فساد اخلاقی وحشتناک برخی مسئولان، روی دیگر سکه ریاکاری است

بازتاب : با افزایش پرونده های مفاسد اخلاقی حتی در میان نیروهای ارزشی و متدین، مسئولان این سوال را از خود می پرسند که با این فضای پررنگ ارزشی در جامعه، چرا فساد میان نیروها و مدیران ارزشی نفوذ کرده است.
 
 
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در سال های اخیر، به ویژه سال جاری، پرونده های مفاسد اخلاقی نیروهای متدین و ارزشی به صورت تعجب آوری افزایش یافته است.
  
کسانی که تا دیروز متصدی کشف فساد روشنفکران و مدیران تکنوکرات بوده اند، خود در دام فساد اخلاقی فرو می افتند، رسوایی این افراد یا از طریق کشفیات خانوادگی همسر و نردیکانشان بر ملا می شود و یا از طریق فعالیت نهادهای نظارتی، به ویژه حفاظت اطلاعات دستگاه ها محرز می گردد.
 
 
اگرچه پرداختن موردی به فساد اخلاقی افراد از نظر اخلاقی و شرعی زیبنده نیست، اما این پرسش را می توان مطرح کرد که چه شد فساد اخلاقی تا این اندازه میان نیروهای ارزشی نفوذ کرده است؟
 
 
ارتباطات جنسی برخی مداحان مشهور با خانم های متعدد، سقوط اخلاقی مدیران امنیتی و قضایی، صرف مشروبات الکلی و مواد مخدر توسط نیروهای به ظاهر حزب اللهی یکی پس از دیگری رخ می دهد و زنگ هشدار درباره فروپاشی اخلاق اسلامی را به صدا درآورده است.
 
در کنار این فروپاشی اخلاقی، تلاش های پنهان اکثر این افراد برای به دست آوردن اقامت خارج از کشور نشان می دهد این طیف به صورت قطعی با ایدئولوژی حاکم بر نظام قطع ارتباط کرده اند؛ اما چرا این گونه شده است؟
 
به نظر می رسد در رخ دادن این پدیده، سه عامل اصلی موثر بوده است:
 
نخست اوج گرفتن ریاکاری، تظاهر و تملق در جامعه که به پوک شدن رفتارها و اعمال دینی از نیت و معنویت واقعی انجامیده و موجب شده است تا این طیف اخلاق و رفتار دینی را به عنوان نمایشی برای حفظ موقعیت، شان اجتماعی و قدرت بدانند و از این رو، از لذات معنوی و میوه های اخلاقی و وجدان پاک بهره نبرند. بنابراین در خلوت که دیگر ریا و تملق دستاوردی ندارد، دست به آن کار دیگر بزنند، زبان به مشروبات الکلی بازکنند، مواد مخدر مصرف کنند و دامن به زن بارگی بیالایند.
 
دوم، فساد اقتصادی و بازشدن پول حرام به زندگی این طیف که ابتدا با توجیه تامین حداقل معیشت آغاز می شود، موجب شده تا رزق حرام مسیر ورود به سایر گناهان و تباهی های اخلاقی را به زندگی متدینین باز کند و این مسیر نه تنها خود آنها را به سقوط کشانده است، بلکه بسیاری از خانواده های این افراد را دچار تباهی کرده است.
 
 
سوم، برخی ظلم های سیاسی، قضایی و امنیتی که در سال های اخیر رخ داده است، اگرچه با توجیه ایدئولوژیک و برای حفظ نظام بوده، اما آمران و مرتکبان را با عذاب وجدان همراه ساخته است، بخصوص که اخیرا حقانیت بسیاری از سخنانی که تا دیروز بر زبان راندن آنها جرم تلقی می شد، آشکار شده است. اما وجدانی که به ندای آن توجه نشود، یا به خواب می رود یا برای خاموش کردن آن باید در زیر آوار فساد دفن گردد.
 

