آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران

 

 


 پدر ندا آقا سلطان: ما رای ندادیم/وقتی جمهوری اسلامی جگرگوشه من را می‌کشد، من چطور می‌توانم رای دهم؟   


علی آقا سلطان، پدر ندا آقا سلطان به بی‌بی‌سی فارسی گفته: "در یکی از تلویزیون‌های خارجی گفته شد که خانواده ما در انتخابات شرکت کرده‌ایم. تکذیب می‌کنیم. ما رای ندادیم."

"وقتی جمهوری اسلامی جگرگوشه من را می‌کشد، من چطور می‌توانم رای دهم؟"

او گفت: "ما به نامزدهای انتخابات احترام می‌گذاریم. اما رای دادن-ندادن ما مساله اش چیز دیگری است و ما رای نداده‌ایم."


اولین نتایج غیر رسمی انتخابات؛ روحانی و قالیباف در صدر آراء انتخابات


خبرگزاری مهر : اولین برآوردها از نتایج غیررسمی انتخابات حکایت از پیشتازی حسن روحانی و محمدباقر قالیباف در انتخابات دارد.

به گزارش مهر، طبق اخبار و شنیده های خبرنگاران ما از نتایج اولیه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی و محمدباقر قالیباف تا کنون از سایر رقبا پیشی گرفته اند.

گفتنی است هنوز آمار رسمی انتخابات اعلام نشده و این آمار صرفا شنیده های خبرنگاران مهر می باشد.


وزارت کشور ایران گفته است که اعلام نتایج آرا از حدود ساعت دو نیمه شب به وقت تهران آغاز می شود



وزارت کشور ایران گفته است که اعلام نتایج آرا از حدود ساعت دو نیمه شب به وقت تهران آغاز می شود

خبرگزاری تسنیم از قول استاندار کرمان گفته که بیش از 80درصد واجدان شرایط در این استان رای داده‌اند


در استان آذربایجان شرقی بیش از 75درصد واجدان شرایط در انتخابات مشارکت کرده‌اند.


رئیس ستاد برگزاری انتخابات استان اصفهان میزان مشارکت در سطح استان ار بیش از ۷۵ درصد اعلام کرد.

فرماندار اردبیل در جمع خبرنگاران بیان کرد: مشارکت‌ها حاکی از شرکت 70 درصد مردم اردبیل را در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در اردبیل است.

با اتمام مهلت اخذ رای در استان یزد (ساعت ۲۳)، شمارش آراء در برخی از حوزه‌ها آغاز شده است.

بنابر آماری که ستاد انتخابات استان یزد بر اساس تعداد کدملی‌هایی که در سامانه انتخابات ثبت شده، اعلام کرده تاکنون ۸۵ درصد واجدین شرایط استان یزد در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مشارکت کرده‌اند.

استقبال مردم از انتخابات به گونه‌ای بوده است که در برخی از شعب صفوف مردم بمنظور رای دادن تشکیل شده و تا دقایقی پیش نیز در برخی از شعب، اخذ رای ادامه داشته است.

بر اساس اطلاعات واصله پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات تا ۲ الی ۳ ساعت آینده اعلام شود.


حضور 60‌درصد زندانیان اوین در انتخابات


رئیس بازداشتگاه اوین از حضور بیش از 60‌ درصد از زندانیان این بازداشتگاه در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهم در بازداشتگاه اوین گفت: ما تمهیدات لازم را جهت برگزاری انتخابات در داخل زندان فراهم کردیم و در روز رأی‌گیری بیش از 60 درصد زندانیان پای صندوق رأی حاضر شدند.

رئیس بازداشتگاه اوین تأکید کرد: پیش از برگزاری انتخابات، خانواده متهمان شناسنامه ‌آن‌ها را به زندان تحویل دادند اما متأسفانه برخی از زندانیان شهرستانی به دلیل دوری مسافت و عدم دسترسی به شناسنامه فرصت حضور در انتخابات را پیدا نکردند. .



نام‌ خانوادگی سابق حداد عادل


شبکه ایران - شناسنامه غلام‌علی حداد عادل که توسط عکاسان در حوزه رای‌گیری عکسبرداری شد نشان می‌دهد فامیل سابق او «مشهدمحمدعلی‌حداد» بوده است.

 



رییس ستاد روحانی در فارس: حادثه فسا یک موضوع کاملا شخصی بود



جواد جمشیدی امشب در جمع خبرنگاران افزود: آنچه تحت عنوان سوء قصد به فعال ستاد روحانی در فسا از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد تنها یک کینه‌توزی شخصی بوده و هیچ ارتباطی با فعالیت انتخاباتی نداشته است.

وی تاکید کرد: ماده استفاده شده در این درگیری جوهر نمک بوده.

جمشیدی گفت: به همت برگزار کنندگان و دست‌اندرکاران و با همراهی مردم انتخابات در استان فارس در آرامش کامل برگزار شد و هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی تصریح کرد: آنچه در حماسه 24 خرداد بیش از همه چیز نمود داشت، اتحاد، همدلی و قانون‌گرایی بود و مردم به راستی حماسه‌ی ماندگار خلق کردند.

حمله به رئیس ستاد تبلیغات یکی از نامزدهای انتخاباتی در شهرستان فسا تکذیب شد

از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا حمله به رئیس ستاد تبلیغات یکی از نامزدهای انتخاباتی در شهرستان فسا تکذیب شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس پس از انتشار خبر مربوط به اسیدپاشی به رئیس ستاد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گزارشات تکمیلی حکایت از کذب بودن خبر فوق دارد.

دادستان شهرستان فسا در همین خصوص با تاکید بر اینکه اصل این حادثه اسیدپاشی نبوده است، گفت: طبق تحقیقات بعمل آمده فرد آسیب‌دیده هیچ‌گونه ارتباطی با مسائل انتخاباتی ندارد.

قاضی فرود شکوه افزود: با بررسی‌های بعمل آمده فرد نامبرده در هیچ یک از لیست‌های ستادهای انتخاباتی که پیش از شروع انتخابات به فرمانداری فسا اعلام شده است دارای سمت مشخص نیست.

وی با تاکید مجدد بر کذب بودن خبر منتشره شده خواستار توجه رسانه‌ها به اصالت اخبار شد.



رئیس کمیته تبلیغات ستاد روحانی در فسا قربانی اسیدپاشی شد


بعدازظهر امروز رئیس کمیته تبلیغات ستاد روحانی در شهرستان فسا از توابع استان فارس مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفت.
افراد ناشناس بعدازظهر امروز به صورت رئیس کمیته تبلیغات ستاد روحانی در شهرستان فسا از توابع استان فارس اسید پاشیدند.
یونس مهدی‌پور در مقابل هنرستان کشاورزی این شهرستان مورد ضرب و شتم عده‌ای ناشناس قرار گرفت که یکی از ضاربین با پاشیدن اسید روی صورت نامبرده موجب آسیب دیدگی و سوختگی شدید این فعال ستاد انتخاباتی روحانی گردید.

بر اساس این گزارش، مهدی‌پور برای اقدامات اولیه به بیمارستان شهرستان فسا منتقل شده است.


 دختری بدون روسری پای صندوق رای


ستاد روحانی: پیامک احتمال تقلب و تجمع جعلی است



ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نسبت به صدور پیامک های «احتمال تقلب در انتخابات» و «برگزاری تجمع اعتراضی» از سوی منابع ناشناس به هواداران خود هشدار داد.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخاباتی حسن روحانی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی انتشار اخبار کذب و دروغ توسط پیامک و سایت های منتسب به منابع جعلی مبنی بر وجود احتمال تقلب و یا تجمع در مقابل مراکزی خاص بدین وسیله اعلام می داریم که هرگونه تجمع و یا اعتراض به نتایج انتخابات، تخلف از قانون می باشد و هرگونه اطلاعیه نیز فقط از طرف این ستاد به صورت رسمی منتشر می گردد.

