رأی دیوان عالی آمریکا بر حقوق برابر برای ازدواج هم‌جنس‌گرایان

دیوان عالی ایالات متحده سرانجام در دفاع از حق ازدواج هم‌جنس‌گرایان رای خود را صادر کرد. بر اساس این رای، از این پس ازدواج هم‌جنس‌گرایان از تمام مزایای قانونی ازدواج دگرجنس‌گرایان برخوردار خواهد بود.

دیوان عالی ایالات متحده روز چهارشنبه (۵ تیر/ ۲۶ ژوئن) با ابطال بخشی از طرح "دفاع از ازدواج" فدرال آمریکا (DOMA) که زوج‌های هم‌جنس‌گرا را در صورت ازدواج از دریافت مزایای مالیاتی، بهداشتی و درمانی و بازنشستگی محروم می‌کرد، عملا حقوق برابر هم‌جنس‌گرایان پس از ازدواج رسمی و ثبت‌شده را برای نخستین بار به رسمیت شناخت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این طرح با چهار رای مخالف و پنج رای موافق در دیوان عالی آمریکا به تصویب رسید. به این ترتیب زوج‌های هم‌جنس‌گرا از این پس می‌توانند پس از ازدواج از حقوق و مزایای فدرال به صورت برابر برخوردار شوند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در پیامی توییتری تصمیم دیوان عالی این کشور را "گامی تاریخی" نامید.

بیش از ۱۰۰ هزار زوج هم‌جنس‌گرا در آمریکا ازدواج خود را رسما به ثبت رسانده‌اند، اما تا امروز از دریافت حقوق برابر با دیگران محروم بودند. رای امروز این دادگاه یک پیروزی بزرگ برای فعالان حقوق هم‌جنس‌گرایان در آمریکا و منشا تحولی اساسی در تاریخ تکامل ایالات متحده است.



تظاهرات هم‌جنس‌گرایان در برابر دیوان عالی ایالات متحده



پیش از این ازدواج هم‌جنس‌گرایان تنها در ۱۲ ایالت آمریکا مجاز بود. در مدت کوتاهی که هم‌جنس‌گرایان در کالیفرنیا اجازه ازدواج پیدا کرده بودند، بیش از ۱۸ هزار زوج رابطه خود را به صورت رسمی به ثبت رساندند. بخش موسوم به دوما در طرح دفاع از ازدواج فدرال آمریکا در سال ۱۹۹۶ در کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود.

v>
+92
رأی دهید
-63

Bidad - اتلانتا - امريكا
با احترامى که من براى همجنسگرایان قائل هستم ولى برام سئوال هست که چه لزومى داره که با هم ازدواج کنن!
‌چهارشنبه 5 تير 1392 - 23:59
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
کار خوبی کردن، دنیا به همه تعلق دارد و هر کسی‌ باید خودش تصمیم بگیرد چه برای او خوب و چه بد است. درود بر آمریکا مهد دموکراسی در جهان.
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 00:06
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
اینا رو باش .. تو مملکت ما که بوی گنده این اسلام دیکتاتوری همه چیز رو داره نبود میکنه و مردم واسه امورات اولیه مشکل داراند ................انجا مردم چه چیزهای ..... ای بابا .......قابل مقایسه نیست
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 02:38
exam292 - تهران - ایران
اینها از علائم آخرزمان است... بهار نزدیک است ...
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 04:23
ir2013 - کرج - ایران
همجنسگرایان باید از خدمات اجتماعی منع شوند تا ببینند به خاطر یک هوسرانی بی منطق و به وجود اوردن اختلال در درون شبکه خانواده که زاد و ولد بخش مهمی از آن می باشد باید پاسخوگی آن باشند
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 05:57
lili AT - برلین - آلمان
خوب حالا که چی.... ازدواج میکنین که کند بزنید به کلمه خانواده.......خوب همینطوری با هم زندگی کنید......پس فردا میخواین یه بچه بیچاره رو هم اداپت کنید.....بچه خل بشه نفهه کی مامانه کی بابا...
