در یک دهه آینده، سی میلیون دختر در معرض ختنه هستند

گزارش می‌گوید که تعداد دختران ختنه شده در سی سال گذشته کمتر شده

بیش از سی میلیون زن و دختر در دهه آینده در معرض ختنه شدن هستند. عملی که سازمان ملل آن را مثله کردن آلت جنسی زنان می خواند.

این نتیجه یک تحقیق است که در یونیسف، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل، انجام داده است.

بنا به این تحقیق، هم اکنون در جهان بیش از ۱۲۵ میلیون زن و دختر زندگی می کنند که ختنه شده اند. آنها ساکن کشورهایی هستند که بیشترشان اکنون با این عمل مخالفند.

در برخی از کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و شرق آسیا، دختران را به این هوا که بکارتشان حفظ شود ختنه می کنند.

یونیسف، از کشورهای جهان خواسته تا با این عمل مخالفت کنند.

آن طور که تحقیق این نهاد بین المللی نشان می دهد، تمایل برای ختنه کردن دختران در میان زنان و مردان در جهان کاهش یافته است.

گیتا رائو گوپتا، معاون مدیر اجرایی یونیسف، گفته که ختنه دختران "تعدی به حق صحت و سلامت" آنهاست.

او از گزارش سازمان متبوعش نتیجه گرفت که: "قانون‌گذاری تنها راه مناسب [برای مبارزه با این موضوع] نیست."
' فرصت اعتراض'

گزارش یونیسف برگرفته از اطلاعاتی است که در ۲۰ سال گذشته و از ۲۹ کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای به دست آمده که هنوز در آنها ختنه دختران اتفاق می افتد.

بنا به این گزارش تعداد دخترانی که دچار این عمل می شوند نسبت به ۳۰ سال گذشته کمتر شده است.

یافته های این گزارش نشان می دهد که احتمال ختنه شدن دختران در کشورهای تانزانیا و کنیا، یک سوم کمتر شده است و در کشورهای بنین، جمهوری آفریقای مرکزی، عراق، لیبریا و نیجریه حدودا نصف شده است.

اما همچنان ختنه دختران در سومالی، گینه، جیپوتی و مصر به همان میزان قبل ادامه دارد.

در کشورهای مالی، چاد، گامبیا، سنگال، سودان و یمن هم تا حدی کمتر شده است.

بنا به این تحقیق بیشتر زنان و دختران مخالف مثله کردن آلت جنسی دختران هستند و تعداد قابل توجهی از مردان و پسران هم با این عمل مخالف هستند. در چاد، گینه و سیرالئون تعداد مردانی که مخالف این عمل هستند از زنان بیشتر هستند.

خانم رائو گوپتا، گفت که الان "مهم این است که به مردان و پسران و زنان و دختران اجازه داد تا به راحتی مخالفتشان را با این عمل عنوان کنند."

این عمل ممکن است باعث خون‌ریزی‌های شدید، مشکل ادرار، عفونت، نازایی و بالا رفتن احتمال مرگ و میر نوزادان شود.