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح امروز جمعه در حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد و ساعت ۲۳ به پایان رسید.


  حساب توییتر سعید جلیلی در حال اعلام آرای برخی از حوزه‌های انتخابیه است


حساب توییتر سعید جلیلی در حال اعلام آرای برخی از حوزه‌های انتخابیه است که جز در یکی از آنها در مابقی آقای جلیلی از دیگر نامزدها پیش‌تر است. این یکی از توییت‌هاست: دبیرستان روشنگر، دروازه شمیران: سعید جلیلی  ۸۰ رای، محمدباقر قالیباف  ۸۳ رای، آقای حسن روحانی ۱۳۷ رای، ولایتی ۵۳ رای، رضایی ۱۵ رای

روستای رومه نهبندان: سعید جلیلی ۱۰۷، آقای محمدباقر قالیباف ۴۶، آقای حسن روحانی ۱۵ رای

مشهد اردهال:‌ سعید جلیلی ۲۲۰، دکتر قالیباف ۱۴۱، دکتر روحانی ۱۰۲، دکتر ولایتی ۹۰


                                              ستاد روحانی: گزارشی از تخلف نداشتیم

محمدرضا نعمت‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی به خبرگزاری مهر گفته است: «در جایگاه‌های انتخاباتی و محل‌های در نظر گرفته شده برای اخذ رای گزارشی مبنی بر تخلف نداشته‌ایم.»

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی بیشتر تخلفات و مشکل ستاد انتخاباتی آقای روحانی را "شایعات، دروغ ها و اختلافاتی" عنوان کرده که از طریق برخی سایت ها اعلام می شود.



                   صدا و سیما: آماده‌ایم برگزاری مناظره در دور دوم انتخابات هستیم

محمود اشتری، قائم مقام رسانه ملی گفته است: «رسانه ملی پیش‌بینی لازم را برای برگزاری مناظره در دور دوم انتخابات کرده است و آمادگی لازم را برای برگزاری مناظرات دارد.»

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اشتری ادامه داده: «صدا و سیما دکورهای مناظره را حفظ کرده است که اگر دستور داده شود، مناظره‌ها را برای دور دوم برگزار کنیم.»


                                  پایان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سراسر کشور

ستاد انتخابات کل کشور اعلام کرد ساعت ۲۳ درهای حوزه‌های اخذ رای در تهران بسته شد اما از همه حاضران در شعبه‌های رای‌گیری رای اخذ می‌شود.

 



 فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاج زاده در حسینیه ارشاد هنگام رای دادن
 

 


                                روزنامه کیهان در نخستین واکنش به انتخابات ۲۴ خرداد

روزنامه کیهان در نخستین واکنش به انتخابات ۲۴ خرداد نوشت این انتخابات نشان داد انقلاب می‌تواند یک  "روندی نو شونده" باشد. سعدالله زارعی در سرمقاله کیهان میزان مشارکت را نزدیک به ۷۵ درصد، معادل با ۳۸ میلیون نفر تخمین زده است.


                         درخواست ستاد روحانی برای تمدید زمان اخذ رای تا ساعت 12 شب

ستاد انتخاباتی حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از وزارت کشور درخواست کرد مدت زمان اخذ رای تا ساعت 12 شب تمدید شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیرحسین متقی مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حسن روحانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه استقبال مردم از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری همچنان تا ساعات پایانی شب ادامه دارد، ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی از وزارت محترم کشور درخواست کرده است مهلت اخذ رای تا ساعت 12 شب تمدید شود.

 

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های رسیده از شعب اخذ رای در نقاط مختلف کشور حاکی از آن است که علاقه‌مندان به انتخابات پشت درهای بسته شعب حضور دارند، افزود: مردم علاقه‌مند به شرکت در انتخابات، منتظر تصمیم برای تمدید مهلت اخذ رای در انتخابات هستند.


                                      روحانی با ۸۲٫۵ درصد آرا در مالزی پیشتاز شد
 
جرس: با پایان یافتن شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری در مالزی، آقای حسن روحانی با کسب ۸۲٫۵ درصد آرا، رتبه اول را بدست آورد. البته این آمار رسمی نیست و باید منتظر اعلام مراجع رسمی بود.


به گزارش پایک نیوز که اخبار ایرانیان مالزی را پوشش می دهد، تعداد کل آرا در شش صندوق تعیین شده برای رای گیری حدود ۴ هزار نفر بوده است. بر اساس آمار غیر رسمی آقای حسن روحانی رتبه اول را بدست آورد و بعد از آن آقای محمد باقر قالیباف با ۵٫۵ درصد و علی اکبر ولایتی با ۳٫۴ درصد به ترتیب دوم و سوم شدند. آقایان رضایی، جلیلی و غرضی نیز در جایگاه های بعدی هستند. نتایج دقیق آرا به زودی اعلام خواهد شد.


بنا یه گزارش پایک نیوز، کار رای گیری از واجدین شرایط در شش صندوق رای گیری مالزی شامل پیننگ، جوهور بارو، صندوق کنسولی، صندوق مدرسه امام، صندوق دانشگاه یو.ام و منطقه دامن سرا و نیز صندوق منطقه سردانگ انجام شد و به محض پایان آن شمارش آرا آغاز گردید.


حضور وسیع مردم در صندوق سردانگ و صندوق کنسولی سفارت گزارش شده است تا حدی که صف های طولانی مردم برای حضور پای صندوق های رای تشکیل شده است.


بنابراین گزارش اخذ رای در صندوق های ذکر شده با نظم و نظارت کافی انجام شده و مردم تا حد زیادی از عملکرد مسئولان رضایت داشتند.


          رییس ستاد انتخابات استان تهران: در تهران مشارکت بالای ۷۰ درصد خواهد بود

براتلو در ادامه افزود: «تا دو ساعت پیش دو و نیم میلیون تعرفه در استان تهران برای انتخابات ریاست جمهوری مصرف شده است. تا کنون در هیچ شعبه‌ای تعرفه‌ها به پایان نرسیده و خللی در روند اخذ رای به وجود نیامده است.»

وی پیش‌بینی می‌کند که «درصد مشارکت در استان تهران حدود ۷۰ درصد باشد.»


                                                    آغاز شمارش آرا در ایران

بی بی سی - با پایان مدت رسمی رای‌گیری، شمارش آرا در روستاها و شهرهای کوچک آغاز شده است. کسانی که تا ساعت یازده در شعبه رای بوده باشند همچنان می‌توانند رای بدهند اما پس از این ساعت درهای شعبه رای‌گیری بسته می‌شود

وزارت کشور در سه نوبت برای کل کشور، و یک بار برای تهران مهلت رأی‌گیری را تمدید کرده و رای گیری انتخابات تا ساعت ۲۳ به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

سعید احمدی شهرکی، معاون فرمانداری تهران هم در جمع خبرنگاران گفته است که "به دلیل استقبال مردم، اولین مرحله توزیع مجدد تعرفه‌ها آغاز شده است."

مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران امروز به رسانه‌ها گفت که در این دوره از انتخابات، اعلام نتایج با دقت و شفافیت بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته و همچنین با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

صفرعلی براتلو، رئیس ستاد انتخابات استان تهران هم میزان مشارکت مردم آن استان تا ساعت ۱۴ به وقت محلی را بیش از مشارکت مردم در دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی کرده است.

