روزنامه اعتماد از دیدار سه فعال اصلاح‌طلب با آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد

روزنامه «اعتماد» در شماره  روز دوشنبه،۳۰ بهمن ماه، خود خبر داده است که «سه سال و هشت ماه» پس از آخرین گفت‌وگوی رو در رو اصلاح‌طلبان و رهبر جمهوری اسلامی، «سه فعال سیاسی اصلاح‌طلب» با آیت‌الله علی خامنه‌ای ملاقات کرده‌اند.
 
این روزنامه از «مجید انصاری، عبدالواحد موسوی لاری و اسحاق جهانگیری» به عنوان «سه اصلاح طلبی» نام برده که با رهبر جمهوری اسلامی ملاقات کرده‌اند، و گفته است که «این دیدار در فضایی مناسب انجام شده است».
 
مجید انصاری به روزنامه اعتماد گفته است: «دیداری داشته‌ایم که خوب بود. به هر حال خدمت ایشان رسیدیم و در رابطه با مسائل کلی کشور صحبت کردیم» و «ملاقات بسیار خوبی بود که درباره جزییات آن فعلا حرفی نمی‌زنیم اما اصل این دیدار انجام شده است».
 
آقای انصاری که از اعضای «مجمع روحانیون مبارز» است همچنین «درباره نقطه نظرات رهبر جمهوری اسلامی پیرامون گزارش‌های ارائه شده» تنها به همین که «در چند بند صحبت کردیم» بسنده کرده و در عین حال «با رد هرگونه صحبت در این دیدار پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده» تاکید کرده که «این دیدار به هیچ‌وجه انتخاباتی نبوده و صرفا پیرامون مسائل جاری کشور صورت پذیرفته است».
 
عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی نیز حضور خود در «دیدار با رهبر جمهوری اسلامی» را تایید کرده و به روزنامه اعتماد گفته است: «درباره بیان جزییات این دیدار باید مشورت‌هایی صورت گیرد و پس از آن می‌توان جزییات را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.»
 
روزنامه اعتماد یادآوری کرده که «آخرین خبر رسمی از دیدار اصلاح‌طلبان با رهبری و گفت‌وگو با ایشان مربوط به ۲۶ خرداد ۸۸ بود که نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند» و «از آن روز دیگر خبری از دیدارهای رهبری با اصلاح‌طلبان منتشر نشد» اما اکنون «به نظر می‌رسد شرایط تغییر کرده است.»
 
این روزنامه به زمان انجام دیدار فعالان یاد شده با رهبر ایران اشاره ای نکرده است.
 
این دیدار در زمانی صورت گرفته است که محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی، با آیت الله خامنه ای و همچنین سران قوای مقننه و مجریه دچار اختلافات شدیدی شده است.
 
برخی اصولگرایان از جمله محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته‌اند که اصلاح طلبان به دنبال بازگشت به حاکمیت هستند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، آقای صفار هرندی در «همایش انتخاب اصلاح در ریاست جمهوری» اظهار عقیده کرده که «برخلاف سال های گذشته اکنون ایده بازگشت به حاکمیت در درون اصلاح طلبان شکل گرفته تا بتوانند به هر قیمتی در انتخابات آینده شرکت کنند».
 
وی که پیشتر وزیر فرهنگ در دولت محمود احمدی نژاد بوده است، «شرط مهم» برای افرادی که می‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند این دانسته که «به صراحت اعلام کنند اگر نتیجه انتخابات به نفع آنها نباشد آن را بدون اعتراض می پذیرند.»
 
«دیدار دیرهنگام»
 
روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه خود درباره دیدار سه فعال اصلاح طلب با رهبر ایران از قول عباس عبدی، روزنامه نگار و عضو سابق جبهه مشارکت، نوشته است: «به نظر من دوستان اصلاح‌طلب کار بسیار خوبی کرده‌اند که البته دیر هم انجام شد.»
 
وی افزوده است: «حتی می‌توان این جلسات را در سطح بالاتری در اصلاح‌طلبان انجام داد و هیچ مانعی برای آن نیست. چه بسا اگر دیدارها توسط رهبران اصلاح‌طلب انجام شود در بهبود وضعیت موجود جامعه موثرتر باشد. این کار را البته آقای خاتمی و برخی دیگران باید انجام دهند.»
 
عباس عبدی همچنین در ارزیابی خود از «دیدار سه فعال سیاسی اصلاح‌طلب با رهبر جمهوری اسلامی» به روزنامه اعتماد گفته است: «اساسا در سیاست نفس موضوع شکل گرفتن گفت‌وگو یک هدف است» و «ایجاد گفت‌وگو بین دو طرف که اختلاف نظر‌هایی دارند می‌تواند هدف تلقی شود و آنچه در پی آن می‌آید موضوع ثانویه است»، و همچنین «این آغازی است که می‌تواند حفظ شود و در آستانه انتخابات این دیدارها می‌تواند به تلطیف فضای عمومی میان طرفین بینجامد.»
 
