دادگاه آلمان مرد ایرانی را به پرداخت مهریه محکوم کرد

بر اساس رأی یک دادگاه تجدیدنظر در آلمان، با توجه به امضای یک توافقنامه میان ایران و آلمان در سال ۱۹۲۹، یک مرد ایرانی ساکن این کشور بایستی مهریه‌ای بالغ بر ۸۰۰ سکه بهار آزادی (حدود ۲۱۳ هزار یورو) به همسرش بپردازد.
 

این زوج ایرانی که هم اکنون جدا از یکدیگر در شهر دورتموند زندگی می‌کنند، در سال ۱۹۹۱ در ایران با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کردند. طبق آنچه به صورت محضری و رسمی در عقدنامه به ثبت رسیده، این مرد ایرانی به هنگام عقد پرداخت مهریه‌ای بالغ بر ۸۰۰ بهار آزادی را متقبل شده است.
 
این زوج پس از ۱۰ سال همراه با دو فرزند خود به آلمان مهاجرت می‌کنند. در سال ۲۰۱۱ زن درخواست طلاق خود را به دادگاهی در شهر دورتموند ارائه می‌کند که با مخالفت مرد روبرو می‌شود.

طبق حکم دادگاه تجدیدنظر شهر هام در ایالت نوردراین وستفالن آلمان این مرد ۴۵ ساله هم اینک موظف به پرداخت کامل مهریه وضع‌شده در ایران به زن است.
 
از آنجایی که این زن و مرد هم اینک ساکن آلمان هستند و تابعیت این کشور را در اختیار دارند، بر اساس نظر قضات دادگاه تجدید نظر، دادگاه آلمان صلاحیت رسیدگی به این پرونده و صدور حکم را دارد. اما بر اساس قراردادی میان ایران و آلمان که در سال ۱۹۲۹ به امضا رسیده است، در خصوص صدور حکم طلاق بایستی بر اساس قانون طلاق ایران عمل شود.
 
قضات آلمانی گفته‌اند که در این پرونده با توجه به قانون طلاق ایران هم از نظر قانونی و هم از نظر قراردادی دلایل موجهی برای صدور حکم طلاق وجود دارد. از جمله آنکه این مرد برای بیشتر از ۶ ماه از پرداخت نفقه به همسرش خودداری کرده است.
 
بر اساس تشخیص دادگاه زن خواهان طلاق که ۴۶ سال دارد، در حال حاضر در شرایط مالی بسیاری نامناسبی به سر می‌برد و با توجه به قوانین ایران زن در این شرایط برای گرفتن طلاق نیازی به موافقت همسر ندارد.
 
در حکم صادره از سوی دادگاه تجدید نظر هام آمده است که همچنین رفتار این مرد ۴۵ ساله به حدی غیرقابل تحمل بوده که ادامه امکان زندگی برای زن وجود نداشته است.

قضات این دادگاه در حکم نهایی آورده‌اند که بر خلاف ادعای این مرد نمی‌توان این برداشت را داشت که مهریه تنها توافقی بر پایه رسوم مذهبی بوده و مرد متعهد به پرداخت آن نیست.
 
بر اساس نظر قضات آلمانی این تعهد بر اساس یک توافقنامه قراردادی بر پایه قانون مدنی ایران ایجاد شده که به دنبال حفاظت از زن در برابر طلاق خودسرانه از سوی مرد و در راستای ایجاد امنیت مالی برای زن است.

+93
رأی دهید
-32

ari jojeh - تهران - ایران
کسی‌ که خر میشود و بالای دختر ایرانی‌ بالای ۲ سکه شرط می‌بندد، حالا هم شرط را باخته و باید تخ کند.
جمعه 23 فروردين 1392 - 03:13
compatriot - تورنتو - کانادا
سلاح زنان همین مهریه است کی‌ بشه ریشه کن بشه! الان که شده ۱۱۰ سکه بیچاره مرده چرا باید معأدل پرداخت ۸۰۰ سکه را متقبل بشه وقتی‌ زنش طلاق میخواهد! قبلا می‌گفتن مَرده زیر سرش بلند شده الان تو کشورهای غربی زیر سر بیشتر زنها بلند میشه! خدمات و کمکهای دولتی به زنها باعث پاشیده شدن بیشتر خانواده شده و میشه.
جمعه 23 فروردين 1392 - 03:22
God666 - تهران - ایران
قانون شریعت اسلامى تو المان هم هست خوب اکهً اینجورى خیلی از زنانی إیرانی رو طبق همین قانون اونجا باید سنکسار کنن .البته اون مرد خر بوده اخه ادم خر با اون مهریة زنه تو میارى اروبا که بعد از ٣سال طلاق بخواد جشمات کور بود تو اروبا زندکی ندیدى زناى ایرانى تا میرسن اروبا أولین کارى که میکنن طلاقه ادم نادان هر جى سرش بیاد حقشه
جمعه 23 فروردين 1392 - 04:41
ktkntiuk - مونيخ - المان
زن‌های ایرانی‌ بدشون نیاد، خیلی‌ بی‌ جنبه و گستاخ هستند. پاشون که به اینجا میرسه ، زبان یاد نمیگیرند اما فورا قانون زن سالاری و از حفظ به آدم دیکته میکنند. چون خورده شیشه دارند، اینترنت هم که باشه، میان اینجا با عشقشون توی ایران چت میکنند. شوهر بد بخت هم که به هزار مکافات دنبال بد بختی و کار و ..... اینا ‌ست، اعتراض که می‌کنه، زنک میره پلیس از شوهرش، شوهری که همه جوره دوستش داشته اما اینجا واسش شاخ و شونه میکش، شکایت می‌کنه. یعنی که میگن خلایق هر چه لایق، بد نمی‌گن! فیمنیست کیلو چنده ؟آزادی زن یعنی‌ چی‌ ؟ درک این مطلب به ظاهر جزوی، اطلاعاتی‌ به حد دانشگاه می‌خواد که زنان ما باید کم کمش لیسانس و داشته باشند!.
