۵۹ درصد مردم دنیا نظر خوبی نسبت به ایران ندارند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۹ درصد مردم از ۳۹ کشور دنیا نگاه مثبتی نسبت به ایران ندارند. بر اساس این نظرسنجی ۶۱ درصد مردم این کشورها معتقدند حکومت ایران آزادی‌های شخصی مردمانش را نقض می‌کند.

موسسه "پیو" در واشنگتن یک نظرسنجی درباره دید مردم دنیا نسبت به ایران انجام داده است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۹ درصد مردم از ۳۹ کشور جهان دید خوبی نسبت به ایران ندارند و تنها ۲۰ درصد نگاه‌شان به ایران مثبت است.

بیشترین دید مثبت نسبت به ایران در میان مردم پاکستان است، ۶۹ درصد مردم این کشور دید خوبی به ایران دارند. ۴۸ درصد مردم مالزی و ۴۰ درصد مردم لبنان نیز نگاهشان به ایران مثبت است.

منفی‌ترین نگاه نسبت به ایران متعلق به کشور اسرائیل است که ۹۲ درصد ساکنانش دیدی منفی نسبت به ایران دارند. فرانسه با ۸۸ درصد و ایتالیا و آلمان با ۸۵ درصد دید منفی نسبت به ایران در جایگاه‌ دوم و سوم قرار دارند.

۶۱ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند حکومت ایران به آزادی‌های شخصی مردمش احترام نمی‌گذارد و ۱۱ درصد خلاف این نظر را دارند. بیشترین کسانی که معتقدند آزادی‌های شخصی در ایران نقض می‌شوند در فرانسه هستند، ۹۳ درصد مردم این کشور چنین نظری دارند. در مقابل ۵۷ درصد مردم پاکستان قائل به این مسئله نیستند.

این نظرسنجی در فاصله ۲ مارس تا اول مه ۲۰۱۳ (۱۲ اسفند ۱۳۹۱ تا ۱۱ اردیبهشت ۹۲) از بین ۳۷ هزار و ۶۵۳ نفر از ۳۹ کشور جهان انجام شده است. درصد خطای این نظرسنجی ۱ / ۳ تا ۷ / ۷ درصد اعلام شده است.

