موشک های عربستان،ایران و اسراییل را هدف گرفته اند

روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با انتشار یک تصویر ماهواره ای ادعا کرد که عربستان موشک های بالستیک را به سمت ایران و اسراییل هدفگیری کرده است.

به گزارش عصر ایران بر اساس تصاویر ماهواره ای موسسه IHS Jane's Intelligence Review" از صحرای حجاز، به تازگی دو سکوی پرتاب موشک به سمت شمال شرق(ایران)و شمالغرب(تل آویو) هدف گیری شده است.

بر اساس این گزارش برد این موشک های بالستیک که از نوع DF3 است ، بین 1500 تا 2500 مایل است و کلاهک آن حاوی 2 تن مواد منفجره است.

کارشناسان موسسه بر این باورند که این پایگاه های موشکی احتمالا در پنج سال گذشته و همزمان با بالا گرفتن تنش در منطقه خلیج فارس از سوی عربستان مستقر شده است.

این پایگاه های موشکی که در 125 مایلی جنوب غرب شهر ریاض قرار دارند در جریان تحقیق جدید موسسه IHS بریتانیا از توان و قابلیت های نظامی عربستان مکشوف شده است.

عکس های ماهواره ای نشان می دهد این پایگاه های موشکی حاوی انبارهای زیر زمینی مملو از موشک های DF3 چینی است.

عربستان سعودی این موشک ها را در دهه 1980 از چین خریداری کرده است و طبق ادعای کارشناسان موسسه دفاعی IHS ، عربستان سعودی طرح توسعه برد و قدرت انفجاری این موشک های بالستیک و در صورت نیاز سوار کردن کلاهک هسته ای بر روی این موشک های بالستیک را در دستور کار خود دارد.

این موشک های عربستان فاقد سیستم هدایت از راه دور است و به همین خاطر باید پیش از پرتاب به طور دقیق به سمت هدف نشانه گیری شود.

در تصویر ماهواره ای جدید دو سمت شمالی دو پایگاه موشکی سکوهای دایره ای شکل پرتاب موشک قرار دارد که در آن به صورت قطب نما و به وضوح سمت و جهت گیری این موشک ها تهران و تل آویو را نشان می دهد؛ و در میانه این تصاویر ماهواره ای ساختمان های اداری این پایگاه نظامی دیده می شود.

دیلی تلگراف می نویسد درباره این عکس های ماهواره ای جدید از سفارت عربستان در لندن توصیح خواسته است ولی جوابی نگرفته و مقامات سفارت اسراییل در لندن نیز به این روزنامه انگلیسی گفته اند که نظری درباره این موضوع ندارند.