او در جمع خبرنگاران گفت که برآورد می‌کند امسال حدود ۷۰ درصد واجدان شرایط در استان تهران در رأی‌گیری شرکت کرده باشند.


به گزارش وبسایت "آینده"، سعید تاجیک فردی که چندی پیش با انتشار فیلم توهین‌هایش به فائزه هاشمی جنجال در کشور ایجاد کرد، سعید جلیلی را در پای صندوق رای همراهی کرد.

بنا بر این گزارش، سعید تاجیک که به جرم استفاده از الفاظ رکیک و توهین به هاشمی رفسنجانی و ایجاد مزاحمت برای فائزه هاشمی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم و روانه زندان شده بود، صبح ۲۷ اسفند ۱۳۹۱، پس از سپری شدن دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد.


 

9 ساعت بعد از شروع انتخابات، محمود احمدی‌نژاد بالاخره پای صندوق های رای حاضر شد

 9 ساعت بعد از شروع انتخابات، محمود احمدی‌نژاد بالاخره پای صندوق های رای حاضر شد تا به نامزدی که بعد از او پا به ساختمان پاستور خواهد گذاشت، رای دهد.


احمدی‌نژاد که با حضور معاون اولش، محمدرضا رحیمی و الهام سخنگوی دولتش راهی منطقه یافت آباد شده بود، حوالی ساعت 5بعد از ظهر در مسجد صاحب‌الزمان این محله رای خود را به صندوق انداخت و بدون آن که درباره انتخابات صحبتی کند، مسجد را ترک کرد.

احمدی نژاد تنها به گفتن این که «از خداوند می‌خواهم تمام رحمت و لطف خود را بر ایران و جامعه بشری نازل کند و بهترین سرنوشت برای همه رقم بخورد» بسنده کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخی نداد.

 حضور امروز احمدی‌نژاد در مسجد صاحب‌الزمان یافت‌آباد کوتاه و کم‌حاشیه بود


                       رئیس ستاد انتخابات کشور: تخلف انتخاباتی جلیلی را بررسی می کنیم

جرس: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت از این موضوع که در برخی حوزه‌ها به نام آقای جلیلی سررسید توزیع می‌شود اطلاعی ندارم و این موضوع را بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، خبرنگاری از سید صولت مرتضوی این سوال را پرسید که در برخی حوزه‌ها به نام آقای جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سررسید‌هایی توزیع می‌شود. آیا این موضوع تخلف انتخاباتی نیست. مرتضوی در پاسخ به این سوال گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم گزارشی در این مورد به ما نشده باید آن را بررسی کنیم و بعد از اینکه بررسی شد نظر در این مورد را اعلام می‌کنیم.

خبرنگار دیگری اظهار کرد: گویا عکسی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد مهر دور دوم انتخابات سال ۹۲ روی شناسنامه افراد رای دهنده خورده شده است. آیا این موضوع صحت دارد؟ دبیر ستاد انتخابات در پاسخ به این بحث اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و این حرف‌ها کاملا بیهوده است.

وی همچنین اظهار کرد: اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود کسانی که در مرحله اول رای نداده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم رای دهند.


        توزیع غیرقانونی سررسید به نام سعید جلیلی در حوزه های رای/ وزارت کشور رسیدگی می کند

کلمه: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت از این موضوع که در برخی حوزه‌ها به نام آقای جلیلی سررسید توزیع می‌شود اطلاعی ندارم و این موضوع را بررسی می‌کنیم. به گزارش ایسنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، خبرنگاری از سید صولت مرتضوی این سوال را پرسید که در برخی حوزه‌ها به نام آقای جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست...

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت از این موضوع که در برخی حوزه‌ها به نام آقای جلیلی سررسید توزیع می‌شود اطلاعی ندارم و این موضوع را بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، خبرنگاری از سید صولت مرتضوی این سوال را پرسید که در برخی حوزه‌ها به نام آقای جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سررسید‌هایی توزیع می‌شود. آیا این موضوع تخلف انتخاباتی نیست. مرتضوی در پاسخ به این سوال گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم گزارشی در این مورد به ما نشده باید آن را بررسی کنیم و بعد از اینکه بررسی شد نظر در این مورد را اعلام می‌کنیم.

خبرنگار دیگری اظهار کرد: گویا عکسی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد مهر دور دوم انتخابات سال ۹۲ روی شناسنامه افراد رای دهنده خورده شده است. آیا این موضوع صحت دارد؟ دبیر ستاد انتخابات در پاسخ به این بحث اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و این حرف‌ها کاملا بیهوده است.

وی همچنین اظهار کرد: اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود کسانی که در مرحله اول رای نداده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم رای دهند.


 

گزارش یک رای‌گیری در شهر بن آلمان

 

شهر کوچک بن در کنار شهرهای بزرگی چون برلین و مونیخ، هر چهارسال یک بار پذیرای ایرانیانی است که در غرب آلمان مایل به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند. گزارشی از روز ۲۴ خرداد در این صندوق اخذ رای را می‌خوانید.

ساختمانی که تا سال ۱۹۹۰ محل سفارت ایران در شهر بن آلمان بود، از آن سال تا کنون کاربردی ندارد جز هر چهار سال یکبار که در آن برای رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری گشوده می‌شود.

این ساختمان روز جمعه (۲۴ خرداد ۱۳۹۲) یک بار دیگر درهای خود را به روی ایرانیان گشود. ۴ سال پیش در همین روزها برای اولین بار به این ساختمان رفته بودم. در آن روز بهاری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، اولین صحنه‌ای که نگاهم را به خود جلب کرد نه ساختمان بلند سفارت سابق ایران؛ که صف طویل کسانی بود که منتظر ورود به داخل ساختمان و انداختن رای‌هایشان به صندوق بودند.



امروز اما خبری از آن صف طویل نبود. اولین چیزی که جلب نظر می‌کرد، گروهی کوچک بودند که با پلاکاردی در دست کمی دورتر از در ورودی ایستاده بودند. روی پلاکارد نوشته شده بود: «۸۳۸ روز از حصر دوستمان گذشت. آی دوست! به من بگو فردای انتخابات کجا پیدایت کنم؟ زنده باد مقاومت ما مردم.»

به سراغشان رفتم. تصورم این بود که از مخالفان شرکت در انتخابات هستند اما بیشترشان رای داده بودند و در عین حال معترض هم بودند. اکثر چهره‌ها برایم آشنا بودند، چهار سال پیش در اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ در کلن و شهرهای اطراف دیده بودمشان.

رای‌هایی برای اعتراض

یکی از آنها که دانشجو بود گفت: «من رأی می‌دهم، چون معترضم. رأی دادن من خودش یک عمل اعتراضی‌ست، شاید به تمام این سیستمی که هست. در واقع من به یک کاندیدای به‌خصوص رأی نمی‌دهم، بلکه رأی می‌دهم که نشان بدهم من هستم و تلاش می‌کنم برای پیشبرد روند دموکراتیکی که سالیان سال در پیش گرفته‌ایم. در واقع رأی‌دادن من یک حضور است برای ادامه‌ این روند».

او امیدوار بود کاندیدایی که رایش را به او داده، بتواند برای ادامه این روند تلاشی هرچند کوچک کند چرا که معتقد است "حتی قدم‌های کوچک هم می‌توانند در این قضیه کمک بزرگی باشند".

