهبر دلسوزمنو کشت مثل ۲ تا از اموهای بارزانی، تو فکر کردی ما مثل سلجوقی‌ها ۷۰۰ سال پیش کوچ کردیم به این منطقه!!! اینو خوب تو گوشت فرو کن ناداننننننن تمام خاک ایران که کرد درش زندگی‌ می‌کنه متعلق به کرد هاست نه فقط بخشی که به اسم کردستان مشخص یعنی‌ ایلام کرمانشاه همدان تا ماکو و پایتخت کردستان بزرگ مهاباد. ارومیه هم نگین کردستان سنندج، شهر کرد،،،
دوشنبه 22 مهر 1392 - 19:35
کۆرد و کۆردستان - واسا - فنلاند
هەر بژی کاک مسعود و زندە باد مسعود بارزانی
دوشنبه 22 مهر 1392 - 21:52
کۆرد و کۆردستان - واسا - فنلاند
بە امید اینکە هر چە زودتر دست بە این اقدام بزنید ملت کرد یکپارچە و یکصدا تا آخرین قطرە خون در کنارت خواهد بود کاک مسعود عزیز
دوشنبه 22 مهر 1392 - 21:54
کۆرد و کۆردستان - واسا - فنلاند
eshgeman iran - ایران - ایران. درود بر روان پاک دکتر عبدالرحمان قاسملو و زندەباد مسعود بارزانی و مرگ هم بر نادانان و جاهلان ضد کرد
دوشنبه 22 مهر 1392 - 21:50
کۆرد و کۆردستان - واسا - فنلاند
فدای آن انگشت اشارەتون بشم من سرور و آقای ملتم بارزانی
دوشنبه 22 مهر 1392 - 21:58
rashin 83 - تورنتو - کانادا
رزم جو: اینشو دیگه شما تعیین نمیکنی. زیاد هم فکر نکن خوب نیست برات
دوشنبه 22 مهر 1392 - 22:04
rashin 83 - تورنتو - کانادا
رزم جو: اینشو دیگه شما تعیین نمیکنی. زیاد هم فکر نکن خوب نیست برات
دوشنبه 22 مهر 1392 - 22:24
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
من از کردها حمایت می کنم ولی حق ندارن در یک ملت چند هزار ساله عراق در یک شهر اعلام استقلال کنن و این برنامه ها تجزیه طلب بوده و توسط آمریکاییها و اسرائیلیها به اجرا گذاشته است این مسعود بارزانی حرف بیخودی زده ...همه کردها کشور دارن ..کردهایی که توی عراق زندگی می کنن کشورخودشه تا توی ایران ترکیه و آذربایجان یا ارمنستان یا سوریه زندگی می کنن کشور خودشه...یعنی چه...صبح تا شب این یارو دم از تجریه طلبی یک شهر می زنه...
دوشنبه 22 مهر 1392 - 23:15
کۆرد و کۆردستان - واسا - فنلاند
shirvan - اربیل - عراق. شیروان جان کاک مسعود قول دادە بە کوری چشم دشمنان کورد شهر پیشوا قاضی محمد را کە همان شهر قهرمانپرور و شهید پرور کرد کە مهاباد هست بە پایتختی کردستان بزرگ انیخاب نماید زندەباد مسعود بارزانی و درۆد بر روان پاک قاضی محمد دکتر عبدالرحمن قاسملو تمامی شهیدان رە آزادی کردستان.
دوشنبه 22 مهر 1392 - 22:35
potatis - مالمو - سوئد
romano - تهران - ایران-واسه اولین بار باهات موافقم.
‌سه شنبه 23 مهر 1392 - 03:39
shirvan - اربیل - عراق
برادر عزیز من اون روز خیلی‌ نزدیک، مجسمه بزرگان راه آزادی کوردستانو تو شهرامون بسازیم، پیشوا قاضی محمد، دکتر قاسملو مولا مصطفی بارزانی همیشه زنده، زنده باد سروک بارزانی، زنده باد کوردو کردستان.