+61
رأی دهید
-166

مارتين - تگزاس - امریکا
ای بابا.......موشک های عربستان دیگه کدام صیغه ای است .طبل تو خالی.
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 19:35
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
از ایرانی‌های مومن و مسلمان می‌خواهم که برن مکه پولشونو بریزن جیب عربستانیها( :(باید از دست این ایرانی‌های کودن خون گریه کرد)
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 19:38
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
فکر کنم کزارش یه همجین خبرهای جز شیطنت و ایجاد جو برتنش و انداختن اختلافات بین کشورهای همسایه جیز دیکری نیست و این کاریه که غرب قصد انجام اون رو داره کشور عربستان و یا هر کشور دیکه که احساس خطر بکنه قطعا خودش رو در مقابل همسایکانش اماده نکه میداره اما اون جیزی که مسلمه عربستان و اکثر کشورهای عربی با ایران که مذهب شیعه روافض صفوی عامل اختلاف و تفرقه بین مسلمانهاست مشکل ریشه ای دارن و اکر خدای نکرده جنکی مذهبی بین اینها در بکیره اکثریت مسلمانهای دنیا از عربستان که تولویت مکه مکرمه و مدینه منوره رو بر عهده داره حمایت میکنند و در مورد اسرائیل که جای تردیدی نیست بزرکترین دشمن اتحاد مسلمانها همین کشوره و هر کشور مسلمان که به این توانایی برای نابودیش دست بیدا کنه لحظه ای برای نابودیش درنک نخواهد کرد . اما در مورد ایران ان شاء الله مردم فهیمش به دین اسلام روی خواهند اورد و از متحدان عربها خواهند شد برای سرکوب اسرائیل و غرب
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 19:44
alibp - سانتوس - برزیل
یعنی قشنگ‌ترین جوکی بود که شنیدم در سال ۹۲
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 20:37
a.sadriuk - لندن - انگلستان
از این حـ... ها هر چی بگی علیه ایران و ایرانی بر میاد ولی عربستان و این غلتا.؟!!!!
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 20:53
fdsa60 - تهران - ایران
ضارت....................... چه غلطها. عربهای بی غیرت موشک هم دارن؟؟؟؟ !!!! مگه بجز زن و پول به چیز دیگه ای هم فکر میکنن.
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 19:24
behruz22 - لوزان - سویسی
همینو کم داشتیم که عربستان بی‌ پدر و مادر بیاد برای ما قلدری کنه، خاک بر سر این جمهوری اسـ... بشه که ایران و ایرانی‌ را داره به خاک سیا مینشونه.خدایا چی‌ بودیم چی‌ شدیم!!
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 21:12
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
این اهریمنان نفرتشان همیشه متوجّه ایران بوده و هست. این اوضاع مثل گرداب یک روز خود سعودیها را به قعر خود خواهد کشید.
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 21:28
sabz 52 - بخارست - رومانی
ما هم مکه رو هدف گرفتیم .
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 21:36
bardia.kaviani - زوریخ - سوییس
ان وقت حجاج ایرانی بروند پولشان را انجا خرج کنند تا این تازی ها راحت تر مملکت ما را هدف بگیرند.
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 22:19
bardia.kaviani - زوریخ - سوییس
مسلمانان فقط در داشتن الله با هم مشترک هستند و بیشتر وقت ها با هم می جنگند<<<<<نخست وزیر ژاپن
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 22:22
