عکس اصلی «البرادعی» که با فتوشاپ ، جای «مادر چاوز» گذاشتند!

عصر ایران: در پی انتشار عکس محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز ، فتوشاپ کاران حامی دولت کوشیدند قضیه را به نحوی رفع و رجوع کنند. از این رو ، آنها اقدام به حذف عکس مادر چاوز از تصویر و جایگزینی تصویر محمد البرادعی به جای وی کردند و مدعی شدند که عکس اصلی ، مربوط به معانقه احمدی نژاد و البرادعی بوده است که توسط مخالفان دولت ، جعل شده است!

با این حال ، بررسی ها نشان می دهد که عکس احمدی نژاد و مادر چاوز کاملاً صحیح بوده و عکس احمدی نژاد و البرادعی ، جعلی و فتوشاپ بوده است.


 خودتان ببینید:

 

 


امروز عکس جنجالی مصافحه احمدی‌نژاد و مادر چاوز چندین بار رد و تأیید شد، یک بار گفتند ساختگی بوده و عکس اصلی، متعلق به مصافحه احمدی‌نژاد و البرادعی است. بار دیگر گفتند که عکس اصلی همان عکس مصافحه احمدی‌نژاد و مادر چاوز است و البرادعی جعلی است.


به گزارش نامه حواشی درگذشت هوگو چاوز، رئیس‌جمهور کشوری چندین هزار کیلومتر دورتر هنوز بعد از گذشت چند روز اینجا، در ایران ادامه دارد. چهارشنبه هفته قبل بود که چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا در ساعات اولیه بامداد از دنیا رفت. شایعه بالا گرفتن بیماری و مرگ او از یکی دو روز قبل به صورت غیررسمی در رسانه‌ها به وجود آمده بود. بعد از مرگ چاوز، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور کشورمان که بعضی‌ها می‌گفتند رابطه او با چاوز فراتر از روابط دیپلماتیک و به نوعی دوستانه و رفاقتی است، پیام تسلیتی برای درگذشت چاوز صادر کرد.

پیام احمدی‌نژاد که در آن حرف از رجعت چاوز به همراه حضرت مسیح و انسان کامل مطرح شده بود، انتقاد جدی بسیاری از مردم و علما و روحانیون را برانگیخت و بار دیگر احمدی‌نژاد را در مقابل روحانیت قرار داد.  حرف و حدیث‌ها و انتقادها به پیام تسلیت احمدی‌نژاد، با اعلام عزای عمومی در سراسر کشور ازسوی هیئت دولت بالا گرفت و موج اعتراضی جدی نسبت به واکنش احمدی‌نژاد نسبت به مرگ رئیس‌جمهور کشوری در آن دوردست‌ها ایجاد شد.

اما حواشی درگذشت رئیس جمهور ونزوئلا به همین جا ختم نشد. احمدی‌نژاد برای شرکت در مراسم تشییع چاوز به ونزوئلا رفت، اما ساعاتی پس از تمام شدن مراسم یکی از خبرگزاری‌های خارجی عکس احمدی‌نژاد را در حالی که دستان مادر چاوز را در دست گرفته بود و به او دلداری می‌داد منتشر کرد. خیلی زود این عکس در همه سایت‌ها و خبرگزاری‌های داخلی بازنشر داده شد و موج انتقادی جدید علیه احمدی‌نژاد آن هم به دلیل نادیده گرفتن عرف دیپلماتیک جمهوری اسلامی و نیز فراتر رفتن از حدود شرعی به وجود آمد.

 

اما هنگامی که فیلمی از حرف زدن و دلداری دادن احمدی‌نژاد به مادر چاوز منتشر شد و در آن خبری از آن صحنه که در عکس بحث‌برانگیز وجود داشت نبود، حرف و حدیث‌ها درباره حقیقی یا ساختگی بودن عکس منتشر شده از احمدی‌نژاد و مادر چاوز بالا گرفت. عده‌ای می‌گفتند که در فیلمی که منتشر شده احمدی‌نژاد تنها دستی بر شانه مادر چاوز گذاشته و خبری از در دست گرفتن دستان مادر چاوز و به قولی مصافحه احمدی‌نژاد و او نبوده است.