جمعه 23 فروردين 1392 - 07:16
Mikael - فرانکفورت - آلمان
هیچی دیگه گند کاریهاشونو تو اروپا هم کشوندن
جمعه 23 فروردين 1392 - 09:03
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
زنهای ایرانی‌ در اروپا واقعا آبروریزی راه انداختن. مثلا در سوئد ایرانی‌‌ها تنها گروه مهاجر هستن که آمار طلاق بالایی‌ دارند که حتا از سوئدی‌ها هم بیشتر هستش. تا اقامت درست شد همشون میخوان پزشکی‌ بخونن! و همشون میگن مرد جلو پیشرفت اونها رو گرفته. طلاق می‌گیرن و بلافاصله یه دوست پسر سوئدی الکلی یا داغون پیدا می‌کنن و بعد از یه مدت که فهمیدن طرف با چه دیدی به اونها نگاه می‌کنه ازش جدا میشن. بعد چند تا زن ایرانی‌ در شرایط خودشون پیدا می‌کنن و مرتب می‌رن دیسکو یا پارتی به امید اینکه یه پسر اروپایی بیاد دنبال‌شون! بعد که چند بار دیدن خارجی‌‌ها فقط میخواستن باهاشون سکس داشته باشن از کاراشون پشیمون میشن و شروع می‌کنن با دوستای ایرانی زن فقط به مهمونی‌ خصوصی یا جشنهای ایرانی‌ رفتن. این داستان سالهاست که در اینجا به همین شکل داره تکرار می‌شه. دقیقا به همین شکل!!!! کسانی‌ که اروپا زندگی‌ می‌کنن هرکدومشون ده ها از این موردها رو دیدن! البته حتما خانومهای خوبی هم هستن که این کارها رو نمیکنن ولی من تا حالا ندیدم اگر کسی سراغ داشت به من هم نشون بده!
جمعه 23 فروردين 1392 - 09:02
shahab46 - هانوفر - المان
کمپتریت - تورنتو - کانادا - چیه ریشه کن بشه که چی‌ بشه ما مردها هر غلطی بخواهیم بکنیم؟ همینجوریش زنها زیر تیغ هستند. قانون صیغه و دیه و... هزار قانون اشغال اسلامی کم هست. خوبه کانادا زندگی‌ میکنی‌، اگر ایران بودی لابد بدبخت بود زنی‌ که با تو زندگی‌ میکرد
جمعه 23 فروردين 1392 - 09:14
shayan96 - تهران - ایران
متاسفانه کمتر زن ایرانی پیدا می شه که با همسرش اون ور آب زیر یک سقف زندگی کنه تا پاشون اون ور آب می رسه خواهان طلاق هستند امیدوارم برخی ایرانی ها از اون ور پشت بام نیافتند و اصالت ایرانیشون را حفظ کنند
جمعه 23 فروردين 1392 - 09:25
پرفسور - دن هاق - هلند
compatriot - تورنتو - کانادا حرفت رو کاملا قبول دارم و این بلا سر خودم هم اومد .. واقعا نمی دونم چرا دخترهای ایرونی اینطوری شدن .. بعد از هفت سال زندگی مشترک تقریبا برای هیچ طرف من رو اینور دنیا رها کرد و رفت .. به نظر من الان ما مردها باید مهریه داشته باشیم تا تضمینی باشه برای پایبندی زنها به زندگی.....
جمعه 23 فروردين 1392 - 08:57
amooojoghdeshakhdar - ونیز - ایتالیا
مهریه زیاد خودش از عوامل از هم پاشیدگی زندگیه ..زن میبینه یه سلاح به قیمت ۲۰۰ هزار یورو داره،خوب چرا هوائی نشه با یه آلمانی نپره ،برن خوش بگذرونن /البته این چیزا واس زن و مردای آش و لاش تازه به دوران رسیده.س ...بلا نسبت هر چی زن و مرد.ه مشتی و با معرفت
جمعه 23 فروردين 1392 - 10:24
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
compact تورنتو هر زنی که میگوید زیر سر شوهرم بلند شده مسلم بدان که زیر سر ان زن حداقل با 5 مرد بلند شده است. شما هیچ زنی را نمیتوانی پیدا کنی که غیر از شوهر خودبا کمتر از 5 مرد ارتباط داشته باشد.یادت باشد زنها تماما از خودشان زیاد تعریف میکنند وهمیشه قیافه حق بجانب هم میگیرند که فقط مرد های احمق اینگونه رنهارا باور داردند. یادت باشد هر زنی از خودش زیاد تعریف کرد این بدان معنی است مرد های زیادی از ایشان تعریف فرموده اند.چون بجث مهریه است بگذار بگویم مهریه یعنی پول همبستری قانونی با زن.این معنی مهریه استشما تا مهریه را تعهد نکنی حق همبستری با زن را نداری. یعنی فاحشگی. یعنی فروش مشروع سکس.یعنی خرید و فروش زن بعنوان کالا. یک مرد احمق ایرانی که از زن چیزی نمیداند و فریب حرف های این ام المومنین ها را میخورد وبرای همبستر شدن این پولها را قبول میکند. بگذار بدهد تا چشم ان مرد کور شود همین.خاک بر سر چنین حیوانی که جنس زن را نمیشناسد و از این گونه غلط ها تازه ان هم برای زن میکند. خاک توی سر چنین مردی
جمعه 23 فروردين 1392 - 11:13
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
ari jojeh تهزان باور کن 2 تا سکه ارزش ان زیاد تر از این اکله هاست.فکر میکنم تو از اندسته انسانهائی هستی که خوب جنس زن را شناخته ای.برای پاره ای از زنها مهریه انها را باید روزانه یک کیلو یونجه یا کاه یا علف تعیین کرد باور کن
جمعه 23 فروردين 1392 - 11:19
dara20 - تهران - ايران
مفهوم مهریه تقریباً برابر با فروش دختر به مرد است و این روز روزگار که هنجار‌های اجتماعی تبدیل به نابهنجار‌ها شده اند بسیاری از خانم‌ها چه در داخل و خارج از ایران آنچنان خویشتن را باخته و رنگ کذایی تجدد و استقلال از نوی ابلهانه به خویش زده اند که بی‌ هیچ تفکری بعد از چند سال زندگی‌ مشترک از همسر خویش جدا میشوند. بسیاری از این دسته خانم‌ها با برنامه از پیش طراحی شده جهت دریافت مهریه( بهای خود فروشی) و نفخه( باج گیری) اقدام به ازدواج و سپس مبادرت به طلاق میکنند. در بیرون از ایران بویژه در اروپا خانم‌های ایرانی اکثراً یاغی و سرکش و خیره سر و بد اندیش می‌‌شوند و از مرد سؤ استفاده میکنند تا با دریافت باج تا اخر عمر انگل وار زندگی‌ کنند.
