کشف بقایای کودکی ۳.۳ میلیون ساله به نام «سِلام»

اواخر سال ۲۰۰۰ میلادی، یک دانشمند اتیوپیایی به نام «زِرای اَلِمسِگاد» در حین وارسی تپه‌های سنگی منطقه دیکیکا اسکلت کوچکی را از زیر خاک بیرون کشید که برای همیشه داستان زندگی او و جهان را دستخوش تغییر کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، زِرای اَلِمسِگاد می‌گوید: «وقتی بالای سر اسکلت رفتم و استخوان گونه آن را دیدم که از تکه سنگی ماسه‌ای بیرون زده، آن را برگردانده، از نزدیک نگاهش کردم و از شدت تعجب دهانم باز ماند.»

اَلِمسِگاد خیلی زود متوجه شد که این کشف در عرصه علم تاریخ ساز خواهد بود: «همان جا متوجه شدم که این اسکلت متعلق به یک کودک از نیاکان انسان امروزی است».

این دیرین مردم شناس در ادامه توضیحاتش می‌افزاید:‌ «فکر کنید این بچه را در تکه‌ای ماسه سنگ می‌یابید، در حالی که دندان کودک هنوز معلوم است، پیشانی بسیار صاف و عمودی دارد، دندان نیش کوچکی دارد...آن قدر نادر و غیرقابل باور است که خودم هم در شک بودم و نمی‌توانستم بپذیرم که موفق به این کشف شده‌ام و اسکلت [این کودک باستانی] را یافته‌ام.»

با وجود این، زِرای اَلِمسِگاد تصمیم گرفت تا زمانی که تحقیقاتش درباره کشف فوق کامل نشده، آن را رسانه‌ای نکند. ازین رو، در سکوت کامل سنگواره یافت شده را با دقتی وسواس گونه آماده کرد و مورد وارسی قرار داد: «اسکلت در یک تکه ماسه سنگ فشرده پیدا شده بود و باید ذراتش را دانه به دانه از اسکلت جدا می کردم. برای همین هم، چند نفری به من توصیه کردند که تعدادی کاردان فنی استخدام کنم، اما من گفتم نه، خودم این کار را انجام خواهم داد، هر چقدر هم وقت ببرد مهم نیست. کار این بچه را به شخص دیگری نمی‌سپارم.»

در پی این تصمیم، زِرای اَلِمسِگاد سال‌ها در آزمایشگاه خود به سر برد و همان طور که گفته بود ذرات ماسه را دانه به دانه از روی بقایای کودک باستانی زُدود. این پژوهشگر با استفاده از یک میکروسکوپ قدرتمند، موفق شد جزئیات دندان درون جمجمه کودک را مشاهده کند و سن و جنسیت او را مشخص کند.

پس از شش سال پژوهش، اَلِمسِگاد اینک می‌داند که کودک کشف شده دختربچه‌ای سه ساله بوده که حدود ۳.۳ میلیون سال پیش جان خود را از دست داده است.

اکنون، زِرای اَلِمسِگاد در نظر دارد سنگواره این دختر ۳.۳ میلیون ساله را - که نام «سِلام» را برایش برگزیده - به عنوان «کهن‌ترین کودک جهان» معرفی کند: «وقتی زمان کنفرانس مطبوعاتی رسید، انگاری که زنی آبستن بودم که بعد از ۹ ماه نوزادش را زاییده و - به رغم درد، به رغم زمان طولانی و خسته کننده دوران بارداری - لبخند و چهره شادش را می‌بینید که به همسر و پزشکش نگاه می‌کند.»

این محقق تاکید می‌کند که کشف او متعلق به همه ملت‌هاست: «کار من فرای ملت‌هاست، فرای ملیت‌هاست، فرای قاره‌هاست - چرا که همه ساکنان این کره زمین را به یکدیگر پیوند می‌زند.»