+29
رأی دهید
-47

ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
عمل کثافت ختنه ی دختران قسمت مهمی‌ در کشورهای اسلامی از جمله مصر است که ریشه ی اسلامی دارد و در تعدادی از کشورهای عقب افتاده ی آفریقا ریشه ی سنتی‌!! مقصود از این عمل این است که فکر میکنند با این عمل وحشیانه دختر از روابط جنسی‌ لذت نخواهد برد!! غافل از اینکه در اکثر کشورهای جهان ۳ ازدواج اجباری یا مثل صدر اسلام ازدواج بابا بزرگ با دختری هم سنّ نوه‌--لذت کوفتی کجا بود!!!! ننگ بر این نوع مردان که زیر شکم هارشان بلایی به جان زنان است از حجاب کوفتی تا ختنه!!!
شنبه 5 مرداد 1392 - 13:10
Shahin.Orel - تهران - ایران
ونیسف، از کشورهای جهان خواسته تا با این عمل مخالفت کنند!!! چشم امر دیگه ای نبود ؟ گاهی اوقات این جوامع مدافع حقوق انسانی فکر میکنن مخاطبینشون شهروند سویس هستند! میرن توضیح میدن که این کار بده انتظار دارن اونها هم قانع بشن! توضیحات یا حتی قوانین بازدارنده هیچ کمکی به متمدن شدن جوامع سنتی مذهبی نمیکنه،تنها چیزی که کمک میکنه تغیر باور های اجتماعی هست!میرن توضیح میدن که با اینکار دخترتون از رابطه جنسی لذت نخواهد برد،این جامعه میگه خوب الهی شکر! توضیح میدن ممکنه بمیره!میگن خوب دختر که آدم نیست،مرد که مرد! باکره نباشه خودمون باید بکشیمش!در حالیکه این سازمانها اگر متوجه دلیل این کار که تنها حفظ بکارت این دختران هست باشند.نتیجه میگیرن تنها چیزی که میتونه جلوی این عمل رو بگیره، تغییر باورهای این جامعه هست به باور هایی که در اون بکارت ارزش نیست . وقتی دلیل از بین رفت این عمل انجام نمیشه
شنبه 5 مرداد 1392 - 12:49
روراستم - بنگلور - هند
یه دوستی از کشور یمن داشتم و گفت که در کشور ما دختران رو ختنه می کنند. من واقعا تعجب کردم. گفت برای اینگه دختران و زنان تحریک نشند اونجای دختره رو میبرند تا دیگه میل جنسی اش به سکس کم شه.
شنبه 5 مرداد 1392 - 15:14
sonixax - آلمان - آلمان
چند میلیارد پسر در معرض همین خطر هستند ؟!
شنبه 5 مرداد 1392 - 16:20
martya - سیدنی - استرالیا
امان از دست آدمهای نادان متعصب. ختنه دختر جزو سنن اسلامی نیست و هیچ گاه توصیه نشده. بعضی سبک مغزان حال آدم رو بهم میزنن با تعصب بیجا. نادانی خودشون رو با این کار ثابت و خودشون رو رسوا می کنن. وقتی یه جا باهاشون بحث می کنی جرات بحث منطقی رو در خودشون نمی بینن و یا فرار می کنن یا با حرفهای بی ربط و فحاشی جواب می دن.
شنبه 5 مرداد 1392 - 16:51
prince of darkness - دبی - امارات
artemis...دوباره اومدی ؟ میتونی ریشه اسلامیش رو توضیح بدی؟طبق کدوم آیه و حدیث میگی ریشه اسلامی داره؟طوری میگی زیر شکم انگار مثلا خودت کلا با زیر شکمت بیگانه ایی...زیر شکم واسه همه مهمه..ولی در راه حلال استفاده کردنش مهمتره...مرد اگر چهار تا زن هم در حلال داشته باشه باز بهتره از اینکه هر شب با یکی باشه...بهتر نیست؟ اسلام اجازه چهارتا زن رو داده ولی بعدش هم گفته چون نمیتونید اعتدال برقرار کنید پس همون یکی کافیه..ببین تو یک عقده و کینه سیاهی از اسلام به دل داری و من واقعا برات متاسفم که چشمت رو بر حقایق بستی..حقایقی که روز به روز داره نمایانتر میشه...اینکه اسلام دین حق و الله حق هستش...من اصلا کاری به افراطیون مذهبی ندارم...من کارم اینه عبادت کنم و تقوی پیشه کنم ..حالا هر کس مختاره در زندگیش..این تعصب کورکورانه رو بذار کنار...گذشته ها گذشته..نذار با کامنتها و اتهامهای بیجایی که میزنی باعث گمراهی عده ایی دیگر بشوی..گناه اونها هم به گردن تو میوفته...حالا خود دانی...
شنبه 5 مرداد 1392 - 19:04
کبالت3 - کرج - ایران
حکم شریعت اسلام در مورد ختنه دختران چیست؟ختنه دختران همانند ختنه مردان مشروع است ولکن در حق مردان تاکید شده است و گروهی از اهل علم به این رفته اندکه در حق مردان واجب و در حق زنان مستحب است. اما بیشتر اهل علم بر این قولند که ختنه در حق هر دو جنس مستحب است ولکن در همه حال در حق مردان موکد است. به همین خاطر ابن عباس این نظر را دارد که ختنه برای مردان تاکید شدید دارد و در این زمینه سخت گیری میکند. گروهی از اهل علم نیز بر این هستند که ختنه برای مرد واجب و برای زن سنت است...اینم یه سوال و یه جواب از سایت وزین کلمه مربوط به برادران اهل سنت .ماله کشان گرد هم آئید.کبلائی
شنبه 5 مرداد 1392 - 20:27
کبالت3 - کرج - ایران
اولا این عمل در عرف اجتماعی ان روزگارسبب فراهم امدن لذت بیشتر برای شوهربه شمار می آمده است وثانیا کسانی که می خواهند چنین کاری را انجام دهند، افراط نکنند. از این رو، اگر ختنه دختران سبب زیان ونتایج منفی ای شود و بر وضع زناشویی او در اینده تاثیر منفی بگذارد جایزنخواهد بود. در حدیث دیگری آمده است: اول زنی را که ختنه کردند، هاجر مادر حضرت اسماعیل(ع) بود که ساره مادر اسحاق(ع) از روی غضب او را ختنه کرد و باعث زیاد شدن خوبی او شد و از آن روز سنت جاری شد که زنان را ختنه کنند. (حلیه المتقین‏، فصل دهم، ‌در ختنه کردن پسران و دختران،‌ص154 )اینم برای اینکه عدالت رعایت بشه از منابع شیعه ..ماله کشان سراسر جهان متحد شوید.