جمعه 23 فروردين 1392 - 13:56
matin444 - اسلو  -  نروژ
alavi2000ca-، واقعاً با حرفات موافقم، و اینجوری است متاسفانه، من خیلی‌ هارا دیدم و میشناسم اینجا، حتا زبان مادری هم یادشون میره، با یه لهجه میخوان اروپایی حرف بزنن که آدم حالش،به هم میخوره،
جمعه 23 فروردين 1392 - 14:16
mina minavand - هانور - آلمان
خواهش می‌کنم در مورد همه زنها اینطور قضاوت نکنید.شوهر من ۱۲ سال پیش با اینکه سه تا بچه داریم با زنهای دیگه رفت و به قول خودش می‌خواست از زندگیش لذت ببره.بعد از این همه مدت من باز هم تقاضای تعلق نکردم بلکه اون تقاضا داد.نه ازش مهریه خواستم و نه چیزهای دیگه.در هر تلقی‌ کسی‌ برنده نیست و هر دو طرف بازنده هستند.متأسفم برای خانمها یا آقایانی که حوصله‌ حل مشگلتشون رو ندران و زود طلاق می‌گیرن.
جمعه 23 فروردين 1392 - 14:17
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
یک چیز دیگه:خانوم‌های ایرانی‌ ناراحت نشن و بهشون بر نخوره.اما تجربه حدود دو دهه زندگی‌ در خارج کشور بهم ثابت کرده که اغلب خانمها‌ی ایرانی‌ از آزادی و حقوق زنان چیز دیگه‌ای برداشت کرده و می‌کنن.چه تو دیسکو چه تو مراسم ازدواج و طلاق و تربیت بچه و زندگی‌ شخصی‌!
جمعه 23 فروردين 1392 - 14:26
compatriot - تورنتو - کانادا
shahab46 - هانوفر - المان - دوست عزیز چون تو جنست خرابه و تو خونت خیانت و صیغه و چشمچرانی هست فکر میکنی‌ همه مردها مثل خودتند. نه‌ اینطور نیست. خیلی‌ از مردان ایرانی‌ خانواده دوست و عاشق زن و بچههاشون هستند منتها کلی‌ آدم فاسد و زوار در رفته اطراف زندگیشون کمین میکنه و با مطرح کردن اینکه زندگی زنه بهتر میشه اگه از هم جدا بشن به زنه وعده‌های پوشالی میده همینکه از هم جدا شدند گورشون را هم گم میکنند! اگه واقعا ‌تو آلمان زندگی میکنی‌ که شک دارم بهتره چشمتو باز کنی‌ حقایق را ببینی‌!
جمعه 23 فروردين 1392 - 14:55
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
alavi2000 ca استکهلم .نازنین ان چیزهائی که از این بیوه های خندان گفتی عین واقعیت است. اما بهتر بود این را هم اصافه میکردی این ضعیفه ها این بیوه ها. این سرگردان های اجتماع. این مزاحمین های پر مدعا.این گداهای متکبر که از گدا خانه های ان کشور همه ماهه از محل مالیات دهندگان زحمت کش ان کشور پول خوراک برای شکم گرسنه خود میگیرند ولی برای ننه. خاله خان باجی های خود هم مینویسند و عکس هم میفرستند که مثلا من با مانفرد یا اسکار یا هزاران الکلی سرگردان دیگر اشنا شدم.ویا میگویند که نامزد جدید اینها معاون وزیر حمل و نقل اموات ان کشور است و یا در حلوی ساختمان زیبائی هم عکس انچنانی میگیرند و برای ننه صغری پست میکنندولی هیچ موقع نمیگویند گه لباس تن انها از محل پولهای گدا خانه ان شهر است. یا لباسهائی که دیگران بیرون میریزند میباشد.من بارها در این سایت نوشتم اگر قرار باشد کتابی در رابطه با این اکله ها بنویسم قادر خواهم بود 5 جلد کتاب 500 صفحه ای مستند بنویسم باورم کنید
جمعه 23 فروردين 1392 - 15:04
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
اگر کسی در این سایت بمن گفت معنی و مفهوم واقعی مهریه یعنی چه.؟؟؟؟ اصلا مهریه را برای چه در نظر میگیرند. ایا اگر زنی مهریه نداشته باشد حاضر بعقد یک پسری میشود.ایا تا حالا در جائی سراغ دارید یک دختر (البته ظاهرا دختر) با تمام اظهار دوستی و علاقه به صمیمی ترین دوست پسر خود بدون مهریه بعقد وازدواح هم در امده باشند؟.این بیو های سرگردان خندان ان چنان از خود و از ننه جون خود میگویند که مثل اینها در تمام اسمان و زمین هم کسی را نمیتوان پیدا کرد. من که کسی را سراغ ندارم. اگرشما میداند بگوید..مهمتر اگر شما به کامنت ها نگاه کنید هیچ یک از این ضعیفه ها زبان باز نمیکنند و حرفی نمیزنند.چون خود انها بهتر میدانند معنی مهریه یعنی چه.چون همه این اکله ها مردان همراه زندگی خود را با تردستی و شیادی و هزاران کلک بنابودی افسردگی دیوانگی کشاندند. من لااقل 100 زن را بیشتر در همین هامبورگ میشناسم
جمعه 23 فروردين 1392 - 15:18
hamzehveronique - تهران - ایران
من نمیدونم مردها چرا هنوز در ایران ازدواج میکنند. بیکارید به خدا. برید خارج از ایران ازدواج کنید. فوقش دارایی هاتون نصف نصف میشه
جمعه 23 فروردين 1392 - 17:55
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
میدانید چرا در کشور های متمدن مهریه نیست؟ در اینجا زن بعنوان یک شخصیت یک انسان و یک فرد صاحب اندیشه شناحته میشود. اما در کشور ما زن یک کالا است. یک وسیله است. زن ایرانی شحصا اصرار در کالا بودن ووسیله مصرف بودن را دارد. شما فراموش کنید این هاپ هاپ کردن اینها را.شما هر وقت دیدید یک زن ایرانی توان نفکر داشت. و توانست مانند یک زن اروپائی شخصا فکر کند و شخصا مانند یک انسان عاقل و بالغ حرف بزند وتصمیم بگیرد انوقت باید فکر کرد این فرد تقریبا صاحب شعور و درک است و لا غیر.مهریه بمعنی ارزش کالا ی مصرفی است و هر صاحب کالائی برای کالای خود یک قیمتی میگذارد
جمعه 23 فروردين 1392 - 15:29
آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
هیچ چیز ایران رو قبول ندران این مهریه رو قبول دارن.