jimjimmy - برلین - آلمان
بیان برن بمیرن بابا! مگه عرب جز شیکم و یه وجب زیرش چیز دیگه ای هم می فهمه؟
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 23:09
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
عربستان مگه موشک هم داره? .
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 23:10
ح-ن ابهر - ابهر-زنجان - ایران
حالا هی پولاتونو ببرید عربستان و بزارید این عربهای ملخ خور بخورند و گردنشون کلفت بشه و با پولای ما موشک بخرند وبرعلیه خودمون استفاده کنند
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 23:53
ح-ن ابهر - ابهر-زنجان - ایران
حالا هی پولاتونو ببرید عربستان و بزارید این عربهای ملخ خور بخورند و گردنشون کلفت بشه و با پولای ما موشک بخرند وبرعلیه خودمون استفادهکنند
‌پنجشنبه 20 تير 1392 - 23:53
ukguy4u - لندن - بریتانیا
والا بخدا اسرائیل ذاتا دوست ماست نه دشمن ما. دشمن واقغی ما کشورهای عربی هستند. چرا عده ای خام شدن و به اسرائیل بد و بیراه میگن نمیدونم!
جمعه 21 تير 1392 - 00:23
princesse - تهران - پرژن
خعععلی‌ دوست دارم بین ایران و عربستان جنگ بشه چند موشک بزینم تو مکه ومدینه خخخخخخخخ لابد عربها اسم جنگ رو میذارند جنگ عجمین .
جمعه 21 تير 1392 - 01:24
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
سلطنت طلب عجب یاوه‌ای گفتی‌ و خون من رو این آخر شبی‌ کثیف کردی.اگر خدایی نکرده جنگی در بگیره و مسلمون‌های دنیا از عربستان که تولیت مکه رو داره حمایت کنن نهایتاً همون ...میخورن که زمان صدام ازش حمایت کردن و هیچ .. نتونستن بخورن.تازه اعراب از کی تا حالا غرب و اسرائیل رو سرکوب می‌کنن(!?) که نیاز به متحد دارن؟یعنی‌ آل سعود و آلی نهیان‌ها حالا شدن دشمن غرب و اسرائیل که ما بهشون بپیوندیم؟خیال کردی ابعاد گوش ما به اندازه شیوخ و ساکنین ابوظبی اینقدر بزرگه?در ضمن به بچه محل‌هات که سخت با لمبورگینی‌هاشون در حال سرکوب اسرائیل و غرب هستن بگو چشمی رو که دنبال ابو موسی‌ و تنب‌ها باشه با ناخن از حدقه در میاریم.باور نمیکنی‌ توصیه می‌کنم این ویدئوhttps://www.iranianuk.com/page.php5?id=20130709124834015 رو ببینی‌ و فرمایشات دلاور قهرمان خلبان منوچهر طوسی رو براشون ترجمه کنی‌.
جمعه 21 تير 1392 - 01:45
janahi - دبی - امارات عربی
چرا فورآ جوگیر میشید ؟؟ خیلی از کشورهای دیگه هم مارا نشانه گرفتند . ما متوجه نیستیم . براستی چرا ؟؟ چرا نباید همه با هم خوب باشیم و منطقه در صلح و صفا باشه ؟؟؟
جمعه 21 تير 1392 - 01:48
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
ایران و اسراییل میتونستن بهترین دوستها و متعدها باشن در مقابل کشورهای بربری مثل عربستان سعودی.بدون هیچ دلیل ایران هم با اسراییل دشمنه هم با عربستان و هم با بقیه دنیا.خاک.
جمعه 21 تير 1392 - 03:25
massoudoslo - اسلو - نروژ
ایران به زودی تنها کشور سکولار و دموکراتیک (به معنای واقعی ) منطقه خاهد شد و تمام کشور های منطقه به پیروی از ایرانیان یه سر و سامانی به شرایط سیاسی و اجتمایی خود خاهند داد . چیزی از مذهب سیاسی در ایران نمانده که جرواجر شود بعد از ان ایرانیان هستند و آزادی! و میلیونها نسخه بی مصرف قران که یا به عربستان برگشت داده میشوند یا کتاب ها درسی و دفتر و کاغذ ارزان قیمت برای بچه های مدرسه درست میشود . حالا عربستان هر چه دوست دارد موشک بازی کند .
