مفتی تونس: برخی دختران تونسی برای «جهاد نکاح» به سوریه رفته‌اند

اسلامگرایان مخالف اسد در سوریه. عکس تزئینی است.

مفتی تونس می‌گوید شماری از دختران تونسی، برای آنچه که «جهاد نکاح» نامیده، به سوریه رفته‌اند.
 
این نخستین بار است که یک مقام مذهبی تونسی بر ارتباط جنسی برخی از دختران تونس با اسلامگرایان مخالف حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مهر تایید می‌زند.
 
نحوه ارتباط با آنها بدون عقد قانونی و در چارچوب چیزی صورت می‌گیرد که «جهاد نکاح» نامیده می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری دولتی تونس، عثمان بطیخ مفتی این کشور گفته است: «۱۶ دختر تونسی اغفال شده و برای مشارکت در آنچه جهاد نکاح نامیده می‌شود، به سوریه رفته‌اند. این یک فساد اخلاقی است.»
 
او همچنین از جوانان تونسی خواسته است برای «جهاد» به سوریه نروند چرا که شرایط سخت آن‌جا باعث «سوء استفاده از آنها و کشاندشان به جنگ با دیگر مسلمانان می‌شود.»
 
سخنان مفتی تونس می‌تواند به افزایش تنش میان دولت این کشور که آن را گروه اسلامگرای نهضت رهبری می‌کند با سکولار‌ها بینجامد. سکولارهای تونس مسئولان این کشور را به چشم‌پوشی از «اعزام جوانان به سوریه برای مرگ» متهم می‌کنند.
 
در هفته‌های اخیر، رسانه‌های تونسی اعلام کردنه بودند که شماری از دختران این کشور برای مشارکت در آنچه «جهاد نکاح» نامیده می‌شود، به سوریه می‌روند.
 
این گزارش‌ها حاکی از آن است که اعزام دختران تونسی به سوریه با استناد به فتوای یک روحانی به نام شیخ محمد العریفی صورت می‌گیرد که از «دختران مسلمان» می‌خواهد برای «جهاد از راه نکاح» و کمک به مخالفان در سوریه به این کشور بروند.
 
اما مسئولان تونسی و گروه‌های اسلامگرا، این خبر را تکذیب کرده و گفتند که این اخبار به منظور «سیاه‌نمایی انقلاب سوریه» منتشر می‌شود.
 
روزنامه الحیات نیز به نقل از منابع نزدیک به شیخ العریفی صدور چنین فتوایی را از جانب او رد کرده و تاکید کردند چنین خبری با هدف تخریب چهره مخالفان دو سوریه منتشر شده است. آنها مدعی شده‌اند که سایت‌های نزدیک به نظام بشار اسد اقدام به انتشار این خبر کرده‌اند.
 
نور الدین خادمی وزیر امور دینی تونس نیز با ابراز تعجب از چنین فتوایی گفته است که چنین فتوایی پذیرفتنی نیست.
 
او تاکید کرده است که چنین مسائلی «اصطلاحات جدید و غریبی است و فتوا باید مستند به مراجع علمی خود باشد.»
 
خادمی افزوده است: «هرکس در داخل یا خارج از کشور فتوا دهد، این فتوا خود او را ملزم می‌کند نه مردم و سازمان‌های دولتی تونس را.»
 
در هفته‌های اخیر دولت تونس اجرای طرحی برای متوقف کردن پدیده اعزام اسلامگرایان برای سفر به سوریه به منظور جنگ با نیروهای دولتی این کشور را آغاز کرده است.
 
همچنین دو هفته پیش تحقیقی درباره جذب شماری از جوانان تونسی توسط شماری از گروه‌های این کشور برای مشارکت در جنگ داخلی سوریه توسط نهادهای حکومتی آغاز شده است.
 
هفته گذشته نیز یک اسلامگرا به اتهام تشویق جوانان برای مشارکت در جنگ سوریه، به زندان محکوم شد.

