بیماری شبه-سارس در عربستان سعودی پنج قربانی گرفت

عامل بیماری جدید هم‌خانواده ویروس سارس است

وزارت بهداشت عربستان سعودی گفته است که پنج نفر در این کشور در اثر ابتلا به ویروس شبیه ویروس عامل بیماری سارس جان خود را از دست داده اند.
به گزارش آژانس خبری سعودی، وزارت بهداشت این کشور گفته است که تمامی موارد ابتلای به این ویروس و تلفات ناشی از آن از استان الاحصا، واقع در منطقه نفت خیز شرق عربستان گزارش شده است.

علاوه بر این پنج نفر، دو نفر دیگر به دلیل آلودگی به این ویروس در بیمارستان بستری هستند.

ویروس عامل این بیماری - که به آن شبه سارس نیز گفته شده - برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ شناخته شد و از آن با عنوان "خویشاوند نزدیک" عامل بیماری "عارضه بسیار حاد تنفسی" (سارس) نام برده می شود.

شیوع سارس در منطقه شرق آسیا در سال ۲۰۰۳ تلفاتی برجای گذاشت و باعث نگرانی در سطح بین‌المللی شد.

وزارت بهداشت عربستان سعودی گفته است که در مورد تمام افرادی که با مبتلایان در تماس بوده اند اقدامات پیشگیرانه را به اجرا گذاشته و نمونه گیری‌های لازم برای تشخیص احتمال ابتلای آنان صورت گرفته است.


شیوع سارس در شرق آسیا باعث نگرانی در سطح بین المللی شده بود

تا کنون، بیست و سه مورد آلودگی به ویروس جدید و شانزده مورد تلفات در عربستان سعودی، اردن، آلمان و بریتانیا گزارش شده است.

اکثر موارد آلودگی به این ویروس و یازده مورد از تلفات آن از عربستان سعودی گزارش شده است.

همچنین، به گزارش سازمان بهداشت جهانی، یک مرد ۷۳ ساله سعودی نیز که از عربستان و پاکستان به آلمان سفر کرده بود، در اثر ابتلای به این بیماری در آلمان درگذشت.

در ماه فوریه، یک فرد مبتلا به این بیماری در بیمارستانی در بیرمنگام، بریتانیا، درگذشت. سه عضو خانواده او پیشتر به ویروس عامل این بیماری آلوده شده بودند.

به گفته کارشناسان، ویروس جدید باعث از کار افتادن کلیه ها می شود و از این نظر، با عوارض ناشی از ابتلای به سارس تفاوت دارد.

در مورد نحوه انتقال این بیماری اطلاعات جامعی در دست نیست اما گفته می شود که احتمالا این ویروس از حیوان به انسان منتقل می شود.

مقامات بهداشتی بریتانیا گفته اند که در حال حاضر، شیوع گسترده این بیماری محتمل به نظر نمی رسد.

+41
رأی دهید
-6

بی خیال - کرمان - ایران
منطقه شرق آسیا از یکی از کثیف ترین جاهای دنیا است حتی غذا خوردنشون مثل خوردن حیوانات زنده مثل هشت پا، سوپ لانه پرستو و...... جدا مسیحی ها و مسلمون ها و یهودی ها در رعایت بهداشت سرامد مردم زمین هستند
‌پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392 - 17:16
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
اون دسته از عربها که دوستدارایران وایرانى هستن از گزند این بلا در امان واون دسته ازعربها که دشمن ایرانى وایرانند با همین بیمارى معدوم منقرض بشن........
‌پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392 - 17:29
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.