+318
رأی دهید
-12

tabarzinn - یوله - سوئد
چرا که نه؟ اینا فهمیدن که آخرتی وجود نداره ....کیفشون رو تو همین دنیا دارن می‌کنن ...تا دیر نشده البته
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 15:58
amir-amir - تورنتو - كانادا
اساس تشکیل حکومت اسلامى چگونه بود, اوباش و اراذل پایتخت از تشکیل کمیته هاى اسلامى شروع کردند از آنجائیکه در کارشان بسیار وارد بودند سریع رشد کردند و در ارکان مملکت رخنه کردند سران بالاى رژیم به این مسائل به خوبى واقف بودند منتهى از نظر آنان تشکیل حکومت اسلامى ولایت سفیه مهم بود مهم نبود که چه کسانى عهده دار کارهاى اجرائى است ( سنگ اول چو معمار نهد کج تا ثریا مى رود دیوار کج ) و بدین سان است که حکومت جمهورى اسلامى در حال حاضر چه در مجامع داخلى و یا خارجى تبهکار ترین و فاسد ترین رژیم دنیا است . به امید حکومت ملى با مجلس ایرانى
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 16:04
be_pa.khaste - هارلم - هلند
بی‌ ناموس‌ها خودشون همه کثافت کاری می‌کنن زن‌هاشون هم همینطور بعد به یه دختر بد بخت گیر میدان چرا موهات بیرونه
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 16:11
a.ahooraei - کلن - آلمان
اینها وجدانشوو کجا بود؟ مردم ما تعداد نادان هایشان بر دانایان می چربد. یک مثال؛ شما فکر می کنید امثال خاوری و یا افرادی که روزگاری با این رژیم همکاری کردند ، کشتند، ریختند و پاشیدند و به یغما بردند ، تعدادشون در خارج کم هستند؟ نه کم نیستند اما چرا این خارج نشینان ما اینفدر احمق و نادانند و با این افراد کثیف رفت و آمد می کنند و جواب سلام اینها را می دهند وقتی می دونند اینها همان خودفروخته های قاتل و جانی اند. این اواخر از ١٥ سال پیش به اینور هر کی اومده خارج واقعاً باید راجع بهش تحقیق کرد که نکنه طرف یه کاره ای بوده و یا هست. اولاً رژیم مأموران زیادی را در لباس پناهندگی به خارج فرستاده که این حیوونی ها شنیدم برای مثلاً ماهی ٣٠٠ یورو آدم فروشی میکنند دوماً خیلی از افرادی هستند که دست اندرکار بودن ولی چون دیگه خرش پیش نمی رفته پاشدن اومدن خارج. این آشغالها را نباید تحویل گرفت چراکه در فرصت بعد هم همین کار را می کنند.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 16:19
man-malaysia - كوالالامپور - مالزي
وقتی ایدئولوژی وعقیده بر مبنای دروغ ،تظاهر، خرافات، وچرندیات بنا شده باشه می خواهید نتیجش چی باشه؟
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 16:20
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
این فساد اخلاقی‌ نیست . این‌ها از جدّ خود از دین خود و پیغمبر خدای خود یاد گرف هند. مگر نه اینکه آموزگار این‌ها مولا صدرا می‌‌گفت. خداوند حیوانات را آفرید. بعضی‌ها را برای سواری‌، بعضی‌ها را برای خوردن ، بعضی‌ها را برای بار بردن ، ب بعضی‌ها را برای نکاح و آمیزش. باور ندارید . خود خوانید -کتاب اصحاب اربعه .جلد ۷. فصل ۱۳. صفحه ۱۳۶
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 16:28
garmsari - یورک - بریتانیا
بوى تعفن این رژیم کل ایران را فرا گرفته است وقتى که همه چى بر اساس ریا و خیانت و ادم فروشى وجنایت شکل بگیرد همین اتفاق مى افتد.الان در ایران ادمها یى به قدرت دست پیدا کرده اند که هر جنایتى را انجام مى دهند تا بر سر قدرت باقى بمانند.خامنه اى دجال کلاهش را بالاتر بگذارد.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 16:29
dara20 - تهران - ايران
آش آنقدر شور شده که آشپز هم به واق واق افتاد!!! ابراز این مطالب از سوی مزدوران رژیم بیانگر ناکارامد بودن حکومت مذهبی، تهی بودن سیاست‌های برگرفته از دین، ریاکاری سرکردگان و گردانندگان رژیم آخوندی و بی‌ محتوا بودن کلیّت حکومت پلید اسلامی استکه ملاها ۳۴ سال آنرا به باور بخشی از مردممان ساده لوح تحمیل کرده اند. وقتی‌ سرکرده افلیج نظام سرطانی اسلامی چه از نظر اخلاقی‌، چه از ناحیه اقتصادی و از همه بدتر در سیاست فاسد و هرزه باشد دیگر چه انتظاری از مزدوران کاسه لیس دور و برش میرود!!!!وهبر در روز روشن دستور کشتار میدهد، توله ‌اش مجتبی ۱۶ و نیم میلیارد دلار و طلا بطور قاچاق از کشور خارج میکند یا همسرخود را برای پس انداختن توله به انگلستان میبرد چند میلیون پوند از اموال ملی هزینه میکند آنوقت دم زدن از تقوی و زهدانیت نه تنها مضحک بلکه باور آن توسط عوام خریت مطلق است