جمعه 23 فروردين 1392 - 17:54
princesse - تهران - پرژن
واقع بین عربی‌ - هامبورگ - المان-احتمالا مادر گرام شما هم با بیش از ۵ مرد در ارتباط بوده و تو نیز حاصل همین رابطه‌ها هستی‌ که اینقدر جفنگ میگی‌ ؟؟؟؟؟دهان ...رو ببند!عمق سوزشت رو در کامنت‌هات میبینم و می‌تونم بگم هه هه !!
جمعه 23 فروردين 1392 - 18:33
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
همه آقایونی که اعتراض به این مطلب دارند از آن دسته هستند که دلشون میخواد مردسالاری تو خانه راه بندازند, وقتی هم که میروند مهاجرت میکنند فکر میکنند هنوز توی ایرانند و خانم هم باید دست به سینه منتظر دستورات ایشون باشه و اخم و تخم و گنده دماغی های آقا را تحمل بکند خوب وقتی خانم امکانش را دارد که خودش را از این زندگی نکبتی رها بکند چرا باید تحمل بکند. در ضمن آقایونی که مهریه میاندازند باید فکر یه هچین روزی را هم بکند. در ضمن در تمام این چند سالی که من خارج از کشور بودم فقط یه خانواده تازه ازدواج کرده را دیدم که بعد از 3 سال طلاق گرفتند و اون هم بخاطر اخلاق وسواسی آقا بود که اعصاب زنه را خرد کرده بود , چه در آلمان و چه آمریکا من خانواده هائی را میشناسم که سالیان سال است با هم زندگی می کنند و حتی بعضی ها بچه و نوه دارند, اگر حکایت مرد سالاری و یا حتی زن سالاری توی یک زندگی نباشه و برای طرف مقابلت حق و حقوق و آزادی های فردی قائل باشی زندگی هر چقدر هم سخت باشه به جدائی نمی کشه.
جمعه 23 فروردين 1392 - 18:04
princesse - تهران - پرژن
شخصا مخالف مهریه هستم ،اما برای اکثر مردای ایرانی‌ لازمه همون‌های که فکر می‌کنن چون مرررررررد هستن میتونند هر غلطی که دلشون بخواد رو انجام بدهند.برای بسیاری از مردای خودخواه ایرانی‌ ..خوشبختانه همسردلبند من با خیلی‌ از این جماعت تو خالی‌ پر مدعا فرق می‌کنه .مرد واقعی‌ ،انسان کامل ، بهش افتخار می‌کنم و خوشحالم که شبیه خیلی‌ از مردای ایرانی‌ نیست .!مهر ما عشق است و عشق و عشق و عشق .خدایا ممنونم ...
جمعه 23 فروردين 1392 - 19:01
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
princesse تهران اگر در ایران نفس میکسی برای اطلاعات شخصی خودبامار و ارقام وزارت بهداشت و درمان مراجعه کن نازنین این شعار ها را بگذار کنار.طبق امار رسمی فعلا 68 درصد زنان با شوهران خود همبستر نیستند.پس از کجا تامین نیاز احساس میکنند؟ در تاریکی ماندن و شعار دادن کار شما هااست.طرح خانواده وزارت بهداشت را چه کسی استفاده میکند؟ایا میدانی این طرح یعنی چه؟بسیاری ازمردان ایرانی در سنین جوانی ظاهراباایست قلبی روانه قبرستان میشوند.این کشتار مرد بیچاره توسط رنان باهمراهی مردان فاسق خودامان قضات دادگاهها را گرفته.چه کسی میداند که این مدعیان متکلم تا کنون چند مرد را بمرز بیچارگی ویامرگ نکشانده اند.نمیدانم پرنسسی هستی حتما از نسل چهار چرخه داران گوجه فرنگی و خیار فروش. شعار را همه میدهند.و همه باینگونه الفاظ شماهااشنائی دارند.شهامت داشته باش یکبار هم یک واقعیت را بگو که مردم بدانند زن ایرانی راستگو هم پیدا میشود. البته همیشه حساب خانم های بنام ایرانی با اینگونه اکله های عقب مانده حدا بوده.باید بانوشتار خود ثابت کنی جزو خانمهای ایرانی هستی. ثابت کردن انهم درک اجتماعی بالا میخواهدوکار هر کسی نیست
جمعه 23 فروردين 1392 - 20:00
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
royan کالیفرنیا.کحای ایران مرد سالاری است؟تو که در المان زندگی کردی و مسلما بمسائل روز رسمی ان کشور که توسط روزنامه های بدون سانسور منتشر میشوداطلاع داری.ایا میدانی چند درصد زنان المانی زیر کتک مردان هستند؟ایا میدانی مرد سالاری یعنی چه؟ایابامرد المانی زندگی کرده ای. ایا مردترک را میشناسی.ایا مرد مراکشی را میشناسی یانه. ایا مرد اذربایجان شوروی را میشناسی یا نه؟مسلما نه. چون اگر میشناختی و اطلاع کافی داشتی انگاه نمیگفتی مرد سالار ایران.باید بگویم بسیار کم اطلاع از مرد های ایرانی و فرهنگ ایرانی هستی. نحیب تر از مرد ایرانی من در منطفه مرد دیگری را نمیشناسم. لطفا به بحث مرد و زن نرید.چون احمق ها هستند که جنسیت را جدا میکنند.در ایران هم مرد ابله زیاد داریم اما همان ابله زن خود را از همه کس بیشتر میخواهد. این زن ایرانی است که از نجابت مرد خودش سوءاستفاده میکند. این زن یرانی است که مرد خودش را احمق میداند.چطور تا حالا از اینگونه زنهای اکله را در المان و امریکا ندبده ای؟توقع داشتم واقعیات را مطرح کنی نه مثل بقیه خاله زنک ها حرف بزنی.باید تفاوتی باشد بین خانم ایرانی و یک خاله زنک . از تو متعجبم
جمعه 23 فروردين 1392 - 20:14
new-iran - منچستر - انگلیس
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان. عزیز سعی کن تو این سایت بیشتر بیای و نظر بدی. چون حتی بعضی از مردا میان همچین از زن دفاع می کنن که انگار توهم دارن. یا از جهل یا از خودشیرینی .البته شما هم یه ذره بد بینی ولی در کل ، به این حرفایی که زدی می گن شفاف سازی که شدیدا مورد نیازه.