+88
رأی دهید
-20

rezgar - لینشوپینگ - سوئد
59 درصد کم است میبایست 99 در صد باشد ان یک درصد هم علویهای لبنان و سوریه هستند.
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 12:08
ari jojeh - تهران - ایران
در کتاب آینده ایران نوشته شده که روزگاری میاید که حکومت دست ملایان خواهد افتاد، و در این دوره ایران از اوج عزت به حضیض ذلت کشیده خواهد شد. عین واقعیت!!!
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 12:13
m_r - سیدنی - استرالیا
با درود. افسو که این طور هست البته جای تعجب ندارد. امروز با انقلاب اینترنتی و امکانت الکترونیکی هنوز از مرگ بر این و مرگ بر آن و مزخرفات قرون وسطی زده آن هم از شخصیت‌های که مسئولیت یک کشور در دست آن‌ها است .کم این احمقی نژاد بی‌ سواد و نادان ذرت و پرت و ا حرف‌های تو خالی‌ زد عاقبت آن مردم ایران و وضعیت فلک و مرگ آور اقتصادی ایران دارند میبیند.چه نسیب این کشور و مردم شد حالا دوباره این قدر باید نیرو انسانی‌ مالی و و تا تازه دنیا کشور و مردم ما را مثل ۸ سال قبل نگاه کنند تا بیاید بشود نرمال خدا داند چند سال طول خواهد کشید؟
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 12:13
hamidla - هامبورگ - المان
عشقه همون ۴۰%!
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 12:26
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
من موندم مردم دنیا مگه کارو زندگی ندارند همش در مورد ایران نظر میدند اصلا چه کسانی این نظر سنجیها رو انجام میدند و چرا؟ لطفا کسی میدونه به منم بگه؟
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 13:53
sonixax - آلمان - آلمان
ari jojeh - تهران - ایران. میشه نام نویسنده کتاب رو هم بگید ؟!. علاقمند شدم تهیه کنم و بخونمش. خیلی ممنون
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 13:55
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
آخه بابا کشوری که مردم خودش ۹۹% ضد دولت و رژیمش هستند خوب پر واضح هست که مردم دنیا در باره‌شان چه جوری فکر میکنند.
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 14:13
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
خوب خودمون بیشتر مقصریم . وقتی کشوری با 4000هزار سال تمدن و 2500سال حکومت امروز با داشتن همچین مردمان نخبه ای که در سراسر دنیا دارند به جامعه ی جهانی خدمت میکنند نتونند مردک گدا گشنه ای که مثل بختک رو ایران افتاده و خون مردمش رو میمکه سرنگون کنند و اجازه بدهند این شیاد هر روز با ترفندی و کلکی همچنان اسبش رو بتازونه و نام پاک ایران زمین رو لکه دار بکنه خوب باید هم دنیا از ایران بدش بیاد . ایرانیان عزیزم بخدا تنها راه اینه که مذهب خرافه این اخوندا رو رها کنید چون تنها پایگاه اونا بین مردم همون مذهب خرافه پرستیشون هست که همچنان این اخوندا رو سر پا نگاشته. توصیه میکنم اسلام راستین رو در شبکه های کلمه . وصال . و نور . و وصال حق پیگیری کنند
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 15:13
coco - تورنتو - کانادا
rezgar - لینشوپینگ - سوئد - با شما کاملا موافقم،. رزم جو - لوس انجلس - امریکا تو آمریکا چیکار میکنی‌ مزدورِ خمینیِ گور به گور شده. الان سی‌ و سه‌ ساله شما همش کارتون اینکه بگید مرگ با کی‌ و مرگ بر کی‌، و فضولی تو کار مردم. حالا میگی‌ چرا مردمِ دنیا ایران را تجزیه تحلیل می‌کنن؟
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 15:33
ari jojeh - تهران - ایران
sonixax - آلمان - آلمان. این کتاب نوشته آقای جمشید فناییان می‌باشد که تو ایران تحت هیچ شرایط پیدا نمی‌شود.
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 15:47
kaveh ahnger - روتردام - هلند
خودمون که خودمون دوست داریم .از در عقب .بابا اخوندها برای ما ابرو نذاشتن ولی خودمونیمها من که بیست چند سال از شرق اسیا تا اروپا زندگی کردم این ادمهایی هم که تو کشورهای دیگه دیدم همچین مالی نیستن که در مورد ما نظر میدن.
‌پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 16:57
afshinmiauuu - هلسینکی - فنلاند
علت اصلیش اینه که فکر میکنند ایرانیان هم مردمانی هستند مثل سنی‌های وهابی سوسمارخور عرب...که دنیا را با قتل و ترور و بمب گذاری به گند کشیدند.. اونوقت یه سلطنت طلب عرب پرست وهابی می‌خواد مارو هم مثل خودش به وهابی تروریست بودن دعوت کنه :))
جمعه 24 خرداد 1392 - 00:11
Parsi6 - نیویورک - آمریکا
kaveh ahnger - روتردام - هلند. با نظرت موافقم.. تو خود همین نیو یورک ، شاید بیش از ۸۰ در صد مردم ظاهر و افکار جهان سومی‌ دارند. مشکلات اقتصادی خانواده‌های آمریکایی مثل ما ایرانی‌ هست .. اجاره خونه . خورد و خوراک. هزینه تحصیل فرزندان. از این لحاظ خیلی‌ برتری نسبت به ما ندارند،
جمعه 24 خرداد 1392 - 06:32
کبالت - کرج - ایران
اینم نتیجه فعالیتهای اوپوزیسیون و قمپوزیسیون و خلپوزیسیون و شوتپوزیسیون داخل و مخصوصا خارج کشوره نه تنها نتونسته به اون 59 درصد فرق حکومت و مردم رو نشون بده بلکه خودش از گنده ترین هتاکان و متنفرین از مردم ایرانه که اون 59 در صد باید جلوش لنگ بندارن و به آرامش دعوتش کنن کبلائی.
جمعه 24 خرداد 1392 - 10:11
Azade Avare - شیراز - ایران
۹۸ درصد خود ایرانیها کلا متنفرن از دولت و حکومت ایران، اون ۲ درصد هم ۱ درصدش داخل ایرانن، و ۱ درصد باقی‌ هم خارج هستن که خیر سرشون یعنی‌ یه چیزی سرشون می‌شه
جمعه 24 خرداد 1392 - 14:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.