اعضای بدن عسل بدیعی اهدا می شود

عسل بدیعی اولین بار در فیلم بودن و نبودن ساخته کیانوش عیاری بازی کرد

اعضای بدن عسل بدیعی بازیگر سینمای ایران که روز دوشنبه دوازدهم فروردین درگذشت به بیمارانی که به آنها نیاز دارند اهدا می‌شود.

مجید درگاهی، مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضا بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: "عسل بدیعی بعد از ظهر روز دهم فروردین به دلیل سردرد و حالت تهوع توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد، درحالیکه مسمومیت و اوردوز به هیچ وجه از علائم وی نبوده و به همین دلیل و تشخیص ندادن علت شب یازدهم به بیمارستان لقمان منتقل شد."
آقای درگاهی در ادامه افزود: "در بیمارستان لقمان ساعت ۱۲ ظهر مرگ مغزی وی تایید شد و علت مرگ هم طی بررسی‌های اولیه پارگی عروق مغزی و به دنبال آن خونریزی مغزی مشخص شده است و ایست تنفسی وی در این وضعیت مزید برعلت شد و وی سپس برای اهدای اعضا به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد."

به گفته آقای درگاهی مرگ مغزی وی توسط ۴ متخصص و افزون برآن نماینده قوه قضائیه و پزشک قانونی تایید شده است و طبق موافقت خانواده وی و هم چنین در خواستش برای اهدا اعضایش، همه اعضای داخلی از جمله کلیه، کبد، قلب و ریه‌ی وی اهدا خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این خبرگزاری‌های ایران مرگ خانم بدیعی را مسمومیت شدید دارویی عنوان کرده بودند.

همزمان رضا داوود نژاد، بازیگر سینمای ایران و شوهر خواهر عسل بدیعی به خبرگزاری ایرنا گفت: "مشکل تنفسی این بازیگر باعث شد که وی را به سرعت به بیمارستان منتقل کنیم. وی به خاطر مشکل قلبی ناشی از دشواری تنفسی و در نهایت مرگ مغزی در بخش ای سی یو بیمارستان لقمان بستری شد."

به گفته آقای داوود نژاد "متاسفانه شایعات و اکاذیبی مبنی بر مسمومیت دارویی بدیعی در رسانه‌ها منتشر شده که صحت ندارد و وی تنها به خاطر مشکل تنفسی به بیمارستان منتقل شد."

داوودنژاد در ادامه، انتشار اخباری به نقل از غزل بدیعی، خواهر عسل در گفت وگو با یکی از سایت‌های خبری را تکذیب کرد و گفت: "همسر من در این دو روز به خاطر شرایط نامناسب روحی با هیچ رسانه‌ای گفت و گو نکرده و آنچه از قول وی نقل قول شده، کذب است."

عمل جراحی اهدای عضو خانم بدیعی روز چهارشنبه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود.

اولین نقش عسل بدیعی در فیلم بودن و نبودن ساخته کیانوش عیاری بود که داستان آن درباره اهدای عضو به بیماران نیازمند بود.

این بازیگر سینمای ایران پس از آن در فیلم های دست‌های آلوده (سیروس الوند)، هفت پرده (فرزاد مؤتمن)، از صمیم قلب (بهرام کاظمی)، شمعی در باد (پوران درخشنده)، پروانه‌ای در مه (محمدجواد کاسه‌ساز)، سربلند (سعید تهرانی) و روز هشتم (تلویزیونی - مهدی کرم پور) بازی کرد.

عسل بدیعی ۳۵ ساله و متولد سال ۱۳۵۶ بود.

+140
رأی دهید
-2

juvel - اسلو - نروژ
بابا به خدا مرد رفت ، دیگه اینقدر کشش ندید ، چرا ما ملت عاشقه لفتو لعاب دادنه یه موضوعی هستیم.
‌سه شنبه 13 فروردين 1392 - 21:26
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
از اون چشم‌های مهربون کمتر از این هم انتظار نمی‌رفت. روحت شاد عزیزم. خداحافظ عسل بانو
‌سه شنبه 13 فروردين 1392 - 21:27
bi del - دهوك - عراق
خیلی دوستش داشتم .. تن صدای قشنگی داشت با چشمانی همیشه غمگین.. روحش شاد
‌سه شنبه 13 فروردين 1392 - 21:51
parvaz747 - نیس - فرانسه
تسلیت به تمام خانواده این مرحومه و همچنین تسلیت به تک تک هنرمندان سینمای ایران روح و روانش شاد صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال به تک تک خانواده خواهانم.
‌سه شنبه 13 فروردين 1392 - 21:54
princesse - تهران - پرژن
فقط من سوالم اینه که چرا ایشون رو بردن لقمان؟ بیمارستان لقمان به سلاخ خونه معروفه ! و معمولا هم کسانی که خودکشی با قرص یا .. کردن رو میبرن اونجا، شاید دلیل این شایعات همین باشه. به هر حال باید به بیمارستانهای فوق مجهز برده می شدن . چرا لقمان؟!!!. روحش شاد .
‌سه شنبه 13 فروردين 1392 - 21:47
Shahin.Orel - تهران - ایران
. عسل بدیعی در زمان حیات ، ارگانهای بدنش رو بعد از مرگ اهدا کرده بود ، ولی بعد از مرگ ، این پدرشه که باید اجازه بده این اتفاق بیفته یا نه! شاید خوانواده و اطرافیان عسل از چگونگی باورهای ذهنی و مذهبی اون اطلاع داشته باشن ، ولی صد ها سال دیگه ، که اونها هم نخواهند بود ، اگه کسی به آرشیو کارهای اون نگاه کنه ، زنی رو پیدا میکنه ، با حجاب و باورهایی که شاید با عسل واقعی خیلی متفاوت باشه ، متاسفانه آرشیو زندگی خیلی از ما همه آیندگان رو سردرگم باورهای امروز ما خواهد کرد ، همه نگرانی من از مرگ همینه ، که روزی که من بمیرم ، خداحافظی با من با معیارها و سنت هایی باشه که با باورهای من متفاوته ، صدها یا هزار سال دیگه اگه کسی استخوانهای من رو پیچیده در پارچه ای سفید بدون تابوت پیدا کنه ، من چطور فریاد بکشم که این باورهای من نبود .
‌سه شنبه 13 فروردين 1392 - 21:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.