جمعه 23 فروردين 1392 - 21:04
pasha2 - لوبک - آلمان
چرا مردهای ایرانی‌ یادشون میره که اول ازدواج عاشق خانومهای زیبای ایرانی‌ میشوند و برای اینکه با آنها ازدواج کنند مهریه بالا که هیچی‌ ، حاضرند جانشان را هم بدهند .
جمعه 23 فروردين 1392 - 22:58
phd.javan - تهران - ایران
قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 در روزنامه رسمی منتشر شد. طبق قانون جدید قوه قضاییه بیشتر از 110 سکه را بازداشت نمیده یعنی با سکه یک میلیون و سیصدی میکنه معادل صدو سی میلیون تومن هر چند بازم زیاده و 80 درصد پسرای ایرانی کک تو تومبونشون دبنا بازی می کنه و ده میلیون هم به زور می تونن جور کنند ولی در حال حاضر 110 سکه با 2000 سکه هیچ تفاوتی از منظر قانونی نداره. از آقا پسرایی که فرار کردند و رفتند خارج از ترس ... دعوت میشه که برگردند با این نماینده های مجلس دیگه نیازی به خدا ندارین
جمعه 23 فروردين 1392 - 22:28
shayan96 - تهران - ایران
والا با تغییر نگرش ما ایرانیها و گسترش ماهواره و اینترنت که حقیقتا عقاید ما رو سوق داده به فرهنگ غربی ای کاش به همان اندازه در صنعت هم پیشرفت داشتیم متاسفانه بی بندو باری برخی ایرانیهای اون ور آب به حد اعلا خودش رسیده
جمعه 23 فروردين 1392 - 22:48
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
new iran منچستر . نازنین . باورکن این سایت را من بسیار دوست دارم.هرچند گاها با ما یک مقدار سر کم لطفی دارند. در هر حال شاید حق با انها باشد. مطالبی را که مینویسم حاصل یک عمر تجربه کاری و مهمتر اینکه زندگی تقریبا 30 ساله در غربت است. من از جدا کردن جنسیت نفرت دارم . زیرا معتقدم تعصب داشتن نشان حماقت است لذا بر خلاف نطر بسیاری از ضعیفه های کوته فکر که خیال میکنند من نسبت بمرد یا زن در نظریات شخصی خودم اعمال نظر میکنم اصلا اینطور نیست . زیرا تجربه شخصی من انصاف بوده و بر اساس انصاف هم زندگی میکنم. من بدون هر گونه تعصب عرض میکنم مرد ایرانی نجیب ترین . با ابرو ترین. ضمنا احمق ترین مرد هاست باور کنید. این حماقت مرد ایرانی نشان از نجابت ان میدهد. البته ادم پدر سوخته و حیوان در همه جای دنیا است اما مرد ایرانی بدلیل نوع فرهنگ و تربیت اجتماعی ساده ترین و بی الایش ترین مرد هاست . البته باستثنا ان مرد های باصطلاح حـ...
شنبه 24 فروردين 1392 - 00:15
sepherdad - سیدنی - استرالیا
البته اونچه که دوستان گفتن در مورد خانوماهای ایرانی‌ کاملا درسته, اینجا در استرالیا هم جز بد‌ترین‌های دنیا هستن اما فراموش نکونیم که مردهای ایرانی‌ اگر در ایران مونده باشن گرفتار اعتیاد, بیکاری یا سر کوفت هر روزه هستن و در خارج از کشور هم بوسیله زن ایرانی‌ در معرض خطر هستن، من کسی‌ رو میشناسم که به خاطر یه دختر ایرانی‌ دروغ گوی ۳۱ سال زندان بش دادن در همین استرالیا هیچ کاری هم پسره نکرده بود، یا دکتری ایرانی‌ میشناسم که خانومش بیچارش کرده ، از اینهادر خارج کشور فراوان هست,, . به هر حال هدف از این طاعونی که کشور گرفته نابودی مرد ایرانی‌ هست. به قول اون سناتور آمریکایی باید ریشه ایرانی هارو برای همیشه خشکوند!.
