استرالیا شرایط را برای پناهجویان سخت‌تر می‌کند

از ژانویه سال جاری بیش از ۱۳ هزار پناهجو از طریق قایق و بطور غیرقانونی وارد استرالیا شده اند



کوین راد، نخست وزیر استرالیا گفته است که از این پس پناهجویانی که به طور غیر قانونی از طریق مرز آبی وارد خاک این کشور شوند، اجازه ماندن در این کشور را نخواهند داشت.

بسیاری از مهاجران غیرقانونی به استرالیا در سالهای اخیر را شهروندان ایران و افغانستان تشکیل می دهند.

آقای راد در بخشی از معرفی سیاست های دولت خود در قبال مهاجران گفت که این پناهجویان پس از ارائه درخواست پناهندگی‌شان به جای استرالیا در گینه نو نگهداری می‌شوند.

او گفت که در کنار پایبندی به مقررات کنوانسیون حقوق پناهجویان مسئولیت دارد تا امنیت مرزهای استرالیا را نیز افزایش دهد.

روز جمعه، ۱۶ ژوئیه در قراردادی که کوین راد و پیتر اونیل، نخست وزیر گینه نو امضا کردند مقرر شد که از این پس استرالیا بتواند پناهجویانی را که غیرقانونی وارد این کشور می شوند به کشور در حال توسعه گینه نو منتقل کند.



کوین راد، نخست وزیر استرالیا



موج مهاجران غیرقانونی که از طریق کشورهایی همچون اندونزی به استرالیا سفر می کنند و در آن تقاضای پناهندگی می کنند در سال های اخیر افزایش یافته است.

بخش عمده ای از این پناهجویان را اتباع ایران و افغانستان تشکیل می دهند. بسیاری از آنها به وسیله قایق به استرالیا سفر می کنند و در سال‌های گذشته صدها مهاجر غیرقانونی ایرانی و افغان در پی واژگون شدن قایق شان جان خود را از دست دادند.

از جمله هفته گذشته در پی غرق شدن قایق در جزایر کریسمس واقع در جنوب شرق آسیا که حامل ۹۷ پناهجو بود، یک کودک کشته و ۸ نفر دیگر مفقود شدند.


تغییر ویزای اندونزی برای ایرانیان

در خبری دیگری نیز آمده است که دولت اندونزی در پی افزایش قاچاق مواد مخدر و تعداد مهاجرانی که از طریق این کشور به طور غیرقانونی به استرالیا سفر می کنند، شرایط صدور ویزا برای اتباع ایرانی را تغییر می دهد.

در حال حاضر برای اتباع ایرانی که قصد سفر به اندونزی دارند، ویزا این کشور بدو ورود صادر می شود.

وزیر دادگستری و حقوق بشر اندونزی در حکمی که از ۲۰ اوت امسال اجرا می شود، صدور ویزا برای ایرانیان در بدو ورود را لغو کرد.

ماریوتو هادی، سخنگوی دفتر مهاجرت اندونزی درباره این تصمیم گفته است که بسیاری از ایرانیانی که خود را توریست معرفی می کنند، برای هموار کردن سفرشان به استرالیا و پناهندگی در آنجا و نقل و یا انتقال مواد مخدر از تسهیلات صدور ویزا "سو استفاده" می کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این حکم در پی درخواست کوین راد و در ادامه همکاری های استرالیا و اندونزی برای مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی صادر شده است.

پیشتر هم باب کار، وزیر خارجه استرالیا گفته بود که بسیاری از پناهجویان ایرانی در استرالیا مشکل سیاسی ندارند و صرفا "مهاجران اقتصادی" هستند که برای زندگی بهتر به استرالیا مهاجرت می کنند.

اندونزی به منظور تقویت صنعت توریسم خود برای شهروندان بیش از ۶۰ کشور جهان از جمله ایران در بدو ورود ویزا صادر می کند. ویزای ورود به این کشور که هزینه آن ۲۵ دلار است در ۱۵ فرودگاه و ۲۱ بندر صادر می شود.

از ژانویه سال جاری بیش از ۱۳ هزار پناهجو از طریق قایق و به طور غیرقانونی وارد استرالیا شده اند.