شنبه 5 مرداد 1392 - 20:42
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
... اصلا تمام دستورات دین بخاطر رسیدن به سکس ابدی واقعا مضحک نیست اصلا بهشت را پیش خودت تجسم کردی بهشت را با اقتدا به تصویز اسلام از بهشت تجسم کنی هیچ تفاوتی با فاحشه خانه نداره , نخور ,ننوش , نگرد , نخند و نرقص , خوب نپوش از تمام زیبائیها و خوبیهای دنیا گریزان باش, باب میل خودت زندگی نکن چرک و کثیف و بد خلق و بدگمان و خشکه متعصب و نفرت انگیز و آدم کش و تروریست و متعفن باش که میخواهی یه روزی وارد بهشت ( فاحشه خانه بشوی) این کل دستورات اسلام است.
شنبه 5 مرداد 1392 - 23:46
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
prince of darkness - دبی - امارات/ میشه بیشتر درمورد حق و الله توضیح بدهی ؟ چه حقی ؟ حق کشتن مردم به خاطر داشتن عقاید متفاوت؟ حق کافر و نجس خواندن کسی که مسلمان نیست؟ حق کشتن مردان و به کنیزی بردن زنانی که هم کیش مسلمانان نیستند؟ حق ازدواج با کودکه 7 ساله و همبستری با کودک نه ساله ؟ حق ارضای میل جنسی با دختر بچه شیر خوار ؟ حق اجبار کردن حجاب برای کسی که تمایل به حجاب اسلامی ندارد؟ حق احباری کردن نماز و روزه برای کسی که اصلا اعتقادی به نماز و روزه نداره ؟ حق اعدام کردن جوانان مردم به خاطر دگر اندیشی؟ ...........
شنبه 5 مرداد 1392 - 23:45
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
حق دخالت در تمام گوشه و زوایای زندگی خصوصی مردم از پوشیدن لیاس تا دیدن برنامه های تلویزون و خواند کتاب و گوش کردن موزیک ...../ فقط همین گرفتن چهار تا زن برات خیلی مهمه کی گفته که یه مرد حق داره 4 تا زن داشته باشه اصلا کی گفته که همه باید به این عقیده احترام بذارند , تو دوست داری میتوانی 4 تازن بگیری از نوع خودت که به مکتب تو معتقد هستند ولی نمیتوانی این ناحقی را بعنوان حق به خورد بقیه جهان بدهی چون اسلام گفته بیجا کرده گفته , تو میتوانی سنگ را پرستش کنی به خودت مربوط است ولی حق نداری سنگت را به طرف کسی پرت کنی دست از سر مردم دنیا با آن مذهب عوضی تون بردارید , آرتیمس راست میگه دینی زیر شکمی درست است دینی که که ارزش تمام تقوا و خودداری و ونیاشش را در بهشت با حوری های لخت و پتی همیشه آماده سکس میده زیر شکمی است دیگه.....
شنبه 5 مرداد 1392 - 23:46
ali1111 - تهران - ایران
چرا هر چی‌ کثافت کاری است یک ته نخی در اسلام دارد!!! حال هر انسانی‌ را باهم میزند...
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 00:03
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
prince of darkness آقا در چند سالیکه در این سایت هستم صد بار گفته‌ام !! از اسلام متنفرم آنهم با مطالعه ----نه----دین افیون توده‌ هاست!!!!از دین تو سنّی گری تا ‌شیعه حنفی شافعی سلفی وهابی و و و!!! انسان با حیوان متمایز است!!! اگر دین زیر شکمی ۴ زن را توصیه کرده بیجا کرده غلط کرده که با کوچکترین اشتباه زن دستور سنگسار!!!رجم!! به زبان اجداد تو از عربستان عربی‌ را داده است! به چه افتخار میکنی‌----کشتن کافر؟؟ قطع دست پا؟؟ جهاد؟؟برده داری رسمی‌ در دینت-کنیز و غلام؟؟؟ نخیر آقا با حمله ی امثال شما میدان را خالی‌ نمیکنم همین!!!
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 00:37
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
Royan - کالیفرنیا - آمریکا خانم محترم....این دین کلیدی هست برای استثمار فکری و روحی‌--تعدادی سیا سی خیانتکا ر به همین دلیل مخالف هر نوع افشاگری در این مورد هستند خود شما به خوبی‌ می‌دانید که من در عین احترام به نکات مثبت زمان شاه نکات منفی‌ که نفوذ موذیانه ی ملایان در امور مملکتی تعدادی خیانتکار در اطرافیان شاه و در ساواک را میبینیم با زبان آدمیزاد به کسانی‌ که پاچه ی مرا میگیرند نوشته‌ام اگر انقلاب شکوهمند شما یک میلیونیم اثر مثبتی در رفاه در زدودن همان اسلام آبکی‌ زمان شاه داشت هیچگاه اشاره‌ای به زمان قبل نبود و یقیقناً شما هم اینگونه هستید ولی‌ وقتی‌ بنیان فرهنگ و مادی ایران نا بود شده مثل خاله خانباجی‌ها مراتب رجوع به گذشته کنیم که ملا و طرفدارانش در سایت احساس پیروزی کنند؟؟؟ هرگز!!!! مطلب دیگر این اسلامیون هستند که با حقّه‌های مختلف در شاخه‌های مختلف در حال تحمیق هستند از شیرزن طرفدار شاه تا سلطنت طلب سنّی--- بله این دین زیر شکمی است از بچه باز ی‌ گرفته تا تعدد زوجات گروپ سکس اسلامی و اکنون که کنیز در خدمت نیست صیغه فحشای رسمی‌ در ‌شیعه!! در بهشت نیز با ۷۰ خانم مردان----همین!!!
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 01:51
farahnoush - ساری - ایران
ریشه ختنه از مصر باستان است و در جنوب و غرب ایران هم متاسفانه گاهی اوقات انجام میشود !. ریشه اسلامی و دینی ندارد و بر اساس سنت انجام می گردد !.
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 02:32
ali1111 - تهران - ایران
