درگیری لفظی شدید احمدی نژاد و لاریجانی : احمدی نژاد: می خواهم نواری را از تریبون مجلس پخش کنم - لاریجانی: کم نگذارید و هرچه دارید پخش کنید

محمود احمدی نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار تهدید کرد که  می خواهم حرف هایی بزنم که تا حالا نزده ام.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ، اهم اظهارات وی در پی می آید:

نکته اول: اینجا حکم دیوان مطرح میشه. صرفنظر از اینکه رییس آنجا کیست و مواضع سیاسی آن چیست. همین دیوان در سال 87 هم در موردی مشابه اظهار نظر کرده که چون این سازمان یک نهاد غیر دولتی است ما صلاحیت رسیدگی نداریم. البته این رسیدگی 2.5 یال طول کشید. حالا اگر آرای وحدت رویه تغییر پیدا کند ، چه چیزی ثبات می یابد در کشور. در سال 85 هم درخصوص معافیت مالیاتی شهرداری ها 5 یال رسیدگی طول کشیده.

اصل 170 قانون اساسی: قضات‏ دادگاه‏ ها مکلفند از اجرای‏ تصویب‏ نامه‏ ها و آیین‏ نامه‏ های‏ دولتی‏ که‏ مخالف‏ با قوانین‏ و مقررات‏ اسلامی‏ یا خارج‏ از حدود اختیارات‏ قوه‏ مجریه‏ است‏ خودداری‏ کنند و هر کس‏ می‏ تواند ابطال‏ این‏ گونه‏ مقررات‏ را از دیوان‏ عدالت‏ اداری‏ تقاضا کند. رییس دیوان درخواست کرده برای نقض کردن مصوبه دولت درحالیکه تنها آیین نامه ها و مقررات دولتی و شهرداری ها . حال آنکه این کار دیوان عدالت خلاف قانون اساسی بوده است.

نکته دوم: اصل 55 قانون اساسی هم مورد توجه قرار گیرد: "دیوان‏ محاسبات‏ به‏ کلیه‏ حسابهای‏ وزارتخانه‏ ها، موسسات‏، شرکتهای‏ دولتی‏ و سایر دستگاه‏ هایی‏ که‏ به‏ نحوی‏ از انحاء از بودجه‏ کل‏ کشور استفاده‏ می‏ کنند به‏ ترتیبی‏ که‏ قانون‏ مقرر می‏ دارد رسیدگی‏ یا حسابرسی‏ می‏ نماید که‏ هیچ‏ هزینه‏ ای‏ از اعتبارات‏ مصوب‏ تجاوز نکرده‏ و هر وجهی‏ در محل‏ خود به‏ مصرف‏ رسیده‏ باشد. دیوان‏ محاسبات‏، حسابها و اسناد و مدارک‏ مربوطه‏ را برابر قانون‏ جمع آوری‏ و گزارش‏ تفریغ بودجه‏ هر سال‏ را به‏ انضمام‏ نظرات‏ خود به‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ تسلیم‏ می‏ نماید. این‏ گزارش‏ باید در دسترس‏ عموم‏ گذاشته‏ شود."

نمی شود که دیوان به دولت بگوید چون مجلس مصوبه ای را رد کرده ، شما باید اجرا کنید وگرنه مجازات می شوید.

گذشتگان یک قانون مصوب کرده اند شاید اشتباه باشد باید آن را اصلاح کنیم.


اصل 138 قانون اساسی می گوید : "علاوه‏ بر مواردی‏ که‏ هیات‏ وزیران‏ یا وزیری‏ مامور تدوین‏ آیین‏ نامه‏ های‏ اجرایی‏ قوانین‏ می‏ شود، هیات‏ وزیران‏ حق‏ دارد برای‏ انجام‏ وظایف‏ اداری‏ و تامین‏ اجرای‏ قوانین‏ و تنظیم‏ سازمانهای‏ اداری‏ به‏ وضع تصویب‏ نامه‏ و آیین‏ نامه‏ بپردازد. هر یک‏ از وزیران‏ نیز در حدود وظایف‏ خویش‏ و مصوبات‏ هیات‏ وزیران‏ حق‏ وضع آیین‏ نامه‏ و صدور بخشنامه‏ را دارد ولی‏ مفاد این‏ مقررات‏ نباید با متن‏ و روح‏ قوانین‏ مخالف‏ باشد. دولت‏ می‏ تواند تصویب‏ برخی‏ از امور مربوط به‏ وظایف‏ خود را به‏ کمیسیونهای‏ متشکل‏ از چند وزیر واگذار نماید. مصوبات‏ این‏ کمیسیونها در محدوده‏ قوانین‏ پس‏ از تایید رییس‏ جمهور لازم‏ الاجرا است‏. تصویب‏ نامه‏ ها و آیین‏ نامه‏ های‏ دولت‏ و مصوبات‏ کمیسیونهای‏ مذکور در این‏ اصل‏ ، ضمن‏ ابلاغ‏ برای‏ اجرا به‏ اطلاع‏ رییس‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ می‏ رسد تا در صورتی‏ که‏ آنها را بر خلاف‏ قوانین‏ بیابد با ذکر دلیل‏ برای‏ تجدید نظر به‏ هیات‏ وزیران‏ بفرستند."