+40
رأی دهید
-6

بی غم - تهران - ایران
از ماست که برماست!!!! یه نفر چقدر باید حقیر باشه که دست به چنین خطری بزنه تامثلا خودش رو به سرزمین رویاهاش برسونه!!! مثلا فکر می کنن اونجا چه خبره. براشون فرش قرمز پهن کردن و منتظرن به محض ورود تا زمانی که به یک آپارتمان پنت هاوس منتقل بشن به طور موقت در یه هتل پنج ستاره اسکانشون بدن!! نه آقا جون شما رو سالها توی قفس(منظور همون کمپه) نگهداری می کنن ومثل یک حیوون باهاتون برخورد می شه تا بعد از چند سال یا به شما اقامت بدن که تاابد بعنوان یک شهروند درجه دو اونجا زندگی کنید. یا با تقاضای پناهندگیتون مخالفت می شه که با تیپا بعد از چند سال میندازنتون بیرون. اگه آدم عرضه داشته باشه می تونه توی مملکت خودش زندگی کنه و به همه چیز برسه. الان هم که آقا گفته که پناهنده ها رو اول می فرستن گینه نو!!! واقعا آدم چی می تونه بگه.
جمعه 28 تير 1392 - 13:30
مهم - بروكسل - بلزيك
اگه این کارو کنند بفرستن گینه نو طرف همون روز اول پناهندگی سیاسی یادش میره برمیگرد کشورش اون گینه فلک زده کثیف و سیاه پوست رویای یسکسری رو به جهنم تبدیل می‌کنه
جمعه 28 تير 1392 - 13:34
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
سگدونی! حیف ایرانی‌ که بره ته دنیا. هر کی‌ هیچ جا راس نمی‌دادن میرفت استرالیا قدیما الانم همینطوره تقریبا. جوادخونه است.
جمعه 28 تير 1392 - 14:04
mehraban1980 - تهران - ایران
بدبخت ملت چند وقت دیگه گینه نو هم جا نداره
جمعه 28 تير 1392 - 14:56
PERSIANSPIDER - سیدنی - استرالیا
دیگه اندونزی هم فهمید ایرانی‌‌ها سؤ استفاده گر‌ هستند . وقتی‌ تازه میان خارج کشور به مایی که ۲۰ سال اینجاییم چپچپ نگاه میکنند که چرا این ماشین داره خونه داره ،حسادت رو میشه راحت تو نگاه و رفتارشون دید. همین قد شعور ندران بگن این ۲۰ سال اینجا زحمت کشیده که اینا رو داره.یا مثلا جوجه فکلیا از تهرون و شیراز میان اینجا ۱ ماه از اومدنشون نگذشته میخوان کلاه من مشهدی رو ور دارن !!‌ها ها به هر حال آخ جون در استرالیا بسته شد یه نفس راحت می‌کشیم
جمعه 28 تير 1392 - 15:21
faghat zartosht - شیراز - ایران
حدس میزدم،با این گندی که ایرانیا به بار آوردن اندونزی ویزا رو در بدو ورود لغو کنه و ویزا رو برای ایرانیا سخت کنه.منتظر اقدام مالزی و تایلند هم در آینده نزدیک باشید.هر جایی رفتیم بس که گند زدیم آبروی ایران و ایرانی رو هم بردیم اوضاعمون شده این!!!الکی نیست که کشورهای درست و حسابی بهمون ویزا نمیدن چون میدونن چی هستیم.رژیم جمهوری اسلامی به کنار،قبول دارم کثیفه.ولی اکثر مردم ایران هم خرده شیشه دارن.قبول کنیم بدون تعصب.همینا هم آبروی چهارتا ایرانی درست رو همه جا بردن.(البته اگه پیدا بشه).خوب دیگه کم کم باید مهاجرین استرالیا برن کشور جدید تیمور شرقی!!! برای ایرانیا هم ویزا نمیخواد.جدی میگم.به شهر داروین در شمال استرالیا هم نزدیکه.راحت تر میتونن بروند استرالیا با کشتی.و اونجا زندگی رویاییشونو!!! آغاز کنند.بیچاره تیمور شرقی هم از حالا میشه پر از مواد مخدر ایرانیان عزیز!!!
جمعه 28 تير 1392 - 15:46
MACFIT - اسن - آلمان
.persianspiderسیدنی‌استرالیا.هیچ مهاجرتی به دلخواه نیست.حتما یک جایی‌ یک مشکلی‌ هست.واسه خیلی‌ها راه آخره.مثل خودت .چی‌ می‌شه مگه یک هموطنت بیاد و اونجا زندگی‌ کنه.مگه مال پدرت هست استرالیا.آدمهای مثل تو هستند که تمام دنیا رو به گند کشیدن حسود و اسم ایرانو ایرانی‌ رو خراب کردن.من خیلی‌ خوشحال میشم اگر بتونم به یک هموطن توی غربت کمک کنم.مخصوصاً کسانی‌ که تازه میان....ت عقدهی،کاش که تورو بفرستند گینه