رویان - کالیفرنیا - آمریکا. کاملا درست است، البته اون فاحشه خانه عاقبت مال بدبخت بیچاره‌هاشون است، پیغمبر و امامشون هر کدام بیشتر از صد زن تو همین دنیا داشتند(مانند حرم سرا) تعهد عنوان رسیدگی به زنان بی‌ سرپرست؟!!!!!! آخی چقدر این امام‌ها مهربون بودند؟!!!!!!
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 09:59
Shahin.Orel - تهران - ایران
farahnoush - ساری - ایران این مهملاتی که ختنه ریشه دینی نداره رو کسی به شما گفته ؟ ختنه برای پسران هم یک جنایت هست نه تنها برای دختران . لزومی نداره که خود یک پدیده در مذهب قرار بگیره تا دستور مذهبی بشه ، وقتی راه های تشویق و رسیدن به اون جنبه مذهبی داره ، کافی هست که این عمل باور مذهبی تلقی بشه ، وقتی از لحاظ مذهبی بکارت ارزش هست ، نبودش میتونه دلیل مرگ فرد بشه ، لذت جنسی زن تابو هست ، مهبل زن مهمترین عنصر به بهشت رفتن یا جهنمی شدن هست و همه دلیل رسیدن به ختنه رو مذهب هموار میکنه و در باور افراد قرار داده ، پس چطور نتیجه آخر ربطی به مذهب نداره ؟ مثل اینه که شما بگید ، شراب حلال باشه ولی مست بودن جرمه ! ولی منطق میگه نتیجه نوشیدن شراب مستیه !
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 12:54
purelove_31 - مشهد - ایران
ARTEMIS-SW خرمگس خان چه ربطی به اسلام داره که همه چی رو میخوای به اسلام ربط بدی
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 14:12
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
ali1111 - تهران - ایران دوست گرامی‌؟؟؟؟ آن توجه به زنان بی‌ سرپرست!!! و یتیمان!!!! دقیقا برای تحمیق مردان اسلامی بود که با فراغ بال در غزوات!!!! جنگهای اسلامی محمد!!! شرکت کنند و خیالشان از خانواده راحت باشد!!!البته نعمات زیر شکمی از ۴ زن عقدی کنیزان اسیر!! و ۷۰ روسپی در بهشت نیز جایزه ی دیگری!!!
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 15:13
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
purelove_31 - مشهد - ایران خر مگس آن کسی‌ است!! که این را نمی‌بینند------اگر زن آزاد نبود از کنیز بهره برید!!! بریدن سر ۷۰۰ نفر در یک روز و فاطی که خونها ی دلمه شده را از دستان شوورش!!!! می‌‌شست!! کافران را هر کجا یافتید با زجر بکشید!!!دست چپ و پای راست دزد را قطع کنید! نکنه به جای کتاب دینی تو نوشته ی آقا موشه است!! خودتی‌
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 19:01
prince of darkness - دبی - امارات
artemis...royan....از کامنتهای شما کاملا مشخصه که هیچ شناختی از الله و اسلام ندارین...من هم کسی نیستم که دلسرد بشم یا خسته بشم برای همین سعی میکنم تا جایی که میدونم و وسعم میرسه براتون توضیح بدم و حقایقی رو که یا شماها نمیدونید یا اینکه به عمد اونو کتمان میکنید رو شرح بدم شاید کسی رو بتونم راهنمایی کرده باشم...در اینکه قرآن معجزه هستش هیچ شکی نیست...خودتون هم میدونید که در قرآن آیاتی هست که نه ١٤٠٠ سال پیش بلکه تا سالهای دور دیگر هم ما به اعجاز آنها پی نخواهیم برد...هر انسان بیسوادی هم با شنیدن معانی قرآن میفهمه که این کتاب نوشته دست بشر نیست...ثانیا من نمیدونم که شما به روز جزا و حساب وکتاب اعتقاد دارید یا نه...اصلا این کره خاکی و کل مخلوقات این دنیا رو کسی خلق کرده یا اینکه نه کلا بر اثر یک فعل وانفعالات فیزیکی بوجود آمده اند؟؟؟ اگر حساب و کتابی نیست پس چرا از دزدی و تجاوز وقتل و غارت بدتون میاد؟اصلا چرا اینها بد شدند؟
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 19:04
prince of darkness - دبی - امارات
artemis...royan...اگر حساب و کتابی نیست پس چرا از دزدی و تجاوز وقتل و غارت بدتون میاد؟اصلا چرا اینها بد شدند؟اصلا وقتی حساب و کتابی نیست خوب وبد آیا معنی میدهد؟شما چرا از اسلام فقط دست گذاشتین رو ازدواج با دختر ٩ ساله؟اجبار که نیست...خوردن گوشت خوک و خون در اسلام حرامه ولی اگر مجبور بشی حلاله..اگر میبینی جانت در خطره میتونی به الله و رسولش فحش بدی...اینها آزادی نیست؟طلاق هم در اسلام حلاله آیا همه مجبورند زنهایشان رو طلاق بدن؟در دنیای امروزی که ما کنیز وبنده نداریم..
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 19:13
prince of darkness - دبی - امارات
artemis..royan..برای ما مسلمانها ازدواج با اصحاب کتاب آسمانی حلاله...خوردن غذایشان هم حلاله...اینها آزادی نیست؟ گرفتن روزه و خواندن نماز از ارکان دین اسلام هستش...وقتی تو ارکان رو بجا نیاری مسلمان نیستی تموم شد ورفت...وقتی میگی مسلمانم باید نماز بخوانی...مگه نماز زشته؟ یا اینکه روزه مضره؟برو در اینترنت و فواید روزه رو بخوان..چیزهایی که خارجیها میگن رو بخوان...تعصب کورکورانه تاچه حد؟؟اینهمه گستاخی و بی نزاکتی تا به کی؟ هر قشری و مذهبی مشکلات خودشون رو دارند..ولی وقتی دقیق همه ادیان را بررسی کنی به حقیقت میرسی..الله و اسلام و محمد(ص) حقایقی هستند که تا ابدالدهر باقی خواهند ماند...خودتون رو خسته نکنید وبر بار گناهانتان نیفزایید...با آرزوی توفیق و هدایت برای شماها