دانشجوی دیگری گفت: «من فکر می‌کنم که رأی دادن در این انتخابات خیلی دلالت براین نیست که ما این سیستم رأی‌گیری و کاندیداهایش را تمام و کمال قبول داریم. در واقع بیشتر اعتراض من به این نظم و این شکل غیرآزادنه‌ای است که این انتخابات دارد و حتی پلاکاردی‌هم که دستم گرفتم، رو به آدم‌هایی‌ست که اینجا آمده‌اند رأی دهند و پرسشی که از آن‌ها دارم این است که فردای انتخابات آیا ما همدیگر را توی خیابان خواهیم دید یا نه. یا اگر در خیابان هم همدیگر را نمی‌بینیم، به‌هرحال تلاش می‌کنیم برای اینکه جبهه مردم، جبهه‌ سازمان‌ داده ‌شده‌ای باشد تا برهه‌ تاریخی بعدی، برای اینکه مجبور نشویم به کمینه‌ها بسنده کنیم. آیا می‌توانیم بیرون صندوق رأی هم آلترناتیوی بسازیم یا نمی‌توانیم؟ در واقع سئوالم از خودم است و از آدم‌هایی مثل خودم».
 


این دانشجوی جوان تاکید می‌کند که با "شرمندگی" رای داده چون از کاندیدای جبهه مقابل می‌ترسیده و احساس خطر می‌کرده است. او اما میگوید: «فکر نمی‌کنم کاندیدایی که به او رای دادم بتواند کار خاصی انجام دهد».

یک نفر را پیدا می‌کنم که رای نداده است. "امیر معماریان" می‌گوید پاسپورتش دست آقای خامنه‌ای است و به همین دلیل رای نداده است. او چهار سال قبل در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی فعال بوده و انتخابات کنونی را فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

امیر معماریان می‌گوید: «ما آخرین باری را که انتخابات در ایران برگزار شد، چهارسال پیش می‌دانیم و این انتخابات را با توجه به گستره‌ رد صلاحیت‌ها، با توجه به حضور بسیار زیاد فعالان سیاسی و دانشجویی در زندان، اساساً فاقد هرگونه وجاهت قانونی می‌دانیم».

«رای می‌دهم که بگویم هستم»

یکی دیگر از تجمع‌کنندگان مقابل شعبه اخذ رای‌گیری در شهر بن تاکید می‌کند که به نتایج انتخابات چهار سال قبل معترض است اما امسال دوباره رای داده. او در توضیح این عملش می‌گوید: «برای اینکه من معتقدم اتفاقاتی که دفعه پیش افتاد، به این مفهوم بود که می‌خواستند رأی ما را از ما بگیرند. ولیکن من معتقدم که ما نباید اجازه بدهیم که خم‌مان بکنند. ما می‌ایستیم و رأی‌مان را می‌دهیم. انسانی که رأی ندهد، صدا ندارد و زنده نیست».



سراغ مرد مسنی می‌روم که ظاهرش شباهتی به گروه‌های معترض ندارد. او با خانواده‌اش برای رای دادن آمده. از او می‌پرسم آیا به نتایج انتخابات چهار سال پیش معترض نبوده؟ می‌گوید: «در هر صورت هر چیزی که بوده گذشته. الان امیدواریم که با رأی‌گیری‌جدید شخص جدید انتخاب شود و انشاالله همه چیز بهتر می‌شود».

این فرد که مهندس است می‌گوید معتقد است راه دموکراسی همین است که با انتخابات به نتیجه برسیم.

تنها ناظر، نماینده قالیباف بود

نگهبانان آلمانی‌زبانی که بیشتر در ورودی دیسکوها و کلاب‌ها می‌توان آنها را دید، ورود و خروج‌ها را به شدت کنترل می‌کنند. وارد ساختمان می‌شوم، بدون دوربین و ضبط صوت. ورود این وسایل ممنوع است. سراغ ناظران نامزدها را می‌گیرم. یکی از مسئولان اخذ رای می‌گوید تنها نماینده آقای قالیباف در اینجا حضور دارد و در توضیح علت این مسئله می‌گوید بقیه با ما هماهنگ نکرده بودند.

فرصت نمی‌کنم از او بپرسم این "ما" یعنی چه کسانی و ستادهای کاندیداها باید با چه کسانی هماهنگ می‌کردند، چرا که فرد دیگری که دلیلی برای معرفی کردن خودش نمی‌بیند به من می‌گوید اینجا مصاحبه قدغن است و باید بیرون بروم.

بیرون می‌روم و منتظر مسئول شعبه می‌شوم. بعد از چند دقیقه‌ای می‌آید و با خونسردی می‌گوید: «انشاالله بعدا با هم مصاحبه می‌کنیم». می‌گویم بعدا یعنی چه وقت؟ من منتظر بمانم؟ می‌گوید نه، ما اجازه مصاحبه نداریم.‌



نماینده قالیباف اما بیرون می‌آید و حاضر می‌شود با من گفت و گو کند. دانشجوی جوانی است که خودش را "علی علیزاده" معرفی می‌کند و از یک سال پیش در دانشگاه پادربورن آلمان در حال تحصیل است.

او می‌گوید دلیل انتخابش به عنوان ناظر صندوق از سوی آقای قالیباف، تحقیقات و پروژه‌هایی بوده که از طریق دانشگاه پادربورن با شهرداری تهران انجام داده است.

آقای علیزاده می‌گوید: «ستاد کاندیداها با وزارت خارجه تماس می‌گیرند و ما را به عنوان ناظر معرفی می‌کنند. حدود یک هفته پیش به من اعلام شد که نظارتم برای صندوق اخذ رای بن پذیرفته شده است».

علی علیزاده می‌گوید اطلاعاتش از برنامه‌های قالیباف به اندازه سایر مردم بوده و تنها به دلیل همکاری‌هایی که از طریق دانشگاه با او داشته احساس کرده که باید آدم فعالی باشد.

ساختمان بلند سفارت سابق ایران در بن را ترک می‌کنم. تجمع‌کنندگان همچنان حضور دارند و پلاکاردشان را جلوی چشم هرکسی که از ساختمان خارج می‌شود نمایش می‌دهند؛ پلاکاردی که بیش از هرچیز یادآور انتخابات سال ۱۳۸۸ است.

این گزارش در فاصله زمانی یک تا سه بعد ازظهر به وقت آلمان تهیه شده است. شاهدان عینی می‌گویند بعد از این ساعت تعداد را‌ی‌دهندگان بسیار بیشتر شده و مراجعه‌کنندگان حتی ناچار به بستن صف برای ورود به سفارت شده‌اند.


مهلت رأی‌گیری انتخابات در ایران برای سومین بار تمدید شد

آیت الله خامنه ای انتقاد از عدم انطباق انتخابات ایران با ضوابط دموکراتیک را "نظر دشمنان" خواند

رأی‌گیری در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و همچنین انتخابات شوراهای شهر و روستا در ایران جریان دارد و ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرده که به دلیل استقبال واجدان شرایط، زمان رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ امروز تمدید شده است.

ستاد انتخابات وزارت کشور ایران امروز در یک اطلاعیه اعلام کرد که به درخواست حوزه‌های انتخابی و موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رأی در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا برای چهار ساعت تمدید شده است و تا ساعت ۲۲ (۱۰ شب) انجام خواهد شد.

وزارت کشور در سه نوبت، مهلت رأی‌گیری را تمدید کرده و رای گیری انتخابات تا ساعت ۲۲ به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

سعید احمدی شهرکی، معاون فرمانداری تهران هم در جمع خبرنگاران گفته است که "به دلیل استقبال مردم، اولین مرحله توزیع مجدد تعرفه‌ها آغاز شده است."

مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران امروز به رسانه‌ها گفت که در این دوره از انتخابات، اعلام نتایج با دقت و شفافیت بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته و همچنین با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

صفرعلی براتلو، رئیس ستاد انتخابات استان تهران هم میزان مشارکت مردم آن استان تا ساعت ۱۴ به وقت محلی را بیش از مشارکت مردم در دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی کرده است.