صبح امروز پایگاه خبری انتخاب مطلبی را تحت عنوان «اثبات جعلی و فتوشاپ بودن مصافحه‎ی احمدی‎نژاد با مادر چاوز + پوزش از جناب احمدی نژاد» منتشر کرد. انتخاب در این مطلب نوشته بود که عکس منتشر شده از مصافحه احمدی‌نژاد و مادر چاوز جعلی بودن و با فتوشاپ ساخته شده است و با گرفتن نماهای مختلف از این عکس و علامت‌گذاری آن ادعای خود را اثبات کرده بود. انتخاب سپس با انتشار عکسی از مصافحه احمدی‌نژاد و البرادعی، دبیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود که این عکس، عکس واقعی است و جاعلان عکس احمدی‌نژاد و چاوز، صورت البرادعی را از عکس بریده و تصویر مادر چاوز را به جای آن گذاشته‌اند. انتخاب در پایان به دلیل بی‌اخلاقی رسانه‌ای از رئیس جمهور عذرخواهی کرده بود.

 

اما به فاصله چند ساعت پس از درج این مطلب، خبر مذکور از خروجی پایگاه خبری انتخاب برداشته شد و خبر جدیدی با عنوان «توضیح فوری «انتخاب»: تصویر "احمدی نژاد و مادر چاوز" واقعی است / عقب نشینی از پوزش از رییس جمهور» به جای آن منتشر شد. در این خبر انتخاب، مطلب پیشین خود را نظر یک خبرنگار آن هم بدون ملاحظه سردبیر، عنوان کرده بود و گفته بود که عکس اصلی، یعنی عکس احمدی‌نژاد و مادر چاوز که دستان هم را در دست گرفته‌اند عکس حقیقی و عکس احمدی‌نژاد و البرادعی جعلی و ساختگی بوده است.

انتخاب در پایان سکوت رسانه‌های حامی دولت را نشانه تأیید اتفاق رخ داده میان احمدی‌نژاد و مادر چاوز بوده است و از عذرخواهی پیشین خود از احمدی‌نژاد عقب‌نشینی کرد و برای انتشار مطلب قبلی و جعلی خواندن عکس احمدی‌نژاد و مادر چاوز عذخواهی کرد.

دقایقی بعد سایت خبری عصرایران، انتشار عکس احمدی‌نژاد و البرادعی را به "فتوشاپ کاران حامی دولت" نسبت داد و نوشت: در پی انتشار عکس محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز ، فتوشاپ کاران حامی دولت کوشیدند قضیه را به نحوی رفع و رجوع کنند. از این رو ، آنها اقدام به حذف عکس مادر چاوز از تصویر و جایگزینی تصویر محمد البرادعی به جای وی کردند و مدعی شدند که عکس اصلی ، مربوط به معانقه احمدی نژاد و البرادعی بوده است که توسط مخالفان دولت ، جعل شده است! با این حال ، بررسی ها نشان می دهد که عکس احمدی نژاد و مادر چاوز کاملاً صحیح بوده و عکس احمدی نژاد و البرادعی ، جعلی و فتوشاپ بوده است.

عصر ایران در پایان عکسی از مصافحه علی لاریجانی، رئیس مجلس و البرادعی را منتشر کرد که حالت چهره البرادعی در آن درست شبیه حالت صورت او در عکسی بود که احمدی‌نژاد و البرادعی را به جای احمدی‌نژاد و مادر چاوز نشان می‌داد و گفت که کسانی که عکس احمدی‌نژاد و البرادعی را با نرم افزارهای مربوطه ساخته‌اند، عکس احمدی‌نژاد در حال مصافحه با مادر چاوز و عکس البرادعی در حال مصافحه با لاریجانی را بریده و در کنار هم قرار داده‌اند.

