«اعتصاب غذای» پناهجویان در اعتراض به انتقال به گینه نو

برپایه برخی گزارش‌ها، عده‌ای از پناهجویان ایرانی و افغانی که به تازگی خود را با قایق به استرالیا رسانده‌اند، دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این پناهجویان هم‌اکنون در جزیره کریسمس واقع در جنوب شرق آسیا، در جنوب جزیره جاوه در اقیانوس هند نگهداری می‌شوند.

دولت استرالیا بر اساس قانون تازه‌ای،‌ قصد دارد پناهجویانی که پس از ۱۹ ژوئیه به صورت غیرقانونی به این کشور پناه برده‌اند را به جزیره گینه نو اعزام کند.

پناهجویان اما خواستار اقامت در استرالیا هستند و برای جلوگیری از اعزام خود و جلب توجه جامعه جهانی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

رادیو فردا با خانواده دو تن از این پناهجویان در تهران گفت‌وگو کرده است.

+65
رأی دهید
-29

آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
برای بهبود وضعیت تان امیدواریم ........اینجا حتی خود استرالیایی ها از این تصمیم دولت شگفت زده و این را احمقانه ترین تصمیم دولت می دونند ........ ملبورن هر شبنه در کتابخانه مرکز شهر برای اعتراض به این تصمیم دولت همایش برگزار کرده جالب اینه که دولت ایران حتی موافقت نمی کنه برای قبول کردن کسایی که می خواهند داوطلبانه به کشور برگردند....................
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 08:51
faghat zartosht - شیراز - ایران
اینا دیگه چقدر احمقن که باز با این قانون جدید میرن استرالیا.هنوزم خر کم نیست
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 10:08
be_pa.khaste - هارلم - هلند
تو خواهش کردی اونم میگه چشم
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 10:23
نازنین زینب - لینز - اتریش
جامعه بین‌الملل و حقوق بشر کجاست ؟همونجای که افغانهای مهاجر و پناهنده هیچ حقو حقوقی ندران حتئ حق تحصیل .مزشو بچشید نوش جونتون و درک کنید حال افرادی رو که در ایران بهشون ظلم و توهین می‌شه .
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 10:38
Shahin.Orel - تهران - ایران
کسی که تقاضای پناهندگی میکنه ، اگر واقعا دروغی در کارش نیست ، طبیعی هست که پاسپورت کشوری رو دریافت کنه ، از نظر من این کشور باید کشوری باشه که از لحاظ فرهنگی بیشترین شباهت رو به باورهای متقاضی داشته باشه ، تمام تعرضی که در ایران به این افراد شده درست ولی این هم مهمه که توانایی های مدنی شما برای ورود به این جامه مدنی چقدره ؟ برای همین شاید بسیار مناسب تر از استرالیا ، کشورهایی باشن مثل پاکستان ، افغانستان یا عراق ، که هم از لحاظ فرهنگی شبیه این افراد هستن ، هم تهدید های سیاسی یا اجتماعی ایران که دلیل پناهندگی این افراد بوده از روی این افراد برداشته میشه ، و مهم تر، حضور باورهای غیر مدنی این افراد در جامه ای مثل استرالیا نگران کننده نخواهد بود. با دقت در نوشته های ،اسب آتش - سیدنی - استرالیا rezaghamkhar - سیدنی - استرالیا سعد حلی - سیدنی - استرالیا و martya - سیدنی - استرالیا ، شاید نگرانی دولت استرالیا از حضور باورهای متوحش رو درک کنیم و عدم حضور چنین افرادی ، احترام بیشتری برای مدنیت استرالیا خواهد بود
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 10:57
Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
آقا نرین اونجا ::خدا به فریادتون برسه
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 11:28
Danilprimmer - لندن - انگلستان
اروپا به این خوبی استرالیا هم شد جا؟ المان، دانمارک، انگلیس خیلی خوب هم جواب میدهند اگه کیس خوب بدهید. استرالیایی ها یادشون رفته که خودشون تبهکاران و تبعید شدگان انگلیسی بودند و به استرالیا فرستادن شان.