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 16:32
Prince of darkness - دبی - امارات
وقتی در مذهبی به دروغ به امام صادق نسبت دهند که فرموده تسعة اعشار الدین التقیة...یعنی نه دهم دین تقیه( دروغ و ریاکاری) هست...چه انتظاری میتوان داشت؟؟وقتی مداح میاد به علی میگه صاحب زمین و زمان وافلاک تویی ما چه توقعی از این مداح داشته باشیم؟؟من از شنیدن این خبرها بسیار شاد میشوم چون چهره کریه این نظام و مذهب من در آوردیش رو روشن میکنه...به امید روزی که آخوند و تشیع روافض به درک واصل بشوند و مردم ایران از ترک و لر و بلوچ و شیعه واقعی و سنی همه و همه باهم و در کنار هم زندگی کنند و به هم احترام بگذارند...آمین
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 16:53
mehdiuk - لیدز - انگلیس
اصل این مطلب مغلطه و لاپوشانیه. کجای مداحی میتونه یک عمل ارزشی باشه. یه مداح که مرتب با مدح و گریه مشغول تملقه تا پولی به جیب بزنه مگه جز ریا چیز دیگری هم باید بلد باشه. از این به بعد به جای "کربلا منتظر ماست بیا تا برویم" میگن "وای شهلا منتظر ماست بیا تا ببریم". در هر حال کلیت این موضوع آزار دهنده نیست چون از نطر من ارزش یه مداح کمتر از یه ولگرده. چیزی که منو آزار میده فقر و بدبختی دخترا و زنهای جامعه مونه که ناچارن با این حـ... های ریشو همبستر بشن. لعنت بر جمهوری جهل و ریا که نیروهای ارزشیش شدن چند تا مداحن که مثل الاغ برای آخوندای لعنتی نعره میزنن
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 17:01
kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
چیز جدیدی نیست این ذات واقعی‌ آنها هست که با ظاهر سازی نماز روضه سفر ابوالفضل و ... یه کم سر مردم را شیره بمالند و هزار جنایت کنند. زمان شاه که اینقدر فساد نبود این جمهوری کثیف و ذات کثیف آخوند بود که روز بروز فساد و دزدی را در جامعه توسعه داد:::: مرگ بر اون رهبر الاغ و طرفدارانش:::
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 17:02
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
این نظام از ندفه در فساد بوده هست و خواهد بود، و این رهبر آفت الله شیطانی کافر شاهنشاهی خامنه‌ای از همه فساد‌های اخلاقی‌ و مالی‌ اطلاع کامل دارد ولی چون خود و بیت فحشای رهبری و خانواده‌هایشان در این فساد غرق شده اند که رهبر میگوید کشش ندهید چون می‌داند اگر کشش بدهند به خانواده خودشان هم می‌رسد.مخصوصا مجتبی که سر دسته مفاسد اخلاقی‌ و اقتصادی و انتخاباتی و قضایی و قتل عام ملت ایران دست بالا را دارد.اصولا بدون مجتبی کسی‌ جرأت مفسد بودن را ندارد. چرا مرتضوی ۲۴ ساعته آزاد میشود؟چون مدارکی دارد که ارتباط مستقیم با مجتبی دارد و حتی خود رهبر!؟
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 17:04
sankari - هلسينكي - فنلاند
ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺩﻳﻨﻲ ﻫﻢ ﺩﻳﻦ ﺭا ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻫﻢ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭا ﻣﺘﻼﺷﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ,و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺎﻋﺚ ﻓﺴﺎﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺳﻘﻮﻁ ﺁﻥ ﻣﻴﺸﻮﺩ.ﺩﻳﻦ و ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﻴﭽﻮﻗﺖ ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻪ اﻧﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻣﺴﻴﺮ ﺣﺮﻛﺖ ﻛﻨﻨﺪ.ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺁﺧﻮﻧﺪﻫﺎ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﺩاﺷﺘﻦ اﻳﻜﻴﻮ ﺩﺭ ﺣﺪ ﺻﻔﺮ ﻫﺮﮔﺰ ﺩﺭﻙ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 16:56
