تحلیل کریستین ساینس مانیتور : احمدی نژاد پر سر و صدا کاخ ریاست جمهوری را ترک می کند, او کوتاه نمی آید

اتفاقات اخیر تهران، نه تنها در رسانه های داخلی، بلکه در رسانه های خارجی و غربی نیز جنجال زیادی به پا کرده است. بسیاری از این رسانه ها، با خوشحالی تمام از این "تنازعات سیاسی" یاد کرده و مدعی هستند که «احمدی نژاد پر سر و صدا کاخ ریاست جمهوری را ترک می کند»

به گزارش سرویس ین الملل انتخاب، "کریستین ساینس مانیتور" در تحلیلی تحت عنوان "انتخابات ایران نزدیک می شود، احمدی حاضر به ترک بی سر و صدای کاخ ریاست جمهوری نیست" نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نمی تواند مجددا کاندیدای انتخابات شود، اما به جای تسهیل خروجش از کاخ ریاست جمهوری، او در حال ایجاد جنجال و منازعه با دیگر سیاستمداران است. در واقع، این روزها در تهران خروج پرهیاهوی احمدی نژاد از راس دولت را شاهد هستیم!

چهار ماه پیش از انتخاباتی که جایگزین رئیس جمهور فعلی را انتخاب می کند، احمدی نژاد مشخص ساخته است که او نمی خواهد دوره ی دومش را با آرامش و سکوت به پایان ببرد.

او در عوض، علناً خشم خود را در مقابل دشمنان سیاسی اش در پارلمان و ایران به نمایش کشید.

یک تحلیلگر کهنه کار در تهران که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: این مناقشه بسیار جدی است و مثل این می ماند که انها هیچ اعتماد به یکدیگر ندارند و حاضر نیستند یکدیگر را ببینند!

وی اضافه کرد: ما اصطلاحی در فارسی داریم که می گوید، آنها شمشیر خود را از رو بسته اند و ملا عام در حال جنگ و دعوا هستند.

یک استاد ایرانی دانشگاه تگزاس ای اند ام گفت: ایران با یک تهدید متفاوت رو به رو شده است.

وی ادامه دارد: احمدی نژاد حاضر به عقب نشستن و کتار آمدن نیست.

کریستین ساینس ماینتور در ادامه آورده است: رئیس جمهور فعلی ایران در خلق دشمن در طول 8 سال اخیر به شدت ماهر بوده است و گاهی اوقات هشدار داده است که مدارک علیه برخی از افراد دارد که در صورت ازار رساندن به او، آنها را منتشر می کند.

احمدی نژاد سیاستمداری آتشین مزاج و پوپولیست است که از حمله به بسیاری از افراد اجتناب نکرده است. این در حالی است که بسیاری از اعضای ارشد دولتش در رسوایی های میلیارد دلاری شرکت داشته اند.

تحلیلگر ساکن تهران گفت: به نظر می آید که آنها فشار بیرونی را فراموش می کنند، چراکه تنها چیزی که مهم است، رقابت است. اختلافات از نگاه خارجی ها به شدت ناچیز است اما در داخل کشور، آنها بسیار آشتی ناپذیر، سیاه و سفید و بدون هیچ مصالحه دیده می شوند.

به گزارش سرویس ین الملل انتخاب، احمدی نژاد در طول ماه های اخیر سعی کرده است که خود را تنها سیاستمدار صادق و مسدولیت پذیر در ایران معرفی کند.

احمدی نژاد گفته است: همه چیز در کشور سر جای خودش است و تنها دولت من ضعف دارد. من تقریبا تنها مقامی هستند کهاز ارتباط با مردم و بیرون رفتن با آنها ترسی ندارد. من ترسی ندارم. به خدا ترسی ندارم!

