وکیل مهاجرت در استرالیا از قوانین جدید پناهندگی می گوید - فایل صوتی

قایقی حامل پناهجویان در نزدیکی سواحل شمالی استرالیا

با وجود قوانین جدید استرالیا در رابطه با پناهندگان، روز سه شنبه باردیگر یک کشتی حامل ۲۵۰ پناهجوی ایرانی و سری لانکایی در آب های اندونزی غرق شد که مرگ دست کم ۷ تن از سرنشینان آن تأیید شده است. هفته پیش هم در حادثه ای مشابه ۴ پناهجوی دیگر غرق شدند.

گفتگوی مهتاب وحیدی راد با محمدرضا عظیمی وکیل مهاجرت در استرالیا

دولت استرالیا به تازگی اعلام کرده پناهجویانی که با کشتی وارد این کشور شوند حق ورود به استرالیا را نخواهند داشت و به جزایر پاپوا گینه نو و نائورو منتقل خواهند شد.

 رادیو فردا در گفتگو با محمدرضا عظیمی وکیل مهاجرت در استرالیا ابتدا از او درباره جزئیات قوانین جدید پناهندگی پرسیده است .

+3
رأی دهید
-20

بی غم - تهران - ایران
وکلای مهاجرت به کانادا کم بود حالا وکلای مهاجرت به استرالیا هم بهشون اضافه شدن. اینها فقط یه عده سودجو هستن که با وارونه جلوه دادن واقعیت ها در کشور میزبان به دنبال سرکیسه کردن موکلینشون هستن. به دلیل بحران اقتصادی کشور استرالیا و خیلی از کشورهای دیگه نمی تونن مهاجرین جدید رو توی کشورشون بپذیرن. قوانین مهاجرت جدید عمدتا یا از طریق سرمایه گذاری هست یا کارآفرینی. خلاصه کلام اینکه فقط آدم های پول دار و بزینس من می تونن به فکر مهاجرت باشن. تازه اکثر پولدارها ترجیح می دن که سرمایه اصلیشون رو همینجا نگه دارن تا مجبور نباشن توی کشور میزبان مالیات سنگین بابتش پرداخت کنن.
‌پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 15:40
مهم - بروكسل - بلزيك
حالا اگه جرات دارید باز برید استرالیا گندشو دراوردن کاری به ملیت‌های دیگه ندارم ولی‌ ملیت ما ایرانیا اگه مدرک هم بذاری جلوش که فعلا کشور سخت مهاجرت یا پناهنده نمی‌گیره باز باورش نمی‌شه باید حتما خودش بره تجربه کنه که این تجربه کردن ممکن به از دست دادن زندگیش تموم بشه
‌پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 17:14
Truck Driver - سیدنی - استرالیا
بنده سال پیش اقامت دایمم رو گرفتم. وکیلی هم که کارمو انجام داد نه دفتر پرطمطراق داشت نه منشی دماغ عمل کرده. سیار هم انسان صادق و سالمی بود. خودش هم مقیم کانادا بود و هست. هر جایی هست سرش به سلامت باد. بابای من هم نه بنز سوار میشد و نه کاری من آفریدم. قبل از اظهار نظر بیجا راجع به شرایطی که ازش اطلاعی ندارین لطفا از کسانی که داخل این دیگ دارن میجوشن سوال بپرسید.
جمعه 4 مرداد 1392 - 08:55
sepherdad - سیدنی - استرالیا
این کشور استرالیا خیلی‌ مشکلات زیادی داره، از گرونی خیلی بالا حاملهای انرژی تا بی‌ قانونی‌ شرکت‌ها در حق مردم عادی، از فساد در ادارات دولتی تا استخدمهای نژادی در شغل‌های خوب، از رای دادن اجباری و و ///، اما یه چیزی رو استرالیایها میگن که خیلی جالبه،: میگن این کشور پایین‌ترین آمار قتل و داره اما, بالا‌ترین آمار ناپدید شدن آدم‌ها رو داره( گمشده)!!!! دلیلش هم اینه پلیس این کشور حوصله گشتن و دراوردن جنازهای مردم رو از ته رودخانه نداره!!
جمعه 4 مرداد 1392 - 17:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.