2 روس در اکراین , می خواهند با نقش توریست انگلیسی بودن , از زیر بار جریمه فرار کنند

+113
رأی دهید
-34

adamat - خارکف - اکراین
1- با درود خدمت هموطنان گرامی. راستش این کلیپ کمی‌ ساختگی بنظر میرسه. در مدت این ۲۲ سال یعنی‌ از تجزیه شوروی تاکنون و بویژه از ۷-۸ سال گذشته که جنبش نارنجی در اکراین ایجاد شد، اختلافات میان روسیه و اکراین روز بروز بیشتر میگردد. ریشه ی آن‌ هم در تفکر نژاد پرستانه ی مردمان اسلاو هست که هر کدام، خود را برتر از دیگری میدانند. در شهرهای شرقی‌ اکراین و بویژه خارکف، تعداد زیادی هستند که از خود با نام روس یاد میکنند و هنوز هم خودشان را جزو مجموعه ی بزرگ اتحاد شوروی می‌دانند. البته لازم به یادآوری‌ست، که اگر ایران از جهت شکل ظاهری، یک کشور عمودی هست و از نگاه کلی جغرافیایی، شهرهایش را میتوان به شمالی و جنوبی تقسیم کرد، اما اکراین شکل ظاهری اش افقی هست و به دو قسمت شرقی‌ و غربی تقسیم میشود. شهرهای غربی آن‌ که هم مرز با لهستان، رومانی و مجارستان هستند، در طول تاریخ همیشه بدنبال داشتن هویتی اوریجینال و غیر روسی بودند.
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 12:03
adamat - خارکف - اکراین
. 2- از دید کلی، خصوصیات اخلاقی‌ مردمان اکراین در مقایسه با مردمان روسیه، از انعطاف و احساس بسیار بیشتری برخوردار هست. مردمان روسیه، در نوع رفتار و زندگی‌شان، یک خشکی و یخ زدگی ی ذاتی وجود دارد که ریشه در بزرگ بینی‌ تاریخی یشان دارد. شاید همیشه گمان میکردند که در پشت بام دنیا زندگی‌ میکنند و بقیه در زیر پای آنها هستند. از سوی دیگر، بسیار علاقمند به مسخره کردن تمام آدمهای دنیا هستند و برای هر نژادی غیر از روس روسیه ای یه خودشان، یک لقب ساخته و دارند. در اپتدای این کلیپ، این دو جوان به هم میگن که: -پاسبون!، نگه دار! ... -خوبه بابا تو هم!، سرعتمون زیاد بود، چیزی نشده که ... -اما اینجا یه کشور غریبه ... -باشه، الان نگه میدارم، اونوقت این *کاکل* رو با انگلیسی‌ دست میندازیم!، اینا کودنن دیگه!، مگه نه؟ .. -باشه، فقط حواست باشه که سادگی‌ نکنی‌ و خندت نگیره! .. -من حواسم هست، تو بپا هره کره نکنی‌ ....
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 12:03
adamat - خارکف - اکراین
3- واژه ی کاکل *خاخل* ، یک لقب طنز آمیز همراه با کنایه ای توهین آمیز هست که در زمان معاصر به مردمان اکراین داده میشود و تا قبل از این در قرن گذشته، به اهالی بلاروس و همچنین به روس‌های نواحی جنوبی که از سمت اکراین بودند داده میشد و علت آن‌ هم این بود، که مردهای جنوبی سرزمین روس و بویژه اکرینیها، موهای سرشان را بجز قسمتی در بالای سر میتراشیدند و یک رشته موی کلاف وار، در آن‌ قسمت نگه میداشتند، همچنین سیبیلهای پر پشتی‌ نیز داشتند. این لقب، همانند واژه ی هم ارز *گاگول* در زبان فارسی‌ میباشد. البته این کلیپ، از نوع و لحن صحبت این دو جوان و سپس مأمور راهنمایی و رانندگی‌، کلن ساختگی بنظر می‌رسد اما دقیقا نگرش بسیاری از مردمان روسیه را نسبت به اکراینیها نشان میدهد.
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 12:04
adamat - خارکف - اکراین
4- در ضمن اینرا هم اضافه باید کرد که اکراینیها، در زمینه ی ادبیات و هنر بسیار استعدادهای فراوانی‌ داشته و دارند. در طول تاریخ، نویسندگان و هنرمندان زیادی، زاده ی این خاک بودند که شهرتشان را، حکومت شوروی از آن‌ خود و کلمه ی *روس* میکرد. *ایلیا رپین - نقاش برجسته، زاده ی شهر چوگویف از استان خارکف*، *نیکولای گوگول - نویسنده ی بزرگ، زاده ی شهر پولتاوا*، *میخاییل بولگاکف - نویسنده و نمایشنامه نویس توانا* و بسیاری دیگر. در عرصه ی سینما هم، از گذشته تاکنون، زاده شدگان سرزمین زیبای اکراین، همیشه در سینمای روس میدرخشیدند. حتی یک روایتی هست که می‌گویند، در دو قرن پیش از این، که کمونیسم و یکی‌ کردن نژادها تا بدین اندازه و اوج که در زمان شوروی رسید هنوز نبوده است، اکرینیها نیز جزو اولین مهاجرین به قاره امریکا بودند که در ایجاد سیستم اقتصادی آنجا دست داشتند و برخی‌ از نژاد پرستان اوکراینی، نژاد آمریکایی را برگرفته از نژاد اصیل اوکراینی می‌دانند!.
