ازدحام جمعیت و لغو کنسرت نوروزی ابی در کردستان عراق

فیلم‌هایی که از کنسرت اربیل در یوتیوب منتشر شده نشان می‌دهد بعضی از شرکت‌کنندگان با هم درگیر شده‌اند

ایرانیانی که در تعطیلات نوروز برای تماشای کنسرت مشترک ابی، منصور و جمشید به اربیل عراق رفته بودند، ویدئوهایی در اینترنت منتشر کرده‌اند که نشان دهنده ازدحام زیاد و وقوع درگیری در این کنسرت است.

شاهدان عینی می‌گویند سه‌شنبه ششم فروردین (۲۶ مارس) شمار شرکت‌کنندگان بسیار زیاد‌تر از ظرفیت سالن بوده و در داخل سالن کنسرت، بعضی با هم درگیر شده‌اند.
آزاد محمد، خبرنگار مقیم کردستان عراق که در کنسرت حضور داشته به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "در سال‌های گذشته کنسرت‌های ایرانی به مراتب منظم‌تر برگزار می‌شد، اما امسال برای اولین بار، با تغییر شرکت برگزارکننده، محل برگزاری کنسرت و شرایط آن هم تغییر کرد."

محدودیت‌های برگزاری کنسرت در ایران باعث شده که ترکیه، امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان، کردستان عراق و ... از جاذبه‌های گردشگری موسیقی برای ایرانیان شود

به گفته این خبرنگار، "کنسرت ابی، منصور و جمشید در سوله‌ای برگزار شد که معمولا محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده و تهویه و امکانات مناسب کنسرت موسیقی نداشته است."

ابراهیم حامدی، مشهور به ابی، سه‌شنبه ۶ فروردین در شب برگزاری کنسرت در صفحه فیسبوک خود از لغو اجرای برنامه خبر داد و نوشت "متاسفانه به دلیل هجوم مردم روی صحنه و قطع شدن سیستم صدا، سکیوریتی [مسئول حفظ امنیت] کنسرت را کنسل کرد، و به من حتی اجازه داده نشد که از هتل به طرف سالن کنسرت حرکت کنم."


گفته می‌شود که در شب اول منصور توانست تعدادی از ترانه‌هایش را اجرا کند

بعد از این اتفاق، به گزارش صفحه فیسبوک ابی، از ایرانیان دعوت شد که چهارشنبه شب، ۷ فروردین دوباره برای تماشای کنسرت بیایند؛ این بار به طور رایگان.

بلیت این کنسرت مشترک ۴۵ دلار فروخته شده بود.

کنسرت در شبی که قرار نبوددر اصل این کنسرت مشترک برای یک شب برنامه‌ریزی شده بود اما اتفاق‌هایی که افتاد، باعث شد به شب دوم کشیده شود.

محمد آزاد، خبرنگار در اربیل عراق می‌گوید در شب دوم، "تدابیر امنیتی و کنترل‌ها بیشتر شد و به کسانی که گذرنامه ایرانی داشتند اجازه داده شد رایگان در کنسرت شرکت کنند."

به گفته یک خبرنگار دیگر در اربیل عراق، در شب اول، مسئولان حفظ امنیت، "نظارت دقیقی بر ورود و خروج نداشتند و عده‌ای همراه خود مشروبات الکلی داخل سالن آورده بودند" که همین موضوع به گفته این خبرنگار باعث شده "رفتار بعضی از کنترل خارج شود."

دکتر سیامند حسن که مقیم اربیل در کردستان عراق است به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "دفتر روابط خارجی دولت اقلیم کردستان در شب دوم از ایرانیانی که شب اول با مشکل مواجه شده بودند عذرخواهی کرد."

به گفته دکتر حسن، با وجود درگیری‌های پیش آمده، در اورژانس اربیل کردستان عراق هیچ سانحه‌ای در این ارتباط گزارش نشده است.