شنبه 24 فروردين 1392 - 05:34
princesse - تهران - پرژن
به‌‌‌ به‌‌‌ ! گرد همائی آقایون بیوه در این تاپیک :))
شنبه 24 فروردين 1392 - 12:20
princesse - تهران - پرژن
گویا تنهایی‌ به شکلی‌ نا فرم تو را تحت فشار قرار داده .!!!بنده به هیچ وجه شعار نداده و نمیدهم .شما هم بهتره بیشتردر اجتماع باشی‌.. تاریک دنیا نشستن چمباته زدن و منتظر خبری درباره خانم‌های ایرانی‌ که بیایی پارگراف، پارگراف، عقده گشایی تا مرهمی بزنی‌ بر روی زخمت و و و ..را کنار بگذار .زالو صفتان در این دنیا بسیارند مابین این آدم نماها انسان‌های واقعی‌ هم کم نیستند .امیدوارم قسمت تو هم شود و از زندگی‌ لذت ببری به آرامش برسی .!!!
شنبه 24 فروردين 1392 - 12:51
princesse - تهران - پرژن
sepherdad - سیدنی -شما خیلی‌ مواظب خودت باش مورد هجوم قرار نگیری !!!میخوای کمپین دفاع از حقوق پایمال شده مرد ایرانی‌ را بندازیم ؟خلاصه حادثه خبر نمی‌کنه مواظب ریشه‌های ایران باش :Dگود لاک !
شنبه 24 فروردين 1392 - 13:15
sepherdad - سیدنی - استرالیا
آقایون خارج از کشور آگاه باشید اگر به هر دلیلی‌ به دادگاه کشورهای که مقیم هستین برین، شما رو محکوم می‌کنن من اینو بر اساس بیش از هزار پرونده میگم، اصلا هم مهم نیست که کاری کرده باشین یا نه، یه دشمنی نژادی دلیش هست. شما واقعا فکر میکنید که این قاضی آلمانی‌ رفته قانون ۸۳ ساله پیش رو دراورده که عدالت رو اجرا کنه!!، نه خیر، ایشون ابروی عدالت برده و از این به بد هر ایرانی‌ که در آلمان مشروب هم بخوره باید شلاق زد و خانوماهای ایرانی‌هم باید توی آلمان حجاب رو رعایت کنن، مایه خجالت هستن این غربی همه جا!.
شنبه 24 فروردين 1392 - 14:05
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
pincesses تهران. برای یکبار در زندگی حودت شهامت داشته باش و بگو. تا امروز بعنوان یک زن.بعنوان یک انسان یا بعنوان کسی که در امار وارقام بعنوان بک فرد از جمعیت ایران بدنیای امار و ارقام معرفی شده ای حاصل این عمر با برکت تو چه بوده است.؟ ترا بان کسی که عقیده داری یکبار راست بگو . تا امروز بعنوان یک موجود زنده چه کرده ای....بیا برای یکبار رک و راست باش
شنبه 24 فروردين 1392 - 17:24
sepherdad - سیدنی - استرالیا
پرینکس - تهران - پرژن. جالبه که بر اساسه تصورات فتوا میدی ، نه عزیز من هیچ وقت نگفتم که مجردم چون نیستم، اما طبیعی هست که آدمی‌ مثل من هیچ وقت چیزی رو که نداره قول نمیده, اگر هم داشته باشم چرا باید به کسی‌ که منو قبول نداره ضمانت مالی بدم??، اگر قبول نداره چرا با من زندگی می‌خواد بکنه?!، منطق میگه راه بازه جاده دراز!، کسی‌ که از روز اول زندگی‌ رو به جای پیوند دو همسر مثله بیزینس میبینه خوب آخرش این میشه، من نمیگم جدایی بده نه جدای اتفاقن خوبه اگر بنارا بر بی‌ حرمتی باشه یا دوستی توی یک زندگی نباشه جدای خیلی هم خوبه. اما ما جدایی رو هم یاد نگرفتیم! خوب مثلن توی همین کیس اگر این زن من بودتوی آلمان و می‌خواست بره که من بی‌ پول نمیذاشتم بره چون به هر حال ادم با کسی‌ یه چای هم می‌خوره یه احساسی داره, اگر هم پول نداشتم که بش بدم که دیگه دادگاه از ادم بی‌ پول چیزی نمیتونه بگیره!? مواظبم:)
شنبه 24 فروردين 1392 - 17:33
sepherdad - سیدنی - استرالیا
پرینکس - تهران - پرژن. جالبه که بر اساسه تصورات فتوا میدی ، نه عزیز من هیچ وقت نگفتم که مجردم چون نیستم، اما طبیعی هست که آدمی‌ مثل من هیچ وقت چیزی رو که نداره قول نمیده, اگر هم داشته باشم چرا باید به کسی‌ که منو قبول نداره ضمانت مالی بدم??، اگر قبول نداره چرا با من زندگی می‌خواد بکنه?!، منطق میگه راه بازه جاده دراز!، کسی‌ که از روز اول زندگی‌ رو به جای پیوند دو همسر مثله بیزینس میبینه خوب آخرش این میشه، من نمیگم جدایی بده نه جدای اتفاقن خوبه اگر بنارا بر بی‌ حرمتی باشه یا دوستی توی یک زندگی نباشه جدای خیلی هم خوبه. اما ما جدایی رو هم یاد نگرفتیم! خوب مثلن توی همین کیس اگر این زن من بودتوی آلمان و می‌خواست بره که من بی‌ پول نمیذاشتم بره چون به هر حال ادم با کسی‌ یه چای هم می‌خوره یه احساسی داره, اگر هم پول نداشتم که بش بدم که دیگه دادگاه از ادم بی‌ پول چیزی نمیتونه بگیره!? مواظبم:)
شنبه 24 فروردين 1392 - 17:34
a.ahooraei - کلن - آلمان
م------ن قبول ندارم. اگه زنی از خانواده درست و حسابی باشه و یک زن با شخصیت باشه و مرد هم همینطور هیچگاه همچین چیزی اتفاق نمی افته که زن یا مرد زیر سرش بلند بشه.من زن هایی را که بی وفا بودند دیدم و اغلب از خانواده های هرج و مرج طلب و بی اصالت بودند که اومدند اینجا و خودشون را گم کردند. بعد هم راه حل دارد اگر زنی خواست بره و شما ثابت کنید که این زن به شما خیانت کرده همچین چیزی هم نیست که خیلی ساده هم خرما را بخوره و هم خر را ببره.خانمی که یکبار طلاق گرفته بدون دلیل واقعی و قانع کننده واقعآ یک ریگی توی کفشش هست. اینو من با چند زن مطلقه تجربه کردم. با دختری ازدواج کنید که احترام پدر و مادر و برادر را داشته باشد و برای آنها ارج و قرب قایل شود اونوقت درسته را انتخاب کردین. بذارید بی شخصیتها نسلشون منقرض شود.