او در جمع خبرنگاران گفت که برآورد می‌کند امسال حدود ۷۰ درصد واجدان شرایط در استان تهران در رأی‌گیری شرکت کرده باشند.


سرنوشت کشور و سعادت مردم

امروز با آغاز فعالیت مراکز اخذ رأی از ساعت ٨ به وقت محلی، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از جمله کسانی بود که در لحظات اول آغاز رأی‌گیری، رأی خود را به صندوق انداخت.

او هنگام رأی دادن در محل صندوق سیار شماره ١١٠ در حسینیه امام خمینی، محل دیدارهای عمومی خود، خواستار حضور گسترده مردم در انتخابات شد و گفت مردم باید بدانند که سرنوشت کشور و سعادت ملت، بستگی به این دارد که در مراکز اخذ رأی حضور یابند.

وی افزود که دلیل "تبلیغات منفی و متراکم دشمنان و مخالفان" در مورد انتخابات در جمهوری اسلامی این است که حضور مردم پای صندوق رأی، تاثیر اساسی دارد. او همچنین انتقاداتی را که از نحوه گزینش نامزدهای انتخاباتی و برگزاری انتخابات در ایران می‌شود، رد کرد.

پیش از این، برخی نهادهای بین‌المللی و مقامات خارجی انتقاد کرده بودند که رأی‌دهندگان ایرانی تنها اجازه دارند به کسانی رأی دهند که شورای نگهبان انتخاب کرده است و این روش را غیردموکراتیک دانسته بودند. این نهادها جلوگیری از حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات، محدودیت خبررسانی رسانه‌های داخلی و خارجی و فشار بر منتقدان و مخالفان را نیز مورد انتقاد قرار داده بودند.

Image and video hosting by TinyPic



آیت‌الله خامنه‌ای، با رد این انتقادات گفت "دشمنان" تلاش زیادی کردند تا مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و پا را از کارشکنی‌های رسانه‌ای نیز فراتر نهادند." او با اشاره به اظهارات یک مقام آمریکایی که انتخابات ایران را با معیارهای دموکراتیک منطبق ندانسته بود، گفت: "نظر دشمنان هیچگاه اهمیتی برای مردم ایران نداشته و ملت همیشه خودش تشخیص داده است که به چیزی نیاز دارد و مصلحت کشور چیست و بر همان اساس نیز انتخاب کرده است."

رهبر جمهوری اسلامی از رأی‌دهندگان خواست تا زود در مراکز اخذ رأی حاضر شوند، اما دلیل توصیه خود را ذکر نکرد.

روز جمعه، انتخابات نمایندگان شوراهای شهر و روستا نیز برگزار می‌شود و آیت‌الله خامنه‌ای گفت که در انتخابات شهر و روستا "به ٣١ نفر رأی دادم که برخی از آنها را از نزدیک می‌شناختم و برخی افراد دیگر را براساس اعتماد به یکی از فهرست‌ها انتخاب کردم." اشاره او به فهرست نامزدهایی است که به طور معمول تشکل‌ها و جناح‌های مختلف منتشر و به رأی‌دهندگان توصیه می‌کنند.




هاشمی رفسنجانی: دعا می‌کنیم امروز سرنوشت خوبی برای کشور‌،انقلاب و مردممان رقم بخورد.



رهبر جمهوری اسلامی در مورد انتخاب رئیس‌جمهوری هم گفت: "برای ریاست‌جمهوری هم یک نفر از حضرات را که به ذهنم رسید، انتخاب کردم، به کسی هم نگفتم؛ حتی کسان نزدیک و خانواده من هم مطلع نیستند به چه کسی رأی داده‌ام."


حضور سایر مقامات

شامگاه گذشته و پیش از آغاز رأی‌گیری، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری، در پیامی به ملت نظر خود را در مورد انتخابات ابراز کرد و گفت: "٢٤ خرداد آغازگر دوران جدیدی است و اینجانب به هوشمندی و ایمان شما باور دارم و معتقدم شما مردم فهیم خود می‌دانید که چگونه تصمیم بگیرید و چگونه برگزینید."

آقای احمدی‌نژاد و دولت تاکید داشته‌اند که در این انتخابات، از هیچ نامزد به‌خصوصی حمایت نمی‌کنند. شورای نگهبان صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی، نامزد مورد نظر آقای احمدی‌نژاد را رد کرد و به هشت نفر دیگر اجازه شرکت در انتخابات را داد.

همچنین، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهوری پیشین و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حسینیه جماران، محل دیدارهای عمومی آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر سابق جمهوری اسلامی، رأی خود را به صندوق انداخت. آقای رفسنجانی را عفت مرعشی، همسر، و فاطمه هاشمی، دخترش، همراهی می کردند.




محمد غرضی: هوادار ندارم



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران که صلاحیتش برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تایید نشد، گفت "دعا می‌کنیم امروز سرنوشت خوبی برای کشور‌،انقلاب و مردممان رقم بخورد."

نامزدهای انتخاباتی هم در مراکز مختلف رأی‌گیری حضور یافتند و رأی دادند.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی هنگام رأی دادن، از صداوسیمای ایران به خاطر خودداری از پخش اخبار انتخاباتی خود گلایه کرد و گفت که روز گذشته، در زمان منع تبلیغات انتخاباتی "برخی از بداخلاقان، خیلی بداخلاقی کردند و تهمت‌های ناروایی زدند و چون زمان تبلیغات نبود، نتوانستیم پاسخ دهیم." در این گزارش، منظور آقای روحانی از "بداخلاقان" روشن نشده است.

آقای روحانی در توضیح اظهارات قبلی خود که روز شنبه، ٢٥ خرداد، را روز پیروزی دانسته بود، گفت که منظور او از پیروزی، موفقیت شخصی در انتخابات نبوده، بلکه "پیروزی ملت ایران" به خاطر رأی دادن در انتخابات را در نظر داشته است.

اظهارات پیشین آقای روحانی واکنش برخی مقامات دولتی را به دنبال داشت که هشدار دادند اظهار نظر در مورد نتیجه انتخابات تا قبل از اعلام رسمی آن، ممنوع است.

همزمان، گزارش شده است که با وجود اعلام انصراف محمدرضا عارف از نامزدی انتخابات، نام او در ساعات اولیه رأی‌گیری همچنان در فهرست نامزدهای انتخابات دیده می‌شد. آقای عارف که مورد حمایت جناح اصلاح‌طلب در ایران بود، چند روز مانده به رأی‌گیری، از نامزدی انتخابات انصراف داد. برخی طرفداران آقای روحانی، باقی ماندن نام محمد عارف در فهرست نامزدها را ظاهرا به دلیل ایجاد شبهه در میان رأی‌دهندگان اصلاح‌طلب، مورد انتقاد قرار داده‌اند.



روحانی اتهام پیش بینی پیش از موعد پیروزی خود را رد کرده است



محمد غرضی، نامزد دیگر انتخابات که گفته می‌شود تنها نامزدی است که هیچ ناظری برای حضور در مراکز اخذ رأی معرفی نکرده است، هنگام رأی دادن در پاسخ به اینکه تا چه اندازه به پیروزی در این انتخابات امید دارد، گفت که "انتخابات امروز یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است." وی در پاسخ به اینکه در صورت انتخاب نشدن، چه توصیه‌ای برای هوادارانش دارد، گفت: "من هوادار ندارم، اگر جایی باز کرده باشم، قلوب ملت ایران است."

محمدباقر قالیباف، دیگر نامزد انتخابات که همراه اعضای خانواده‌اش در محل رأی‌گیری حضور یافته بود، گفت که قبل از رأی دادن، به زیارت حرم عبدالعظیم رفته بود. علی‌اکبر ولایتی نیز گفت که نامه‌ای از آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی حاوی توصیه به کناره‌گیری از رقابت‌ها دریافت نکرده است.