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 09:48
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
رای به بی شرمی . رای به ناهنجاری و ساختار شکنی . رای به برهم زدن قانون خداوندی و قانون طبیعت . خداوند مرد را برای زن و زن را برای مرد و هر دو رو وسیله ی برای ارامش همدیکر قرار داده . ازدواج فواید و منافعی بجز لذت جنسی رو به ارمغان میاره از جمله ثبات شخصیت و تعادل روحی و روانی اما میشه بکین در این عمل ننکین جه فوایدی نهفته هست؟
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 10:36
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
هرچی‌ که منع بشه متقاضی بیشتر داره ، چه بسا طرفین با وسواسِ بیشتری دنبال اینگونه رابطه‌ها باشند، حکایتِ منع والدین در برقرای رابطه بین فرزندان با جنس مخالف است، طرف با هزار معضل بدتر روبه رو و با ایجادِ رابطه مخفیانه خود را چه بسا در رابطه نه مناسب ، خطرناک و سود جویانه بیندازد، در صورتیکه چه بسا با راهنمایی و همکاری والدین از ابتدا برقرای رابطه واردِ چرخه و روند درست شود، نمیتوانیم بدیهی‌‌ترین احساسات را در وجود افراد به صرفِ سنتهای غلط بخشکانیم و در آینده شاهد هزار معضل , مجبور باشیم با انواع عقده و سرکوب دست و پنجه نرم کنیم که جواب هم نمیدهد، هر چیز به وقتِ خود مناسب است.در جوامع غربی چون مدارس مختلط است و قانون رابطه در زیرِ ۱۸ سال جرم، اکثریت جوانان و خانواده‌ها تکلیف خود را می‌دانند و از هول حلیم در دیگ نمیفتند، آنها خاطرشان جمع است که رابطه یی در انتظارِ آنهاست و از نوجوانی تقریبا زیر بنای این رابطه را با هم صحبتی‌ و شناخت می‌گذارند تا در عنفوانِ جوانی‌ به رابطه یی جدی فکر کنند، البته معضل و مشکلات هست اما در صدِ آن را کم کرده اند، ....
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 10:53
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...از کودکی خیلی‌ از مسائل را برایشان در مدارس باز میکنند , رابطه هاشان هم بسیار حقیقی‌ تر و واقعی‌ تر است ، به نظرِ خاله , عمه و همسایه هم ربط ندارد، آنها میخواهند طعم واقعی‌ عشق و محبّت، سکس خوب و شراکت دو جنسِ مخالف با تفاوت‌های جالبِ آن را بچشند و چرا نه !! این حق هر انسانیست ، گفته شده دو چیز نزدِ خدا مغضوب‌ترین است ،یکی‌ طلاق و دیگری عذب بودن ، که هر دو ریشه در یکی‌ دارد و آن محدود کردنِ انسانها و تحمیل آن به رابطه یی که ما , جامعه یا سنت می‌‌پسندیم و مد نظر است که در دوره سیاه بختی ما حکومت کاسه از آش داغتر که فاجعه کنونی میشود ! نه نیاز و خواسته خودشان، اگر از کودکی آموزش، راهنمائی و میدان دادن به آنها باشد با میدان دار بودن خودمان تا زمانیکه میدان را به خودشان بسپاریم ، بسیاری از معضلات ، بی‌ تناسبی‌ها و تنهایی‌ها از بین میرود و جامعه یی عقده یی و بیمار نداریم که چشم،ِ دیدن موفقیت و خوشبختی‌ یکدیگر را نداشته باشند و یا وقتِ خوشبختی‌ به بدبختی دیگران نیاندیشند و مسٔولیتشان را در برابر جامعه تمام شده , آردها را بیخته و الک را آویخته بدانند!
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 10:54
سرلشکر فیروزابادی - تبریز - ایران
عاشق امریکا هستم به خاطر این کارشا.ازادی یعنی این.به امید روزی که دنیا بشه یه دهکده جهانی و یک نفر بر کل امور جهان تصمیم بگیره و مرزها برچیده بشه و قانون کل جهان یک قانون واحد داشته باشه. i love usa
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 11:17
rahaei - تهران - ایران
Bidad - اتلانتا - امریکا. دلیلش خیلی ساده است. چون مثلا اگه یکیشون بیمارستان بستری بشه و فقط خانواده حق ملاقات داشته باشن اون یکی نمیتونه پیش همسری که همه عمرش رو باهاش گذرونده بمونه، از نظر حقوقی هیچ حقی به هم ندارند و کلا رسمیت ندارند. ir2013 - کرج - ایران. برو کمی مطالعه کن که با این حرفهای ضایع و غیر علمی انقد آبروی خودت رو نبری
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 12:01
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
به هیچکس ربط نداره که فضولی و دخالت کنه که اینها چکار میکنن و چطور زندگی میکنن..قانون خوبیه.
