حذف موقت "دوم راهنمایی" در سال تحصیلی جدید

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ادامه اجرای نظام 3-6-6 گفت: از مهر امسال دانش‌آموز پایه دوم راهنمایی نداریم و مدارس راهنمایی در دو پایه اول متوسطه اول جدید و سوم راهنمایی فعالیت خواهند داشت.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ایسنا، اظهار کرد: برای استقرار نظام جدید آموزشی معروف به 3-6-6 سال گذشته پایه اول راهنمایی به صورت موقت و یک ساله حذف شد تا ششم ابتدایی مستقر شود و دانش آموزان پایه پنجم بجای اول راهنمایی در پایه ششم ثبت نام کردند و امسال فارغ‌التحصیلان پایه ششم در دوره اول متوسطه اول ادامه تحصیل خواهند داد.

وی افزود: بر همین اساس از مهر ماه در پایه دوم راهنمایی دانش‌آموزی نداریم و کتابی هم برای این دوره چاپ نخواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: امسال کتاب‌های جدید برای دوره اول متوسطه اول تدوین و چاب می‌شود و آموزش‌های صمن خدمت معلمان نیز در طول تابستان بر اساس برنامه استانها برگزار خواهد شد.

سحرخیز همچنین تصریح کرد: آموزش و پرورش پیش‌بینی‌های لازم را برای ساماندهی فضا و امکانات انجام داده و با توجه به اینکه در پایه دوم راهنمایی دانش آموز نداریم، با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش برای استقرار کامل نظام آموزشی جدید، هر ساله یک پایه در دوره راهنمایی و متوسطه حذف می‌شود تا بتدریج دو دوره متوسطه اول و دوم که هریک شامل سه پایه تحصیلی است، در نظام آموزشی مستقر شود.

سحرخیز در ادامه عنوان کرد: دانش‌آموزانی که سال تحصیلی گذشته وارد پایه ششم ابتدایی شدند، پیش دانشگاهی نخواهند داشت و با شش ساله شدن دوره متوسطه دانش آموزان با مدرک دیپلم از آموزش و پرورش فارغ‌التحصیل خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پررورش درباره آخرین وضعیت مدارس یک و دونوبته گفت: در سال تحصیلی جاری، بین 80 تا 85 درصد مدارس کشور یک نوبته و حدود 15درصد مدارس نیز به صورت 2 نوبته فعالیت داشتند که علت اصلی دو نوبته بودن این مدارس نیز نبود فضاهای آموزشی کافی است.

وی تاکید کرد: تمام تلاس خود را بکار گرفته‌ایم تا مدارس باقی مانده 2 نوبته نیز یک نوبته شوند، اما با توجه به امکانات در سال تحصیلی جدید نیز تعداد کمی از مدارس کشور به صورت 2 نوبته فعالیت خواهند داشت.

+18
رأی دهید
-35

محبت خدا - ایران - ایران
نمیدونم چرا منفی میدید !!!!! اگر خبر رو دوست ندارید معناش این نیست که در موردش ندونید . در ضمن کدوم تصمیم در این کشور درسته که این یکی باشه ؟؟؟
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 15:00
Rezanl - امستردام - هلند
دانش آموز نداریم ! هاهاها.
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 15:03
سالار123 - کوالالامپور - مالزی
حتما با این سیستم (3-6-6) می ریم جام جهانی اونجا هم یحتملا تا نیمه نهایی پیش می ریم
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 15:24
sonixax - آلمان - آلمان
ریاضیات جدید !. بعد از 1 چنده بچه ها ؟. جواب : 3
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 15:26
Tabesh - شفیلد - انگلیس
سی سال دور سر خودتون چرخیدین که برگردین به نظام آموزشی چهل سال پیش مثلا می خواستن روش متفاوت و نوین إیجاد کنن. همه کارای این حکومت همین جوریه .،یک مشت گاو اداره مملکت رو بدست گرفتن
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 21:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.