+46
رأی دهید
-221

mehran_pahlavichi - انزلی - ایران
انگشتانی آغشته به خون ندا و سهراب و بقیه کشته شدگان سال 88.
جمعه 24 خرداد 1392 - 19:53
perser68 - فلوریدا - امریکا
ننگ به جلاد خامنه‌ای و ننگ به جمهوری کثافت اسلامی فاشیستی
جمعه 24 خرداد 1392 - 20:10
janahi - دبی - امارات عربی
تازمانیکه تصمیم گیرنده یک فرد باشد !! انتخابات چه معنی میده ؟؟؟؟
جمعه 24 خرداد 1392 - 20:14
Falcon11 - لندن - انگلیس
انتخابات فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط وفقط و فقط باید پارلمانی شود و در مجلس انتخاب شود اونوقت صدر تقلب یکم پایین میاد
جمعه 24 خرداد 1392 - 20:43
kaveh ahnger - روتردام - هلند
واقعا این ایرانیها چی میخوان .یکسری زن بی حجاب .ادم کرواتی .بچه سوسولها.ادمکشها مثل سعید تاجیک .ادمهای چرکی و کثیف همه و همه تو صف وایسادن رای بدن .ای ننگ به شماها که فقط استاد ناله کردن هستید و ۴ سال پیش اون ادمها که اومدن تو خیابون چی شدن .بابا اگه سید علی گدا رو دوست دارید .توحش را دوست دارید .عقب افتادگی را دوست دارید.فقر و فحشا رو دوست دارید .بدبختی رو دوست دارید.وووووو.......... دوست دارید برید رای بدید به این حکومت توحش .واقعا ایراینها بعضی شون باعث شرم ادم میشن هزاران بار گفتم باز هم میگم خلایق هر چه لایق .هر چی سرتون میاد حقتونه
جمعه 24 خرداد 1392 - 20:44
مانفرد - ایران - ایران
مهران آبای -انزلی-ایران .شنیدم امروز تو یکی از حوضه های رای گیری انزلی دعوا شد (یه همچین چیزایی) راسته یا نه؟
جمعه 24 خرداد 1392 - 21:28
Yngwie - کیف - اکراین
جنهی - دبی - امارات عربی. دقیقا درست میگوید
جمعه 24 خرداد 1392 - 20:34
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
من قبول دارم که مشارکت بالا بوده اما ایا میشه کفت این مشارکت معنیش تاید نظامه؟ بسیاری از مردم که با خامنه ای مخالف بودن برای ابراز مخالفتشون به روحانی رای دادند هرجند که روحانی هم همون کفتاره . اتفاق بعدی هم همزمان بودن انتخابات شوراها با همین انتخابات بود. ولی من بعید میدونم اکثریت مردم با حکومت باشند بسیاری از ایرانیان دنبال کوجکترین روزنه امید هستند تا بشه از راهی بجز خشونت تحولی ایجاد کنند که من اصلا اعتقاد ندارم اما اکر قصدم شرکت در انتخابات بود به جلیلی رای میدادم جون این مرد زودتر نظام رو به سراب و نابودی میکشه همینطور که در مورد احمدی نجاد همین اعتقاد رو داشتم و عملا همینطور هم شد
جمعه 24 خرداد 1392 - 20:47
sting68 - گنبد - ایران
زنده باد روحانی و رضایی عزیز..................چرا ما رو احمق فرض کردید؟؟؟...............رای ندهیم تا فرصت برای جلیلی و خالی باف شارلاتان باز بشه ؟!!!!
جمعه 24 خرداد 1392 - 21:04
lovestory - ترندهایم - نروژ
هرکس رای بده قاتل و وطن فروش هست
جمعه 24 خرداد 1392 - 21:17
ali1111 - تهران - ایران
همه جای دنیا رای میدن که یکی‌ رییس جمهور بشه، تو ایران رای دادن که یکی‌ رییس جمهور نشه!!!!
جمعه 24 خرداد 1392 - 21:27
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
خلایق هر چه لایق . رژیم جمهوری اسلامی لایق همین مردم هست . تمام
جمعه 24 خرداد 1392 - 21:44
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
«برای اینکه من معتقدم اتفاقاتی که دفعه پیش افتاد، به این مفهوم بود که می‌خواستند رأی ما را از ما بگیرند. ولیکن من معتقدم که ما نباید اجازه بدهیم که خم‌مان بکنند. ما می‌ایستیم و رأی‌مان را می‌دهیم. انسانی که رأی ندهد، صدا ندارد و زنده نیست». آخه به کی رای میدهی آیا فرقی بین این نامزدها هست , آیا دیدگاه سیاسی و فرهنگی و مذهبی و قضائی و .... آنها یکسان نیست ؟ آیا آنهابرای خواسته ها و توقعات و نظر و ایده شما ارزشی قائل هستند ؟ احمقانه ترین دلیل برای احمقانه ترین انتخاب همین مثال ایستاده گی و اظهار وجود است باید این نظام را ندیده میگرفتی باید وجود این نظام و مشروعیت آن را با رای نداندن نفی میکردی واقعا باعث تاسف است. منتظر روزی باشید که درد باتوم و تو سری موجودیت را ثابت میکند.
جمعه 24 خرداد 1392 - 20:30
mohsen_raja - تهران - ایران
ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که کاه و یونجه در کلیه شعب اخذ رای تمام شده و از ملت دوربینی، عاشق دوربین و همیشه در صحنه خواست قبل از حضور در پای صندوق، شام رو در منزل کوفت کنند.
جمعه 24 خرداد 1392 - 20:36
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
این رژیم از خداشه بگه همه آمده بودند و با هر ترفند یک کلاغ و صد کلاغ کردن کنه و بگه 50میلیون واجدین شرایط آمده بودن!!! به هر کدموشون بگین 50میلیون چند تا صفر داره شلوارشون میافته پایین. میان یه عده 20نفر 50نفر یا حالا 100نفر رو که تو صف راگیری وایسادن نشون میدن و میگن 80٪ واجدین شرایط اومده بودن! آخه چجوری مردم اینو باور کنن اگر 20٪واجدین شرایط هم رفته باشن رای بدن که قطعا همینطوره(چیزی در حدود 11 میلیون) برای من هم خیلی راحته ازشون فیلم بگیرم و 20٪ رو 80٪ تو تلویزیون یا سایتها و روزنامه ها تبلیغ کنم!!! چرا چون به نفع منافع ام هستش اگر این دروغ را بگم و حتی از جیبم هم مایه بذارمو بگم مردم نظام رو قبول دارن خب طبیعیه که تو این نظام دیکتاتوری سود میکنم، همانطور که اگه بخوام حقایق رو بیان کنم سرم رو بلافاصله زیر آب میکنن، اینها اساس و ابزار حکومتهای دیکتاتوریست. اما لااقل اینو انکار نمیکنن که شور مردمی که 4سال پیش رفتن رای دادن با الان فاصله زمین تا آسمانه، اینو با چشم خود دیدن و کاملا بهشون ثابت شده. ما خانوادتا مثل خیلی از مردم این انتخابات سرتاپا فرمایشی و نمایشی را تحریم کردیم.
جمعه 24 خرداد 1392 - 22:04
kaveye ahangar - کیف - اکراین
به خدا ..... ازاین مردم با شعورترند.