هر سال شمار زیادی از ایرانیان برای تعطیلات نوروز به کردستان عراق می‌روند.

ایرانیان برای ورود به خاک کردستان عراق نیاز به ویزا ندارند. فقط در دو نقطه کنترل مرزی ایران و کردستان عراق در گذرنامه مسافران، مهر ورود و خروج ثبت می‌شود.

محمد آزاد می‌گوید ارزان بودن اقلیم کردستان عراق در مقایسه با ترکیه و دوبی باعث شده شمار زیادی از ایرانیان برای گذراندن تعطیلات و همین‌طور شرکت در کنسرت‌های موسیقی به این منطقه بیایند.

او می‌گوید بر خلاف  کنسرت گوگوش، مأموران مرزی ایران ممانعت جدی برای عبور ایرانیان از مرز ایجاد نکردند، اما "در چند روز نزدیک به کنسرت، سخت‌گیری مرزبانان روی جوانانی که از ایران عازم کردستان بودند بیشتر شده بود."

+56
رأی دهید
-13

davoodpireh - تهران - ایران
مارا چه میشود؟در ایام نوروز ،درگیری درکنسرت؟
جمعه 9 فروردين 1392 - 23:29
طناز ايراني - تهران - ایران
اون بقول خودشون داف! های ایرانی رو بگو ، لعبتکان با تورهای قسطی و کلی قرض و بدهی از این و اون پا شدن رفتن أربیل که کنسرت ببینن، اما خب شدن بازیگران پورن عربها، حقشووووووونه
شنبه 10 فروردين 1392 - 00:28
مراد درشوری - ویله - دانمارک
روزنامه‌ها نوشتن و فیلمش هم هست هتک حرمت زنان و مردان ایرانی شرکت کننده در این کنسرت
شنبه 10 فروردين 1392 - 00:42
مراد درشوری - ویله - دانمارک
از سوی دیگر زنان لخت شرکت کننده در این کنسرت که متاسفانه ایرانی بودند از سوی جوانان اربیلی مورد تعرض قرار گرفتند و با لباسهای پاره و تن عریان از این کنسرت بیرون آمدند .عده ائی هم که تا توان داشتند فرار کردند تا مورد ضرب و شتم قرار نگیرند. این نوشته از روزنامه‌ها هست
شنبه 10 فروردين 1392 - 00:45
jordanie - تهران - ایران
https://www.youtube.com/watch?v=wRhFaRQoXkc&feature=youtu.be. https://www.youtube.com/watch?v=RkwawZ6bdtI&feature=youtu.be. من اونجا بودم ودیدم چه بی حرمتی هایی به زنان ایرانی میشد وهمه چیزهایی که خبرنگار کرد گفت صحت نداشت،. اگر در تصویر دیده باشید تصویربرداری. از روی صحنه است و اونها میخوان بگن مشکل از ایرانیا بوده درصورتی که میگن در مرز ایران از ورود جوانان مجرد خودداری میشد.به نظر شما این همه جوون ایرانین؟. به نظر شما در یک سالن کنسرت نباید مامورین جلوی استیج باشن، و اون خبرنگاری که میگه دلیلش آوردن مشروب بوده میومدن چک میکردن برای چی بامیه فروش باید بیاید داخل سالن کنسرت همون مرغداریشون و چرا خواننده ها باید برای پول در هر شهر ناامنی کنسرت برگزار کنند
شنبه 10 فروردين 1392 - 02:27
reza_persian - تنسبرگ - نروژ
کسانی که به خانمهای ایرانی تعرض کردند بی ناموسهایی بیش نبودند. ...
شنبه 10 فروردين 1392 - 02:30
kobalt - کرج - ایران