+271
رأی دهید
-37

agnostic - هانوفر - آلمان
دلقکهای اسلامی، واقعا باعثِ خنده و نشاطِ ما هستید. :))
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 18:06
kobalt - کرج - ایران
خیلی احمقی از تو احمقتر هم اون فتو چاپ کاره که فکر نکرده خوب روبوسی با البرادعی گریه نداره بعد البرادعی کجای مموت رو میبوسه خلاصه حماقت در بلاهت مساویه با رذالت.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 18:16
kamalsecular - اهواز - ايران
بهترین مثال برای یک ملت عقب مونده . همین کارها و موضوعات سخیف و بیهوده و بی فایده که جنجالی میشه. واقعا این مطلب اصلا جایی برای بحث داره که این همه جنجال کنه. ملت بی فرهنگ همین است همین است !
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 18:58
compatriot - تورنتو - کانادا
اییو چندش لاری جانی و البرادعی، مموتی جایگزین لاری جانی. لاری جانی چه خوشبحالش شده بوده از ماچ و بوسه البرادعی!!! مبارکه!
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 18:58
parvaz2012 - کوالا لامپور - مالزی
به قد البرادعی توجه کنید . وجدانا اگه این باشه که این بدبخت کوتوله واویلاست ..........اینها چقدر احمق هستند......
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 19:06
motmot - سنندج - ایران
واقعا که...
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 19:14
رستگار501 - برن - سویئس
مملکت خیلی خرابتر از آن است که یک عده بطور عمد این مسئله بی احمیت را طوری مطرح میکنند تا افکار ساده لوح هان را به سمت دیگر سوق دهند.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 19:59
amir-amir - تورنتو - كانادا
اگر چه احمدى نژاد هم از طایفه این ها است ولى ضمن مواجه شدن با مادر متوفى دست ها را به سبک هندى جفت مى کند و ایشان هم دست احمدى نژاد را مى گیرد و کاملا روشن است که ایشان عملى مرتکب نشده که از بابت آن چهار ستون و پایه هاى اسلام ولایت سفیه به لرزش در بیاید
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 20:02
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
حالا سری مادر چاوز را عوض کردند پس با اون عکسی‌ که در حل بوسیدن تابوت می‌‌باشد چکار می‌‌کنند "ساق پای زنها در دامن کوتا " ساق پایه البرادعی ..... دیگر در دامن کوتا دیگر نمی‌‌خواهیم بینیم . این برای ما کافران هم خیلی‌ زیاد است
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 18:21
shah.pesar - دوحه - قطر
بعد ازبررسی وتفحص دقیق مشخص شد که اون عکس سومی که لاریجانی کنار البرادعی هستش فوتو شابه . عکس اصلی لاریجانی با مادر چاوزه. :)
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 19:36
مانفرد - ایران - ایران
این یارو فتوشابکار احمق نمی دونست که قد البرادعی حد اقل سه سر و گردن از این ازگل بلندتره؟
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 20:38
عضو جدید - لندن - انگلیس
برای من این صحنه ایی انسانی‌ است. گورِ پدر مذهبیون متعصّب و هوچیگر. حالا فتو شاپش رو هم ساختید که یک همدردی انسانی‌ رو به تمسخر بکشید که چی‌ ؟!
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 20:10
طالب حق - تهران - ایران
آخه احمق ها فتوشاپ هم بلد نیستن . یعنی اون خبرنگار احمقی که خیال کرده عکس فتوشاپی واقعیه ، یه لحظه از خودش نپرسیده البرادعی در حال ماچ کردن کجای احمدی نژاده ؟!!!
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 21:16
piade - تهران - ایران
خوب چکار میخواست بکنه بیچاره؟ حالا اومده یک حرکت انسانی کرده این هم ایراد داره آخه؟ پس جفت پا میرفت تو صورت مادر یارو که نیاد بغلش کنه؟
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 21:36
princesse - تهران - پرژن
آفرین مانفرد به نکته خوبی‌ اشاره کردی .
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 21:53
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
amir-amir - تورنتو - کانادا/ دقیقا" بایستی همینطور باشه که شما نوشتید.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 22:44