جمعه 24 خرداد 1392 - 22:16
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
این رژیم از خداشه بگه همه آمده بودند و با هر ترفند یک کلاغ و صد کلاغ کردن کنه و بگه 50 میلیون واجدین شرایط آمده بودن!!! به هر کدموشون بگین 50 میلیون چند تا صفر داره تا میخوان بگن یهو شلوارشون میافته پایین. میان یه عده 20 نفر 50 نفر یا حالا 100 نفر رو که تو صف راگیری وایسادن نشون میدن و میگن 80٪ واجدین شرایط اومده بودن! آخه چجوری مردم اینو باور کنن اگر 20٪ واجدین شرایط هم رفته باشن رای بدن که قطعا همینطوره(چیزی در حدود 11 میلیون) برای من هم خیلی راحته ازشون فیلم بگیرم و 20٪ رو 80٪ تو تلویزیون یا سایتها و روزنامه ها تبلیغ کنم!!!! چرا چون به نفع منافع ام هستش اگر این حرفهای دروغ را بزنم و حتی از جیبم هم مایه بذارم و بگم مردم نظام رو قبول دارن خب طبیعیه که تو این نظام دیکتاتوری سود میکنم، همانطور که اگه بخوام حقایق رو بیان کنم سرم رو بلافاصله زیر آب میکنن، اینها اساس ابزار حکومتهای دیکتاتوریست. اما لااقل اینو انکار نمیکنن که شور مردمی که 4سال پیش رفتن رای دادن با الان فاصله زمین تا آسمانه اینو با چشم خود دیدن و کاملا بهشون ثابت شده. ما خانوادتا انتخابات سرتاپا فرمایشی رو تحریم کردیم.
جمعه 24 خرداد 1392 - 21:58
khane_iran - تهران - ایران
.... اسلام و جمهوری اسلامی ، مرگ بر این ... و حکومت آمریکایی
جمعه 24 خرداد 1392 - 21:57
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
در یک کلام میشه گفت ناف رژیم جمحوری اصلامی را با چاقویی به نام ( ( ( دروغ ) ) ) بریدن! بیش از سی ساله از سادگی عده زیادی از مردم به سود خودش استفاده کرده.
جمعه 24 خرداد 1392 - 22:26
kaveye ahangar - کیف - اکراین
ی کاش عرب بودم حداقل پیامبرم از نسل خودم بود.ای کاش امریکایی بودم .ای کاش اهل یکی از کشورهای درجه ۳ اروپایی بودم.ای کاش حتی ترکیه ای بودم دینم از سیاستم جدا بود .افسوس وصد افسوس ایرانی بی هویتم.
جمعه 24 خرداد 1392 - 22:27
تف به این زندگی - شیراز - ایران
سلام. روستا جهان آباد . روحانی 260 جلیلی 257 رضایی 154. فارس نی ریز آباده طشک روستای جهان آباد
جمعه 24 خرداد 1392 - 23:42
*Fanoos* - ایران - ایران
انتخابات =فقط تحریم
جمعه 24 خرداد 1392 - 23:46
*Fanoos* - ایران - ایران
مــن بـــه حــرمت خـــون و اســـتقامت شــهیدان ســـبز خرداد 88 را ی نـــدادم
جمعه 24 خرداد 1392 - 23:53
ahoramazda.pers - امستردام - هلند
این مردم درست بشو نیستند که نیستند نه خیر هیچ امیدی به این امت داغون و خود فروش نیست
شنبه 25 خرداد 1392 - 00:22
mohammad1234 - تهران - ایران
امروز خامنه ای معجزه کرد قربونش برم .عاشقتم اقا.
شنبه 25 خرداد 1392 - 00:42
امیر مانی - تهران - ایران
ای خاک به سر همه شما ها که رای دادید با همین هموطنان احمق و نادان است که اینها بر سر ایران حکومت میکنند جقدر کار دولتمردان و بیت رهبری آسان است و آان چقدر خوشحالند که به چنین مردم نادانی حکومت میکنند که دوباره مثل دوره خاتمی تونستند گول بزنند و سر مردم ساده لو شیره بمالند ترا به خدا از این به بعد به عربها خرده نگیرید آنها غیرت دارند تا حرف خودشون رو بهکرسی ننشاندند ول نکردند اما ما ایرانی ها گوسفند وار با این همه ظلم و اختناق باز رفیتم رای دادیم ؟؟؟؟؟؟؟ مقصر رژیم نیست به خدا مردم روباید عوض کردم . متاسفم برای هموطنان ایرانی
شنبه 25 خرداد 1392 - 00:29
baba48 - تورونتو - کانادا
یادم میاد در دانشگاه واحد مزخرف معارف یک آخوند درس میداد یک‌روز که زیادی زده بود گفت از ما قرمساق تر اونایی هستند که بما میگن التماس دعا این عین حرفی‌ بود که زد و من هرگز فراموش نمیکنم . تا چند هفته قبل هرکس ضد نظام بود مفسد بود و باید ادم میشد و الان ضد نظام رای بده جزو وظائف است کیا رای میدهند اونایی که منافع دارند که سگهای پاچه گیر یا نوچه‌های مواجب بگیرند بقیه اما منو یاد حرف آخونده میندازند.........
شنبه 25 خرداد 1392 - 01:19
amir-amir - تورنتو - كانادا
ساعت ٤ صبح به وقت تهران:. به نظر مى رسد که وزارت کشور بر خلاف وعده هایش هنوز هیچ اعلامى در باره نتیجه شمارش آرا بیان نکرده ٠ گمانه زنى هاى زیادى در اینترنت و بعضى رسانه ها این است که ممکن است براى پاره اى از امور با بیت رهبرى چانه زدن هائى در جریان است
شنبه 25 خرداد 1392 - 01:44
amirkabir - سيدني - استراليا
من یکی‌ رسما از مردم فراموشکار و خیانتکار ایران برای همیشه قطع امید کردم،از این به بعد ما هر بلایی سرمون بیاد حقمونه که هیچ کممون هم هست!تا حالا هم هر جنایتی در حقمون کردن نوش جان و گوارای وجودمان ،وجودشان و وجودتان!کاش اندکی‌ غیرت داشتیم..همین.
شنبه 25 خرداد 1392 - 02:36
rezaghamkhar - سیدنی - استرالیا
رحیم خالقی به کی رای داد؟
شنبه 25 خرداد 1392 - 03:00
rezaghamkhar - سیدنی - استرالیا
به گزارش واحد لجستیک سپاه پاسداران تا آخرین ساعات اخذ رای در تمامی شعبه ها ساندیس به اندازه کافی موجود بوده و همچنین واحد عقیدتی از ملت قهرمان درخواست دارد از این بابت نگرانی نداشته باشند.
شنبه 25 خرداد 1392 - 03:06
M uk - منچستر - انگليس
۱- پیامک رضایی به غرضی: اگه رای نیاوردی ناراحت نشو! منم اولاش تفریحی کاندیدا می‌شدم!. ۲- پیامک کروبی به روحانی: نخوابی حسن! خطرناکه حسن!. ۳- میگن قالیباف داره دو طبقه اتوبان صدر رو خراب می‌کنه میریزه تو تونل توحید و نیایش. ۴- آقا محسن گفته من آدم صبوری هستم اما اگه این دفعه رییس جمهور نشم رو آقا اسید می‌پاشم! . ۵- ای بابا! باز آرای باطله یادمون رفت! (الان، ستاد انتخابات وزارت کشور). ۶- می‌تونم به طور قاطع بگم اونی که بیشتر رای میاره قطعا رئیس جمهور می‌شه! (خیابانی در حال گزارش این لحظات روحانی...). ۷- میگن اشتون مهرشو گذاشته اجرا!!. ۸- من رفتم بخوابم! آقا اگه روحانی رئیس جمهور شد بیدارم کنین. اگه قالیباف شد بذارین خودم بیدار می‌شم. اگه جلیلی شد شیر گازو باز کنید برید بیرون. ۹- شورای نگهبان اعلام کرد: انقدر لِفتش میدیم تا روحانی خوابش ببره!!. ۱۰- غرضی تنها کسیه که امشب راحت خوابیده! . ۱۱- همه جای دنیا رای می‌دن یکی رییس‌جمهور شه؛ امروز تو ایران مردم رای دادن یکی رئیس‌جمهور نشه!.