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 11:51
a.ahooraei - کلن - آلمان
بابا کدوم پناهجویان ؟ ما اینجا توی آلمان داریم می بینیم اغلب اینهایی که با زن و بچه میان و یا زن و بچه را می فرستن و خودشون بعد میان، به شرفم اغلبشون آب به آسیاب آخوند ریختند ، دزدیدند و غارت کردند و صاحب چند دستگاه خونه و پول پس انداز شدند و حالا هم اومدن از کیسه کفار زندگی کنند. جز عده بسیار کمی از آنها بقیه همه برای مفت خوردن و خوابیدن اومدن. این کثافت ها باعث این شدن که این بلا و ستم به سر مردم بیاد. من که با هر کدوم برخورد کنم اول سعی میکنم دربیارم توی ایران چیکاره بوده. اینها کثیف تر از آخوند و اونی که معتقد کم عقل هست، هستند. همه را نمیگم و میدونم عده زیادی هم واقعاً انسانهای فعالی بودند که برای آزادی مبارزه کردند اما خیلی از اینها همون اراذل و اوباشند که عرصه و امکانات را به دیگران تنگ میکنند. بابا اومده اینجا اول شوهر و بچه ها را فرستاده و خودش برای شهردار و استاندار و فرماندار می مالونده و روسپی گری در میاورده و کلی سرمایه و خونه بهم زده و حالا اومده پناهنده سیاسی بشه. آخه این چه وضعیه. اینها حق اون بدبخت هایی که یه عمر خاک و خون خوردند را ضایع میکنن.
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 12:50
a.ahooraei - کلن - آلمان
بحال خیلی از اینها نباید دلسوزی کرد و اول باید دونست چیکاره بوده و باباش کی بوده و چیکاره بوده. چرا منی که ده ها ساله آواره ام و از حقوق ملی کشورم بی بهره ام و حق دیدار کشورم را ندارم باید کسی را که باعث و بانی این دربدری ها و بدبختی ها شده را حمایت و کنار خودم تحمل کنم؟ اینها تعداد زیادیشون توی این دستگاه بودند و خیلی از اینها مهره های رژیمن.
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 13:01
baharmazaheri - عجمان - دبي
جای نرمال تر نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گینه احتمالا با رژیم ایران تبانی دارد که از ایران بدتر باشه متأسفم
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 16:10
marg bar doshman - لندن - انگلستان
همه این نکبت ها پناهنده ها رو بریزید تو دریا تا ابرو ما ایرانیها حفظ بشه یه مشت آدم بیخود و تنبل که میخوان برن اونجا پوله مفت بگیرن آدم تن لش همه جا همینه
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 16:12
bahram4531 - گوتنبرگ - سوئد
التماس میکنند که دولت استرالیا به آنها پناهندگی بدهند بعد از طرفی نمیدونم پس اینها چه کسانی هستند که پای صندوقهای رای برای جمهوری اسلامی میروند، خواهش نکن! التماس نکن! مهم اینه که رای ندی و مهمتر اینه که کشور و زادگاه خودت یک روزی آزاد بشه که هیچ جایی به اندازه زادگاه انسان عزیز و دوست داشتنی نیست، تا وقتی که این صف های رای توسط شماها پر میشه هیچ امیدی نیست که ایران آزاده بشه، با پناهندگی و خودخواهی و گدایی اقامت راه به جایی نمیرسه!!
