گرجستان ورود بدون ویزای ایرانی‌ها به این کشور را ممنوع کرد

فرودگاه تفلیس

وزارت خارجه گرجستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که به صورت یکجانبه قرارداد لغو روادید با ایران را فسخ کرده و اتباع ایرانی از دوشنبه ۱۰ تیرماه برای ورود به خاک این کشور ملزم به تهیه ویزا هستند.

روزنامه «سیویل» گرجستان با اعلام این تصمیم نوشته است که به رغم فسخ قرارداد دوجانبه لغو روادید توسط گرجستان، هنوز اتباع این کشور می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند.

قرارداد لغو روادید برای اقامت ۴۵ روزه میان دو کشور در جریان سفر وزیر خارجه ایران به تفلیس در نوامبر ۲۰۱۰ امضا و در ژانویه ۲۰۱۱ به اجرا گذاشته شد.

در همین زمینه خبرگزاری فرانسه سه‌شنبه ۱۱ تیرماه از قول ایراکی وکوا سخنگوی وزارت خارجه گرجستان علت فسخ یکجانبه قرارداد لغو روادید را «نگرانی دولت تفلیس از گسترش روابط بازرگانی و استفاده ایران از سیسم مالی این کشور برای دور زدن تحریم‌ها» عنوان کرد.

هنوز مقام‌های ایران واکنشی به فسخ یکجانبه قرارداد لغو روادید توسط گرجستان نشان نداده‌اند.

روزنامه وال اسریت جورنال ماه گذشته از سفر دو هیات از وزارت خرانه‌داری آمریکا به گرجستان برای مذاکره درباره نگرانی روزافزون آمریکا از گسترش روابط تجاری و مالی تهران و تفلیس و استفاده تهران از سیستم مالی گرجستان برای دور زدن تحریم‌ها خبر داده بود.

در پی این مذاکرات مقام‌های گرجستان حساب بانکی ۱۵۰ ایرانی در این کشور را مسدود کردند.

گئورگی کاداگیدزه، رئیس بانک مرکزی گرجستان ۴ تیرماه با تایید انسداد حساب بانکی ایرانی‌ها و با اعلام «کنترل سختگیرانه‌تر» روابط مالی با اتباع ایرانی گفت که دولت تفلیس تلاش چند بانک ایرانی را نیز برای تاسیس شعبه و فعالیت در گرجستان بی‌پاسخ گذاشته است.

این اظهارات همزمان با دیدار بیدزینی ایوانیشویلی، نخست‌وزیر گرجستان با همتای اسرائیلی خود بنیامین نتانیاهو انجام شد.

بر اساس آمار رسمی تعداد شرکت‌های ایرانی ثبت شده در گرجستان در سال ۲۰۱۰ تنها ۸۴ شرکت بود که در سال ۲۰۱۲ به حدود ۱۵۰۰ شرکت افزایش یافته است.

روزنامه سیویل نیز نوشته است که از سال ۲۰۱۰ تاکنون شمار ایرنی‌هایی که سالانه به گرجستان سفر می‌کنند از ۲۱ هزار نفر به بالای ۸۹ هزار نفر رسیده است.
هم‌اکنون حدود ۶۰۰۰ ایرانی مقیم گرجستان هستند.