100ra - پیرانشهر - ايران
من خودم نه با جمهوری اسلامی موافقم نه با احمدی نژاد.ولی‌ هرچی‌ باشه این چاوز با این مموتی دوست بودن حالا چه سیاسی چه...چون این دوتا یکی‌ از مخالفین آمریکا بودند و هستند.در فرهنگ ایرانی‌ پیر زن جایگاه خاصی‌ دارد.و من احمدی نژاد را با این کار تحسین می‌کنم،و اینجا هم میگم گور بابای احمدی نژاد و خودش و آخر موسوی و هرچی‌ آخوند شریف و ناا شریفه.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 22:57
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
۱۴۳۴ سال هست بدون نیاز به فتو شاپ مغز ایرانی‌ را با چرندیات یک مشت وحشی سارق قاتل شهوتران و ضدّ زن به بازی گرفتید-این عکس هم روی آن!!!ملتی که خود نخواهد از بند خرافات بگریزد و به این جانوران قدرت استیلا بدهد را راه گریزی هم نیست!!! بنشینیم صفحه ی خط افتاده ی ۳۴ ساله را تکرار کنیم که..این رژیم رفتنی است!!!! کی‌؟؟؟؟ نوستر اداموس!!! داند!!
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 23:54
agnostic - هانوفر - آلمان
100ra - پیرانشهر - ایران - شما ظاهراً مشکل رو نگرفتید. کسی‌ ایرادی به بغل گرفتن این خانوم پیر توسط احمدی نژاد نگرفت جز خود طرفدارنِ احمدی‌نژاد و اسلامیون. برای شخص من حتا اگه احمدی نژاد یکی‌ از اون خانمهای سکسی‌ رو هم بغل گرفته بود مشکلی‌ نبود. تمسخر از اونجایی شروع می‌شه که یک سایت طرفدار احمدی نژاد عکس البرادعی رو مونتاژ می‌کنه جای عکس اون پیر زن که روی گند رئیس جمهور اسلامی رو بپوشونه و با این کار هم اسلام و هم ایران رو مضحکه میکنند. وگرنه که بغل کردن به معنی دلداری دادن در همه جای دنیا رسم پسندیده‌ای هستش جز در ایران اسلامی ما !!!
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 00:02
faridfarid53 - رامسر - ایران
الحمد لله عکس جعلی و کار دشمنان از خدا بیخبر درآمد . خوب نامه رو هم به خاتمی نسبت دهید خلاص!!!!!!
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 02:23
بابک - سبزوار - ایران
بنظر من هیچ اشکال ندارد و کاملا محرم هستند احمدی نژاد داماد ایشان هستند در یک صفر چاوز در قبال لطف های اقتصادی احمدی نژاد ابجی خود را به او داد واین حاج خانم مادرزن اوست حالا چه اشکالی دارد ماچ کنند همدیگر را...
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 04:10
soli777 - تورنتو - کانادا
آخه یکی نیست به این احمقا بگه که قده البرادعی از مموتی بلند تره! اگه این عکسه واقعی باشه با این حساب البرادعی ۱۵۰ سانته! D:
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 04:15
khoramdin - رم - ایتالیا
مساله بوسیدن نیست یا بغل کردنو ابراز همدردی نیست. چرا که یک عمل انسندستنست. اما این کار را اگر یه ایرانی‌ در هر مقامی از هنرمند گرفته تا کس دیگری و در روزنامه‌ به چپ امم میرسید،دستگاه خود آقای احمدی نژاد چطور با این مساله برخورد میکردا؟. آیا این برای دیگر مردم ایران عمل حرم می‌باشد؟یکی‌ یه زنگ به ت‌و‌های خارج از ایران بزند دستگاه اطلاعات چه می‌کند با آن شخص؟
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 06:17
ariya777 - تهران - تهران
ترکیدم از خنده . سازنده فتوشاپ اگه می دونست با این برنامه اینهمه می تونه باعث خنده ی مردم دنیا بشه خیلی زودتر ازنا مساختش :))). احمقا فقط دارن روز به روز آبروی خودشونو میبرن!!
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 09:18
khoramdin - رم - ایتالیا
مساله بوسیدن نیست یا بغل کردنو ابراز همدردی نیست. چرا که یک عمل انسندستنست. اما این کار را اگر یه ایرانی‌ در هر مقامی از هنرمند گرفته تا کس دیگری و در روزنامه‌ به چپ امم میرسید،دستگاه خود آقای احمدی نژاد چطور با این مساله برخورد میکردا؟. آیا این برای دیگر مردم ایران عمل حرم می‌باشد؟یکی‌ یه زنگ به ت‌و‌های خارج از ایران بزند دستگاه اطلاعات چه می‌کند با آن شخص؟
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 06:18
Kamran631 - لیون - فرانسه