شنبه 24 فروردين 1392 - 17:43
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان/ من یک نمونه از زن ایرانی هستم که همسر ایرانی دارم منظورت از واقعیت چی هست ؟اینکه زندگی خودم که 15 سال با همسر م تمام مشکلات و سختیها و فراز و نشیب دوبار مهاجرت را تحمل کردم را حاشا بکنم ؟ اینکه یه زندگی را در آلمان ساختیم و همه را جا گذاشتیم و دوباره از صفر در آمریکا شروع کردم و خوشبختانه حدود 5 سال است که با زحمات خودم و همسرم کم و کسری ندارم را حاشا بکنم یا زندگی همه دوستان و آشنایانی که از سختیهای اوائل زندگیشون در غربت میشنوم که چقدر فداکاری کردنند تا به جائی رسیدند و فرزندان موفق تحویل اجتماع بدهم را حاشا بکنم؟ نه عزیز شما بدبین هستی نمیتوانی راجع به یک خانواده بدون اینکه شناختی از آنهاداشته باشی قضاوت بکنی
شنبه 24 فروردين 1392 - 20:34
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
2-واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان/ زن انگیزه قوی تری برای مثلا خیانت میخواهد در صورتی که مرد به خیانت خودش بعنوان یک حق مسلم نگاه میکند واصلا بحث در مورد آن را بیخود میداند و همچینن در مورد آزادیهای فردی مرد آزادی تمام و کمال میخواد و حق مسلمش است ولی در مورد زن فرق میکند اجازه و رفت و آمد و نشست و برخاست با دیگران را باید از مردش بگیرد و برای بیرون رفتن و آمدن باید کارت پانچ داشته باشه حتی شوهرش باید اجازه بده سیگار بکشه یا نکشه , دامن کوتاه بپوشه یا نپوشه ! موهاشو رتگ بکنه یا نکنه.................
شنبه 24 فروردين 1392 - 20:36
princesse - تهران - پرژن
واقع بین---واقعا منظور شما را متوجه نشدم !!چرا اول از خودت شروع نمیکنی‌ ؟ اصلا چرا باید به سوال شما جواب دهم؟! اما از آن جایی‌ که زندگی‌ پیچیده‌یی ندارم پس از سالیانی کاغذ سیاه کردن به عبارتی تحصیل کردن که البته همچنان در مقاطع دیگر در حال ادامه آن می‌باشم, مشغول خدمت اول به خودم و بعد جامعه یی که‌در اون زندگی‌ می‌کنم هستم .ازدواج موفقی‌ تا بدین روز داشته‌‌ م چون انتخاب درستی‌ کردم ! همسر خوبی‌ برای همسرم ، دختر قدرشناسی‌ برای پدر و مادرم بوده‌ام. مادر شدم که فکر می‌کنم مهمترین بخش زندگی‌ بدنیا آمدن فرزندم بوده ..نسبت به بیست و اندی سنّ و سال م کافیست.!! از همه اینها مهمتر از خودم راضی‌ هستم که تا به حال توانسته م مثل یک انسان زندگی‌ کنم .خب ؟!
شنبه 24 فروردين 1392 - 22:17
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
Royan کالیفرنیا. گوش کن نازنین. دقت کن عزیز . بحث ما اصلا نه تنها شما نیستید بلکه ما بحث فرد را نمیکنیم. چون هر فرد برای زندگی فردی خود مسائل و موارد فردی دارد و اصولا حریم شخصی افراد است که مورد بحث ما نبوده و نیست.ما بحث یک گروه یا یک حمعیت یا یک مقدار بالاتر یک عده ای را داریم که بنام زن شناخته میشوند و در کل بنام ایرانی گفته میشوند. ما در رابطه با انها حرف میزنیم . من از شما پرسیدم ایا شما در زمان اقامت بلند مدت خود در المان که موج حرکت و امدن ایرانیها بالمان بود مسلما شاهد حضور این هموظنان بودی و مسلما بعنوان یک زن ایرانی با این گروه ها در ارتباط بودی .ایا شما شاهد نامردی و نامردمی زنهای ایرانی با مردان خودشان نبودی؟ایا شما ندیدید که زنهای ایرانی پس امدن و قبل از خشک شدن عرق تن انها بدلیل اینکه میخواهند بقول شما راحت تر باشند با مرد بیچاره خود سر ناسازگاری را شروع میکنند
شنبه 24 فروردين 1392 - 22:40
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
ایا شما شاهد جفتک انداختن زن ایرانی با مرد بیجاره و در مانده و بیکار و مسئول زن و زندگی ایرانیها نبودی که زن انها یا همسر انها. یا شریک زندگی انها یا هر زهر مار دیگر مرد بیچاره را با بهانه های مختلف زیر فشار های عصبی و روحی قرار میدهند و بی جهت ساز نا هماهنکی را شروع بنواختن میکنند و معمولا با دعوا یا کتک کاری یا پلیس کشی و اخر الامر طلاق کشی ایا ندیدی.؟ من بحث من این است . بحث شما و یا یک فرد نیست. هر فرد برای حودش زندگی میکند. بحث اجتماع است بجث گروه نا سازگار زن ایرانی است.بحث مرد بیچاره و زبون بسته ایرانی که زبان نمیداند. کار ندارد. شهر را نمیشناسد. بحث ان مرد خاک برسر بیچاره ایرانی است که ان زن اکله بی پدر مادر با امدن در خارج اروپائی شده و تنها چیزی که ندارد مسئولیت و شریک زندگی با این مرد بدبخت است . نازنین. بحث شما نیست چرا بصحرا محشر رفتی .