جمعه 21 تير 1392 - 08:15
parsaus - امریکا - امریکا
جالبه تا حالا فکرشو نکرده بودم اگه ما با عربستان جنگ رو شروع کنیم با خاطر خدا باید کوتاه بیائیم و بمبی نفرستیم اما اونها هرچی‌ موشک دارن تو سر ما بریزند .ماکه حتا جلوی دهان ما ایرانی‌ هارو می‌بنده فحش هم نمی‌تونیم بدیم چه برسه به جنگ
جمعه 21 تير 1392 - 08:44
hamidla - هامبورگ - المان
من نمی‌فهمم این چه کرمی همه برا اسرائیل میریزند! آقا من نمیدونم تواین منطقه فقط همین مشکل هست!؟
جمعه 21 تير 1392 - 09:24
sepherdad - سیدنی - استرالیا
ارتش عربستان خیلی‌ قوی شده, دوشمن و دست کم نگیرید! عربستان خیلی‌ کشور خطرناکی برای کل منطقه هست, همین الان هم بحرین و اشغال کرده، بزرگترین دشمن ایران مصر و عربستان هستن.
جمعه 21 تير 1392 - 08:09
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
عربستان جرات داره یک سنگ پرّت کنه انوقت است که جنگ جهانی سوم اغاز شود دیگران فکر نکنند که ایران با عربستان جنگ را شروع کردن و خوشحال شوند مطمعن باشید که جنگ گریبان همه را می گیرد.
جمعه 21 تير 1392 - 09:16
Tumba - استکهلم - سوئد
عربستان دارای یکی‌ بزرگترین انبار اسلحه در جهان است. ما بجای هارت و پورت باید اسرائیل متحد شویم. در برابر نیروی هوایی عربستان ما شاید ۱۰ ساعت مقاومت کنیم نه بیشتر. نیروی هوایی ما زمینگیر است و هیچکس به ما جنگنده نمی‌‌فروشد. کشوری که بزرگترین تیتر روزنامه‌هایش قیمت گوشت مرغ است یا اینکه علی‌ پروین به رویانیان چه گفت ، در معاملات جهانی‌ جایی‌ ندارد. خودبزرگ‌بینی تا به کی‌؟
جمعه 21 تير 1392 - 10:00
بچه هاي پايين - مسکو - روسیه
نشونه گرفتن که بگن ما هم هستیم ولی شلیک جیگر می خواد
جمعه 21 تير 1392 - 11:05
ali.majed - دبی - امارات
دوستان جنگ کدومه هیچ وقت عربستان با ایران جنگ نمی کنه اینا فقط فیلمه
جمعه 21 تير 1392 - 10:42
samcanada - تورونتو - کانادا
شاید ایران نباشه شاید ارمنستان یا افغانستان باشه شاید اسرائیل نباشه سوریه باشه مگه میشه هر خبرى رو باور کرد عربستان هیشوقت وارد جنگ با ایران نمیشه اونها میدونند عاقبت جنگ با ایران نابودى سلطنت خودشون میشه !!عربستان مرز زمینی با ایران یا اسرائیل نداره !!خودشون میدونند موشکهایه ایران یا اسرائیل خیلى قوى و دقیق هستند ..اختلاف ایران وعربستان فقط اختلاف مذهبى است نه مرزى که بیان واردجنگ بشند .یادمون نره که عربستان حدود چهار ملیون شیعه دارد که همشون مخالف ال سعود هستند و چندین سال هست که اشراف عربستان که سلطنت اصلى این سرزمین است حکومت رو از ال سعود میخوان .
جمعه 21 تير 1392 - 10:55
Tina tiny - دبی - امارات متحده عربی
این خبرها همه اش دروغه. غرب داره با پخش این خبرها بین کشورهای خاورمیانه رو به هم میزنه...وگرنه نه عربستان و نه امارات و ایران هیچ کدامشان جنگ طلب نیستن
جمعه 21 تير 1392 - 11:11
Behdin - آمستردام - هلند
موشک ساخت چین، پرتاب کننده سوسمار خوره تازی، باور کنید پرتاب نشده در همان سکو منفجر میشود، شاید هم بطرف قبله بروند، و خیال دنیا از این دین اشغال راحت شود.
جمعه 21 تير 1392 - 11:16
purelove_31 - مشهد - ایران
بسی خدنیدیم با این نظر هاتون دمتون گرم
جمعه 21 تير 1392 - 12:23
کاپتان علی کوچلو - ابادان - ایران