faghat zartosht - شیراز - ایران
بله.بله.بله.تازه اینا چیزایی هست که رو میشه!!!ولی جمهوری اسلامی کاری کرد که دیگه تو دنیا کسی دنبال حکومت مذهبی نره.چون به اسم مذهب و دین دین رو خراب کردن.این یه کارش عالی بود.کاری که رضاخان و هفت جد و آبادشم نتونستن انجامش بدن.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 17:28
m.noor - شارجه - امارات
با درود. خشت اول کج گذاشته شده اما همه کور بودن و ندیدن .م.ن
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 17:40
sharafYabi - بیمبه - انگولا
بخوانید جیره خوران ضّد انسانی‌ و اسلامی و مزدوران برای دزدان امام زمان وطن فروشان عرب پرست.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 17:52
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
مگر ادم درست و صادقی‌ در کلّ رژیم و طرفدارن و دست اندرکاران هست که مینویسید فساد در برخی‌؟؟؟؟؟ برخی‌ = همه بی‌ اما و اگر!!!
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 18:01
pull.over - دوحه - قطر
نامرد زد آخرش زنه رو کشت!
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 18:04
Jiddu_Krishnamurti - هامبورگ - آلمان
شما بین این حیوانات فقط یک نفر را نام ببرید که بوی تعفن ندهد حیف نام حیوان که آدم بر روی این موجودات منغفن بگذارد.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 20:19
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
وزیر ارشاد امام جلادان اولین کسی بود که رابطه اش با اون خانم معلم کر و لالها لو رفت و مجبور به استعفاء شد. اینها که دیگه جای خود دارند
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 20:02
پاینده باد ایران - تهران - ایران
وبدبخت تر کسانی که کورکورانه از این مفسدین و بدکاره ها دفاع میکنن و ناحق را حق و دروغ را راست جلوه میدهند.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 20:23
asemanabi1 - اتن - یونان
خو ببین چقدر زیاد ولی حتی به گوش من و شما نمیرسه
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:27
oghab - هلسينكي - فنلاند
نخیر حیضی وچشم چرونی درذات اکثرایرانی ها وعرب هاست .واین نسل جدید توایران که دیگه ....گازگرفته .
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:47
compatriot - تورنتو - کانادا
تازه کجاش را دیدی؟
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:51
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
این خود اسلام است , کمال اسلام در ایران پیاده شده , برای روحانیون و حزب الهی ها همه چی حلال ولی برای بقیه حرام است این اصلا ذات اسلام است نه فقط اسلام ذات دین است , بر مومن همه چیز حلال است فقط مومن از دین برای جهنم کردن زندگی مردم استفاده می کند.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:28
oghab - هلسينكي - فنلاند
a.ahooraei - کلن - آلمان. اخه دوست من چراچرت میگی ....تواین خاوری راادرس ومحل رفت وامدش راپیدا کن .. اگر خودمن سلاخیش نکردم .ازبابام نیستم .بعدش هم 5 سال میرم زندان ...ولی حق اون جونی که کلیه می فروشه برای زندگی را ازش میگیرم .
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:55
a.ahooraei - کلن - آلمان
ogghab- عفت کلام داشته باش!! مگه فقط خاوری بوده و هست که از اونجای رژیم خوردند و فرار کردند؟ خوب حواست را جمع کنی ازشون فراوون می بینی. من که کمتر با هر کسی جوش میخورم الآن می تونم ٤ تا ٥ نفر را نشون بدم که اینها در پایه هیچگونه قطب مخالفی با آخوندها ندارند و همینجا شله زرد و عدس پلو واسه امامها نزر میکنند و ایران هم که میرن مشهد و امازاده ها را دارند و مکه هم میرن و یا رفتند . پس اینها چه مسئله ای با آخوندها می تونن داشته باشند جز اینکه هم از إغل بخورند و هم از توبره. اینجا اومدن که نون مفت دولتها را گدایی کنند و هر روز در اداره ها التماس کنند واسه یه لقمه نون و یا جاسوسی کنن و یا هم مشروب بخورن و دیسکو برن و هم نماز بخونند.
