واکنش ها به اظهارات محمود احمدی نژاد در مجلس

آقای احمدی نژاد در جلس یکشنبه سران دو قوه دیگر را تلویحا متهم به سوءاستفاده از قدرت کرد

فاضل لاریجانی برادر رؤسای قوای قانونگذاری و قضایی جمهوری اسلامی که روز یکشنبه از سوی محمود احمدی نژاد متهم به تلاش برای بهره برداری مالی از موقعیت خانواده اش در حکومت شده بود، اتهامات رئیس جمهور ایران را رد کرده است.

محمود احمدی نژاد که روز یکشنبه برای استیضاح وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی به مجلس رفت، با پخش نوار مکالمه ای، برادران لاریجانی را به سوء استفاده از قدرت در فعالیت‌های اقتصادی متهم کرد.

به گزارش منابع خبری ایران، نشست خبری رئیس جمهور ایران و رئیس مجلس که قرار بود پس از استیضاح وزیر کار برگزار شود لغو شده است.

به گزارش منابع خبری ایران، فاضل لاریجانی به خبرگزاری "فارس" گفت: "این اقدام توطئه و حرکتی منافقانه بود تا مرتضوی از آن به عنوان اهرم فشاری برای تبرئه خود از اتهامات وارده و ایجاد حریم امن استفاده کند."

فاضل لاریجانی برادر علی لاریجانی (رئیس مجلس) و صادق لاریجانی (رئیس قوه قضائیه) است.

آقای احمدی نژاد در سخنانش در مجلس گفت که این نوار که حدود ۲۵ دقیقه است، گزیده‌ای "رقیق" از ۲۳ یا ۲۴ ساعت مکالمه فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی است که به طور کامل در اختیار رئیس مجلس و روسای کمیسیون ها قرار خواهد گرفت.

آقای احمدی نژاد برای حمایت از عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی به مجلس رفته بود که در ارتباط با انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی استیضاح و برکنار شد.

آقای مرتضوی به خاطر کشته شدن چند معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در بازداشتگاه کهریزک از مقامش در قوه قضاییه معلق شده بود. دیوان عدالت اداری حکم انتصاب او را لغو کرد اما وزیر کار از اجرای حکم خودداری کرد.

فاضل لاریجانی به خبرگزاری فارس گفت: "امروز بدون فرصت دفاع، تهمت هایی به بنده زدند که قصد دارم در یک نشست خبری به آنها پاسخ دهم تا تصور نکنند اتهامات وارده درست است."

او گفت که از رئیس جمهور و سعید مرتضوی به دلیل "نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی" شکایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، علی مطهری نماینده مجلس هم گفته است که اقدام محمود احمدی نژاد "در شان" یک رئیس جمهور نبود و افزود: "بزرگترین تهمتی که به نزدیکان مسئولان نظام زده می شد در همین حد بود که بیان شد و صحبت ها راجع به موضوعاتی بود که نشان دهنده این است که فساد بزرگ در میان مسئولان وجود ندارد."

او همچنین گفت که آقای احمدی نژاد نه برای دفاع از وزیرش بلکه برای زدن "حرف خودش" به مجلس آمده بود.

از آنجا که صدای نوار که در مجلس پخش می شد واضح نبود، آقای احمدی نژاد پخش آن را متوقف کرد و در حالی که تعدادی از نمایندگان به اعتراض خود ادامه می دادند، بخش هایی از آن را قرائت کرد.

به گفته آقای احمدی نژاد، فاضل لاریجانی در جلسه ای که با سعید مرتضوی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی داشته، از او خواسته مقدمات آشنایی او را با یک فعال اقتصادی فراهم کند که خواستار خرید بعضی شرکت های سازمان مذکور بوده است.

رئیس جمهور ایران گفت که فاضل لاریجانی تلویحا به آقای مرتضوی گفته بود که اگر شخص مذکور او را به عنوان مباشر خود تلقی کند، او خواهد توانست با توجه به نفوذ برادرانش مشکلاتی را که معمولا برای فعالیت های اقتصادی پیش می آید حل کند.

اما علی لاریجانی به پاسخ گویی به سخنان رئیس جمهور ایران پرداخت و گفته های او را "تهمت" و "اتهام" خواند.

او گفت که حرفهای آقای احمدی نژاد ربطی به استیضاح نداشته است.

+41
رأی دهید
-21

albalooo - لندن - انگلستان
همه شون از هم بدترن بی پدر مادرا ایران رو به نابودی کشوندند یه مشت دزد و ادم کش
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 11:00
alkap0n1990 - کرج - ایران
آخرش نفهمیدم چی شد.اگه نوار ساختگی هم باشه وباوجود اینکه خجالت پیش احمدی نژاد شرمنده ست وخیلی دروغگوهم هست ولی فکر نمیکنم الکی حرف مفت زده باشه اونم بدون مدرک اونم درباره مسئله به این مهمی.هرچی باشه رییس جمهوره.در ضمن همه میدونیم قضایای شبیه به این همیشه برای مسئولین وقدرتمندا بوده که برای منافعشون ی سری رو حمایت کنن.بنظر من که هردوطرف ضضر کردن تو این قضیه.هم لاریجانی هاوهم احمدی نژاد ودارودسته اش.فقط به نفع جناح طرفدارای رهبری شد.
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 11:20
saber1000 - یزد - ایران
سلام به رییس چمهور آینده"!!!
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 11:50
baas - روتردام - هلند
نکبتهأی اسلامی .
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 12:53
saba65 - مشهد - ایران
اگه مردم اینهمه از احمدی نژاد نفرت نداشتن به خاطر اون مدارک به فرض درستیش تظاهرات میکردن........ولی واقعا چرا هیچ عکسالعملی نشون نیدن
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 15:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.