دفتر روحانی: گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت یازدهم صحت ندارد

به دنبال انتشار گمانه‌زنی‌هایی در خصوص اعضای احتمالی کابینه دولت یازدهم،  دفتر اطلاع‌رسانی رئیس جمهور منتخب گفته است که هنوز هیچ یک از اعضای کابینه مشخض نشده‌اند.

دفتر امور رسانه‌های دفتر رئیس‌جمهور منتخب  جمعه ۳۱ خردادماه در بیانیه‌ای گفته است که گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های منتشر شده در مورد اعضای کابینه یازدهم و همچنین کارگروه‌ها و کمیته‌های مشورتی صحت ندارد و شایعه است.

این دفتر تصریح کرده است: طبیعتا پس از هر انتخاباتی گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها توسط اشخاص و رسانه‌ها صورت می‌پذیرد و بعضا به شکل شایعه گسترش می‌یابد.

در همین زمینه به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محمدرضا نعمت زاده، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفته است: تاکنون حسن روحانی نام هیچکدام از اعضای کابینه خود را اعلام نکرده است.

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در خصوص انتشار اسامی وزرای کابینه یازدهم  در برخی سایت‌ها خبری گفته است: اینها نظرات شخصی است و دکتر روحانی هنوز هیچ اسمی را مشخص نکرده است.

یک هفته پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری،‌ روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های خبری فهرست‌های مختلفی از اعضای احتمالی کابینه یازدهم را منتشر کرده‌اند.

در همین حالی  «یک منبع نزدیک» به حسن روحانی نیز در گفت‌و ‌گو با خبرگزاری فارس این گمانه‌زنی‌ها را رد کرده و گفته است که  تاکنون با هیچ‌کس در این زمینه صحبتی نشده است.

این «منبع نزدیک» ولی از  انجام «بررسی‌ها و مطالعاتی در چارچوب‌های مختلف برای انتخاب کابینه آینده» خبر داده است.

این در حالی است که برخی از سایت‌ها از تشکیل کمیسیون‌های ویژه از سوی رئیس جمهور منتخب برای رایزنی و ارائه مشاوره در زمینه  انتخاب اعضای کابینه خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حسن روحانی سه کمیسیون اقتصادی به ریاست محمدباقر نوبخت، کمیسیون سیاسی-امنیتی به ریاست علی یونسی و کمیسیون فرهنگی - اجتماعی به ریاست صالحی امیری را مامور رایزنی و  بررسی برنامه‌ها و افراد پیشنهادی جهت هر وزارتخانه کرده است.

ترکان: قصد وزیر شدن ندارم

اکبر ترکان، قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی، نیز گفته است قصد ندارد که در کابینه یازدهم حضور داشته باشد.

به گزارش وب سایت  «تسنیم»،‌ اکبر ترکان گفته است: «تمام تلاشم این است که کمک‌کننده دولت آقای دکتر روحانی باشم و قصد وزیر شدن ندارم.»

در همین حال، قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی از  انتخاب محمدباقر نوبخت به‌عنوان نماینده رئیس جمهور منتخب برای ایجاد تعامل بیشتر با مجلس  خبر داده است.

اکبر ترکان این اقدام را در راستای «ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین دولت آینده با مجلس نهم» دانسته است.

+8
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.