شنبه 25 خرداد 1392 - 04:18
M uk - منچستر - انگليس
. ۱۲- [صدای اتاق شمارش آرا:] روحانی روحانی قالیباف روحانی روحانی قالیباف روحانی روحانی ولایتی جلیلی روحانی جلیلی قالیباف روحانی روحانی روحانی، بچه‌ها اینجارو!! غرضی!!!! (خنده‌‌ی ناظران). ۱۳- علما میگن فضیلت امشب 8 برابر شب قدره! چون تو شب قدر مقدرات 1 سال تعیین می‌شه، ولی امشب مقدرات 8 سال!. ۱۴- میگن حسین رضازاده نتایج انتخابات را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده . ۱۵- یه روز روحانی و قالیباف داشتن میرفتن دور ِ دوم، جلیلی میاد میگه: ئه، ئه، ما سه تا رو کجا می‌برید؟. ۱۶- مهندس این نرم افزار تجمیع آرا کى بوده؟ هر چى وارد می‌کنیم خروجیش می‌گه احمدى‌نژاد ٦٣٪ (ستاد انتخابات کشور). ۱۷- پیامک روحانی به جلیلی: غصه نخور! بازم می‌ذارم برى با کاترین مذاکره. ۱۸- جلیلی الان داره sms بازی میکنه: کاترین.. بیداری؟ دلم گرفته، دلم بغل می‌خواد . ۱۹- اینا هم دیگه شورشو در آوردن، یکی ندونه فکر می‌کنه واقعا دارن می‌شمارن!!. ۲۰- پیامک کاترین اشتون به جلیلی: خبر مرگت تو که گفتی رای می‌آری. حیف من که این همه واسه‌ات صبر کردم!
شنبه 25 خرداد 1392 - 04:20
razmandeh - استکهلم - سوئد
حماسه خیانت به یک ملت به وقو پیوست بار دیگر ساده لوحی و ناتوانی ایرانیان در انتخاب به مسخره گرفته شد . سوپاپ اطمینان رهبری روشن شد و دوباره ۱۶ سال دیگه ٔبر خر مراد سوار شدند .
شنبه 25 خرداد 1392 - 05:05
naderan - یوتوبوری - سوید
از امروز هر بلایی سر ایران ایرانی حقشانه . به ملاه ها میگم دمتتون گرم .خوب شناختین این مردم را .تا میتوانید . بچاپید بخورید . خوب ایرانی را شناختید . هر چه به این ملت ظلم بکنید .مردم بیشتر بشما احترام میگذارن . برایم امروز ثابت شد . مقامات ایران میدانن با چه ملیتی ظلم میکنن و افتخار میکنن .و اموال و ثروت را کمک به مردم گشورها دیگه میکنن حقتانه بگشید تا خودتان همدیگر را زنده زنده بخاطر گرسنگی بخورید
شنبه 25 خرداد 1392 - 04:56
datadatabb - تهران - ایران
ای کاش جلیلی بشه. احمقی نژاد دوم. میشد آخرین رییس جمهور اسلامی!
شنبه 25 خرداد 1392 - 05:21
naderan - یوتوبوری - سوید
انشالا همین طور از امروز برید صف نون یک نون یک ریالی را صد هزارتومان بخرید با یک پس گردنی حقتانه . هر بلایی سرتان بیاد . خامنه چلقوز دمت گرم . بیشتر سرشان بیار خوب شناختی این مردم راه .
شنبه 25 خرداد 1392 - 05:34
lotfi1 - اکسفورد - انگلستان
اقا انگار یک پاشنه در سفارت انگلیس باز شد ...اگه تا صبح این بولشویکهای کافر قزاقهاشونو نفرستن صندوق ها رو بدزدن...این لپ قرمزی ساخت انگلند هم مارمولکی هاااااااااا....
شنبه 25 خرداد 1392 - 06:52
ab5534 - هلسینکی - فنلاند
صدبار گفتم رای ندهید، اینها در انتخابات سال ۸۸ غرور مارا جریحه‌دار کردند مثل دشمن باما رفتار کردند
شنبه 25 خرداد 1392 - 07:13
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
کدوم انتخابات و کدوم رای؟!!! این حکومت به ریش مردم میخنده و هر کاری دلش بخواد میکنه. مرگ بر خامنه ای و ارذل و اوباشش
شنبه 25 خرداد 1392 - 08:04
تاراز - لیدز - انگلستان
هیچ نگران نباشید کانددیدای مورد وثوق و توافق شده بین رهبر هاشمی و خاتمی برای نجات و برونرفت از وضعیت سقوط این رژیم روحانی بوده و هست .هیچ تفلبی نمی شود و نخواهد شد چون قرار بر تقیر چیزی نیست.حرکات خاتمی هاشمی و مشایی و سکوت مموتی هم برنامه های این پازل بود که شکل گربت.اونایی که رای بر دروغی تقلب و مرگ جنبش سبز و توهین به خونهای ریخته شده و کاندیدای در حبس دادن خسته نباشن .خوب جیگر شدید.رهبر ممنون از شماست.بهترین رول از شما گرفته شد.بزودی حال اساسی هم بهتون می دهند.
شنبه 25 خرداد 1392 - 09:47
azadi-iran - وین - لااتریش
دوباره ایرانیان برای تشکر از ولایت خامنه ای رفتند رای دادند . خـــلایــــــــق هــــــــــــــــــــر چــــــــــــــــه لایــــــــــــــــــــــــــــــــق. نــــــــــــــــــــوش جــــــــــــــــــــــانـــتـــــان.
شنبه 25 خرداد 1392 - 10:21
vic_raf - هاسلت - بلژیک
رای میدهم که بگویم اسکلم
شنبه 25 خرداد 1392 - 11:06
amirkabir - سيدني - استراليا
. و برنده واقعی انتصابات چه کسی است؟ بی شک سید علی خامنه‌ای، دیکتاتور خونخوار ولی باهوش ایران که با برگزاری یک نمایش دیگر مردم را به پای صندوق‌های رای کشاند و اجازه داد تا رای مردم خوانده شود، برنده واقعی و قطعی انتصابات امسال است چرا که توانست دست کم تا هشت سال آینده، نظام توتالیترش را از فروپاشی نجات دهد.
شنبه 25 خرداد 1392 - 15:24
shahab46 - هانوفر - المان
رای دادن در دیکتاتوری اسلامی مساوی است با خریت. حالا هر کی‌ می‌خواهد باشد، مهر خریت را در شناسنامه ‌اش زده
شنبه 25 خرداد 1392 - 17:53
classic - تهران - ایران
30 در صد که رای ندادند و بیش از 50 درصد به اصلاحات = حداقل 80 درصد مخالف حکومت دیکتاتوری. من هم رای ندادم. اگر رای میدادم واقعا خجالت میکشدم وقتی یاد جوونهایی می افتادم که توی این سالها به بدترین شکل شکنجه و کشته شدند. مرگ بر دیکتاتوری در هر کجای این دنیای خاکی
شنبه 25 خرداد 1392 - 18:20
mihandoosti - تهران - ایران
باز هم مخالفین ایران در مونده شدن ، مخصوصا مدعیان بقلب 88
شنبه 25 خرداد 1392 - 19:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.