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 19:14
کبالت3 - کرج - ایران
از امام صادق (علیه السلام): چون زنان با پیغمبر (صلى الله علیه و آله و سلم) به مدینه هجرت کردند، در میانشان زنى به نام ام حبیبه بود که زنان را ختنه مى کرد، حضرت به او فرمود که ام حبیبه ! امروز هم شغل سابق را دارى ؟ عرضه داشت آرى یا رسول الله و اگر حرام است و نهى کنید ترک کنم ؟ فرمود: نه بلکه حلال است ، نزدیک بیا تا چیزى یادت دهم ، ام حبیبه نزدیک پیغمبر رفت ، حضرت فرمود: افراط مکن و کم بردار که صورت را شاداب تر مى کند و شوهر بیشتر لذت مى برد؟
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 19:14
prince of darkness - دبی - امارات
shahin orel...ختنه در حق پسران هم جنایته؟؟ عجبااااا...تو دیگه آخرشی...امیدوارم این جناااااایت بزرگ در مورد شما انجام نشده باشه ...اگر شده هم به بزرگواری خودتون ببخشید...حیف که نمیشه دوباره بهش چسبوند وگرنه ...
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 19:18
farahnoush - ساری - ایران
Shahin.Orel - تهران - ایران- این مهملات تاریخدانان می گویند نه متعصبان به یک دین و قوم ! . بر طبق گفته هردوت ختنه دختران از مصر باستان و اتیوپی شروع شده است !!! . بعد قرآن در مورد ختنه مرد و زن صحبتی نمی‌کند !!! . شما یک آیه از قرآن بیاور که درباره ختنه زن و مرد صحبت می کند !!! .. من حرف خود را پس می گیرم !!! . ختنه از طریق سنت و فرهنگ اعراب و خاورمیانه وارد اسلام شده است !. شما هم اگر می خواهی دین اسلام نقد کنی و روشنگری کنی .. بهتر است از آیات قرآن مانند سوره نساء شروع کنید نه توهمات خود !!! . که مسلمانان فکر نکنند شما از روی کینه ورزی حرف می زنید نه علم !!! .
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 22:19
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
prince of darkness - دبی - امارات/اتقاقا شناختی که ما از الله اسلام و قران داریم تو نداری , راستش را بخواهی من کلا دین ندارم حالا هر کیش و مسلکی که میخواد باشد دین غیر از افسار بنده گی مومن به روحانی و امام و پیامبرچیز دیگری نیست , دین مداران از مومنین حهت رسیدن به اهداف شون سو؛ استفاده میکنند ضمن اینکه زندگی را هم به مومنین حرام میکنند. هیچ لزومی هم نداره افکار دیگران را چراغ راهم بکنم؛ از محمد و مسیح و موسی و بقیه هم بیشتر اطلاعات و سواد و آگاهی دارم دنیا هم دنیای ارتباطات شده و اگر محمد از زمین اسمان را نگاه میکرد و ستاره را میدید ....
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 06:22
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
2_امروز دانشمندان با فرستادن ماهوراره و سفینه بیشتر اطلاعات را در اختیار مردم میذارند , از قران هم هیچ معحزه ای نیست , و هیچ چیز خارق العاده ای غیر از تناقص و دورغ و نحریک به قتل و آدمکشی و تهدید نیست یک مشت اراجیف در ضمن اگر مطالعه کرده باشی اولین قران 90 سال بعد از مرگ محمد به طور کامل نوشته شده و تنها یک صفحه از قران زمان محمد موجود بوده بنابراین این قران ساخته و پرداخته حکایت های افواهی است که توسط دیگران نقل شده و هرکسی برای خودش یه چیزی بهش اضافه کرده و در نهایت وقتی یک انسان معتقد است که ستم , دزدی , قتل و نامردی , آدمکشی و تجاوز و ........... در انسانیت نمی گنجد دیگه احتیاج نداره که کسی دیگه اینها رابهش بگه اگر هم خدائی وجود داره و عادل است دادگر در مورد اعمال انسان درست قضاوت میکنه و تشخیص با اوست نه اینکه محمد یا موسی یا عیسی ازت راضی باشند. این شر و ور ها برای مغزهای غیر مستقل خوب است نماز و روزه هیج تاثیری در انسانیت انسان ندارد یه آدم بی ناموس و قاتل و دزد و آدمکش هم میتواند هر روز 5 بار نماز بخواند سالی یک ماه هم روزه بگیره مثل هم کسانی که در نظام و دولت اسلامی میشناسی.
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 06:22
Shahin.Orel - تهران - ایران
farahnoush - ساری - ایران اسلام تنها تازینامه ، نیست که تا چیزی میشه ، میگید یک ایه از قران بیار ! هزاران توحش دیگه هم بخشی از اسلامه که یک آیه راجب اون نیست ! قران بخشی از اسلامه ، نه همه اون ! ارتباطات ، بیربط تاریخی که فرمودید ، ربطی به اسلام نداشت ، چطور اسلام تونست همه ارزش ها و تمدن مصر رو نابود کنه ، حتی نژاد آفریقایی این مردم رو به عرب تبدیل کنه ، همین یک ختنه رو نتونست تعدیل کنه ؟ ختنه برای مردان واجب نیست ؟ توی آفریقا بشقاب به لبشون میکشیدن ، توی امریکا داغ میکردن توی اسلام هم ختنه ، نشانه شناسایی واسه اون قبیله بوده ، حالا در این بین سوره سخیف نسا چه ربطی داشت که فرمودید من نفهمیدم ، البته این نشانه های آشکار پیرامون خودمون که مهم نیست ، مهم نوشته هرودت از ٥٠٠ سال قبل از میلاد مسیح هست ! حقایق اجتماعی و غیر مدنی که من میبینم اسمش توهمه ، تجاوز به انسانیت راه نزدیک شدن به خدا!