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 18:56
Danilprimmer - لندن - انگلستان
Marg bar doshman تو خودت اینجا چه غلطی میکنی و شاید این بد بختها واقعا مشگل داشتند
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 23:22
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
نازنین زینب- چرا چرند میگی واسه خودت. تو ایران 2 ملیون مهاجر غیر قانونی افغانی هست و خیلی از عراق. ایا دولت ایران با اون همه بدیش افغان ها رو تبعید میکنه به کویر لوت؟ والا تا اونجا که ما دیدیم تو ایران کار میکنند درس میخونند یه تک تومانی مالیات نمیدند بعد میاند این ور اب کیس پناهندگی میدند میگند ایران این کارو کرد ایران اون کارو کرد تا اقامت بگیرند. ایا بازم بده ایران واسه اینا؟وقتی از چیزی اطلاع درست حسابی نداری از خودتون افاضه در نکنید خواهش ان.
‌پنجشنبه 24 مرداد 1392 - 23:33
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
marg bar doshman - لندن - انگلستان. خب دیگه نظرات یه آدم بیمغز طالبانی که تکاملش از اورانگوتان تا انسان وسط راه هنگ کرده و نیمه کاره مونده جز اینم نمیشه.جای لندن هم باید واقعیت یعنی یه کوره داهات تو ایران رو بزنی.دشمن!!
جمعه 25 مرداد 1392 - 02:09
davood63 - تهران - ایران
خدایی اینهایی که جدیدا پناهنده میشند خیلی‌ زرنگ تشریف دارند هنوز نیامده میخواهند جواب بگیرند از لحاظ کیسی هم پرپر هستند قربونش برم از لحاظ معرفت آخرش هستند
جمعه 25 مرداد 1392 - 05:35
raha1984 - هامبورگ - المان
میشه بگید تو ایران اینها چه مشکلی داشتنده اند ؟؟ یکی میشه بگه که اگه ایران این همه بقولا سیاسی داره پس چرا حال و روزش سی و خورده ای ساله اینه ؟؟ ایران یک سری سیاسی اول انقلاب داشته که همون موقع کارشون رو ساخته اند این جلادها و یا یک سریشون همون موقع از ایران اومدن بیرون تا ۴ سال پیش که اعتراضات شد و گرنه بقیه صدی نود یا کلاه بردار یا خلافکار هستند و به اسم سیاسی بیچاره خودشون رو جا میزنند !!!
جمعه 25 مرداد 1392 - 07:11
Truck Driver - سیدنی - استرالیا
کوین راد دوست دارم....بلاخره یه مرد پیدا شد که جلوی هر عره عوره شمسی کوره ای رو که از ننش قهر می کنه و میاد استرالیا رو بگیره.....مگه اینهمه آدم که قانونی اومدن انسان نبودند ؟ یعنی ما بلد نبودیم مثل بزمجه بپریم تو قایق و بیایم اینجا؟ اونا بلد بودن؟ یعنی طرق قانونی پشم؟ حالا حق و حقوقم میخوان هنوز یه ماهه نرسیده؟ نشا...ده شب دراز است و قلندر بیدار, عزیز دل فرنگیس. تازه اول خارجه.
جمعه 25 مرداد 1392 - 07:55
Ajaaab - یوتبوری - سویدن
نازنین زینب خیلی هم درست و بجا میکن تو کشوری که ادعای مملکت امام زمانی میکنه هر جاش بری بهت فحش و متلک بارت میکنن .مدرکم داشته باشی و تا شهر دیکه ای نتونی بری .و حق تحصیل و إز بجه هاش بکیرن. یه سیم کارت نتونی بخری .باید اون کشورو بزاری در کوزه اب شو بخری.مالیاتم بخوره تو سرشون خیلی خوبی میکنن مالیاتم بخوان، بووو!
جمعه 25 مرداد 1392 - 10:45
نازنین زینب - لینز - اتریش
رزم از لس‌آنجلس دیدم که میگم سالیانه کلی‌ پول بابت تمدید کارت پرداخت می‌کنن بچه‌هاشون اجازه تحصیل ندران تازه اینکه چیزی نیست همیشه تحقیر و مورد توهین قرار میگیرن اجازه مسافرت از یک شهر به جای دیگرو ندران لطفا درست صحبت کنید چیه رگه ایرانی‌ بودنت قلمبه شد ایرانی‌ بودن تو مملکت خودت ارزش داره نه جای دیگه بازم میگم کشور ایران خودش عمل نقض حقوق بشر بد توقع دارن ملتش همه جا مورد احترام قرار بگیرن .
