نیروهای طالبان حمله‌های بهاری خود را آغاز می‌کنند

نیروهای طالبان حمله‌های بهاری خود را آغاز می‌کنندطالبان قصد دارند حمله‌های خود را به سفارت‌خانه‌ها و پایگاه‌های نظامی شدت ‌بخشند. آنها همچنین تهدید کردند که عملیات انتحاری را افزایش خواهند داد. در ماه آوریل تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر درافغانستان کشته شده‌اند.
 

"عملیات بهاره" عنوانی است که نیروهای طالبان برای تشدید کشتار نظامیان و غیرنظامیان افغان در پایان فصل سرما برگزیده‌اند. آنها مانند سال گذشته اعلام کردند که حمله‌های خود را علیه "نیروهای جنایتکار خارجی" شدت می‌بخشند. به گزارش خبرگزاری آلمان طالبان برای این منظور، از جمله یک سری بمب‌گذاری و حمله‌های انتحاری را علیه سفارت‌خانه‌های غربی برنامه‌ریزی کرده است.
 این گروه قصد دارد تشدید عملیات خود را از روز یکشنبه (۲۸ آوریل/۸ اردیبهشت) آغاز کند.
 
خبرگزاری‌ها همچنین گزارش دادند که طالبان شماری از اعضای نفوذی خود در نیروهای نظامی و انتظامی را برای حمله‌های انتحاری در پادگان‌ها و پاسگاه‌ها آماده کرده است.
 

۶ آوریل ۲۰۱۳: انفجار یک خوردوی حامل بمب در شهرقلات، واقع در ولایت زابل

البته این گونه حملات در ماه‌های گذشته به‌طرز چشم‌گیری شدت یافته‌اند و باعث تیرگی رابطه دولت افغانستان با نیروهای بین‌المللی شده‌اند.
 
به گزارش سازمان ملل تعداد قربانیان غیرنظامی در سه ماهه‌ نخست سال جاری میلادی در افغانستان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
 
روز پنجشنبه (۵ اردیبهشت/۲۵ آوریل) نیروهای طالبان در ولایت قندوز پنج مامور پلیس را به قتل رساندند.
 در روز اول اریبهشت نیز در ولایت غزنی شش مامور پلیس کشته شدند.
 
حمله‌های هماهنگ
 
سال گذشته نیز برنامه‌ی مشابهی از سوی طالبان اعلام شد و در یک سلسله عملیات هماهنگ، این نیروها به کابل و چندین شهر دیگر افغانستان حمله کردند. در کابل سفارت آلمان و بریتانیا، کاخ ریاست جمهوری افغانستان و پارلمان این کشور و مقر ناتو از جمله اهداف این حملات بودند. منطقه‌ی "وزیر اکبرخان" در کابل که بسیاری از دیپلمات‌های غربی در آنجا سکونت دارند، شاهد دست‌کم ۱۰ انفجار بود.
 همزمان با کابل، در قندهار، ننگرهار، "پل‌‌علم"، مرکز ولایت لوگر و "گردیز"، مرکز ولایت پکتیا نیز شورشیان مسلح به ساختمان‌های دولتی و نهادهای انتظامی حمله کردند.


 
آموزش سربازان افغان توسط نظامیان آلمانی

خروج نیروهای خارجی
 
کارشناسان معتقدند که هرچه به تاریخ خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان نزدیک‌تر می‌شویم، شورشیان عملیات خرابکارانه‌ خود را شدت بیشتری می‌بخشند.
 قرار است که تا پایان سال آینده‌ی میلادی ماموریت نزدیک به ۱۳۰ هزار نیروی خارجی (آیساف) نیز به پایان برسد. تا این تاریخ گام به گام مسئولیت اداره‌ی کشور به نیروهای داخلی واگذار می‌شود.

+6
رأی دهید
-7

afshinmiauuu - هلسینکی - فنلاند
امیدوارم این زالو‌های جاهل و وحشی هرچه زودتر نیست و نابود شوند...
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 11:08
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
تنها راه نابودی ویروس مرگ آنهاست!! ای‌کاش میشد کلیه طرفداران ترور این دین را در جزیره‌ یی جمع کرد از القاعده تا طالبان تا بکو حرام و بقیه کثافتها یک بمب نثارشان کرد تا جهانی‌ از شر آنان آسوده!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 11:11
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
مثل حیوون ها فصل بهار یادشون میوفته باید جفت گیری کنن!!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 13:58
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
تمام اسلامیست های طالبانی و ایرانی را باید گرفت و یکجا توی دهانه آتشفشان ریخت که ذوب بشود و زمین از وجود آنها پاک بشود.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 22:17
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.