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 10:21
Shahin.Orel - تهران - ایران
prince of darkness - دبی - امارات نوشته دلقک مابانه تون رو خوندم ، ارزش جواب دادن نداشت
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 10:23
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
Shahin.Orel - تهران - ایران- آفرین بر شما که عالی تشخیص دادید که این کاربر prince of darkness - دبی - امارات- واقعاً عقب مانده ذهنی و یک سنی مرتجع است که ارزشش را ندارد حتی یک دقیقه وقت نازنینتان را برایش تلف کنید! این بزدل لارستانی که 25 سال در امارات زندگی میکند و از ترسش از شیعیان ایران فرار کرده و حالا اسلام سنی اش را گویا برتر از شیعه میداند. به این بیسواد توصیه مطالعه میکنی و آدرس میدهی که مبادا دیگر چرندیاتی مثل قرآن کتاب معجزه است را تکرار کند ولی دوست دارد در نادانی خودش بماند. بار دیگر برای این مسلمان سنی آی کیو بسیار پایین که برود سایت: نه اسلام نه قرآن جانم فدای ایران- و چند تا کتاب تحقیقاتی در باره اسلام بخواند که چه دین افیونی است و قرآنش سراسر پر از تناقض و اراجیف است! دانلود همه کتابهای ممنوعه در ایران بطور مجانی است. آدرسش: https://naeslam.webs.com/ یا در سایت: آزادی ایران 2 - یا در سایت زندیق - یا سایت دکتر مسعود انصاری با همه کتابهای تحقیقاتی اش در زمینه اسلامشناسی و مصاحبه با او و ویدیوهایش.
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 17:56
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
1) جدال برخی دوستان باعث شد تا من هم کمی کنجکاو شوم که آیا ختنه زنان ریشه در اسلام دارد یا نه؟ اگر چه فیلم مستندی در تلویزیون المان دیده بودم که که انرا سنتی در برخی قبایل پیش از اسلام معرفی کرده و امروز منبع معتبری پیدا کردم که در پایان آدرسش را میاورم و کوتاه تکه مربوطه را کپی کرده: برش دستگاه تناسلی زنان مربوط به پیش از اسلام است. در طی دو دهه پایانی قرن بیستم، نوشته‌های دانشگاهی و وسایل ارتباط جمعی برش دستگاه تناسلی زنان را به صورت برجسته‌ای به آفریقا و اسلام نسبت داده‌اند. بگفته نور قسّام‌علی، به شکل تناقض آمیزی، هم از اسلام برای توجیه و هم برای محکوم کردن این سنت استفاده شده‌است. داده‌های موجود نشان می‌دهد که این رسم در بین مسلمانانی پا گرفته‌است که به عنوان سنتی محلی شان قبلاً موجود بوده و پس از ورود اسلام توسط فقیهان محلی توجیه اسلامی شده‌است، و بعنوان سنتی اسلامی در آمده‌است. شواهدی قوی وجود دارد که بسیاری از فقهای مسلمان رسم ختنه زنان را مورد تأیید قرار داده و آن را توصیه کردند. امروزه اکثر الهی‌دانان مسلمان ختنه زنان را غیر ضروری و متناقض با اسلام راستین می‌دانند. در 2
‌سه شنبه 8 مرداد 1392 - 00:29
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) هرچند قرآن در این باره سخنی نیاورده‌است ولی توجیهات فقیهان بیشتر بر پایه حدیث منسوب به محمد است که بر اساس روایت معروف آن، محمد به زنی در مدینه که ام‌عطیه‌اش می‌خواندند و زنان را ختنه می‌کرد گفت که «ام‌عطیه هنگامی که زنی را ختنه می‌کنی از اندام وی بسیار مبر تا روی او روشن‌تر باشد و نزد شوی دوست‌تر باشد.»در شکل دیگری از همان حدیث، ذکر شده‌است که «نسبت به ختنه زنان شدت نشان ندهید چرا که این برای زن لذت بخش تر بوده و مورد پسند شوهر می‌باشد.» هرچند فقیهان به صورت کلی ضعف زنجیره انتقال این حدیث را که در سنن ابن داوود نقل شده، پذیرفته‌اند. همچنین احادیثی منشأ ختنه زنان را به هاجر و سارا می‌رسانند.احمد ابن حنبل ختنه زنان را مکرومه (عمل نجیب) و نه واجب می‌دانست. در میان چهار فرقه اهل سنت تنها شافعی‌ها هستند که ختنه زنان را لازم می‌دانند. بگفته فقیه النووی در ختنه زنان واجب است پوست کوچکی که در نوک دستگاه جنسی زنان قرار دارد بریده شود.اگر چه لزوم ختنه زنان موضوعی بحث بر انگیز بوده، ولی فقهای سنتی عموماً کاستن آنچه امیال جنسی افراطی زنان در نظر می‌گرفتند را لازم می‌دانستنند. در 3
‌سه شنبه 8 مرداد 1392 - 00:31
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) در سال ۱۹۹۷، هنگامی که تعدادی از علمای الازهر ادعا نمودند که ختنه زنان رسمی اسلامی است. این نظر با واکنش اکثر علما مواجه شد که نظر فوق را رد کردند. گروه مقابل اعتقاد داشتند که محمد، پیامبر مسلمانان، مردم را از این عمل نهی کرده و آنرا سنتی فرعونی دانسته‌است.در بین شیعیان ختنه زنان بجز فرقه مستعلوی در مصر شیوع نمی‌دارد. نظر کلی شیعیان بر پایه حدیثی است که ابن بابویه از علی، امام نخست شیعیان نقل می‌کند که «ایرادی ندارد اگر زنان را ختنه نکنید، ولی برای مردان واجب است». همچنین علامه حلی نیز حدیثی را از علی ابن ابیطالب نقل می‌کند که «ختنه مردان واجب است، ولی ختنه زنان توصیه می‌شود.» بااین‌حال، چون این عمل در بین ایرانیان و عراقیان پایگاه فرهنگی نداشته‌است، در بین شیعیان یافت نمی‌شود.برخی از مراجع تقلید دوران معاصر خنته کردن زنان را مستحب و برخی آن را حرام دانسته‌اند.- اطلاعات بیشتر در لینک زیر که من رفرنس فارسی اش را نوشتم. به زبانهای دیگر در لیست سمت چپ! تذکر در این صفحه گرافیک چگونگی ختنه زنها و عکس آلت تناسلی زن بعد از ختنه است! بریدن_آلت_جنسی_زنان/https://fa.wikipedia.org/wiki/.