‌سه شنبه 23 مهر 1392 - 12:33
توپوزی - لینز - اتریش
یکی از باریشه ترین و دلاورترین مردم دنیا مادها هستند که کردها بخشی از انانند ولی متاسفانه مناسبات قبیله ای باعث شده بیشترین خائن و مزدور هم در کردها باشد.تاریخ مشروطه وسپس وابستگی و نوکری سران انها به شاه و صدام و جمهوری اسلامی گواه ان است.مرحوم قاضی محمد نوکر شوروی بود.مرحوم قاسملو برای مذاکره!!! با رژیم به بله افتاد و کشته شد.اوچلان که 45000 کرد جان خود را برای اهداف او داده بودند زمانی که به دام ترکها افتاد در هواپیما گفت من ترکیه را دوست دارم واز زندان دستور اتش بس داد(زمانی که ازاد بود 45000کشته روی دست مردم محروم کرد نهاد)در کردستان ایران هم تمامی سرکوبها توسط خود کردهای مزدور رژیم که جاش خوانده میشوند صورت میگیرد.
‌سه شنبه 23 مهر 1392 - 12:41
farzad power - لوس انجلس - امریکا
الان زنگ زدم گفتم مها باد رو بزارن کنار برات، باز هم فکر کن ببین تهران یا جای دیگه ای‌ رو نمی‌خوای،۲ ببری ‌قم رو مجانی‌ میدم ها. هلاکت خاص ه ؟
‌سه شنبه 23 مهر 1392 - 16:02
birmingham - شیراز - ایران
شتر در خواب ببیند پنبه دانه
‌سه شنبه 23 مهر 1392 - 23:03
salar67 - تبریز - ایران
پان فارسا این روزا بد جوری به هم ریختن عزیزانم اون دوران گذشت که شما فارسای مرکز نشین همه چیرو مال خودتون میدونستیدجوانان غیر فارس این روز ها به دنبال هویت واصالت خودشان هستند وخودشان را از شما فارسها کمتر نمیبینند انها ابادی سرزمینشان را در کنار احترام به زبان مادریشان میخواهند دهها پیج فیسبوکی داره حرفای منو ثابت میکنه
‌چهارشنبه 24 مهر 1392 - 10:18
ararat_102 - اسلو - نروژ
کاسه از اش داغتره کیه زر میزنه این مردمه کوردستانه که قرار میده نه دیکتاتورها صدام هم از این غلتها زیاد میکرد امد یک استان به کشورش اضافه کنه شب که خوابید صبح کردستان آزاد شد پرچمه کردستان بر فرازه همه شهرهای کردستان برافراشته شد ١٦٠٠٠٠ افسر و درجدار به اسارته پیشمرگان کرد اسیر شدن صدام هم تمام خوابها یش را با خودش به گور برد . زمینه که فراهم بشه کردستان هم آزاد میشه . استقلال حقه مسلمه ماست
‌چهارشنبه 24 مهر 1392 - 16:19
ararat_102 - اسلو - نروژ
کاسه از اش داغتره کیه زر میزنه این مردمه کوردستانه که قرار میده نه دیکتاتورها صدام هم از این غلتها زیاد میکرد امد یک استان به کشورش اضافه کنه شب که خوابید صبح کردستان آزاد شد پرچمه کردستان بر فرازه همه شهرهای کردستان برافراشته شد ١٦٠٠٠٠ افسر و درجدار به اسارته پیشمرگان کرد اسیر شدن صدام هم تمام خوابها یش را با خودش به گور برد . زمینه که فراهم بشه کردستان هم آزاد میشه . در استقلال حقه مسلمه ماست
‌چهارشنبه 24 مهر 1392 - 16:06
farzad power - لوس انجلس - امریکا
salar67 - به زودی ترکیه را هم ایران میگیرد و زبان آنها هم فارسی میشود تا خیال شما راحت شود.
‌چهارشنبه 24 مهر 1392 - 18:42
ordak - بن - المان
دایی جان - والنسیا - اسپانیا. تو ظاهراً عقلت از ابادی میچری کوچکتره٬ این مرد نه تنها با صدام بلکه با بزرکتر از اونم در افتاد و تا حالا هم حرفش همین بوده٬بقول حافظ ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست٬به تو امثال تو نیومده اسم این مرد و به زبان بیاری
‌چهارشنبه 24 مهر 1392 - 20:33
توپوزی - لینز - اتریش
و این جاشها و مزدوران رژیم هستند که الان به اسم استقلال ولی در واقع برای اثبات نوکری خود به اخوندها این حرفهای جدایی را میرنند.هدف هم این است که مردم را از ازادیها بترسانند.همانطور که در اوایل انقلاب چند تا مزدور بزدل که فقط اسیران را میکشند به اسم کرد سر سربازان را بریدند و بهانه به دست رژیم دادند تا انها هم مزدوران خودشان را به کردستان بفرستند و مردم عادی را و زن و بچه مردم را با کمک جاشها بکشند.متاسفانه در تاریخ ایران همیشه از این مزدوران بوده اند.در دولت دمکرات زبان مذهب پوشش ارزش یا ضد ارزش نیست فقط ایرانی ب.دن و رای مردم ملاک است ولی اینها که طبل چدایی میزنند میدانند که در دنیای ازاد کسی پهن هم بار اینها نمیکند چون چیزی برای عرضه ندارند
‌پنجشنبه 25 مهر 1392 - 21:16
توپوزی - لینز - اتریش
shirvan - اربیل - عراق/ بگذار اول زمانی از نوکری اربابانت و رئیس قبایل به اخوندها بگذرد بعد برو برای اروپایی ها وزوز استقلال کن.ولی اگر اینقدر فارسی یاد گرفتی تاریخ بخوان بخصوص تاریخ مشروطه را تا بدانی چه کسی برای ازادی جنگید و چه کسی برای بقای استبداد.