این که دیگه برنج و مرغ و گوشت نیست که اگه نخورید میمیرید پس این هجوم برا چیه اونم جاییکه خودشون هنوز امنیت کامل ندارن اگه چند تا اربیلی بهتون حمله کردن شما ملت غیور که بیشمار بودید .والا بخدا و به پنج تن آل عبا و عمامه تو خونه نشستن و لم دادن و راحت فیلم و سی دی اینا رو دیدن خیلی بهتره مخصوصا بعضی هاشون از دور دیدنشون خیلی بهتره و کمتر تو ذوق میزنه.
شنبه 10 فروردين 1392 - 04:17
Eastern dream - سن دیه گو - امریکا
Jordanie جواب همه سؤالات تو اینه : چون لیاقت بقول خودشون داف ها همین گاو داری و اینهمه بی احترامی هست !
شنبه 10 فروردين 1392 - 08:07
نادر شاه - تبریز - ایران
کردستان مستقل بی فرهنگ و عقب مانده حتم دارم از اهالی همون جا این این افتضاح رو به بار آوردن
شنبه 10 فروردين 1392 - 08:15
مازراتی - دنور-کولورادو - امریکا
من ویدئو کنسرت ابی را دیدم که برگزار شد، اصلا این ککرت لغو نشده بود!!!!!
شنبه 10 فروردين 1392 - 09:01
مراد درشوری - ویله - دانمارک
کرد‌ها نفوذ زیادی در رسانه‌های فارس زبان غربی دارند و نمی‌خواهند رسوا بشوند که توریست‌های ایران آنجا نروند
شنبه 10 فروردين 1392 - 09:17
solyy - بوکان - ایران
به کسی تعرض نشد پارسال چرا اینجوری نشد امسال ای ازدحام همش برنامه ریزی شده بود معلوم از طرف کسای که چشم دیدن و طرقی کردستان و ندارن شد چشم حسودان کور به هیچ کسی یا خانمی تعرض نشد از کجا در اوردید این حرفارو ایرانی جماعت کلا حسودی رو خوب بلدند بخواید یا نخواید کردستان روز به روز داره از ایران جهان سومی پیشی می گیره
شنبه 10 فروردين 1392 - 11:07
سیف الله پیتزایی - بیرمنگام - انگلستان
بعضی ها هیچ سواد درست حسابی ندارند فقط از دهان مبارکشون فحش میاید بیرون. دوستان محترم جنگ در سوریه جنگ شرق و غرب هست. قطر میخواد دولت خودشو بیاره سر کار تو سوریه تا راحت تر بتونه نفت خودشو به مدیترانه بروسونه تو این کار عربستان امریکا و همپیماناشو دارند همه جور کار میکنند که دولت سوریه رو عوض کنند و یه دولت دوست امریکا اسرائیل و کشورهای حوضه خلیج فارس بیارند سر کار ولی ایران روسیه و چین جلوی این کارو میخواند بگیرند. هر چی تروریست هست توسط قطر عربستان و ترکیه تغذیه و روانه سوریه میشند بعد اسمشونو گذاشتند ارتش ازادی خوا. اگر همین ادم کشا تو افغانستان بودند میگفتند اینا تروریست هستند ولی همین تروریستا تو سوریه از نظر رسانه های غرب ادمای خوب هستند و بشار اسد ادم بده؟ پس اینقدر ساده قضاوت نکنید.
شنبه 10 فروردين 1392 - 13:45
shirvan - اربیل - عراق
نادر شاه - تبریز - ایران, عزیزم کردا بی‌ فرهنگ نیستن، میدونیا کیا بی‌ فرهنگن؟ همون هایی که سندلی‌‌های ورزشگاه یادگار تبریزو می‌ریزن رو سر همدیگه یا برف سنگ می‌زنن به مردم، تو اصلا به هیچ کس تو این دنیا نگو بی‌ فرهنگ تا خودت هستی‌.
شنبه 10 فروردين 1392 - 14:13
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
بوکان- ایران اگر حرف نزنى چیزى ننویسى بقیه نمیگن لالى یا اینکه چلاقى
شنبه 10 فروردين 1392 - 20:11