‌سه شنبه 8 مرداد 1392 - 00:31
prince of darkness - دبی - امارات
حقیقتگریز...استاد اون جنایتی که shahin-orel...ازش نام برد در مورد شما هم انجام شده؟در مورد من که انجام شده...ایشون گفتن ختنه پسر و دختر جنایته...من موافق ختنه دختر نیستم ..ولی برای پسرها و مردها ناراحت شدم که مورد جنایت قرار گرفتن...شما هم با تایید حرفهای اون کاربر نشون دادید که در .. گوی سبقت رو ربودی...اصلا هم واسه من مهم نیست بزدلانی مثل تو به اسلام رو بیارن یا نه...تو منافقی هستی که هر جا مصلحتت باشه اون طرف میچربی..خاک عالم...برو در کینه و حقد خودت بمیر واین کینه و حقد رو با خودت به گور ببر....
‌سه شنبه 8 مرداد 1392 - 09:45
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
prince of darkness - دبی - امارات- تو برو در جهل و نادانی مسلمانی خودت بمیر! بدبخت من از خریت مسلمانی بیرون آمدم میفهمی یعنی چی؟ میخوای اسلام را بتو تدریس کنم! بتو هم در کامنتی جای دیگر گفتم سطح تو آنقدر پایین است که اصلاً جای بحث با تو ندارد. دوستان دیگر هم متوجه شدند که از این ببعد باید به چرندیات تو مسلمان سنی ( بدتر از شیعه!! ) بی اعتنا شوند. فعلاً که اسلامیستهای مثل تو در دنیا نامشان مساوی با تروریست است و منفور تمام دنیای متمدن هستید که اسلام هر نوعش چه دین بربریت خشن و غیر متمدن و عقب مانده ای است. با مسلمان عقب مانده ذهنی مثل تو هم بحث کردن بیفاده است! برو روزیت را خدای که تو میپرستی جای دیگر حواله کند! مسلمان مرتجع!!
‌سه شنبه 8 مرداد 1392 - 13:04
farda dir ast1 - آلمان - آلمان
۱) پارادوکس در جای جای خزعبلات این کاربر (آرتمیس) که سعی‌ در القای زنانه بودن خود می‌کند به چشم میخورد.در جائی‌ اشاره به (ازدواج بابا بزرگ با دختری هم سنّ نوه‌) می‌کند.همین کاربر در کامنتی وودی آلن را ‌یک خدا خطاب می‌کند.کسی‌ که در سنّ ۵۶ سالگی با دختر خوانده شریک زندگی اش که تنها ۱۹ سال داشت رابطهٔ جنسی‌ برقرار کرده و سرانجام با همین دختر ازدواج می‌کند.با اختلاف سنی‌ بیش از ۳۷ سال!(همسن نوه‌ اش!!!) و شریک زندگی این منحرف تبدیل میشود به مادر زن جدیدش!!!! آیا این پارادوکس نیست؟
‌سه شنبه 8 مرداد 1392 - 19:44
farda dir ast1 - آلمان - آلمان
۲)همین کاربر خود را مخالف سرسخت پدوفیلیا(بچه بازی)نشان میدهددر حالی‌ که همان هنرمند مورد ستایش و منحرف اش(وودی آلن) حق حضانت از فرزندانش را بدان جهت از دست میدهد که متهم به دستمالی و تعرض به دختر هفت ساله شریک زندگی اش میشود و حتی فرزند واقعی‌ او حاضر نمیشود که او را تا پایان عمر ملاقات کند. آیا این بچه بازی نیست؟ اگر بد است، برای همه بد است.پس چرا او سعی‌ در کتمان حقایق در مورد افراد مورد علاقه خود دارد؟ تنها این نکته محتمل به نظر می‌رسد که این کاربر تسلطی بر زبانهای خارجی‌ ندارد و فقط از تعصب و نه از روی غرض از شخص نامبرده دفاع می‌کند که این خود عذری بدتر از گناه است.در پایان طنز تلخ نیویورک تایمز درباره این جانور دو پا شنیدنیست:بعضی‌ از از ازدواج‌ها بسیار محکمتر به نظر می‌‌آیند و اعضای خانواده با یکدیگر صمیمیت بیشتری دارند و هیچ پدری اینقدر وقت و زمان صرف فرزندان خود نمیکند که وودی آلن صرف فرزندان خود کرده است!!!
‌سه شنبه 8 مرداد 1392 - 19:59
Shahin.Orel - تهران - ایران
farda dir ast1 - آلمان - آلمان هر وقت وودی آلن ، ادعایه پیغمبری کرد شما انقدر به خودتون فشار بیارید!اینکه یک انسان عادی رفتاری ناهماهنگ داشته باشه،زشتی اون خیلی متفاوته با اینکه پیغمبر خدا همون رفتار رو داشته باشه،اینکه یک رفتار غیر اخلاقی به اسم خدا انجام بشه اینکه چاقو کشی و مال مردم خوری و تجاوز به کودکان رو مردخدا انجام بده،خیلی وقیحانه تر از اینه که یک آدم عادی اینکار رو انجام بده،چون اینجا این تنها این فرد هست که بزهکاری کرده ولی در مورد شما،این ایدولوژی هست که بزهکاره.درضمن ١٩ ساله بچه نیست ولی ٩ ساله بچه هست!و رفتارهایی که در امریکا تجاوز محسوب میشه در باور های شما رفتاری عادی تلقی میشه،در امریکا اگه شما بدون رضایت همسر قانونی تون با اون رابطه برقرار کنید،اسمش تجاوزه،ولی در باور های شما اسمش عدم تمکینه،بوی تفاوت مدنیت و توحش رو حس میکنید؟
‌چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 09:28
farda dir ast1 - آلمان - آلمان