جمعه 25 مرداد 1392 - 18:03
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
Shahin.Orel - تهران - ایران اینقدر الکی دم از مدنیت نزن .امثال تو تو هر جامعه ای بیماری های مقاربتی رو تکثیر میکنن.منظور تو از آزادی فقط بعد جنسی اونه. تو کامنتات کاملا مشخصه.ازین به بعد سعی کن فقط در مورد موضوع مورد بحث نظر بدی . کمبودتو اینطوری تابلو نکن.
جمعه 25 مرداد 1392 - 19:40
Shahin.Orel - تهران - ایران
اسب آتش - سیدنی - استرالیا مطمئن نبودم که روحانیت شما با پایین تنه من انقدر در ارتباطه ! ولی مطمن هستم بیشتر بیماریهای مقاربتی که فرمودید قابل درمانه ، ولی بیماریهای فرهنگی شما نه قابل درمان و به شدت مسریه
جمعه 25 مرداد 1392 - 23:41
Danilprimmer - لندن - انگلستان
این ها استرالیا جاشون گرم شده بقیه بر أشون مهم نیست. هیچ ملتی لجن تر و نژاد پرست تر از استرالیایی ها نیست . اگه استرالیا خوب بود همه أواره اروپا نبودند.
شنبه 26 مرداد 1392 - 13:30
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
Shahin.Orel - تهران - ایران بالا تنه ات که کلا خلاصه کاری باش نداریم. بخاطر همین داری هذیون میگی و تو همه صفحات ول هستی الاف.بیماری فرهنگی رو قطعا تو داری که همش دنبال منی.راستی بیماری مقاربتی ات رو هنوز درمان نکردی؟!.
شنبه 26 مرداد 1392 - 20:15
binami - زنجان - ایران
والا به غرعان استرالیا حق داره. اینا کین راه داده تو کشورش.
یکشنبه 27 مرداد 1392 - 02:14
Shahin.Orel - تهران - ایران
اسب آتش - سیدنی - استرالیا دنبال توام ؟ اره ، توحش ، عقده و حقارت فرهنگی که با خودت به یدک میکشی مجزوبم کرده ! ولی این رو مطمئن باش که خیلی از پایین تنه ها محترم تر از بالا تنه به دور از شعور و شرافت ... بیماریهای فرهنگی تو متاسفانه از طریق محیط مجازی میتونه مسری باشه ، پس ای کاش تنها بیماریهای جسمی یا اون جوری که از ذهن بیمار تو که همه چیز به اندام جنسی مربوط میشه ، داشتی تا دیگران با امنیت بیشتری نوشته تون رو میخوندن
یکشنبه 27 مرداد 1392 - 01:33
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
نازنین زینب- باز شما افاضه فرمودید وقتی اطلاع از چیزی ندارید نظر نده از خودت خواهش ان. من خودم اطراف تهران چند سال پیش تدریس کردم حدود نیمی از شاگردام از افغانستان بودند پس واسه خودت سرهم نکن خواهر یا برادر عزیز.
یکشنبه 27 مرداد 1392 - 17:15
نازنین زینب - لینز - اتریش
رزم جو - لوس انجلس - امریکا (هر چی‌ می‌خوای بگو منم دیدم که میگم گفتم نوش جونشون )
‌سه شنبه 29 مرداد 1392 - 21:28
نازنین زینب - لینز - اتریش
رزم جو - لوس انجلس - امریکا (هر چی‌ می‌خوای بگو منم دیدم که میگم گفتم نوش جونشون )
‌سه شنبه 29 مرداد 1392 - 21:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.