tehrangoli - تهران - ایران
تو کنسرتای ایرانیا همیشه از این اتفاقا میافته و این بار اول دوم و آخر نیست. ایرانی جماعت هر جا بره اونجا رو به گند میکشه. یه بار رفتم کنسرت یه گروه راک خارجی و تا آخر عمرم پامو تو کنسرتای ایرانیا نمیذارم. نظم، ترتیب، سکیوریتی بالا و شروع و پایان به موقع، کنترل نامحسوس و صد البته لازم جمعیت از مشخصات کنسرت گروه خارجی بود. کیف کردم و کلی لذت بردم از پولی که دادم و وقتی که گذاشتم برای خارجیا.. اما برای ایرانیا.. هرگز و هرگز ریالی پول نخواهم داد و اینهمه تحقیر رو تحمل نخواهم کرد.
شنبه 10 فروردين 1392 - 20:38
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
سیف الله پیتزایى با نظرت ١٠٠در ١٠٠ موافقم
شنبه 10 فروردين 1392 - 20:14
جنگنده - تهران - ایران
این همه عرب و کرد و ترکیه ای و غیره بهتون توهین میکنن باز هم پا میشین میرید حقتونه
یکشنبه 11 فروردين 1392 - 10:07
louis - خرونینگن - هلند
نادر شاه - تبریز - ایران, عزیزم کردا بی‌ فرهنگ نیستن، میدونیا کیا بی‌ فرهنگن؟ همون هایی که سندلی‌‌های ورزشگاه یادگار تبریزو می‌ریزن رو سر همدیگه یا برف سنگ می‌زنن به مردم، تو اصلا به هیچ کس تو این دنیا نگو بی‌ فرهنگ تا خودت هستی‌...
یکشنبه 11 فروردين 1392 - 11:50
life1990 - تهران - ایران
tehrangoli - تهران - ایران دمت گرم بخدا راس میگی.چرا میندازین گردن اینو اون.ماها خودمون جنبه هیچی رو نداریم بعد به یه ملت توهین میکنیم.
یکشنبه 11 فروردين 1392 - 11:53
a.ahooraei - کلن - آلمان
هر کی میخواد بوده باشه ، اون چیزى که محرز هست و نیازى به بحث نداره اینه که یه عده هنوز خیلى خیلى از آزادى و دمکراسى فاصله دارند و لیاقتشون چوب و چماق و شلاق هست. من نمی فهمم مایی که همه دچار یک فرهنگ زیر بنایی هستیم چرا نمیخواهیم بفهمیم که به ناموس و دوست و خانواده دیگران و یا هرچی اسمش را بزاریم ، نباید بی هرمتی کرد و یا مزاحم شد. آقاى محترم یک لحظه خودتو بگزار جای طرف مقابلت .
یکشنبه 11 فروردين 1392 - 19:07
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
این ابی همیشه بی فرهنگ و آدم عوضی بوده من رفتارشو از نزدیک دیدم اصلا ایرانی براش مهم نیست مهم اینه که چند دلاری گیرش بیاد به هر قیمتی که شده. کردستان هم شد محل کنسرت که درگیر جنگ و بدبختی و ترور و کشت و کشتارند. نا امن تر از کردستان توی دنیا فقط افغانستانه. ایرانیا بدبخت هم فکر کردند اونجا مثل دبی یا ترکیه است که با شورت و تاپ بیایی بیرون و کسی باهات کاری نداشته باشه. ..
یکشنبه 11 فروردين 1392 - 22:46
امیر منفرد - تهران - ایران
atila111 - زوریخ - سویس. خانم فهمیده در مورد کنسرتشون یک سرچ بکنید بعد نظر بدین . شما فهمتون در حدی نیست که بدون اطلاعات صحبت کنید . با تشکر
‌سه شنبه 13 فروردين 1392 - 16:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.