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 12:12
Kiyanoush - زاربروخن - آلمان
دوست عزیز به همون دلیل که یک زن با یک مرد ازدواج میکنند،ازدواج باعث می‌شه که به هم تعهد داشته باشند.اون آقایی هم که منتظر آخر زمان و بهار براش داره نزدیک میشه ،اگه آقا را دیدی سلام مرا هم بهشون برسون،با این اقاهایی که قرار بیان و این دنیا را پر عدل و داد کنند،خوش باش و در جواب اون عزیزی که غصه انقراض نسل بشر مو هاشو بنفش کرده،توصیه می‌کنم که به اطراف خودت نگاه کن،این کره زمین که داره از دست این همه آدمیزاد منقرض میشه.
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 12:14
danial nabi - استكهلم - سوئد
تمام بیماریها ، از جمله سفلیس، سوزاک، ایدز، و کلا بیماریهای جنسی‌ از همین خراب شده آمریکا نشات گرفت، امیدوارم روزی با خاک یکسان شود.
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 12:15
Shahin.Orel - تهران - ایران
Bidad - اتلانتا - امریکا ، ثبت ازدواج ، مزایای قانونی رو به همراه داره ،که این مزایا حق شریک زندگی فرد محسوب میشه ، مثل مالیات ، ارث ، حقوق مدنی ، جزائی و غیره . ٢ انسانی که شریک زندگی هم هستن ، اگه روزی بخوان از هم جدا بشن ، یا یکی از اونها فوت کنه ، حقوقی رو نسبت به هم داران که در صورت ثبت ازدواج شامل حالشون میشه ، شاید برای من شرقی ، که پتک توحش اسلام هم همیشه بالای سرم بوده ، زن من بعد از مرگ من تنها یک هشتم اموال غیر منقول من رو سهم ببره ، ولی در جامعه ای مدنی تر همه اموال من متعلق به اونه ، شاید سهم یک زن مسلمان از طلاق ، قیمتی هست که تحت عنوان مهریه اون رو به فروش رسونده ، ولی در جامعه ای متمدن تر اون مالک نصف اموال منه ، همجنس گرایان هم حق داران که از این حقوق برخوردار باشن ، حتی اگه باور های بیمار من شرقی رابطه اون هارو تنها در سکس میبینه و قضاوت من رو به نحوی منحرف میکنه که بگم با هم میخوابید ، خوب بخوابین دیگه ازواج واسه چیه .
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 12:23
perser68 - فلوریدا - امریکا
Bidad -بیداد -آتلانتا. گرام،یه بار دیگه چند خط رو بخوان کاملا توضیح داده!!!تو خط چهار،درصورت ازدواج از دریافت مزایای ...محروم شده بودن با تصویب این قانون دوباره بدست میارن!
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 13:34
perser68 - فلوریدا - امریکا
ir2013کرج -ایران. چشم!!!شخصاً دستور جنابعالی رو به دست اوباما میرسونم(:اما متاسفم که بگم که عمرت قد نمیده و به آرزوت نخواهی رسید(:آرزو بر جوانان عیب نیست!آرزو کرده بودید که خمینی بوگندو رو به میهن اسلامی بر گردونید و عملی‌ شد و حالا آرزو پشت آرزو(:
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 13:42
perser68 - فلوریدا - امریکا
exam292-تهران -ایران. شما اینهمه گنجشک رنگ کردی و به جای قناری خواستی‌ بفروشی،اما دست از پا دراز تر ادامه بده(:بهارت رو رفیقت احمدی تیر خلاص زن با خودش برد!مواظب باش زمستونتون نرسه!!!