به گفته عباس عبدی «باید اراده‌ ای برای از میان برداشتن اختلاف‌های موجود بین دو طرف وجود داشته باشد» و «کیفیت برداشتن موانع موضوع دیگری است اما اصل این است که وضعیت موجود برای کشور مطلوب نیست و کسی هم از آن سود نمی‌برد» چرا که «اصلاح‌طلبان وقتی تعامل سازنده با حاکمیت نداشته باشند بنیه سیاسی کشور ضعیف می‌شود و این به نفع حاکمیت نیست، البته عده‌ ای هنوز تصور می‌کنند حذف یک گروه می‌تواند موفقیت را تضمین کند اما وضعیتی که میان دولت و مجلس به وجود آمده باید درس بزرگی برای آنها باشد.»
 
به نوشته روزنامه اعتماد، عباس عبدی با توصیه به اصلاح‌طلبان برای کنار نکشیدن از عرصه سیاسی کشور، گفته است: «اصلاح‌طلبان هم باید به این موضوع توجه داشته باشند که با کنار کشیدن از صحنه سیاسی نمی‌توانند اهداف خود را در خدمت به جامعه محقق کنند. ساخت‌های قدرت معمولا طرف مقابل را تا این حد به رسمیت نمی‌شناسند که درباره قدرت با یکدیگر گفت‌وگو کنند» اما «اگر به این نقطه برسیم کمال مطلوب است.»

+13
رأی دهید
-51

mehr47 - تهران - ایران
ایندفعه اگه جنیفر لوپز هم کاندیدا بشه ما نیستیم حالا دم انتخابات شده ماله کشی شروع شده....
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 11:00
mehdiuk - لیدز - انگلیس
این جماعت لمپن موس موس کن بازم راه افتادن برای دستبوسی رهبر. یکی نیست بگه که تو 8 سالی که فرصت داشتین چه گلی به سر ملت زدین؟ کاش یه کم مردانگیو از احمدی نزاد یاد میگرفتین که اگه مملکت داری بلد نیست لااقل شرفشو برای یه آخوند عوضی به حراج نمیزاره. آقایون اصلاح طلب دیگه اون ممه رو لو لو برد. تا میتونید چاپلوسیه رهبرو بکنید ولی اگه رهبر هم بزاره ورد بازی بشین دیگه پیش ملت جایی ندارین و از چشم افتادین جماعت ترسو. حداقل دارودسته محمودی شجاعت دارن ولی شما یه جو جربزه هم ندارین.
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 11:11
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
سخن با ملت عزیز ایران. بار دیگر فریب این شیخ‌های رسوا را نخورید. این جریان از ۶ ماه پیش شروع شده. رفسنجانی‌، مطهری همه اینها جوکر آقا هستند .برای روز مبادا . این دولت نفس‌های آخر را می‌‌کشد با کشیدن چن تا مهره از صندوق نمی‌‌شود دموکراسی به دست آورد. جداهی دین از سیاست . تنها هدف . هر کس می‌‌خواهد مسلمان باقی‌ بماند . بماند و روزی ۱۰ بار به سمت مکه نماز خواند . ولی‌ دیگر این دین نقشی‌ در جامعه ایران ندارد. فساد و آلودگی ماهیت این دین می‌‌باشد. آخوند تنها چیزی که می‌‌خواهد. قدرت و ادای شاه را در بیاورد. در این میان همان اصلا طلبی که تا دیروز خائن بود .امروز مهمان آقا می‌‌باشد .
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 11:53
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
بله اختلافات ظاهری را پایان دهید چرا که نکته اصلی‌ سواری از ناآگاهان است!!!سناریو بنوسید تماشاچی فراوان !!! شاید جایزه ی اسکار اسلامی را در پی‌ داشته باشد!!!
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 12:15
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
یعنی‌ چی‌؟ که هر کسی‌ را این آفت الله شیطانی کافر شاهنشاهی انتصاب کرد همه خفه خون بگیرند؟ کور خوندید ملت ایران در این انتخابات شرکت نخواهند کرد و فقط علی‌ چلاق میمونه و حوضش!؟
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 12:40
greentree - تهران - ایران
رفتن به بیت شیطانی علی‌ خامنه‌ای و صحبت کردن با ان شیطان پیر اشتباه بزرگیه ،،،،تمامی‌ افراد این بیت را مشتی از افراد آدم کش ،متجاوزگر جنسی‌ اشغال کردند که اصلا اجازه نمی‌دهند ایران پیشرفتی داشته باشه ،اینها فقط به فکر پول و سکس و ترور هستند
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 13:15
a.ahooraei - کلن - آلمان
الآن کشور را اصلاح می کنند ارواح ع…..
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 19:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.