سیاست‌مداران ایرانی چه ماشینی سوار می‌شوند؟

حرف‌های احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در نماز جمعه هفته قبل تهران، خبرساز شده است. آقای جنتی گفته بود: "رئیس‌جمهور نمی‌تواند با بنز برود و بیاید."

برداشت بسیاری این بود که منظور دبیر شورای نگهبان اکبر هاشمی رفسنجانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بوده، که با بنز برای ثبت‌نام به وزارت کشور رفت.

علی مطهری، نماینده مجلس ایران، کلیک گفته: "فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی رفسنجانی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد."

اما بقیه سیاستمداران ایرانی چه ماشینی سوار می‌شوند؟

 

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در سفرهای خود و مواقعی که در انظار عمومی ظاهر می‌شود معمولا از خودروی شاسی بلند ضدگلوله استفاده می‌کند. اما چند سال پیش خبرگزاری‌های ایران تصویری از او منتشر کردند که در آن سوار بی‌ام‌و شده بود.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، که به انتقاد از "بنزسواری" پرداخته بود، خود از پژوی پارس استفاده می‌کند.ماشینی که علی مطهری می‌گوید ارزانتر از "بنز هاشمی" نیست.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، یک پژو 504 قدیمی داشت که مدتی پس از ریاست‌جمهوری هم سوار آن می‌شد.

آقای احمدی‌نژاد این ماشین را به مزایده گذاشت. برخی از منتقدان او می‌گفتند کسی که این ماشین را خریده، مه‌آفرید خسروی، متهم اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بوده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از یک بنز سورمه‌ای برای رفت و آمد استفاده می‌کند. آقای هاشمی رفسنجانی با همین ماشین برای ثبت نام به وزارت کشور رفت.

میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین

میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین که رهبری اعتراضات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ را به عهده داشت، اکنون در حصر خانگی شده است. او پیش از حصر، از یک ماشین پراید برای رفت و آمد استفاده می‌کرد.

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نامزد انتخابات از ماشین پراید برای رفت و آمد استفاده می‌کند.هواداران آقای جلیلی "ساده‌زیستی" را از مهمترین امتیازات او می‌دانند.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، سوار پژو می‌شود.

غلامعلی حداد عادل، رئیس پیشین مجلس

غلامعلی حداد عادل، رئیس پیشین مجلس و نامزد انتخابات، سوار "سریر" که یک مدل از سمند است می‌شود.