یک اشتباهی اتفاق افتاده که باید حل شود. درکجای قانون اجازه داده مصوبات دولت رفع شود. من کار به شخصی که اینجا نشسته ندارم. موضوع قانونی است. کجا نوشته رییس مجلس می تواند مصوبات مجلس را ملغی کند .

نگویید چون قانون است ، پس دهنت را ببند.

( نمایندگان:دو دو )


اگر قرار بود رییس مجلس بر دولت حاکم شود ، می بایست با رای مستقیم مردم به این مقام می رسید.

مگر می شود انتصابات دولت را از او گرفت. وقتی عزل و نصب ها را از او بگیری چه چیزی برایش می ماند. والا این اتهام زنی های متقابل ادامه می یابد. اگر دیوان عدالت اشتباه کرد ، من به چه کسی شکایت کنم؟ راه بسته است! من از موضع رییس جمهور و نماینده ملت صحبت می کنم.

خوب به ملت بگویید رییس جمهوری که انتخاب می کنید تحت امر رییس مجلس است.

ما با هم چه دعوا و اختلافی داریم ، چه دعوایی داریم (فریاد نمایندگان: دعوایی نداریم) ، لطفاً رییس مجلس هم تحمل کنند، ما باید اینجا به همه مسائل کشور رسیدگی کنیم، حتی اگر مسائل مربوط به نزدیکانمان باشد. حوصله کنید بگویم.

من نواری دارم که می خواهم بدهم و می خواهم نسخه ای به رییس مجلس بدهم

لاریجانی پاسخ داد: لطفا کم نگذارید هر چی هست پخش کنید..بذارید آقای احمدی نزاد می خواهد نوارشو پخش کند،

احمدی نژاد سپس نواری را که حاوی مکالمات جلسه مرتضوی و فاضل لاریجانی بود پخش کرد...

** نواری که توسط احمدی نژاد در حال پخش است، به شدت نامفهوم است.

در این نوار، فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی با یکدیگر صحبت می کنند.

لاریجانی سپس در واکنش به فریاد نمایندگان گفت که اجازه دهید آقای احمدی نژاد حرف بزنند.

فریادی های شدید نمایندگان ادامه دارد.

احمدی نژاد پس از پخش نوار ادامه داد: این نوار 25 دقیقه است

لاریجانی گفت: هر چه می خواهید پخش کند.

احمدی نژاد گفت: حوصله کنید آقاجون! من می خواهم حرف های مهمی را بزنم.

لاریجانی گفت: حالا شما چه حساسیستی دارید اقایان، بذارید آقای احمدی نژاد حرفهایشان را بزنید

احمدی نژاد گفت: ما نوارها را در اختیارتان می گذاریم ، اما می خواهم بخش هایی از این محتوا را بگذاریم.

لاریجانی گفت: شما یه چیزی توی جامعه در جامعه می اندازید جامعه حساس می شود. بگذارید ایشان حرفهایشان را بزنند. امروز روز مهمی است. اگر راجب بستگان ما بوده بگدارید حرفشان را بزنند.

درگیری لفظی شدید احمدی نژاد و لاریجانی ادامه دارد.

لاریجانی: شما مطلبتون را حتماً بگید نمیشه یه چیزی بگید و بعدآً بگید نگذاشتن بگید.

احمدی نژاد: همه نمایندگان محرم هستند ، ما مخلص هستیم. دولت تحت فشار است با همین حرفها....

فردی بین فاضل لاریجانی با مرتضوی دیدار کرده اند..