برای اولین ( و آخرین بار ! ) با کار مموتی موافقم ! خوب یه مادر در غم از دست دادن پسرش خودش رو در آغوش مموتی میندازه، حرکت احمدی نژاد طبیعی‌ترین کاری بود که میشد انجام داد، تازه، چاوز ۵۸ ساله بود که مرد، مادرش حتما باید بالای ۸۰ سال داشته باشه، یعنی‌ جای مادر خود احمدی نژاد حساب میشه، ساندیس خور‌ها و کًل آخوند‌ها ساکت باشند و بیشتر از این اوسکل بودن خودشون رو نشون ندن !!
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 11:48
Azad_UK - لندن - انگلستان
ایی وای که اسلام به خطر افتاد ! کجا هستن کفن پوشان ! دمت‌
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 15:30
kobalt - کرج - ایران
اما خیلی شبیهن.
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 16:01
Dara va sara - پرت - استرالیا
عضو جدید - لندن - انگلیس....میگن از ماست که بر ماست.....از خودت تا بحال پرسیده ای که چندین هزار نفر از خانوادهای ایرانی فرزندانشان را بخاطر ایران از دست داده اند. و هیچ عمل انسان دوستانه ای صورت نگرفت . مادر ستار بهشتی. مادر ندا آقا سلطان ووووو هزاران نفر دیگر.حتی جناب عالی به یاد عمل دوستانه نیفتادی.. ولی حالا که اجنبی گور به گور شده....جناب عالی و چهار تا سنگ مغز دیگر به یاد عمل انسان دوستانه افتادید....در جمهوری اس تفراقی اصلا انسانیت معنی نداره .حال تو بیکباره از دزدان و قاتلان ، جنایتکاران ادم کشان..عمل انسان دوستانه میبینی ؟؟؟؟ اگر عمل انسان دوستانه ای هست . اول باید برای مملکت خودت باشد نه اجنبی................
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 15:58
motalleb - یوتبوری - سوئد
میمون هرچی‌ زشتره بازیش بیشتره.
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 16:08
artvardiyaa - لندن - انگلیس
ملت عقب افتاده و بی‌ فرهنگ ایران هنوز دارن توی این چیزا در جا میزنن ! خاک عالم !
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 19:16
mazyar uk - ﺗﻬﺮاﻥ - اﻳﺮاﻥ
ﺁﺧﻪ اﻻﻍ ﺑﺎ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺎﻧﻢ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺳﺮﺷﻮﻥ ﺑﻪ ﺗﻨﺸﻮﻥ ﻣﻴﺎﺭﺯﻩ ﺣﺘﻲ ﺩﺳﺖ اﻣﻴﺪﻱ ﺑﻌﺪﻱ ﺑﺎ ﻧﻨﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﻧﺎﻛﺠﺎ ﺁﺑﺎﺩ ﺭﻭﺑﻮﺳﻲ! !!!!!? ﺑﺎﺑﺎ ﺗﻮ ﺩﻳﮕﻪ ﭼﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﻫﺴﺘﻲ
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 20:49
mohandes57 - تهران - تهران
آقا میخواد میخ انقلابو تو منطقه بکوبه بدون بغل کردن که نمیشه!. چاوز کجایی که مموتی مادرتو......
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 21:48
عضو جدید - لندن - انگلیس
Dara va sara - پرت - استرالیا - نقد وقتی‌ نقد است که ریز و درشت آن درست و بی‌ طرفانه و بی‌ بغض محاسبه و ارزیابی شوند. اگر بنا باشد به هر ژستی واکنش خصمانه و یکسان نشان دهیم، مستبد رو در رویکردش، پیشاپیش موجه جلوه داده ایم. دقیقا فاصله بین ما دو دیدگاه است که که لغزش استبداد را استارت میزند./ از ماست که بر ماست هموطن.
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 01:36
exam292 - تهران - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا/ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه/ هر وقت ناظر سومی کامنت ها رو مطالعه میکنه متوجه میشه بسیاری از کامنتها نقد منطقی نیست و بیشتر در حد فحش و شعار دادنه!!!
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 14:43
classic - تهران - ایران
در ضمن لطفا این خالی بندی و دست گل به آب دادن برادران مخلص رو با اطلاع رسانی به دیگران تکمیل کنید. واقعا دم عیدی سوژه خوبی برای خنده و آشنایی بیشتر مردم با این برادران فتوشافکار! ارزشی می باشد!
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 19:29
shekan - تهران - ايران
برخیز هوگو زقبر چون روز ازل /محمود گرفته مادرت رابه بغل /می گفت سر نعش تو باچشمی خیس /ماشاا...نگو ننه بگو قندو وعسل
‌چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 11:15
exam292 - تهران - ایران
shekan - تهران - ایران/هنر نزد ایرانیان است!!! ...
شنبه 26 اسفند 1391 - 13:07
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.