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 13:57
perser68 - فلوریدا - امریکا
ir2013 -کرج -ایران. غرب،اونجایی که تو نشستی نیست که هر کاری دلتون خواست کردید به اسم اسلام متحجر قرون وسطایی!!!خرش رو می‌شناخت بهش شاخ نداد!!!همه کار شما با همجنس گراها کردین،دیگه منع خدمات اجتماعی چه معنی‌ داره؟پسر پدرش رو می‌کشه،دختر مادرش رو می‌کشه،عمه برادرزاده می‌کشه،چه ربطی‌ به خانواده و همجنس داره؟گودرز به شقایق؟
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 14:18
salar67 - تبریز - ایران
تازگیا اینقدر خبرای همجنس بازی خوندم که به دوستام نظر بد دارم خخخخخخخ در ضمن جالب اینجاست که همجنس بازا میگن هدف ما ارضای مسایل جنسی نیست!!!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 15:20
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/شماها شیفته ی فرهنگ غرب هستید و الآن هم در این فرهنگ ذوب شده اید... حرف حق دیگه در شما اثر نداره!!! فقط مرگ میتونه حقایق رو واسه شماها روشن کنه!!! که انوقت هم دیگه دیرشده.....
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 16:33
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی. این قانون خداوندی که هی بخاطرش داد و فریاد میکنی کجاست؟ اصلا اون خداوندی که شما میگی سر اصل بودن یا نبودنش بحث هست.همچین میگه اینگار تمام دنیا اینجور اعتقادی دارند و انگار این قضیه ثابت شده هست!همین طرز فکر های چشم و گوش بسته و بدون فکر و تجربه شخصی حرفهای نسلهای پیش رو قبول کردن هست که باعث فلاکت و بدبختی انسانها شده.
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 16:38
Bidad - اتلانتا - امريكا
دوستان عزیز خیلى ممنون از شما. ولى منظور من از کلمه ازدواج بود که یک سنت است و در تمام أدیان به پا کى و روحانى بودن أن اشاره شده. در دیانت بهائی از زن و مرد به دو بال کبوتر یاد شده که با هم به أوج میرسند.سیاست أمریکا در این مورد خیلى أشکال دارد، مثلا اگر زنى بچه داشته بأشد ولى شوهر نداشته بأشد بهش کمک مالى و غذائی میشود، براى همین شما اینجا به وفور کسانى رو میبینید که با دوست پسرش زندگى میکنه و چند تا بچه دارن! بهتر بود که دیوان أمریکا هم یه لغت دیگه ایی پیدا میکرد و اسم ازدواج رو براى همجنسگرایان بکار نمیبرد!
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 18:34
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
متأسفانه شعار زدگی پدر زندگی‌ ابنأ بشر را در آورده، خبر موثق از کسی‌ دارم که با خانواده‌های امیران شیخ نشین‌های و کشورهای این منطقه مراوده داره که حیرون میشی‌ ، بسیاری از دختران به خاطر محدودیتها رو به رفتارِ پسرانه آورده ، و پسران به رفتاری دخترانه که اکثرا پارتنر پسر دارند،آن شخص خیلی‌ از مسائل را بازگو کرد فراموش کرده‌ام فقط این نکته اصلی‌ یادم مانده.
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 19:58
khosrow norsk - اسلو - نروژ
تمام این دوستانى که نظر دادین و مخالف هستید. دقیق تماشا کنید به خبر. راجع به همجنسگرایه نه همجنس بازى. این یک گرایشه نه یک بازى یا هوس. در ضمن شما دارید راجع به یک انسان وحق انتخاب او نظر میدید که البته درمیدونم کمى سخت درک کردنش واستون.