به نظرمن عربها. به نظر من نه عربستان و نه هیچ عرب ملخ خوری هیچ غلطی نمیکنن به قول خود عربها ضرت
جمعه 21 تير 1392 - 12:59
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
دست کم نگیرید عربها را. با پول همه چیز میخرن. همین نیروى هوایى عربستان و حتى امارات از هواپیماها و تجهیزات نظامى برخوردارند که ارتش ایران خوابشم نمیبینه. چرا فکر میکنید عربستان نمیتونه داشته باشه؟ تمام کشورهاى منطقه خودشونو آماده میکنن بر علیه ایران و اسراییل. فعلا البته بر علیه ایران. عربستانى که میلیاردها دلار براى شورشیان سوریه خرج نظامى میکنه، مطمئن باشید که ١٠٠ برابرشو براى ارتش خودش میکنه. میدونستید که نیروى زمینى عربستان از مجهزترین سلاح ها و امکانات نظامى برخورداره؟ سربازاشونو هم دست کم نگیرید. فکر نکنید ما ایرانى هستیم بقیه نشستن دارن سماغ میمکن. بنظر من ایران و اسراییل باید ٢ متحد بر ضد اعراب میشدند.
جمعه 21 تير 1392 - 12:55
aram. - کردستان - ایران
ای بابا اومدیم و جنگ شد و یک موشک خورد به خانه خدا اونوقت تکلیف چیه؟؟؟!!!
جمعه 21 تير 1392 - 16:18
کبالت3 - کرج - ایران
خوش باوریه که فکر کنیم این مدت که ما مرتب مانور برگزار کردیم و کل داشته و نداشته مونو به نمایش عمومی گذاشتیم عربها بیکار نشستن خرید های تسلیحاتی عربها رو تو این چند سال جمع بزنی از کل در آمد نفت ما بیشتر بوده اونهم از تکنولوژی روز دنیا نه کپی و باز سازی شده از لحاظ نیروی انسانی هم اگه عرب نجنگه پول میده براش میجنگن یعنی پول داشته باش رو سبیل شاه ناقاره بزن امروز هم دیگه نقش نفر تو جنگ درجه سه نباشه دو هست یعنی تکنو لوژی دیگه جنگ میکنه دشمن رو دست کم نباید گرفت کبلائی
جمعه 21 تير 1392 - 16:29
sepherdad - سیدنی - استرالیا
کبالت۳ - کرج - ایران. آفرین دوست عزیز، بسیار کامل توضیح دادید، جنگ حتما می‌شه چون انها که اسلحه میفروشن دنبال جنگ هم هستن، تا به امروز عربستان کشور آرومی‌ بود چون بزرگترین صادر کننده نفت دنیا که نمی‌تونه وارد جنگ بشه؟ اما از سال ۲۰۲۰ که آمریکا بزرگترین صادر کننده نفت دنیا می‌شه دیگه عربستان مهم نیست، احتمالا خاندان سعودی از قدرت سقط میشن و یه گروه تند رو قدرت رو دست میگرن، اون موقع یه جنگ مذهبی‌ یا سر یه چیز الکی شروع می‌کنن.
جمعه 21 تير 1392 - 18:26
Nimi1354 - تربت جام - ایران
Samkanada از تورونتو این چهارمیلیون راازکجا درآوردی جالبه وقتی جمعیت اهلسنت ایران از25میلیون هشت8 میلیونش اعلام میشه بایدهم جمعیت چهارصدهزاری راچهارمیلیون خواند
جمعه 21 تير 1392 - 23:59
Nimi1354 - تربت جام - ایران
Tomba شماخیلی وقتها پیش بااسراییل متحدشدین برای ضربه به اسلام.خودتون خبرندارین الان اگه بیشترکامنتهارابخونی شمامجوسیان اتش پرست .وبارگاه پرست همدل ترین باجهودها تامسلمانان ..خواب دیدین خیرباشه اگرسنگی بسوی عربستان بره تمام مسلمانهای دنیاازشرق تاغرب حتی مسلمانهای داخل ایران برای حفاظت ازمکه ومدینه ازصحنه هستی نیستتان میکنند هنوز جوشش خون در رگ فرزندان عمر(رض)را ندیدی .برید دم نقدابا اسراییلتان خوش باشید :نصرمن الله وفتح قریب پیروزی ازآن خداست واین پیروزی نزدیکست
جمعه 21 تير 1392 - 23:45
salar67 - تبریز - ایران
Nimi1354 - تربت جام - ایران میشه بگی امرهارو دقیقا از کجات در میاری
شنبه 22 تير 1392 - 05:05