شنبه 24 فروردين 1392 - 22:52
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
بحث من این است که زن بی مسئولیت ایرانی بجای همدلی. بحای همراهی .بحای غم خواری خانواده با گروه های همجنس خود وفارغ از هر گونه ناراحتی تمام روز را به دور هم نشستن و جوک گفتن و خاطرات خوش گذشته و حال را مطرح کردن و هر و هرو خنیدیدن .وبهمدیگر نحوه برخورد با مرد در خانه را اموزش دادن و ان بدبحت مادر مرده که دکان و خانه و ملک را فروخته و امروزه در کشور غریب اسیر دست این زن بی پدر مادر شده و این عفریته بهمه چیز شباهت دارد جز یک انسان . جز یک مادر . جز یک زن با عاطفه . ایا شما ندیدید. ؟؟بحث من این است عزیز بحث شما نیست.ایا شما گریه شبانه مرد بیچاره ایرانی در غربت را ندیدی؟ ایا شما دیوانه شدن مرد ایرانی را بدلیل رفتار و کردار زشت و ناپسند این زنهای ایرانی در غربت را ندیدی.؟ ایا شما رذالت و بی شرفی زنهای غربتی ایرانی که شوهر و بچه را بامید خدا انداختند و با مرد خارجی بی ناموس دیگری زندگی جدیدی را شروع کرده ندیدی؟. بخث شما نیست عزیز چرا مسائل را قاطی میکنی
شنبه 24 فروردين 1392 - 23:02
princesse - تهران - پرژن
sepherdad - سیدنی - بر اساس تصورات فتوا ندادم نوشته‌های شما این حس رو منتقل می‌کنه که.....!!! بگذریم .واقعا این بار حرف حساب زدی (بر عکس کامنت اول) خیلی‌ منطقی و با حساب و کتاب :)
شنبه 24 فروردين 1392 - 22:42
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
perincesses تهران. پرنسس :دیدی ..حق دارم بتو بگوبم ضعیفه.دیدی در مقابل 2 سطر منطق من نتوانستی منطقی جواب بدهی.من از تو پرسیدم حاصل عمر پر برکت یا با برکت تو تا امروز چه بوده؟پاسخ تو همانی است که نوشتی.یعنی تماما مانند تمام موجودات زنده در طبیعت. خودت بخوان و خودت قضاوت کن.ان کلمات و ارایش در کلمات را لطفا بگذار کنار و بعنوان یک انسان صاحب وجود که من بتوانم سینه سپر نمایم و بگویم این است یک زن ایرانی را برایم بنویس. یادت باشد من تمام ارایش کلمات را سریع و فوری متوجه خواهم شد. اره عزیز دل خواهر. اره عزیز دل مادر .دوباره بنویس حاصل عمر پر برکت تو بعنوان یک انسان زنده چه بوده؟ تا من بوجود و نوشته ها و حقایق گفته شده تو افتخار کنم.بزن برو ببینیم چه میکنی.
یکشنبه 25 فروردين 1392 - 14:46
princesse - تهران - پرژن
برات متأسفم که جواب صادقانه من را با توهین دادی. تو که اینقدر ادعات می‌شه به سوالی که کردی خودت جواب بده .بله! شخص شخیص > شما < بگو منتظرم ?!.بی‌چاره کشور و مردم آلمان که مجبور هستن موجوداتی مثل تو رو تحمل کنند . اجازه بده ۵۰ سال م مثل تو شد اونوقت برات میگم چه خبر بوده .نمیتونم درکت کنم چون اینطور که مشخصه زندگی‌ سختی داشتی .شکست رو بپذیر .وقت خوش
یکشنبه 25 فروردين 1392 - 20:56
princesse - تهران - پرژن
این هم اضافه کنم که بحث کردن با تو بی‌فایده ست. زیرا یاوه گویی ت تمام نشدنیه . خوب نوشته‌هات‌ را بخون تماماً توهین به زن ایرانی‌ . مشکلات زناشویی شما به بقیه مربوط نیست .که بازخواست میکنی ضعیفه خطاب میکنی . چنان درباره مرد ایرانی‌ داستان سرایی می‌کنی که انگار از سیاره مریخ شیرجه زدید روی زمین؟؟؟ همه شما در دامن یک زن که مادرتون باشه بزرگ شدید ،قد کشیدید و حالا جفتک انداختن ؟.( اگر همسرمن نیم صدم مثل تو فکر میکرد میرفتم از بالای برج میلاد خودم رو پرت می‌کردم پایین .) حالا باز بگو حاصل عمرت . بالاتراز این که همسرم به داشتن من افتخار می‌کنه ( منم همینطور )..
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 00:53
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
princesses تهران نمیخواستم پاسخ ترا بدهم . ولی دیدم دور از ادب و منطق یک مرد است. چون گفتی کاغذ سیاه میکنی البته بصورت باطله صلاح دیدم قسمتی از شعر شاعر بلند نظر و بلند فطرت ما سعدی بزرگوار ما را کوتاه و مختصر و مفید بینویسم تا بالای برج میلاد نروی انحا بستنی چوبی نخوری امیدوارم بتوانی سعدی بزرگرا درک کنی: سلسله موی دوست حلقه دام بلا ست. هر که در این حلقه نیست فارغ از ماجراست. گر برود جان ما در طلب وصل دوست. عیب نباشد که دوست اوست تر از جان ما ست.گر بنوازی بلطف گر بکدازی بقهر. حکم تو بر من رواست نازنین پرنسس سعدی از اخلاق دوست هر چه بر اید رواست. او همه دشنام گفت کز لب شیرین دعاست.. خالا رویت زیاد نکنی
‌سه شنبه 27 فروردين 1392 - 13:00
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.