+64
رأی دهید
-42

parsa.pj - کوالالام پور - مالزی
آخه دیگه گرجستان چه اشغال دونی هست .انگار بهت بگن دیگه نمیتونی‌ آشغالاتو بریزی تو سطل اشغال سر کوچه .مسخره ها
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 02:27
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
هیوای من
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 01:41
PERSIANSPIDER - سئول - کره جنوبی
کشورایی که ایرانیان بدون ویزا واردشون می‌شند، بیشتر توسط ایرانیان به گند کشیده میشه !ترکیه مالزی تایلند ارمنستان ، خدا رو شکر که لغو شد آبرومون حفظ میشه ! به نظر من ایرانی رو باید تو همون ایران نگه داشت،اجازه ندن از کشور خارج شند
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 02:53
بلاى جون - کاردیف - انکلستان
دنیا هم واقا خراب شده.هاها. حالا که شهر خالى نشده که این غورباقه ها شروع به شراب خوری کردند
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 03:36
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
مژده مژده!!!!!! اولین وعده انتخاباتى اخوند روحانى حتى قبل از تصدى مقام ریاست جمهورى به ثمر رسید: بالا بردن احترام به پا سپورت ایرانى!!!!!لطفا در انتظار تحقق وعده هاى دیگر بمانید البته از همان نوع اب و برق را مجانى مى کنیم!!!ببینید ما ایرانیها به چه حدى تنزل پیدا کردیم که این گرجستان پیزورى هم از ما ویزا مى خواد. واقعا جاى تاسفًً است. دست اقاى خامنه ایى و همکاران گرامى شان درد نکند
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 04:57
دنیای وحشی - تهران - ایران
خاک عالم برسر بی شخصیت حکومت لعنتی ایران کنند که تااین حد باعث تحقیر ملت ایرانی درهمه جای دنیا میشوند و حداقل برای حفظ ظاهرو آبروی نداشته مان هم که شده نمیخواهند برخورد برابر بکنند و اونها هم از گرچستانیها ویزا برای ورود به کشورمان بخواهند . یادش بخیر زمانی که ایران کشورهای درپیت دنیارا تحویل نمی گرفت و کشورهای درست وحسابی هم از ما روادید نمی خواستند .برباعث همه این بدبختیها لعنت .آمین
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 05:05
dkdk - اسلیس - دانمارک
ای خاک تو سر ما که گرجستان هم برای ما آدم شده.البته اگر صحیح بخواهم بگویم خاک بر سر باعث بانی‌ آن.یادش بخیر یه زمانی پاسپورت ایرانی ابهتی داشت و بدون ویزا میتوانستیم به ۹۸ درصد کشورهای دنیا سفر کنیم.اما حالا کشور کوچک و حقیری باید از ایرانیان ویزا بخواهد.اگر همین جوری پیش بریم فکر کنم با پاسپورت ایرانی حتی خود ایران هم راهمون ندن!!!
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 06:56
ایرانی غیور - کرج - کرج - ایران
به جهنم کجا هست مگه؟ کلی مشکلات اقتصادی داره سطح درآمد مردمش هم خیلی پایینه
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 07:13
bardia.kaviani - زوریخ - سوییس
نگران نباشید حسن روحانی داره میاد که پاسپورت ایرانی رو اعتبار بده.جون عمه اش
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 07:57
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
بعضی ایرانیان فقط درجستجوی کشورهایی هستند که نیاز به روادید نیست که برند خرابکاری و به لجن بکشند. آزادی به ما نیامده جانم عزیزم .
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 08:49
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
یه زمانى بود که حاکمان امارات و کشورهاى عربى و رئیس جمهورهاى ترکیه و آسیاى جنوب شرقى و غیره افتخار میکردند که شاهنشاه ایران اینها رو در جشنى یا کنفرانسى و یا بازدید رسمى دعوت میکرد و یا دعوتشون رو قبول میکرد. الآن گرجستان کشورى فقیر و یکى از جمهورى هاى بدبخت شوروى سابق قرارداد روادید را یکطرفه لغو میکند و اشاره میکند که اتباع گرجى کماکان بدون ویزا میتوانند به ایران سفر کنند ولى ایرانى باید بره ویزا بگیره. عجب روزگارى شده. البته از این بدتر هم خواهد شد. تنها راه علاج ایران، قیام مردم ایران و سرنگونى این رژیم است.