samcanada - تورونتو - کانادا
Nimi1354 - تربت جام - ایران ..امیدوارم بیشتر درس بخونى معلوات خود را بیشتر کنى از خبرهایى که میشنوى یا میخونى دقت کن و از طریق مختلف ان را صحیح کن جمعیت شیعه عربستان خیلى بیشتر از این رقم چهارمیلیون ملیون همانطور در ایران اهل سنت نمیتوانند نفس بکشند در عربستان اهل شیعه نمیتوان نفس بکشند ..
شنبه 22 تير 1392 - 09:55
samcanada - تورونتو - کانادا
Nimi1354 - تربت جام - ایران این را از وبسایت جهانى برات ترجمه کردم امیدوارم که به معلومات خود اضافه کنى .. شصت درصد جمعیت ۲۲ میلیونی عربستان سعودی را عرب‌های بومی با آیین حنبلی (از آیین‌های اهل سنت) که دین ارد و بیش از چهار میلیون نفر شیعه (دوازده امامی، زیدی و اسماعیلی) هستند که این مردم بیشتر از جمعیت شیعی کشورهای کویت، قطر، یمن، عمان و امارت متحدهٔ عربی است الگو:نیازمند به منبع. با وجود در اقلیت بودن شیعیان در عربستان، سکونت آنان در ناحیه استراتژیک و میادین نفتی قوار، قطیف و احساء جایگاه برتری به آنان داده‌است.[۱۶].
شنبه 22 تير 1392 - 09:58
Nimi1354 - تربت جام - ایران
سام کانادا حتما فکرمیکنی ازپشت کوه آمدم زیدیان واسماعلیان به مسلمانان عقایدشون وفقه شون نزدیکتره تابه شیعیان 12الهی .بعدش چهارصد هزار نه چهارمیلیون بیخودی آمارتون رابایک صفرناقابل اضافه کردن بالانبرید
شنبه 22 تير 1392 - 13:58
salar67 - تبریز - ایران
Nimi1354 - تربت جام - ایران عربستان مسلمانش کو اصلا یه مشت وهابی که چند پشمالو گذاشتن اونجا که فقط بلدن فتوای سر بریدن بدن و پبه بهانه جهاد تو سوریه پول جمع کنن برن تو سواحل مدیترانه خرجش کنن عربستان و امثال تو بزرگترین دشمن مسلمانان هستید
یکشنبه 23 تير 1392 - 07:21
khonindel - نا کجا آباد - ابران
Nimi1354 - تربت جام - ایران عزیزم زیاد با اینا بحث نکن. اینا بهتره برین ور دل چندتا آخوند بیشنن قصه ننه من غریبم رو واسشون بگه. آخوندانی که پول و مال و ناموسشون رو به یغما برده. الان بش از 30 سال پول نفت داره میاد سر سفرشون. اینا تو سرنوشت خودشون هم دخیل نیستند یه مشت خس و خاشاکن. نوکران علی یک دست
دوشنبه 24 تير 1392 - 12:06
samcanada - تورونتو - کانادا
Nimi1354 - تربت جام - ایران ادمى که تو ایران نشسته از دنیا خبر نداره همینه وقتى شخص حرف حق میزنه همه بر ضدش میشن بهت گفتم بورو تحقیق کن تحقیق نکردى شروع کردى به تعصبات بى جا !! هر چیزى که دینت هست عقایت تو هست بالاى سرم احترامش به جا.نمیشه گفت همه شیعیان بد هستند بخاطر یسرى اخوند بیسواد ونمیشه گفت همه سنیها بد هستند بخاطر یسرى متطرف بى فرهنگ .
‌سه شنبه 25 تير 1392 - 09:42
samcanada - تورونتو - کانادا
khonindel - نا کجا آباد - ابران اصلا من این اخونداى که شما دربارشون حرف میزنى قبول ندارم ..ولى حرف حق را که باید بزنم میزنم هرکسى هم باشه! قبول دارم یسرى اخوند هستند که دین و مذهبو خراب کردن ولى کسانى بودن که واقعانمیشه فراموششون کرد کسانى که هم مسلمون بودن در مکاتب اسلام که الان غرب داره از معلومات اونها به اینجا رسیدن مثل ابن هیثم -عمرخیام-ابوعلى سینا و..امیدوارم که الان میومدى کانادا یا امریکا میدیدى اسم بهترین بیمارستاناشون cena hospital بیمارستان سینا ..رو
‌سه شنبه 25 تير 1392 - 09:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.