رحیمی: نمی‌گویم در کشور چه خبر است تا دشمن شاد نشود

محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، امروز، ۱۹ بهمن (۷ فوریه) گفته است که بنا بر "مصالح ملی" سکوت کرده و از اظهارنظر درباره وضعیت سیاسی ایران خودداری می‌کند.

آقای رحیمی گفته عده‌ای "از درون" مانند "موریانه" عمل می‌کنند و "من علاقه ندارم که بگویم در درون چه خبر است؛ چرا که از گفتن آن دشمن شادمان می‌شود."

او افزوده که "آن‌قدر مصائب زیاد است که آدم باید به تنهایی خودش گریه کند" و "مصالح ملی باعث می‌شود انسان سکوت کند و سر درون چاه بگذارد".

دولت محمود احمدی‌نژاد در روزهای اخیر و پس از کلیک جلسه جنجالی استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که طی آن آقای احمدی‌نژاد به کلیک افشاگری علیه برادران لاریجانی دست زد، تحت فشار قرار گرفته و به نظر می‌رسد اظهارات آقای رحیمی با همین انتقادات مرتبط باشد.

در یکی از شدیدترین نمونه‌های فشار آوردن به چهره‌های نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، دادستانی تهران روز دوشنبه اقدام به کلیک بازداشت سعید مرتضوی، رئیس سازمان تامین اجتماعی کرد. دولت آقای احمدی‌نژاد اصرار داشته که به رغم همه انتقادات سعید مرتضوی را بر سر کار نگه دارد.

آقای رحیمی با تاکید بر اهمیت قانون اساسی ایران گفته "برخی بر آن متجاوز هستند" و از محدود شدن عملی اختیارات قانونی رئیس‌جمهور انتقاد کرده است.

او گفته: " اگرچه از اصل ۱۱۳ تا اصل ۱۴۳ قانون اساسی از رییس‌جمهور و اختیاراتش، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها صحبت شده است اما برخی مواقع رئیس‌جمهور در عوض کردن و جابه‌جا کردن یک فرد عاجز می‌شود و این در حالی است که ملت به رئیس‌جمهور چنین اجازه‌ای داده‌اند."

محمود احمدی‌نژاد به دلیل برکناری چندباره وزرا و همچنین تلاش برای ادغام بعضی وزارتخانه‌ها و سپردن آنها به چهره‌های نزدیک به خود، مورد انتقاد دیگر محافظه‌کاران قرار گرفته است.

+30
رأی دهید
-56

irane aziz - وین - اتریش
مارمولک کثیف،هیچکدوم از مصائب کشور،به بزرگی‌ دزدیها و فساد تو نیست
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 20:36
delmorde - یوتوبوری - سوئد
شما چقدر احمق تشریف دارید. تمام مردم دنیا میدانند در ایران شما چکار می کنید و شرایط کشور ما تا چه اندازه اسفناک است. شما حکایت کبکه هستید که سرش را در برف فرو کرده!!! در لجنی که باعث و بانی ان شده اید دارید دست و پا میزنید و ملت را باخود به قعر این باطلاق فرو میبرید. فقط با تبلیغات و دروغها ریاکاریها دزدیها و چپاولها به خیال خود زرنگی کرده و سر ملت را شیره میمالید و دلارها را برای روز موعودتان در کشورهایی خاص ذخیره می کنید و با تظاهر و گریم, ظاهری ساختید جهت فریب ملت. با توسل به ائمه خود را روحانی و پایبند به عقاید اسلامی نشان میدهید درحالیکه پست ترین و مفسدترینید نه از خدا ترسی دارید نه اعتقاد واقعی. تف و لعنت برشما خفاشان باد.
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 20:57
Pezhman - وين - اتريش
آقای رحیمی از قدیم گفته اند: بار کج به مقصد نمیرسه.گویا شما از کره برنیخ آمدی؟! همه را از خود راندی وخوب میدانی ما ایرانیها متخصص تولید چوب لای چرخ کردن وتولید شایعه وخلاصه بسیاری از رژیمهای ترک ومغول وعرب ویونانی وغیرو وو را از سر گذرانده وهمگی را دق مرگ ونابود کردیم.شما هم مثل اونها....نه از ترکها شجاع تر ونه از اعراب وحشی تر ونه از مغولها خونریز تر ونه از تیموiر وچگیز جهان سوز تری.کمی صبرکن تا تنگی طناب را نیز حس خواهی کرد.چنان بخت زترکان برگشته بود که میلان گرگین هم دوتن کشته بود.
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 21:27
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه
این خودش صریح ترین اعتراف بود به اینکه به مملکت ر...
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 23:03
saba65 - مشهد - ایران
دیگه میخواین چیکار کنین هر چی که اختیارش دست شما بوده یا نابودش کردین یا.....آخ که شما لعنتی ها هر کدومتون از یکی دیگه مظلوم نماتره
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 23:08
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
نباید هم بگوئید-عنتری نژاد که میگوید-بگم..بگم!!! خوب می‌دانید در پس پرده چه خبر است!!! چون هنگامیکه تریاک ناب افغانی را در کنار هم می‌زنید!نشئه!! و ! اعتراف!!نشئه!! و اعتراف!!
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 23:21
مانفرد - ایران - ایران
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
جمعه 20 بهمن 1391 - 00:56
a.ahooraei - کلن - آلمان
delmorde - یوتوبوری - سوئد...شما چقدر احمق تشریف دارید. تمام مردم دنیا میدانند در ایران شما چکار می کنید و شرایط کشور ما تا چه اندازه اسفناک است.جملت کاملآ صحیح هست اما یک نکته مهم را کم دارد و این که: خود مردم ایران کمتر واقفند که اینها تا چه اندازه آلوده اند.
جمعه 20 بهمن 1391 - 01:24
smart292 - ونکوور - کانادا
همه چیز مشخص است.لازم به گفته‌های شما نیست، همتون دزد و فاسد هستید.
جمعه 20 بهمن 1391 - 04:04
kobalt - کرج - ایران
کبلائی دیگه خواجه شیرازم خبر داره.
جمعه 20 بهمن 1391 - 08:53
massoudoslo - اسلو - نروژ
مرتضوی را از ترس احمدینژاد آزاد کردند ! چون میدانند که اگه از مصر برگرده کله میکنه و بقیه اون ۲۵ ساعت نوار و مدرک رو میده به مردم نگاه کنن !! صاحبان قدرت در جمهوری اسلامی چنان به فساد و ابتذال گرفتارند که میدانند اگر مردم سر در آوردند دیگر نمیتوان هیچ رقمه ان را جمع و جور و توجیه کرد و مموتی روانی هم از همان میدانست و الان هم میگوید یا حرف من یا الشمس و کدورت !!
جمعه 20 بهمن 1391 - 09:17
دلمرده - تهران - ایران
آره برادر برادر متدین و متهم پرونده بیمه ایران شما از اینهمه خریت ما ملت باید هم گریه تون بگیره هرچند که لازم نیست بگید که در داخل چه خبره چون مردم به خوبی میفهمند که اون بالا بالاها چه خبره که با یک اشاره احمدی نژاد همه می...به خودشون!!!!!!!!!!!!!
جمعه 20 بهمن 1391 - 17:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.