Shahin.Orel - تهران - ایران-نوشتی‌:...(و رفتارهایی که در امریکا تجاوز محسوب میشه در باور های شما رفتاری عادی تلقی میشه,در امریکا اگه شما بدون رضایت همسر قانونی تون با اون رابطه برقرار کنید،اسمش تجاوزه..،).خب وقتی‌ خودت کار اونها(ازدواج با دختران خردسال) رو نابخردانه توجیه میکنی‌ و به ناحق این شانس رو قائل میشی‌ که که ازدواج با دختران خردسال رو یک رفتار عادی و هنجار در آن برهه از زمان بنامند که نباید با معیا%:.8D9ای کنونی سنجیده بشه من چه می‌تونم بگم؟متأسفانه با هدف دیگه ای اینجا امدی . بگذار خودش بیاد و گندکاریش رو پاسخ گو باشه.همونی که خودش رو جای یک خانم جا زده.در ضمن اگه برای یک ۱% هم که شده بی‌ منظور اومده بودی این رو بخودت نگیر ولی‌ معلومه که فشاری که ما با خودمون آوردیم بدجوری اون طرف صدا داده که همه اومدن برای یقه گیری.پژمان کجایی؟
‌پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 00:36
Shahin.Orel - تهران - ایران
farda dir ast1 - آلمان - آلمان شما لطفا با وقاحت حرف از دهن من نسازید ، من خودم بلدم حرف بزنم . من کی گفتم ازدواج با دختر ٩ ساله در اون زمان نرمال تلقی میشده ؟؟؟ در هیچ زمان و هیچ فرهنگی این رفتار محترم نبوده ، اگر هم در بین مردم عادی نمونه هایی وجود داشته ، وقتی مرد خدا !!! این کار رو تکرار میکنه ، زشتی و شرمناک بودن اون به مراتب از کارمردم عادی زشت تر و وقیح تره . اینکه من مقایسه کردم رفتاری که در امریکا تجاوز محسوب میشه ، ولی در ارتباطات خوانوادگی متوحش شما ، رفتاری عادی و روزمره قلمداد میشه ، به معنی تائید رفتار شما نیست ، که چون عادی هست پس نرماله ، خیر ! اگه توانائی خودن یا درک جملات فارسی من رو ندارید ، از کسی خواهش کنید واستون بخونه
‌پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 09:37
farda dir ast1 - آلمان - آلمان
Shahin.Orel -کی‌ از تو بهتر برای درک بیشتر فارسی! راستی‌،( راجب)یعنی‌ چی‌؟فقط تو و(Pezhman- وین - اتریش )هستید که راجع رو اینطوری مینویسید.باهم نسبت دارید؟ فکر می‌کنم بعد از اینکه فارسی رو با هم مرور کردیم تو باید یه وقت دکتر چشم بگیری چون مطالب رو اونجوری که تو دوست داری می‌بینند نه اونطوری که واقعیت هست! دختر ۷ ساله رو که وودی آلن بهش تعرض کرده بود رو ندیدی و چسباندیش به زنی‌ که ۳۷ سال باهاش اختلاف سنی داره(همسن نوه‌ اش.همونطور که دوستت آقا آرتمیس گفت)چشمهات رو خوب باز کن.بحث سر زشت بودن کاری هست که انجام شده .قدیم یا جدید،مرد خدا یا وودی آلن ،هیچکدومشون مورد تائید نیست.ولی‌ انگار مدل امروزی اش مورد تائید تو و دوستت هست.یعنی‌ قدیم مشکل داشت و حالا ازنظر تو و دوستت ( آقا آرتمیس)مسئله‌ای نیست که اینقدر سفت و سخت ازش دفاع میکنی‌.در ضمن در مورد(ارتباطات خوانوادگی متوحش شما) نظری ندارم. از نزدیکانت بپرس.این یک مسئله خانواد‌گی هست و من بهش ورود نمیکنم.راستی‌ خانواد‌گی یا خوانوادگی؟
جمعه 11 مرداد 1392 - 01:23
Shahin.Orel - تهران - ایران
farda dir ast1 - آلمان - آلمان تفکر متوحش ،باورهای بی شرمانه و تفکر سخیفتون رو قبلا به نمایش گذاشتید ، عربده کشی مجدد لازم نداشت ! تکرار میکنم اگر ، توانایی درک جملات رو ندارید از کسی کمک بگیرید! تکرار میکنم ، در دنیای متمدن پدوفیلی جرمه ، در باورهای شرم آور مذهبی شما ارزش و قبل توجیه در زمانی خاص !! اینکه یک نفر تو امریکا کاری کرده که قانون شکنی بوده با اینکه کسی همون کارو بکنه و اسم خدا روش باشه ، خیلی فرق داره ، ولی تو نمیفهمی ! وقاحت و ناتوانایی های فرهنگی تو و خانواده ای که مطمئنا همین باور هارو داشته که چنین بی آبروی رو ، حتی در مدنیت آلمان تعدیل نشده رها میکنه ، و متاسفانه بوی نکبتش همه ایرانیان رو سر افکنده کرده . در ضمن در مکالمات محاوره ای ( راجع به ) گفته میشه (راجب) !!! مثل میشه در جمله قبل که لغت میشود هست ! میش رو با ارزش های زندگیت و فامیلت عوضی نگیری
جمعه 11 مرداد 1392 - 15:52
Farda dir ast1 - آلمان - آلمان
Shahin- ١) چه جالب! مخترع مکالمه محاوره اى پیدا شد!!!این جور نوشتن رو اول تو اختراع کردى یا پژمان؟(اگه خودت پژمان نباشى.هستى؟!) یه اعلامیه اى از خودتون صادر مى کردید تا بقیه هم (راجب!!) ش مطلع مى شدند. مثل ( واستون!!) یا ( خوانوادگى!!!)، واقعا ( ادعایه!!!) در زبان محاوره اى شما یعنى ( ادعاى ه) ؟!. توضیحى در باره کلمه (ادعایه) بنویس تا دیگران بفهمند که آخوندها بر چه جماعت.... حکومت میکنند.بیسوادهایى با فرهنگ پائین که خانوادگى به راهپیمایى روز قدس رفته و حالا اومده تا زبان الکنش رو توجیه کنه. اینجا ایران نیست که هر مزخرفى رو به اسم محاوره به دیگران قالب کنى وهیچکس متوجه سطح پائین زبان مادرى خودت نشه.
شنبه 12 مرداد 1392 - 00:23
Farda dir ast1 - آلمان - آلمان
٢) .. تویى که مثل دوستت سعى کردى تا قضیه تعرض جنسى به یک دختر بچه ٧ ساله رو در انبوه بحث هاى انحرافى مدفون کنى. آخه تو که قضیه بچه بازى وودى آلن رو فقط یک قانون شکنى مى دونى که فقط جنبه حقوقى داره و با یک جریمه یا زندان فیصله پیدا میکنه و اصلا به این فکر نکردى که در آینده چه بر سر روح و روان اون دختر ٧ ساله بدبخت خواهد اومد رو چه به این حرفها؟! نباید به حامیان منحرفان جنسى اعتماد کرد .اشخاصى مثل تو و اون کاربر مرد(آرتمیس)و پژمان.
شنبه 12 مرداد 1392 - 00:38
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.