+42
رأی دهید
-96

exam292 - تهران - ایران
بعضی از مسئولین باید از وسایل نقلیه سازمانی استفاده کنند و چون با مسئولین عالی رتبه ی دیگر کشورها رابطه دارند، طبیعی است که از بهترینها استفاده بشه...
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 14:26
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
بقول آقای مطهری حرف جنتی خیلی سخیف و سبک بود . می گویند جنتی بعد از حرف زدن فکر می کند که چه باید می گفت!!
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 15:13
jimjimmy - برلین - آلمان
آره جون خودشون! اینا پژو و پراید سوار می شن! ما هم که گوش دراز :)
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 15:13
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
اتومبیل رو بى خیال. از ملک ها و باغ ها و کارخانه هاشون بگید. از حسابهاى بانکیشون بنویسید.
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 15:15
romano - تهران - ایران
اگر به این قیافه‌ها می‌گید سیاستمدار ایرانی منهم به لیدی گاگا می‌گم استیفن هاوکینز و لابد امیر کبیر و چرچیل هم آشپز خونه اینهان. والا اطلاع موثق می‌گه آقایان اصلا وقت ماشین سواری ندارند فقط با هلیکوپتر به اینطرف آنطرف می‌روند تازه بین چند هلیکوپتر یکی رو به دلایل امنیتی بصورت اتفاقی انتخاب می‌کنند.اینها الان معاون زندان شهرستان خاششونم هلیکوپتر سواری میکنه و خنده دار اینجاست همون معاون زندان خاش اینقدر پولدار شده که تو لیست تحریم اتحادیه اروپا قرار می‌گیره! و این امکانیه که مقامات آمریکا و آلمان ازش بی بهره‌اند و اگر خارج برنامه ازش استفاده کنند باید هفتاد روز جواب مطبوعات رو بدهند.
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 15:07
romano - تهران - ایران
exam292 - تهران - ایران حزب الله مع ال اسکناس آخه برادر ارزشی اول انقلاب که قرار بود که حضرات مسئولین نسل فعلی شما در مسجد بشینند و به ستون حنانه تکیه بزنند و با پای پیاده برن خونه به ما هم خونه مجانی و آب و برق مجانی بدن حالا بهترینها برای اینها بهترینها برای بهترین بچه‌های ایرانه که با تلاش خودشون بدست میارن مثل فیروز نادری مثل اصغر فرهادی مثل مدرسه‌ای که بچه‌های نازنازی که لپشون رو لمس می کنی از برگ گل لطیفتره اما تو آتیش بخاری کباب شدن. یکجوری می‌گی بهترین انگار زنامون رو از فاحشگی مثل تایلند و فیلیپین و برزیل به بهترین اقتصادهای دنیا تبدیل کردن.
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 15:17
kamran1350 - وین - اتریش
جدای از انگیزه سیاسی افراد،تو این سایت یه مشت آدم بی تربیت که همش دارن فحش میدن،روان پریش و عصبانی ، عقده یی و توسری خور و کم تحمل میان نظر میدن،خبر را نمی خونه میاد فقط فحش میده و میره،آدمی که ضعیف هست فحش میده!
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 14:44
ziwax - شیراز - ایران
یکی از اقوام من با آنکه شخص متمول و سرمایه داری هست اما بخاطر خساست و حرص به مال اندوزی حاضر نمیشود یه ماشین درست حسابی بخرد و ایشان یه پژو 504 قدیمی دارند و در جواب منتقدانش هم میگوید پول نباید صرف خرید آهن پاره شود منظورم از این داستان این بود که لزوما شیک پوش نبودن و خرج نکردن نشانه ساده زیستی نیست و میتواند نشانه لئامت و خساست باشد و گرنه من خیلی ها را میشناسم که میلیاردر هستند ولی حاظر نیستند کمترین خرج را برای خودشان بکنند
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 15:48
anti cleric - دوبلین - ایرلند
exam292 - تهران - ایران جان مادرت بگو بچه کدام آخوند هستی‌؟
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 15:56
Jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
kamran1350...کاملا باهات موافقم. بعضیها جز فحش و ناسزا چیزی بلد نیستند و دلشون خوشه رفتند خارج تحصیل هم کردند. این سایت هم خیلی راحت بر خلاف مقررات خودش آنها را منعکس می کنه. واقعا جای تاسف داره.
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 17:20
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
وای دلم کباب شد برای این مسئولین محترم که اینقدر ساده زیست هستن! علی هم اینقدر ساده زیست نبود
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 16:53
amir-amir - تورنتو - كانادا
این جماعت حراف و سفسطه گو که تمام آمال و آرزویشان پیاده کردن قوانین عصر شتر است چرا با درشگه و گارى رفت و آمد نمى کنند
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 18:49
farokhzad - کنت - انگلستان
چرا نمیاید بگید ثروتشان در این ۳۴ سال چقدر هست ؟ قبلاً چی‌ داشتند!!!!
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 19:54
dark night - تهران - ایران
اینها همه سیاه کارند، مگه می‌شه تو ایران شهروندان معمولی‌ ماشینهای گران قیمت مثل مازراتی،پورشه،بنز ،ب‌ام‌و و... سوار شن .اون‌وقت سرانه نظام برای عوام فریبی بیان حمصهین مشینی سوار بشن؟
