اژه‌ای: فاضل لاریجانی و بابک زنجانی به دادگاه احضار شده‌اند

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، روز دوشنبه ۳۰ بهمن در کنفرانس خبری‌اش گفت که فاضل لاریجانی و بابک زنجانی که در جریان پخش فیلم در مجلس خبرساز شدند، هر دو به دادگاه احضار شده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، آقای محسنی اژه‌ای گفت: «پرونده‌ای در رابطه با اتفاقاتی که در حاشیه مجلس رخ داد تشکیل شده و دست کم چهار تا پنج تن هم به دادگاه احضار شده‌اند. هر دو نفر (بابک زنجانی و فاضل لاریجانی) به دادگاه احضار شدند و برای آنها قرار صادر شده و رسیدگی به پرونده ادامه دارد.»
 
غلامحسین محسنی اژه‌ای به جزییات بیشتری از جریان دادگاه یا این که چه قراری برای آنها صادر شده، اشاره نکرده است.
 
در جریان استیضاح وزیرکار در مجلس شورای اسلامی، محمود احمدی‌نژاد ویدئویی از گفت‌وگوی ضبط شده میان فاضل لاریجانی، (برادر رئیس مجلس) با سعید مرتضوی پخش کرد. متن گفت‌وگوی منتسب به فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی را محمود احمدی‌نژاد خود در مجلس قرائت کرد. آنچنانکه در این متن آمده بود، فاضل لاریجانی می‌گوید در ازای گرفتن تسهیلات اقتصادی، تلاش خواهد کرد رابطه برادرانش در دو قوه قضاییه و مقننه با سعید مرتضوی بهبود یابد. در این فیلم به بابک زنجانی هم اشاره شده بود.
 
مسئله ریاست سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، از مناقشه‌های مجلس و دولت بود و مجلس خواستار کنار گذاشتن سعید مرتضوی از این پست شده بود. حتی دیوان عدالت اداری هم به کنار گذاشتن سعید مرتضوی رای داد. با این حال دولت حاضر به کنار گذاشتن او نشد و در نهایت وزیر کار استیضاح و برکنار شد.
 
سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و سرپرست فعلی سازمان تامین اجتماعی، شامگاه دوشنبه ۱۶ بهمن بازداشت شد و یک روز بعد در شامگاه سه‌شنبه ۱۷ بهمن آزاد شد.
 
در جریان نمایش فیلم یاد شده در مجلس، از شخصی به نام «ب – ز» هم نام برده شد که بعد از سوی سایت بازتاب اعلام شد او بابک زنجانی است. وی از سرمایه‌دارانی است که به گزارش این سایت، به سران دولت نزدیک است و حتی نام او در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران هم آمده است.
 
بابک زنجانی پس از این که نامش در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت، از دفتر خود در دبی با خبرگزاری رویترز گفت‌وگو کرده بود و دور زدن تحریم‌ها را کذب دانست.
 
فاضل لاریجانی پس از نمایش ویدئوی وی در مجلس در نامه‌ای به دادستان تهران گفت که «آماده است محاکمه شود». وی در  این نامه به بابک زنجانی نیز اشاره کرده و گفت: «"ب - ز" از ثروتمندترین افراد ایران است و "دوست برخی مسئولان عالی اجرایی و دارای تعاملات گسترده‌ای با آنها است.»"
 
 در روز استیضاح وزیر کار، تنش میان علی لاریجانی، رئیس مجلس و محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت بالا گرفت و محمود احمدی‌نژاد مجلس را به حالت اعتراض ترک کرد.
 
پس از آن، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، انتقادهای خود را از جلسه  استیضاح اعلام کرد و متعاقب آن نمایندگان مجلس در نامه‌ای عذرخواهی کردند.
 
محمود احمدی‌نژاد هم نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای نوشت و در آن گفت دولت وی از خدمت به مردم عقب نخواهد نشست. محمود احمدی‌نژاد در آخرین جلسه‌ای که با استانداران داشت، در حالی دیده شد که سعید مرتضوی در کنار او نشسته بود.

+66
رأی دهید
-5

compatriot - تورنتو - کانادا
عجب سیرک بازاری شده این دیگه. حالا اگه یه آدم عادی بود تو پارک هنرمندان اعدامش کرده بودند!
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 22:38
garmsari - یورک - بریتانیا
خر خودتونید نه ملت.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 22:56
estifen - مادریت - اسپانیا
طرفدار کسی نیستم، ولی مشخصه که لاریجانی بیگناهه، و احمدی نژاد و چاپلوسان‌اش قصد تخریب‌اش را کردند.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 22:57
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
بزودی ترتیب خروجشون از ایران داده خواهد شد.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:21
saba65 - مشهد - ایران
مادریت دوست عزیز اینا همشون مثل هم هستن از مجتبی خامنه ای گرفته تا نماینده های محترم مجلس همشون دزد هستن البته که احمدی نژاد از همه بدتر هست چون اگه دزدی میکرد حداقل این امید بود که شاید ی زمانی مردم به خودشون بیان و حساب این هارو برسن و سرمایه های مملکت رو پس بگیرن ولی احمدی همه ی این سرمایه ها و ثروت ها رو نابود کرد
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:13
Caroline - تهران - ایران
اژه اى که خودش سردسته دزداست حالا چطور میخواد عدالت رو أجرا کنه؟؟؟
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:46
oghab - هلسينكي - فنلاند
درود برشرف احمدی نژاد .توی این34 سال هیچکس اندازه این مرد هیکل نظام رالجن مال نکرد. تازه مدارک دزدی خانواده علی سیب چخه راهم میخواست روکنه.رئیس مصلحت نظام . رئیس مجلس .ووونازشصتدش .
‌سه شنبه 1 اسفند 1391 - 00:08
oghab - هلسينكي - فنلاند
بی شرف ها همانطور که اراذل رابخاطر 70 هزارتومان اعدام میکنید ...چرااین بی پدر مادرها رابرای 120 میلیارد اعدام نمیکنید ...
‌سه شنبه 1 اسفند 1391 - 00:00
human2013 - تهران - ایران
بیچاره مردم ایران که گیر این زالو صفتها افتادن....درود بر ایران
‌سه شنبه 1 اسفند 1391 - 13:14
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.