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 12:04
adamat - خارکف - اکراین
5- سخن از نویسندگان پر آوازه ی اکراین بمیان آمد. باید اعتراف کنم، که حافظ شیرین سخن ما ایرانی‌ها، در تمام جهان، بی‌ همتا‌ترین غزل سرا و شاعر سبک رومانتیک بوده، هست و خواهد بود. حتما با شنیدن نام *یوهان گوته* همه بیاد ادبیات آلمان می‌‌افتیم و ناماش برایمان بسیار پر آواز هست، اما بهتر از من می‌دانید که گوته، تمامی‌ آثار شعرش را با الهام از حافظ بزرگ نوشته است. سلامت باشید دوستان.
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 12:05
Davidoff - خارکوف - اوکراین
خسته نباشی برادر...خوب بود ...
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 00:09
berdia - تهران - تهران
البته دوست عزیز عرض کنم که من حدود ۲۰ ساله که تو کشور سوئد و نروژ زندگی میکنم اینجا روسها را بی فرهنگترین اقشار میدانند حتی از تمام ملتها کمتربه اینا دزد میگند اصلأ خیلی کم به ایناکار میدند.حالا روسها هر چه میخواند در مورد خودشان وراجی کنند
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 01:06
کبالت3 - کرج - ایران
Davidoff - خارکوف - اوکراین--سپاس.. اگر بقیه دوستان ساکن بلاد کفر و دار الحرب کمتر شناخته شده هم اطلاعاتی در مورد آن بلاد کفریه عنایت بفرمایند قرین منت خواهم بود کبلائی.
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 07:54
adamat - خارکف - اکراین
Davidoff - خارکوف - اوکراین - نظر لطف شما هست قربان. خدمت شما درس جواب دادم و امیدوارم که اشکال‌ها رو به بزرگیتون ببخشید. سلامت باشید.
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 12:34
adamat - خارکف - اکراین
berdia - تهران - تهران - 1- خدمت شما بگم، که شوربختانه بعضی‌ عادتهای نادرست در برخی‌ انسانها باقی‌ مونده. نزدیک به ۸ دهه، هیچ کس حق ایجاد یک سیستم کوچک سرمایه و کسب و کار نداشته .. اما جایگاه‌ها مشخص بوده تا حدودی. بر عکس زمان حال، آن زمان خانه ی استاد و پروفسور دانشگاه، با زندگی‌ یک کارگر فرق داشته. آقای Davidoff حتما بهتر از من می‌دانند، که در اینجا، استاد دانشگاه و پرفسور! با سابقهٔ چندین و چند ساله، بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار حقوق دارد، آنوقت چنان ماشنیهای آخرین مدلی‌ گاهن در همین خارکف که شهر دوم اکراین هست میبینیم که قیمتشان حدود ۱۰۰ هزار دلار هست و صاحبش، با آخرین مدل اروپایی در سرو وضع بنظر می‌رسد. خانه‌شان هم، یک خانه ی ویلایی با آخرین تجهیزات اروپاییست. کارش چیست؟ ...
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 13:01
adamat - خارکف - اکراین
2- .. قطعاً استاد دانشگاه و یا حتا یک بازاری پولدار از بازار بزرگ شهر نیست. اینها در مقایسه با قشر تحصیل کرده و حتی کاسب این شهر که در ترانسپورت عمومی‌ میتوان آنها را دید، ۴-۵ درصد بیشتر نیستند، اما ۹۵-۹۶ درصد پولها دستشان هست. جمع نمی‌بندم و اصلا عمومیت نمیدهم، اما یک نفر تعریف میکرد، که در زمان شوروی در یک کارخانه کار میکرد، میگفت که باور کن، من و بعضی‌‌های دیگه، اگر هر روز، یک آچاری، وسیله ای چیزی از کارخونه به خونه نمیبردیم، این دلمون آروم نمی‌شد!. البته، همانگونه که قبلن هم اشاره شد، وضع حقوقها در روسیه، بهتر از اینجا هست. سلامت باشید.
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 13:03
adamat - خارکف - اکراین
و در آخر، این رو هم باید اضافه کرد، که مردمان اکراین، روسیه و بلاروس، رنج دیده و سختی کشیده هستند. اینها *خودکفایی محض* و *ساده زیستی‌ واقعی‌* را، در شرایط سخت روزگار، جنگ، گرسنگی و .. با حس راستین وطن پرستی‌، آموختند و در ریشه ی وجودی خویش دارند.
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 13:17
kamran631 - لیون - فرانسه
از این روسها که هر چی‌ بگی‌ بر میاد ! اینجا که جنوب فرانسه ( سواحل زیبای نیس، کن، ..) رو در اختیار خودشون گرفتند و باج به دولت فرانسه هم یادشون نمی‌ره و حد و حدود خودشونم بهشون تفهیم شده !! خلاصه اینکه خیلی‌ کشور و ملت خلافی هستند !!
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 15:12
Davidoff - خارکوف - اوکراین
بیشتر گفته های adamat - خارکف - اکراین صحیح است. البته یک پروفسور تمام خیلی بیشتر حقوق میگیره و یکی از دوستان خود من که پروفسور هست ماشین مدل بالا هم داره!! در مورد خلافکاری باید بگم که آدم خلافکار در همه جای دنیا وجود داره. البته من هم اکنون در ایتالیا زندگی می کنم ولی در اوکراین (خارکوف) کاملا احساس امنیت می کردم و در مدت ده سال تحصیل کسی بهم نگفت بالای چشمت ابرو! اینکه در فرانسه کول پشتیمو دزدیدند! در انگلیس در مترو کیف پولم رو زدند و کتک خوردم به شخصه تجربه خوبی برای من نبود! در ایندوره زمانی دیگه نباید در مورد مردم اینطوری قضاوت کرد چون همه سر و ته یک کرباس هستند!
‌سه شنبه 12 شهريور 1392 - 02:31
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.