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 19:05
کبالت - کرج - ایران
اگه این جماعت برگردن سر کار اصلی خودشون و یقه قدرت و حکومت رو ول کنن من از طرف خودم قول میدم یکی یه دونه رولز رویس با راننده بهشون بدم یه کله برن تا کربلا ونجف.
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 20:29
javadrezazadeh - ارومیه - ایران
اینا باید خر سوار شن نه ماشین. البته با عذرخواهی از بعضیا
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 20:52
ensanam arezoost - خارگ - ایران
این زیاد مهم نیست که خودشون چی سوار میشوند مهم این است که ملت رو سوار چی می کنند...ماشینهای غیر استاندارد و بی کیفیت و از همه مهمتر فاقد ایمنی لازم و مطمئن...
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 21:36
kami_81 - مالمو - سوئد
جنتی راست میگه رئیس جمهور نباید سوار ماشین شه باید سوار ملت شه
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 23:21
black chador - ولدن - امریکا
اگر مردم ایران غیرت پیدا کنن همگی بزودی سوار ماشین تابوتی کورسی میشن
یکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 23:38
estifen - گیلدفورد - بریتانیا
..................جای تاسف هست!........ این ها این قدر پول دارند که می توانند یک کارخانه تولید ماشین را بخرند......اما از ترس...... نمی توانند سوار یک ماشین درست بشن.........میگن بابا اگه ماشین مدل بالا بخرم ازم بعدا می پرسند که از کجا آوردم.....
دوشنبه 30 ارديبهشت 1392 - 01:56
سماورساز - تهران - ایران
علی‌ گدای که یه زمان سوار خر میشد برای ۲ زار روضه خونی حالا سوار ماشین ضد گلوله !!!!!!!!!!!!!!! عجب زمونه ایی شده .در ضمن این مزدورای آخوندی باز اینجا چرتو پرت گفتن .
دوشنبه 30 ارديبهشت 1392 - 02:19
AmirMasoud - تهران - ایران
عکسی که واسه ی آقای خامنه ای گذاشتین که فتو شاپه
دوشنبه 30 ارديبهشت 1392 - 13:29
alireza3123 - اراک - ایران
میگویند جنتی از عصر نوسنگی تاکنون اولین ماشین موتور داری که داشته پرشیا بوده
دوشنبه 30 ارديبهشت 1392 - 14:41
exam292 - تهران - ایران
romano - تهران - ایران/anti cleric - دوبلین - ایرلند/اینکه شما در دل کینه دارید و هیچ حرف منطقی رو نمی پذیرید! شکی نیست!!! مثلا اگه رئیس جمهور ساده زیست باشه! شماها میگید آبروی مملکت رو توی دنیا برباد دادن!!! اگه در مراسم رسمی، ظاهر رو نگه دارن! میگید کو اون ساده زیستی!!!....
دوشنبه 30 ارديبهشت 1392 - 16:11
romano - تهران - ایران
exam292 - تهران - ایران جوان نازنین شما عمرت به این انقلاب قد نمی‌ده و برای خودت نه ما بهتره که در افکارت تجدید نظر کنی و مطالعت رو بیشتر کنی کسی علیه کشور خودش کینه نداره این حکومت یک حکومت متمایز کننده مردم به بد و خوبه و همین قضیه باعث پسرفت بی حد اون شده آمار چهارم طلاق نمونه خوبی برای نابودی ارزشهای معنوی و اقتصادی یک جامعه است و هیچ ربطی هم به قضیه تحریم نداره تمام دیکتاتورهای اطراف ایران نابود شدن و اتفاقا لات بازی حکومت احتمال جنگ علیه مردم بیدفاع مارو زیاد می‌کنه نه همکاری و همراهی با دنیا. فعلا سامسونگ با هر چیزی که شما پاچه خواری می‌نامیدش آمار فروش اپل رو در بازار دنیا پایین آورد. ما اتفاقا نگران مملکتمان حتی شما دریاچه ارومیه ناموس زنان ایرانی ثروت ملیمان جوانان نازنینمان هستیم و این ممکن نمی‌شود الی همه از خوب و بد بچه این خانواده حساب شوند دولت و حکومت و در راس آن آقای خامنه‌ای مانع این اتفاق ملی هستند چرا چون از همه بیشتر جانماز آب می‌کشند و سواد اداره دنیوی ندارند (اخروی هم ندارند). ادامه ...
‌سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 12:00
romano - تهران - ایران
همه اینجا انتقاد می‌کنند پس ایران را دوست دارند اما این شمایی که بد و خوب می‌کنی و اون بالا از امثال شما حمایت می‌کنند و اکثریت هیچ.
‌سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 12:00
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
دست از سر آهن پاره هائ به اسامی مختلف بردارید. پر ارزشترین وسیله این نامردان برای سواری گرفتن، پشت خمیدهٔ ملت بی‌ نوای ایران هست و بس.
‌سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 21:57
exam292 - تهران - ایران
romano - تهران - ایران/حکایت دلسوزی شما واسه مملکت، حکایت دوستی خاله خرسه است!!! اعضای یه خانواده، با اینکه با هم اختلاف نظر هم دارن! ولی در مشکلات دست هم رو میگیرن.. توی این مملکت خیلی ها وقتی با نظام مخالف هستند! یا وظیفه ی خودشون رو درست انجام نمیدن یا سعی میکنن در اموری سنگ اندازی کنن تا مثلا اثبات کنن که همه ی مشکلات به نظام برمیگرده!!! من منکر وجود مشکلات در مدیریت کلان نیستم....
‌چهارشنبه 1 خرداد 1392 - 15:58
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.