جمعه 28 تير 1392 - 19:47
talkho shirin - فلوریدا - امریکا
پرسینسپیدر - سیدنی - استرالیا. تو فکر کردی کی‌ هستی‌ که اینقدر ادعا ت میشه!مشهدی تا این حد بی‌ .... و ادعا کن نشنیده و ندیده بودیم.!!!!
جمعه 28 تير 1392 - 20:25
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
vahid.sharifi - ونکوور - کانادا حرف دهنتو بفهم جواد! سگ دونی؟ ؟فعلا دلارش از دلار کانادا بالاتره یه محله یا سابورب تو سیدنی هست به اسم canada bay بیشتر ساکناش مال کشور شماست که از بی کاری وسرمای تف قندیل کن کشورت در رفته اند اومدن اینجا.اون قدیم بود که اروپا اروپا بود ولبنان عروس خاور میانه از دهه هفتاد استرالیا تخت گاز داره مییاد جلو. نمی گم اینجا بهشته چون مشکلات خودشو هم داره ولی یه دلیلی داره که بعضی ها خونه میلیاردی رو میفروشن میارن اینجا نه کانادا نه آمریکای مسلح.از راه قانونی هم میان.در ضمن تو اصلا انگلیسی بلدی ؟ یا تحصیلات تو دانشگاه اونجا داری جواد جون؟.
جمعه 28 تير 1392 - 19:51
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
آقای بی غم -تهران -ایران با شما موافقم اینجا بهشت نیست همونطور که کویت یا کانادا یا آمریکا بهشت نیست.بیشتر کسایی که مییان به نوعی میخوان نشون بدن که بله ما هم میتونیم! کاش شرایط طوری رقم بخوره که هممون بییایم ایران و آبادش کنیم.درود بر کسایی که دل کندند از این غربت طلایی و رفتند به روستاهای وطن و خدمت کردند به این مردم مظلوم بدون هیچ تفاخر و کلاس گذاشتن.موفق باشی
جمعه 28 تير 1392 - 20:03
persianlover - لندن - انگلستان
چه راحت از حرفای اینا می‌شه فهمید که عقده ای هستن!!!! همدیگرو سر یه کشور دیگه دارن پاره پاره می‌کنن. درضمن PERSIAN SPIDERمعلومه چه نوع شخصیتی‌ داری و کی هستی.
شنبه 29 تير 1392 - 00:05
Truck Driver - سیدنی - استرالیا
به نظر من بسیار کار درستی میکنه آقای کوین راد که داره برای مهاجر غیر قانونی شرایط رو سخت میکنه. دولت این کشور همیشه راه های قانونی رو برای افرادی که صلاحیت دارند باز گذاشته. مهاجر غیر قانونی معمولا آدم بی کار , بی تخصص , بدون تحصیلات و بدون بک گرانده که هم تو کشور خودش به درد هیچی نخورده و هم اگه بیاد اینجا , شروع میکنه از دولت پول یامفت گرفتن. تخصص ایرانی ها و افغانی هاست این کار. من به عنوان یه مقیم دایم هفته ای 40 ساعت کار میکنم و دولت 15% حقوق من رو کسر می کنه برا حمایت یه همچین آدمایی که حتی برا یه صحبت معمولی انگلیسی هم هنوز بعد از چند سال مشگل دارن.....استرالیا سطل زباله نیست آقای عزیز که هرچی آشغاله پاشه بیاد اینجا......استرالیا دوس دارین ؟ شرایط خودتون رو جوری بالا ببرین که بتونین از راه قانونی مثل من و هزاران نفر دیگه از سراسر این دنیا, با هواپیما و با احترام وارد این کشور بشین.
شنبه 29 تير 1392 - 00:30
talkho shirin - فلوریدا - امریکا
یعنی‌ اینقدر توی استرالیا سخت می‌گذره یا اینقدر این کسایی‌ که اونجا هستند خارجی‌ شدند و نژاد پرست که هم شهری‌های خودشون رو هم فراموش کردند!
شنبه 29 تير 1392 - 03:20
eddy59 - مونیخ - آلمان
MACFIT - اسن - آلمان big like
شنبه 29 تير 1392 - 06:15
shahab46 - هانوفر - المان
آخه استرالیا هم شد جا
شنبه 29 تير 1392 - 09:07
MACFIT - اسن - آلمان
این طور که مشخص همهٔ وطن فروشان و نژاد پرستهی ایرانی‌ توی استرالیا جم شدن.البته خدا هم خرشو شناخت و فرستاد استرالیا.اگه امثال شماها توی اروپا یا آمریکا زندگی‌ میکردند خدا رو هم به بندگی قبول نداشتند.ننگ بر شماها هسودان که چشمه دیدن هموطن خودتونم ندارین
شنبه 29 تير 1392 - 11:24