+32
رأی دهید
-14

Rezanl - امستردام - هلند
اگه بیان ترکیه منم میرم جهاد بازی
شنبه 31 فروردين 1392 - 11:21
hossein-87 - تهران - ایران
چقدر باید تاسف خورد از اینهمه حماقت!؟!؟!
شنبه 31 فروردين 1392 - 11:37
tabarzinn - یوله - سوئد
این مفتی تونسی خوبه که اول دختر و خواهرِ خودش رو اول بفرسته سوریه برای جهادِ نکاح
شنبه 31 فروردين 1392 - 11:50
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
اینهم نوعی مبارزه است!!! خواهران زینب شهر نوی اسلامی!!!! فقط اگر بر اثر حمله ی رخت خوابی برادران حامله شوند-کودک بینوا میشود---کودک ۱۰۰۰ پدر!!!!!!!!!!
شنبه 31 فروردين 1392 - 11:15
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا
همه اش دروغ است مردم در حال فرار از سوریه نان واب ندارند بخوردند و کی جرعت می کند اصلا به منطقه مرزی . ترکیه ویا اردون وحتی عراق ولبنان وارد شود فقط به خاطر انگیزه نکاح بعد هم ریسک مردن در انجا همه اش دروغ است
شنبه 31 فروردين 1392 - 12:30
dook - دبي - امارات
از خودتون در نیارین مگه اینها مثل دختران ایرانی شیعی هستند که ریختن تو امارات و حتی خود ایران و صیغه میشن . همین بهتر که برای همیشه این آخوندها بر شما سوار باشن و ثروة و ناموستون را بر باد دهند
شنبه 31 فروردين 1392 - 12:38
تن‌ تن‌ و میلو - دویسبورگ - آلمان
فقط برید تو این خبر ببینید جهان واقعی‌ اسلام یعنی‌ چی‌!!!!! عجب دین نازنینی داریم ما!!!! خواهشا ، فقط نگید که این افکار سنی و سلفی و اخوان المسلمین و عرب و اینجور مزخرفات است. یقین بدانید که تو کله پوک حزب الله و شیعه و امثال علی‌ گدا و تمامی‌ آخوند‌های ضّد ایرانی‌ ، دقیقا همین افکار بربریت می‌گذره.
شنبه 31 فروردين 1392 - 12:03
Javiid - لندن - بریتانیا
بک مقدار از این زنان رو هم لطف کنن بفرستن ایران برای جهادنکاه، ما اماده کامل داریم تا نزاد ایرانی رو به اینا تزریق کنیم و اینا روشیعه ١٢ امامی کنیم
شنبه 31 فروردين 1392 - 13:34
princesse - تهران - پرژن
dook - دبی - امارات-..... کًل دین اسلام آفت هست تو از آب گل الود ماهی‌ نگیر عرب ..
شنبه 31 فروردين 1392 - 16:19
*مقتول فراری - ناپولی - ایتالیا
حالا تو خودشو ناراحت نکن ،دختر شیعه لا اقل با صیغه و یک قانون مشخص با کسی‌ سکس می‌کنه مثل دختران سنی عرب نیست که قبل از ازدواج به وسیله پدر یا برادر خود رفع باکرگی کنه و به قول مفتی‌ها در غیاب مرد خانه،،زن و دختر سنی میتوانند با حیوانات هم سکس کنند،..... از بس که این دختر سنی‌ها .......به خاطر گرمای هوا و زیاد خرما خوردن همیشه باید رفع عطش کنن
شنبه 31 فروردين 1392 - 16:31
dannni - سوئد - استكهلم
این چیزی نیست یکی‌ از این مفتیهی سنی فتوا داده مردها جهاد‌ای می‌توانند با میکیدن سینه زن هم سنگرش بهم محرم میشند
شنبه 31 فروردين 1392 - 17:18
Prince of darkness - دبی - امارات
کل این مطلب از اساس دروغ است..فقط متأسفم برای کسانی که بدون تحقیق میان به مردم تهمت میزنند...هر مطلبی که در این سایت درج میشه که حتما درست نیست...مردم سوریه آب ندارند اونوقت دختر اونهم تونسی میره اونجا؟؟ عجبا
شنبه 31 فروردين 1392 - 19:46
Shirdel - لندن - انگلیس
Dook امارات / نمیدانم به کجای نداشته ات برخورده از اینکه این کثافت کاریهای خودتون(سنی,جهاد نکاح) را جوابی نداری بدی از اینکه ایرانی نیستی شکی نیست نه تنها ایرانیها بلکه عراقیها لبنانی ها ازبکها سوریها به وفور هستند امارات یک روزی باید جواب پس بده
شنبه 31 فروردين 1392 - 19:22
kobalt - کرج - ایران
حالا این جهاد از نوع اکبره یا اصغر شونه.مسئله بعدی اینه که ماحصل این جهاد بی امان بیخ ریش کیه
شنبه 31 فروردين 1392 - 19:34
saeedjoon777 - دوبی‌ - امارات
نه یعنی‌ چی‌؟
شنبه 31 فروردين 1392 - 20:07
مدین ایران - تهران - ایران
سلام بر همه ایرانیان عزیز این سو استفاده از مذهب است
شنبه 31 فروردين 1392 - 20:42
bedarkhan - تهران - ایران
dook دبی امارات....... خواهرانتان رفته جهاد کنه از نوع سنی تا شما داشته باشین هزارتا شوهر خواهر هر ده دقیقه یکی. امیدوارم سر دایی بودنتان دعوا نیفتین که نمیفتین اگه افتادین بریین پیش روحانی به نام شیخ محمد العریفی تا تشخیص بده.......
شنبه 31 فروردين 1392 - 22:37
amooojoghdeshakhdar - ونیز - ایتالیا
dook - دبی - امارات : من تعصب به شیعه و سنی و اینجور چیزا ندارم . اما میشه لطف کنی و زیادی حرف نزنی ؟اینکه دختر ایرانی یا هر جایی چه کاری کجا میکنه؛ اولا که چه ربطی به این اخبار داره،دوما چه ربطی به مذهب ؟. اینجور که تو عنوان کردی به نظر میاد خودت سنی هستی ؛خب مثلا که چی ؟
شنبه 31 فروردين 1392 - 22:51
shady_sho - تهران - ایران
کل اسلام روی سکس میچرخه خیلی تعجب نکنین زمان صدر اسلام اگه به مبارزین وعده تجاوز و تصاحب زورکی زنان اسیر شده تو جنگ رو (بعنوان کنیز) نمیدادن یه آجرم واسه پیامبرشون جابجا نمی کردن تاریخ اینو میگه نه من...حوریو این بساطارو دیگه نمیگم که همتون واردین.....
یکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 09:06
saeedjoon777 - دوبی‌ - امارات
اگه کسی‌ دوست داشتباشه به ده نفر بده، شما رو سننه، حالا که فرصتی براش پیدا شده بذرید استفاده کنه
یکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 12:49
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.