+257
رأی دهید
-9

potatis - مالمو - سوئد
اینا همش چرندیاته، این کفار میخوان علم ادیان سامی که عمر کل جهان هستی رو کمتر از ۱۰۰۰۰ سال میدونه، زیر سوال ببرند، به قول کاربر edalte eslami بیاید همگی به آغوش اسلام برگردیم و از علم اسلامی به جای علم غربی استفاده کنیم.
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 14:56
صمصام - سیدنی - استرالیا
آقا جان شما با این کشف، داستان آفرینش مندرج در قرآن و تورات و انجیل را یکجا گچی کردی رفت! نظریه شما بر خلاف اساطیر مذهبی ادیان است که بر این باورند که از زمان پیدایش یا خلقت انسان(آدم و حوا) چند ده هزار سال بیشتر نمیگذرد. تازه این کشف در قرآن پیش بینی نشده پس حقیقت ندارد..
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 15:49
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
احتمالا یکی از بچه های جنتی بوده!
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 16:54
Mehrdad_Sydney - سیدنی - استرالیا
تبریک میگم ! بلاخره یک اثری از آثار دختر جنتی که گم شده بود پیدا شد !
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 17:43
فراوانی - قطر - قطر
عالمان به کمک علم دریچه های بسیاری را خواهد گشود
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 17:46
damad - منچستر - انگلستان
حالا میدونی‌ کیا میان نظر منفی‌ میدان،اونایی که میگن خدا آدمو حوا رو آفرید اونم تو حدود ۶۰۰۰ سال پیش و قبل از این ۶۰۰۰ سال ماها نبودیم یعنی‌ با این کشف کّل جهود،مسیح،اسلام و ۱۲۴۰۰۰ پیغمبر کشک،حالا بازم بچسبین به دین،امیدوارم جهشی در وجود ما آدما به وجود بید که اینقدر تعصبی نباشیم و بتونیم حرف دیگران رو هم قبول کنیم
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 16:41
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
اون چتذ تفری که منفی دادند ناراحت هستند که چرا نامش را فاطمه زهرا نگذاشتند. .
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 17:56
لبیک یا ثارالساندیس لبیک - بارسلون - اسپانیا
البته باید نظر آقای جنتی را بپرسند تا ایشان تایید نفرمایند نمیشود مطمئن بود که اسکلت متعلق به 3.3 میلیون سال پیش است.
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 18:37
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران. نه بابا از نبیره هاى اون جنتى هست بچه هاش دایناسورن
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 20:25
ab shangooli - لندن - انگلند
اگه کسی‌ تا الان نمیدونسته پس الان بدونه که مسیحیان کاتولیک و Church of England بر این باور اند که داستان آدم و حوا فقط یک مثل اخلاقی‌ است و واقعیت نداره ، و نظریه داروین رو کاملا قبول دارند.
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 20:58
kamran2103 - لندن - انگللستان
خوب پس ایرانی‌ نبود !!!!
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 21:16
black chador - ولدن - امریکا
چند روز دیگه بی مخهای اسلامی میگن: اسکلت۳۰۳ میلیون ساله یک دختر پیدا شده که روی جمجمه اش نوشته «اسلام». زودی هم یک امامزاده براش میسازند و با اینکارشون به علم میگن بیلاخ.
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 21:15
khoda boze - تبریز - ایران
otatis - مالمو - سوئد اینو برا خنده و مسخره دین اسلام نوشتئ مگه نه؟
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 22:08
danial nabi - استكهلم - سوئد
با این تفصیل که این دانشمند مثلمان توضیح میدهد، و نیز مدرک موجود، تمامی‌ علم غرب را زیر سوال برد و دانشمندان غربی را کودن و خرفت یافتیم،