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 21:25
perser68 - فلوریدا - امریکا
shirzan e irani -استهکلم -سوئد. خانم عزیز من که نفهمیدم آخرش به کجا ختم شد(:اما همه چیز‌هایی‌ رو که شما گفتی‌ درست ،نتیجه؟اینجور که شما گفتی‌ پس نباید همجنس گرایی در دنیای غرب وجود داشته باشه!!!و بخاطر فشار و تربیت نادرسته که همجنس گرائی ایجاد میشه!!!اما اگه نظرتون اینه،من باهاتون موافق نیستم(:اختلالات هورمونی درون شکم مادر تنها عامل ایجاد همجنس گرایی در کودک هست و از۱۰۰همجنس گرا شاید یکی‌ هم نتونست دگر جنس بشه!چه میدونم،با درمان و دروغ و فشار و فحش و کتک و توهین!و هیچ ربطی‌ به محیط و رفتار مادر و پدر و دوست و فامیل و مهناز و فرحناز نداره!بدرود
‌پنجشنبه 6 تير 1392 - 21:45
Shahin.Orel - تهران - ایران
Bidad - اتلانتا - امریکا . ازدواج یعنی ازدواج :) لغت مناسب تری هم نداره ، پاک وناپاک یا روحانی و شیطانی هم نداره ! ازدواج یک قرارداده ، که این قرار داد مدنی ، نگرشی انسانی تر از باور های مذهبی داره ، سیاست امریکا در مورد خدمات اجتمائی یکی از کامل ترین هاست ، و در مورد ایالت آتلانتا که من آشنائی کامل با قوانینش دارم ،هرگز به زنی به دلیل نداشتن همسر کمک نمیشه ، بلکه هر کسی که توانائی کافی نداشته باشه میتونه از این کمک ها استفاده کنه
جمعه 7 تير 1392 - 01:02
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
perser68 - فلوریدا - امریکا - درود بر شما ، راستش خودم هم نفهمیدم چه رسه به شما :) البته بعدِ باز خونی این رو متوجه شدم، آخه ماشالا اینقدر مینویسم و اینقدر مطالب مهم هست که باید با نظراتِ موجز و خلاصه جواب بدم که گاهی‌ اینجوری میشه :) ( تازه خلاصه سه چهار کامنت میشه ) ، اتفاقا چون جامعه آزاد و نه بی‌ بند و بار کشورهای غربی همه جور تست را در دست رس می‌گذارد اما بر طبقِ قوانین خود ، افرادِ همجنس گرا در دایره اشتباه نمیفتند و هم چنین افرادِ نرمال در دایره همجنس گرایی کاذب گرفتار نمیشوند مانندِ حوزه علمیه یا کلیسا که به هم گیر میدهند ، ( به نظر من میزانِ بی بند و باری در جامعه ایران در هر چیز بیشتر است و آزادی محدودتر )....
جمعه 7 تير 1392 - 13:55
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. از آن سؤ دختر و پسر با هم بزرگ و به گونه یی از علایق و سلائقِ خود بهره و تجربه می‌‌آموزند، به جای آنکه در جامعه‌های صرفِ مردانه یا صرفِ زنانه یکه به قاضی رفته راضی‌ برگردند و از جنسِ مخالف چیزی بسازند که با توهم و برداشت خود ساخته اند نه واقعیتِ وجودش. شاید یکی‌ از دلایلِ درصد بالای خوشبختی‌ و درکِ متقابلِ طرفین در جوامع غربی همین باشد . لبِّ مطلب این است امیدوارم این‌بار مفهوم نوشته باشم :) شاید علم کم کم بتواند با ریشه یابی‌ به انحراف رفتن جذبِ دو قطبِ مخالف که زن و مرد هستند به‌ دو قطبِ یکسان که اتفاقاً همدیگر را میرانند ، در صدد درمان پایه آن باشد ، تا این اتفاق نیفتاده نمی‌توان انسانها را به حکمِ ناقص یا معیوب شدن چرخه ژنتیک بر دار ملامت یا صلیب کشید و جانشان را گرفت. موفق باشید.
جمعه 7 تير 1392 - 13:55
exam292 - تهران - ایران
Bidad - اتلانتا - امریکا/گرایش بهائیت داری؟....
جمعه 7 تير 1392 - 15:51
amonbede - تهران - ایران
کسانی که مخالف ازدواج همجنسگرا ها هستند میتونن خودشون با همجنس ازدواج نکنند
جمعه 7 تير 1392 - 18:41
perser68 - فلوریدا - امریکا
shirzan e irani -استهکلم -سوئد. نو پرابلم((:تو هم همینطور،شاد و تندرست
جمعه 7 تير 1392 - 21:35
exam292 - تهران - ایران
shirzan e irani - استکهلم - سوئد/در مواردی که این مشکل ریشه ی ژنتیکی داشته باشه.. اسلام با اون مشکلی نداره..
‌سه شنبه 11 تير 1392 - 10:17
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.