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 10:17
Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
میگن کلاغ که پیر میشه گنجیشتام نوکش میزنن؛؛خاک تو سره مسئولین حکومت جمهوریه اسـ...
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 12:07
بابک - سبزوار - ایران
گرجستان یکی از دهات ایران است حالا دم در آورده پررویی می کند باید یک شبه حمله کنیم و این روستا را به مملکت خود برگردانیم من که حاضرم. آن وقت اتوبوس می گذارم از ترمینال تا مردم بایک بلیط راحت بروند اونجا و گردش کنند.
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 12:15
Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
پس واسه چی‌ حساب ایرانیا رو بلوکه کردن ؟؟؟؟وزارت امور خارجه که گفته سیاست مهاجرت قزاقستان تغییر کرده،،مگه می‌تونه یک طرفه سیاستشو تغییر بده ؟؟؟بگین که از طریق اون ۴ پاهاتون دلار جابجا می‌کنین اونها چون ایران تحریمه جلوشو میخوان بگیرن؛؛؛تا کی‌ میخواهین ایرانیا رو تو دنیا خار و ذلیل کنین؛؛لعنت به روحت خمینیه دجال
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 13:39
atila1111 - هیلرود - دانمارک
ملت ایران نجیب ترین وبا فرهنگترین ملت ها است.
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 16:40
کبالت - کرج - ایران
این برادران قاچاقچی هر جا که وارد میشن در رو پشت سر شون میبندن دیگه هیچ تپه کتلی بجز دارقوز آباد و جزیره دزدای دریائی بدون ویزا نمیشه رفت البته شما میتونی جزیره خضرا تو مثلث برمودا تشریف ببری کبلائی.
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 18:19
مراد درشوری - ویله - دانمارک
با توهین به گرجستان خودتون را بزرگ بکنید! با این فرهنگ فقط به جهنم آدم را راه میدهند. چقدر عقده حقارت دارید
‌چهارشنبه 12 تير 1392 - 18:53
Nimi1354 - تربت جام - ایران
هنوزکجایید باشه روزی که این آخوندهای صفوی چنان گندی به این کشور بزنن که کشورهای شرق,غرب ایرانی را به دروازهای کشورشون حتی باویزا برای حمالی هم راه ندهند ,اینها دربین شیعیان عراق نیمچه محبوبیتی داشتن تازه گی با رو شدن اسناد بمبگذاری های حرمهای کاظمین سامرا برای نفاق وجنگ فرقه ایی توسط سپاه قدس که حالا مهدی صدر به این بمگذاری اذعان نموده که ما گول اینها را خوردیم اینها به اسم مقابله باآمریکا اینکارهارا کردند البته این آخوندک دروغ میگه که گول زدن مارا!چون احتمالا کمتر یاقطع شده سهمیه اش ازدلارهای نفتی ایران چون ایران به آمریکا درسرنگونی صدام حسین وطالبان کمک کرد میشه با متجاوز درغصب جایی کمک کرد بعد باهاش سرجنگ درآورد که چرا به کشورمسلمان همسایه تجاوز کردی دوما دست این آخوندک وجیش المهدیش بخون هزاران مردم عراق بجرم اختلاف فکری آلوده هست حال که فرمانده نیروهای متجاوز متحدین به این اعمال صفویگرانه اینها اعتراف کرده چون این فرمانده متجاوز درجریان خرابکاری ها بوده حال این آخوندک بابیداری مردم شیعه وسنی وخواندن نمازجمعه وحدت هرهفته ..میخواهد خودرا جداکند ازجنایات اربابانش..جالب اینکه وقتی مرقدها تخریب شد بوقهای تبلیغاتی اینها گوش جهان را کرکرد که وامصیبتا ببینید وهابیها چه کردن
‌پنجشنبه 13 تير 1392 - 01:18
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
از ماست که بر ماست, گرجستان و یا هر کشور دیگری اجازه داره که هر مقرراتی برای ورود و خروح خارجیها تائین بکند و این مقررات بر اساس اعتباری که برای ملیت ها ی سایر کشورها قائل هستند متغییر هستند. ما باید خودمون را درست کنیم باید اول فرهنگ و روابط اجتماعی مردم ایران درست باشد که صاحبخانه پذیرای آنها باشد, دولت و نظام ایران که همه جا گند زده , خودمون را بسازیم.
‌پنجشنبه 13 تير 1392 - 01:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.