+149
رأی دهید
-11

 
naderan - یوتوبوری - سوید
من از روز اول گفتم این فرد با خون خونریزی بیرون میره چون جنبه نداره منطق هم نداره . این فرد باعث شد ایران هزار سال عقب بیافته ما در تاریخ ایران دیدیم چند مقام ایران باعث شد . که ایران و مردم بخاطر نادانی و بیسوادی مقامات سالها زجر گشیدن این فرد عوضی نادان و جاعل احمقی نژاد ضربه که به مردم وارد کرد هزار سال میگشه تا درست کرد خدا اگر وجود داری نسلیشان را نابود کن
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 03:51
بت شکن - مونترال - کانادا
با این که احمدی در وقت خروجش یک کشور ورشکسته و سوخته تحویل میدهد ولی‌ در مقایسه با خاتمی خیلی جنم دارد که بالاترین مقام و نهاد‌ها را از جمله رهبری، سپاه، قوای قضائیه و مقننه، اطلاعات، شورای نگهبان و و و را به چالش کشیده است. خاتمی در وقت خروجش از کاخ ریاست جمهوری زبونانه گفت: "رئیس جمهور فقط یک تدارکات چی‌ هست" ولی‌ احمدی خط قرمز‌ها را زیر پا گذاشت و بیش از این هم میگذارد، یعنی‌ شبانی است که به جان سلطان افتاده است!!!
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 08:26
sama128 - شیراز - ایران
این رژیم کثیف تا مردم ایران را به خاک سیاه نکشه ول کن نیست ک نیست هر آمپول سرطان خون شده دانه ای 5 میلیون تومان که باید حداقل 10 عدد آمپول فرد بزنه تا به مرحله پیوند مغز و استخوان که آنهم هزینه سنگین دیگری دارد تازه برسه . آقای رهبر ان قلاب رئیس مجلس مردگان رهبری رئیس دزد قوه قضائیه و رئیس دزد قوه مققنه و رئیس رئیس های دزد در قوه مجریه و چاخان و دروغگوی بزرگ همه عالم و آدم کجاید ای بی شرف ها کجایید ای نامرد ها شما ها ناموس ندارید مرد م ایران ایران را به خاک سیاه نشاندید .
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 10:14
Gaagol - دالاس - آمریکا
کاخ ریاست جمهوری؟!! بیشتر شبیه طویله است
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 10:21
geteven - انگلستان - انگلستان
اینها همه با هم هستند. در زیر هر کاسه نیم کاسه ایی هست. اینطوری که بنظر میرسد داره اوایل انقلاب تکرار میشه یعنی اینکه ‌یک دوره ‌یک سال ه برای مخالفان و سر کوبی و نابودی آنها. همان توری که بازرگان،بنی صدر، بختیار و غیره را از بین بردند حالا این تبلیغات شبکه‌های خارجی ،شاهی،منافقی و غیره همشون .. بیشتر نیستند و همین قدر بر گشتند ایران و بحساب خودشوون ازادی برای ایران آوردند و یا غرب فکر میکند که حکومت عوض کرده بعداز یک‌سال پاکسازی میشوند در خود ایران. حالا از مشیری،شاهزاده،ملکه،منافق و غیره چنان از تیغ دوسر شمشیر ‌شیعه کشته شوند که عرب و عربستان و غرب نوکر ‌شیعه و شیئه شدن شوند.
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 11:09
Pezhman - وین - اتریش
فراموش نکنیم, راهی برای این دلقکهای عمامه به سر بآقی نمانده است. این دعوای لفظی, بدستور وموافقت خامنه ای صورت پذیرفته است..به احتمال زیاد میخواهند طبق معمول غرب را بازی دهند.نباید فریب این ملاهای بیشرف دروغگورا خورد.تحریمها بهتر از حمله نظامی است.غیر از دارو ونیازهای مردم بقیه امکانات را باید از ملاها گرفت.تا به اقتصاد امام راحلشان که همان اقتصاد مال خر است, برسند.
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 11:13
hadi_11801 - ایران - ایران
بزرگترین اشتباه آخوندا تو این ۳۴ سال.انتخاب این احمدی لوپ لوپ بوده.خودشون فقط دعا میکنن ت زودتر خرداد بیادو از شرش راهتشن.تازه احمدی لوپ لوپ دهانش بازشده تا پته همرو نریزه ولکن نیست.
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 11:35
exam292 - تهران - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا/بی ادب! جلو دخترت هم از این حرفهای زشت میزنی!!!
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 17:11
ordak - بن - المان
ظاهراً خدمات احمقی نژاد به مزقتون خیلی‌ مزه داده، پیدا کردن یکی مثل این هالو که دست شما‌ها را برای تاراج درایهای ملت تو بانک‌هاتون باز گذشته بود براتون راحت نیست. شما‌ها غرامت هم ولایتیها تون را که اینور و اون ور دنیا در تصادف ماشین یا هر زهرمار دیگر را از درایهای ملت تو بانک‌هاتون میدادین فقط کافی‌ بود یکی که به دادگاه شکایت کرده ببره، با اشاره شماها احمقی نژاد هم ‌یک چرند اینجا و آنجا تعریف کنه، فورا ایران مسول تصادف یا حمله قلبی فلان شخص غربی بود.در زمن احمقی نژاد عددی نیست اگه پوزه شو نبنده مثل آهمد خمینی سکته میکنه.
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 18:07
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
exam292 - تهران - ایران/اولا من دختر ندارم , دوما هر سخن جائی و هر نکته مکانی دارد سوما" اگر زیر 18 سال هستی سایت را ترک کن.
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 22:39
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
رویان خانوم!!! --- راستش من هم یک کم تعجب کردم .
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 08:20
SHEKAN - تهران - ایران
مموت مثل زالو به علی یه دست چسبیده . تا اونو پایین نکشه ول کن نیست .
‌چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 11:06
exam292 - تهران - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا/حداقل به قوانین سایت احترام بگذار!!!
‌پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 15:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.