ارسال پرونده «سه نماینده مجلس» درگیر در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به دادگاه

 

سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران گفته است که پرونده سه نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده است.
 
سرپرست این دادگاه که با نام «قاضی افتخاری» معرفی شده است به خبرگزاری مهر گفته که این پرونده در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری در حال رسیدگی است.
 
خبرگزاری مهر گفته است که تنها دادگاه کیفری استان تهران صلاحیت رسیدگی به جرائم برخی از اشخاص دارد که «رسیدگی به اتهام‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی» از جمله آنهاست.
 
قاضی افتخاری در مصاحبه خود به نام نمایندگانی که پرونده آنها به دادگاه فرستاده شده است اشاره نکرده، ولی در جریان رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نام علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ارسلان فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین محمد دهقان، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به میان آمد.
 
پرونده یاد شده که از آن به عنوان بزرگترین «اختلاس تاریخ ایران» نام برده می‌شود مربوط به اتهامات فردی به نام مه آفرید امیرخسروی صاحب مجموعه شرکت‌های زنجیره ای «امیر منصور آریا» است که از سوی قوه قضاییه به زد و بندهای اقتصادی و استفاده از اعتبارهای بانکی بدون پشتوانه های لازم متهم شده است.
 
وی متهم شده که با استفاده از نفوذ خود و همکاری برخی افراد از جمله مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس اقدام به باز کردن اعتبارنامه‌های بازرگانی (ال‌سی‌های) جعلی و دریافت وام‌های کلان بانکی کرده‌است.
 
این پرونده از شهریور سال ۱۳۹۰ به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات در عرصه سیاسی و اقتصادی ایران تبدیل شده و در ماه‌های اخیر دادگاه‌های تشکیل شده برای این پرونده به اتهام های ۳۵ نفر از افراد درگیر در آن رسیدگی کرده است.
 
غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، نهم مرداد امسال اعلام کرد که برای چهار تن از متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی حکم اعدام صادر شده و دو نفر دیگر به حبس ابد محکوم شده‌اند.
 
دفتر دادستانی کل کشور روز ۲۹ بهمن‌ماه اعلام کرد که این احکام از سوی دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرا فرستاده شده است.

+66
رأی دهید
-4

fodeh - تهران - ایران
.....وای به روزی که بگندد نمک!!!
دوشنبه 7 اسفند 1391 - 20:28
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
بشنو و باور نکن , باز نزدیک انتخابات شد.
دوشنبه 7 اسفند 1391 - 23:14
علی سهرابی - تهران - ایران
بی پدر بروجردی چنان یقه میبنده که انگار نماز شبش قضا نمی شه برعکس دزده
‌سه شنبه 8 اسفند 1391 - 04:46
paksan - آمریکا - آمریکا
آقای بروجردی که مرگ ستار بهشتی را طبیعی اعلام کردی حالا میشه فهمید چرا انقدر دفاع میکردی مثلاً از اسلام ؟ حالا مشخص شد که چرا تازگی انقدر فعال شده بودی در دفاع از ولایت و نظام ولایی و سخنرانی پشت سخنرانی و مواضع اصولگرایی بر ضد فتنه و تحرکات دشمنت معلوم شد که دون پاشیدن واسه کدوم دنیاته . خوب قطعاً آقا حواسش هست و بی خیال شما می شه کافیه اسمت رو تو لیست ببینه زود خط میزنه . عدالت سلطان خامنه ای همینه دیگه قوه قضائیه که ملک پدریشه و خودش همه پرونده ها و احکام رو تا نبینه و نظر نده آب از آب تکون نمی خوره قوه مقننه هم که دوسوم سپاهی لباس عوض کرده اند و رئیسش هم برادر امین آقا.قوه مجریه هم که منتخب تنها رای ایشان بود .مجلس خبرگانش هم که همه نمایندگان خودش در استانها و دانشگاههای کشور هستند .فرمانده کل قوا هم که خودشه.آخه این اگه دیکتاتوری نیست پس چیه؟سالی یکبار نمایش انتخابات رو صدام هم اجرا می کرد.پس نگران نباش بروجردی جان جات گرمه
‌سه شنبه 8 اسفند 1391 - 05:27
hamid83 - تبریز - ایران
ارسلان فتحی پور نماینده کلیبرازاستان آدربایجانشرقی بکی ازشهرهای محروم کشور است ومردم هزینه های هنگفت ایام انتخابات راهرگز از یاد نخواهند برد ومسئولین استان مخالف تایید صلاحیت وی بودند ولی باحمایت یکی از گردن کلفتهای شورای نگهبان تاییدصلاحیت شد والان باید سرشان را بالا بگیرندکه افراد بسیارمحترم دراستان ردصلاحیت شدند ولی افراد اختلاسی به مجلس رفته اند
‌سه شنبه 8 اسفند 1391 - 05:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.