‌پنجشنبه 25 مهر 1392 - 21:32
eshgeman iran - ایران - ایران
جناب shirvan - اربیل - عراق- واقعا برات متأسفم، من دم ازیکپارچگی ملت ایران را میزنم تو دم از تجزین ایران، من دم از قدرت یکپارچگی قومیت ها میزنم ، تو دم از مسلط شدن اجانب بر قومیت ها ..... من به توی نادان چه بگویم که خود آلت دست اجانبی. چطور خودتان اعتراف واقرار میکنید که قاسملو بله گفت ویا اوجلان 45000 کرد را برای منافع خودش به کشتن داد و... اما حقایق را قبول نمیکنی کاک مزدور. چطور اقرار میکنی که اوایل انقلاب عده ای مردم کرد سر مردم را بریدند واین بهانه ای شد برای حمله جمهوری اسلامی. مردک اگر عرضه داشتی نمی گذاشتی سرمردم را فامیلات ببرند. برو گمشو وطن فروش ابله . زنده بادایران ف زنده باد ملت فهیم کرد ، زنده باد مردم با غیرت سنندج، پاوه، مریوان، بانه، سردشت و.. دریک کلام زنده باد ملت ایران
شنبه 27 مهر 1392 - 10:34
shirvan - اربیل - عراق
eshgeman iran - ایران - ایران من خیلی‌ تاسف میخورم آدم‌های نادان و بی‌ سوادی مثل تورو میبینم، بجای تهمت زدن خیال پردازی‌ها.. برو کمی‌ مطالعه کن در فضای آزاد بدور از خفقان و دروغ ریا .. ، از آدم‌های بی‌ اسالتو بی‌ ریشه‌ای مثل تو نمی‌شه بیش از این انتظار داشت، روحیه آزادی صلح پروری ما کرد‌ها اجازه نمیدهد که هرکس ناکسی به ما ظلم روا بدارد، چون تو یک انسان تو سری خور هستی‌ هیچ وقت نمی‌فهمی درد ملتی که ظلم رو بر نمی‌تابه چیه، در مورد اوجالان بگم اطلاعات مثل طرز فکرت اشتباست الان ۲۰ میلیون کرد هم حاضران شهید بشن تا از زیر سلطه اشغال گران ظالم در بیان.. برو از ارتشی‌های قدیمی‌ بپرس کرد‌ها چگونه بودن با آنها .. ‌ای فاشیست نژاد پرست تو میفهمی یعنی‌ چی‌؟ وقتی‌ نمیتونی‌ بزبان مادری صحبت کنی‌، تو اجازه رسیدن به مقاطع بالا کشوری نداری، و هزاران نمونه دیگر. این است فرق یک ملت آزادی طلب، با تو، تو سری خوره نادان بی‌ ریشه. کرد‌ها صلح طلب هستن. زنده باد کردستان.
شنبه 27 مهر 1392 - 15:42
دنياي بي ارزش - مریوان - ایران
حال خوب شد کاک مسعود پس از سر کار اومدن روحانی تصمیم به کمکبه سوریه گرفت من که از این چیزا سر در نمیارم من منم معتقدم کردها باهوشترین مردم بوده اند وهستند و خواهند بود ولی راست گفت بزرگی که گفت سرانجام تاریخ را با افسانه ها اشتباه میگیرن..............توی سه سال راهنمایی یه موضوع رو با سه موضوع متفاوت به خوردمون دادن .........تازه من میدونم تنها چیزی که الان از اون مهاباد قاضی محمدو.. مونده یه مشت بسیج کرد فروش .... فک نکنم بشه کاری کرد با استقلالمون.....
یکشنبه 28 مهر 1392 - 07:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.