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 22:12
potatis - مالمو - سوئد
ab shangooli - لندن - انگلند-فقط ماله کش مسیحی ندیده بودیم که شما نشونمون دادی، مثل اخلاقی دیگه چه صیغه ایه مرد حسابی، سال های سال همین کاتولیگ ها دانشمندان رو تکفیر و به قتل رسوندن، حالا دیگه تیغشون برش نداره که تسلیم علم شدند وگرنه شما باید الان به جا کامپوتر هنوز رو پوست بز مینوشتی، عجب گیری افتادیم ما ایرانی ها که حتما باید به بیضه های یه دینی آویزون باشیم! حالا اسلام نشد مسیحیت، از این چاه به اون چاه.
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 01:35
صمصام - سیدنی - استرالیا
potatis - مالمو - سوئد. : آویزون شدن به بیضه های یک دین رو خیلی خوب اومدی، ایول داشت. LOL
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 05:41
Azade Avare - شیراز - ایران
بحث دین نیست، آدم عاقل هم کاری به دین نخواهد داشت. مسالهٔ آدم و حوا یه مسالهٔ اخلاقی‌ بوده، چون اگر کسی‌ سیب یا هر چیزی بخوره جلوی دهانش رو میگیره نه اون پاینش رو. اونها قبل از سنی‌ که می‌بایست با هم رابطه جنسی‌ داشتند. حالا این مسائل رو بی‌خیال چون بعد ازاون هم دروغ زیاد بوده مثل مجرد بودن عیسی ، یا بی‌ سوادی محمد، همش مغلطست. بی‌خیالش الان از زندگیتون لذت ببرین.
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 06:25
hamidla - هامبورگ - المان
بابا! اسلام که ۱۴۰۰ ساله هست!. ۳.۵ میلیون ساله پیش آخه اسمش که اسلام نمی‌شه!؛)
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 08:20
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
پس نظریه داروین بره جلو بوق بزنه. انسان از ابتدا با خلقتِ مستقلِ فیزیکی‌ خود خلق شده ، مراتب روحی هم که شرایط خودش رو داره و تکامل خودش را.
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 13:50
eskandar kabir - اردبیل - ایران
حالا اگر اسمش مثلا پچگژ بود شما خیلی خوشحال میشدید و بر این اساس فارس بودنش را چشن میگرفتید در ضمن اسلام و قران کجا گفته که آدم و حوا 10000 سال پیش خلق شده اند اگر از تورات سند می آورید من میگم قران کجا گفته؟
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 15:02
konos - امستردام - هلند
یادش رفته بگه شناسنامهاش تو جیبش بوده.ومهر رای هم خورده بود.
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 17:58
کبالت - کرج - ایران
طبق فرموده تورات وبعدا قران خدا این جهان رو ظرف 6 روز ساخت که انسان محصول روز ششم بوده و روز هفتم خورد به تعطیلی و رفت به عرش تا ببینه چه کرده البته دانشمندای دینی که تو کار رفو گری استادن میگن منظور 6 دوره بوده ولی سر و ته دوره ها معلوم نیست یعنی همین جوری نبوده کار برده حالا وقتی دنیا رو میساخته خودش کجا وایستاده بوده یا ساده ترش اینکه کارگاهش کجا بوده و قبل از ساختن دنیا چه میکرده و کجا بوده سئوال نکن که کفره و کله پا میشی تو جهندم کبلائی.
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 20:56
nader46 - لندن - انگلیس
این چرتو پرت‌ها را الکی‌ تحویل خلق الله ندید،،بالا برید پایین بیایید ،داستان همآنست که قرآن گفت:در یک روز دل انگیز بهاری خدای سبحان از زور بیکاری به سرش زد کمی‌ گل بازی کنه و از میان میلیارد‌ها سیاره و ستاره,,زمین را انتخاب کرد و از یک مشت لجن و گل یک جفت عروسک گلی درست کرد و حین بازی با عروسک‌های گلی ناگهان عطسه‌ای کرده و ناخود آگاه از روح خود در آنها دمیده شد و آدم و هوا خلق شد ! سر تا پای آن را متری هم حساب کنیم به پنجاه هزار سال هم نمیرسه!!!پس خواهشاً از این اسکلت‌ها و فسیل‌ها الکی‌ واسه خودتون داستان نسازید,,