‌سه شنبه 1 اسفند 1391 - 01:08
کیکاووس - ایران - تهران
این خبرا نیست همون کسای که با اینا پریدن از چیز اینامی خوردن همین الان بگن بازیگر می خوان یا خوانده پاپ که مشهور بشه تو ایران بیشتر پسر و دختر ایرانی حتی اونای که تو خارجن که دار این جا ضد اخوندا مینویسه پا میشه میرن یه چیزی گیرشون بیاد سکه میدن مردم حمله میکنن دلار میدن هجوم میارن بابا یارو پول سوشیال میگیره از دولت خارجی میزاره بانک ایران سود با لا بگیره هیجکس از مردم ترسو ایران جرات یا طافت نداره اعتصاب کنه تحریم کنه پس لطفا ساکت حقتون اخوندا حقتون بخورن به زنو بچه هاتون دست درازی کنن تزسوها اه ه ه
‌سه شنبه 1 اسفند 1391 - 01:43
بهرام2012 - تهران - ایران
dara20 - تهران – ایران قسمت اول از سه قسمت- هموطن و همرزم گرانقدر سپسا از اندیشه پاک و بینش میهن پرستانه شما آگاه مرد ایرانزمین. امید آنکه بتوانی نظر و دیدگاهت را هرچه بیشتر در بین دوستان و آشنایان و همکارانت اشاعه داده و با همدیگر حلقه مبارزاتی خودتان را شکل و سامان بدهید. در فساد عمال و سردمداران این رژیم ضدایران هزاران مدرک و سند وجود دارد. داستان فلاحیان در وزارت اطلاعات را بیاد داشته باشید وقتیکه جوانان مبارز و میهن پرستان کشورمان را گروه گروه روانه شکنجه گاه های اسلامی میکرد و به امر رهبر بیشرافتش ولی فقیه آنها را مورد شنیع ترین شکنجه ها و آزار و اذیت ها قرار میداد و در نهایت نیز بر بالای جراثقالها آویزانشان میکرد و به دارشان میکشید درست در همان روزها خودش با زنان شوهردار آنهم از طریق تهدید جانی و خانوادگی آنها ارتباط برقرار میکرد، در قاچاق کالا و مواد مخدر به اروپا نقش عمده ای برعهده داشت و از همه امکانات دولتی و اطلاعاتی در این مسیر غیرانسانی بهره میگرفت.
‌سه شنبه 1 اسفند 1391 - 17:35
بهرام2012 - تهران - ایران
قسمت دوم از سه قسمت- سیدعلی خامنه ای هم که دیگر هر بچه دبستانی از اوضاع فلاکتبار اعتیاد و استفاده او از تریاک های ناب و سفارشی اطلاع دارند و آن را برای فریب خوردگان نوکران بیت رهبری اینگونه توجیه میکنند که برای مقابله با بیماری سرطان با نظر پزشک استفاده میکند اما داستان آقا مجتبی با آن خانم سی ساله متاهل و مادر دو فرزند پسر و فامیل نزدیک آیت الله مصباح یزدی بنام (س س م ی)هم که این روزها به گستردگی در تاکسی ها محور بحث ملت شده است دیگر جای خود دارد ، طوریکه حتی موجبات هراس و اعتراض چاقوکشان بیت رهبری هم شده بود طوریکه همین سه ماه قبل بود که خبر رسید چاقوکشان بیت رهبری با اعتراض (محترمانه) مدعی بودند ادامه آن ارتباط مشمئز کننده به کل روحانیت و تمامیت نظام و نهاد رهبری و موقعیت و آینده بیت هم ضررو زیان جبران ناپذیر خواهد زد اما کو گوش شنوا؟؟
‌سه شنبه 1 اسفند 1391 - 17:36
بهرام2012 - تهران - ایران
قسمت سوم از سه قسمت- وقتی هم موضوع رسوائی ارتباط جنسی مجتبی خامنه ای با آن زن سی ساله متاهل با دو فرزند و فامیل نزدیک آیت الله مصباح یزدی بنام (س س م ی) به گوش سیدعلی خامنه ای رسید بازهم هیچکس نتوانست متوقفش نماید و بجای آن مامور حفاظت معترض را که یک پاسدار کاراته باز اهل شمال کشور بود از بیت بیرون کرده و به نیروی زمینی سپاه منتقل نمودند تا زیر نظر طائب تحت الحفظ ادامه نوکری بدهد. این رژیم و همه سردمداران آن سرتابه پا فاسد و بدکاره و بی ناموس و وطن فروش هستند و این ما ملت ایران هستیم که میباید عزم خود جزم کرده و به هر بها برای سرنگونی و نابودی این قداره بندان ...که رژیم جعلی جمهوری اسلامی را بر میهنمام و بر ما ملت ایران تحمیل کرده اند با اتحاد ملی بپا خیزیم و اقدام کنیم وگرنه نوبت فرد فرد ما نیز خواهد رسید نا نصیبی از تعرضات این قوم ضدایرانی و نوکرانشان ببریم. دورباد آن روز شوم.
‌سه شنبه 1 اسفند 1391 - 17:36
مهران خان - تهران - ایران
کسی که فاسد نباشه که در این رژیم مسئول نمیشه! هر چی فاسدتر بلند پایه تر!
‌چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 07:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.