HERMES-world - موناکو - فرانسه
MACFIT :اسن‌آلمان...کوتاه ولی‌ پر معنی‌.حرف شما رو باید روی پیشانی این آدم و امثالش خالکوبی کرد.خوشحال هستم که میبینم اشخاصی‌ همچون شما دوست هموطن هنوز هم پیدا می‌شه.درود بر تو‌ای بزرگ دل‌
شنبه 29 تير 1392 - 11:59
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
spider-mashadi-تو خودت یه در به در بودی که خدا میدونه با هزار دوزو کلک رفتی استرالیا معلوم نیست سوشیال میگیری یا شاگرذ پیتزا چی هستی اونجا؟ حالا مگه از جیب بابای شما خرج میشه اگر چند تا هموطن بیاند اونجا استرالیا که مال بابای شما نیست دوما خیلی عراقی و افغانی تو ایران متولد شدند میرند استرالیا خودشونو ایرانی جا میزنند و دولت ایران رو بهونه میکنند که اذیت میکنه اینارو تا بتونند اقامت بگیرند تو استرالیا.Get ut facts right dudeeee
شنبه 29 تير 1392 - 12:17
بی غم - تهران - ایران
اسب آتش-سیدنی-استرالیا: من شخصا به همه ایرانی های موفق در سرتاسر دنیا ارادت دارم. برای شما هم آرزوی موفقیت می کنم.
شنبه 29 تير 1392 - 14:26
sepherdad - سیدنی - استرالیا
تلخ‌و شیرین - فلوریدا - امریکا. بله همینطوره شما رو ناخواسته نژاد پرست می‌کنن، اینقدر که این ملت گوشت تلخ و بی‌ ادب هستن که آدم پرخاشگر و بی‌ هویت میشه!!
شنبه 29 تير 1392 - 16:41
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
هم وطنای عزیز چرا تهمت نثراد پرستی میزنید؟ اینجا مردم خوب و زحمت کشی داره که با مالیاتشون کشور رو اداره میکنند.افرادی که غیر قانونی میان فشار مضاعف بر دوش مردمند.من نمیگم نیان اتفاقا خوشحال میشم که جامعه ایرانی بزرگتر وشناخته شده تر بشه اما حرفم اینه که وقتی راه قانونی کم هزینه محترمانه وسریع وجود داره چرا آبروی خودمون رو میبریم وهمه رو به سختی میاندازیم فقط بخاطر اینکه هنوز غوره نشده میخوایم مویز بشیم و بدون زحمت صاحب همه چیز بشیم!! یه حرفه یاد بگیرید ترجیحا فنی-حرفه ای با کمی سابقه ی کار مربوط زبان هم در حد متوسط آیلتس نمره 6 بعد درخواست اپلیکیشن فرم از خارج استرالیا باشه. همین. ولی بدونید اومدید اینجا باید کار کنید تا به جایی برسید.قدمتون روی چشم.
شنبه 29 تير 1392 - 19:58
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
کى گفته اىنجا بده ىا سگ دونىه مردم اىنکشورامىد به زندگی و آرامش دارند لطفا اگر جالب نىست اىنطور قضاوت مىکنىد انصاف هم بد نىست.
یکشنبه 30 تير 1392 - 14:50
Azade Avare - شیراز - ایران
آقا چه خبرتون به جون هم افتادین. استرالیا جای خوبیه، کانادا حوب، همه‌جا خوبه، همه خوبن، شیرازی، تهرونی، مشهدی همه هم خوبند، آدم بد، کثیف یا .. کسی که حرف نژاد براستی میزانه و برای بدبختی هم نوعش دعا میکنه که نیان استرالیا که سابقهٔ ۲۰ سال پناهندگیشون لکه دار بشه.
‌سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:32
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
این آی دی PERSIANSPIDER تا همین چند وقت پیش جلوی آی دیش نوشته بود مشهد-ایران و به غرب و آمریکا بد و بیراه میگفت ،حالا الکی اسم شهر و محل زندگی زده استرالیا و ادعا میکنه ۲۰ ساله اونجاست هاهاها طرز فکر هم درست مثل جوجه آخوندا و تفکرات مالیخولیایی بسیجی ضد غرب داره اونوقت حرف از استرالیا و ۲۰ سال زندگی توش میزنه.مطمئنم تو یه روستای برهوت تو همون مشد نشسته کامنت میزنه.هههههه.
‌سه شنبه 1 مرداد 1392 - 19:10
Marde shab - لندن - انگلستان
Truck driver- اون کلاس پناهندگیت منو کشته شوفر کامیون
جمعه 4 مرداد 1392 - 00:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.