‌چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 22:52
صمصام - سیدنی - استرالیا
کبالت - کرج - ایران. کبلایی یادت رفت از بزرگترین معجزه قرآن که بعد از 1400 سال هنوز دهن بشریت از تعجب وا مونده حرف بزنی: مشرقین و مغربین!! که نشان دهنده گرد بودن زمین است و الله اونو مخفیانه به محمد گفته!
‌پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 01:09
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
بابا این همه سر اسم طرف بحث نکنید , شناسنامه اش که همراهش نبوده طرفی که پیداش کرده اسمش را Selam گذاشته , برای اینکه بعد از سه میلیون و سیصد سال باهاش برخوردکرده, گفته سلام کجائی بودی این همه سال.
‌پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 01:14
kamkam - شیراز - ایران
این آقایون سفیرا که از کشورای مختلف میان اینجا نظر میدن الان نیستن،چیه دیگه نمیشه از اسلام ۱۴۰۰ در برابره ۳.۵ ملیون دفاع کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 01:45
sharafYabi - بیمبه - انگولا
خدمت دوستان عرض کنم که طبق قوانین ژنتیک که از طریق کنکاوی دی ان آی‌ به دست میاید، ثابت شده که نژاد امروزی انسان تقریبا از ۱۸۰ هزار سال پیش از آفریقا شروع شده و همگی ما از یک پدر و مادر تکثر یافته ایم. قبل از آن انسانیت و انسانی‌، اگر هم وجود داشته هنوز یک آگاهی‌ در آن برایمان فراهم نشده. ۳.۳ میلیون سال بسیار شگفت انگیز میباشد و دی ان آی‌ این اسکلت اگر روزی استخراج شود شاید نوری بر آن بی‌ افشاند. برای اطلاعات بیشتر لطفا از پروژه Genographicدیدن کنید.
‌پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 03:48
sash - تبريز - ايران
ببخشید دوستان میشه بگید کجای قرآن گفته قدمت انسان 10000 ساله؟
‌پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 11:33
sleepyhollow - کوالا لامپور - مالزی
من که اطلاعات زیادی ندارم و اهل سخن زیادی در این سایت وجود داره. اما تنها نکته اصلی ماجرا که فکر میکنم به اون اشاره ای نمیشه حلقه اتصالی است که داروین بدنبالش بود. داروین تمامی گونه ها را بخاطر شکل استخوانبندی و شباهت آن به دیگر گونه ها توانست بصورت شجره نامه در آورد و ثابت کند که هرگونه جدیدی از چه گونه ای جهش یافته است. اما تنها گونه ای که به انسان ها شبیه بود (اگر اشتباه نکنم، بوزینه بود یا گونه ای از آنها) که باتوجه به مستندات داروین یک گونه ای باید ما بین این دو باشد که نیم به آنها و نیم به ما شبیه باشد، که در عمر داروین هرگز پیدا نشد و راه را برای مذاهب مختلف جهت اشتباه دانستن نظریه داروین باز کرد. به هر صورت شکل جمجمه این انسان می تواند حلقه ارتباطی گونه ما انسانها که صد در صد گونه ای جهش یافته هستیم با گونه ماقبل ما باشد. البته همانطوری که عرض کردم سواد زیادی ندارم و با اطلاعات کامل نگفتم، اما فکر می کنم اگر این مورد حقیقی باشد و به اثبات برسد ولبشوی حسابی در ادیان مختلف بوجود میاد!!!!
‌پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 20:27
potatis - مالمو - سوئد
sash - تبریز - ایران-عزیز اگه منظورت منم، بنده عرض کردم توی ادیان سامی و حرفی از قران نزدم اما به هر حال در قرآن هم داستان خلقت رو دفعتی و به یکباره نقل کرده که با تمام نظریات علمی در تضاد هستش و اساس تمام نظریه داروین و تکامل تدریجی رو زیر سوال میبره.
جمعه 17 خرداد 1392 - 01:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.