احمدی نژاد محتوای جلسه را می گوید: .فاضل می خواهد شرکت هایش را بفروشد به تامین اجتماعی. معاون مجتمع قضایی تهران گفته من با براداران لاریجانی ارتباط خانوادگی دارم

مرتضوی می گوید: شما ارتباط دارید.

آقای فاضل می آید، باید آقای "ز" باید از طرف من به شما وصل شوم. (فاضل می گوید)

فاضل به مرتضوی می گوید: کسی که می خواهد قرارداد بینند نباید جایی مطرح کند ، مرتضوی به آقای "م" می گوید: برو بیرون .

فاضل می گوید: من می خواهم با "ز" کار بکنم. اما ابلاغ کتبی برای من نزند، تلقی اش همکاری باشد. می پرسد از فاضل که اخیراً علی آقا را دیدید. ایشان می تواند به شما کمک کند و حتی به قوه قضاییه فشار بیاورد.

فاضل لاریجانی می گوید: من قلق علی آقا و آقا صادق دستم است.

فاضل به "ز" می گوید بیایید همکاری و سرمایه گذاری کنیم. مرتضوی می گویدک شما به "ز" بگویید که بهتره من با اینها کار کنم.

فاضل می گوید: به "ز" بگو که همکاری با لاریجانی برای آینده کارهای شما در آینده خوب است.

فاضل می گوید: من با کارهای آقای ع . ب که آدم بسیار مشهوری است را در قوه قضاییه حل کردم و مشکل معوقات بانکی را هم حل کردم و رفتم پیش اخوی دستورش را گرفتم. آقای الف مشکلش را حل کرده است. به اقای "ژ" بگویید که یک منزل و یک آپارتمان 700 متری بخرید برای اول کار به نام بستگانم.


احمدی نژاد ادامه داد: من گفتم اینا رو رسیدگی کنیم. 24 ساعت فیلم است که اگر آقای لاریجانی صلاح دیدند می دهیم نوار را. چرا باید شیخ الاسلام را محکامه کنید. حالا ما به تصمیم شما احترام می گذاریم. به قانون هم احترام می گذاریم.

لاریجانی: مواردی است گوش کنید براتون مفید است. یه استیضاح شده ربطش به من چیه و به فاضل چیه. من می خواهم کوتاه حرف هایی بزنم

لاریجانی اضافه کرد: بعضی از مسائل باید حل شود

وی ادامه داد: اقای احمدی نژاد همه حرفاشون رو زدند ، ایشون گفتند من نواری دارم، خود این هم یه ژستی است دیگه. بقیه حرف هایی هم که پخش نشده قرائت کردند

می خواهم تذکراتی بدهم. آقای رییس جمهور، این سلیقه شماست که یک جایی نظر شورای نگهبان را قبول ندارید ،

احمدی نژاد میان حرفش را زد لاریجان گفت: شما اتهاماتی به من زدید ، باید گوش کنید و من براساس قانون دارم جواب می دهم. شما سرتاپای استیضاح را به اتهام به من اختصاص دهید.

این سلیقه شماست که قانون اساسی رعایت نشود، یکبار سلیقه تان با شورای نگهبان باشد .

فرمودید که تحت شدیدترین فشارها هستید. مشکل اینجاست شما افرادی را که به عنوان یاران تان انتخاب کردید که پرونده دارید، خب نمی گذارید رسیدگی کنند، مگر ما از کسی دفاع می کنیم؟

ولی شما نمی گذارید رسیدگی شود، اشکال اینجاست

در کشوری که ولایت فقیه است ، بن بست نیست اقای احمدی نژاد! شما در بسیاری موارد ، به رهبری در مورد کار مجل اعتراض کردید که ایشان به هیات حل اختلاف ارجاع کرده.

شما به قانون عمل نکردید  ....

شما چرا به نظر شورای نگهبان تمکین نمی کنید... شما در مورد 138 به رهبری نامه نوشتند. چرا نظر رهبری را نمی گویید؟ رهبری دادند به حل اختلاف و سپس رهبری نظر ارجاع را ابلاغ کردند؟ شما چرا به نظر رهبری عمل نکردید؟

در مورد دیوان عدالت که گفتید ، خب عزیز من! اگر قبل از سال 88 بود حق داشتید اما قانون برای سال 88 است ، قانون می گوید تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت کار است، شما امدید تامین اجتماعی را بردید زیر نظر ریاست جمهوری . شما تخلف کردید .

اگر نمی دانید بپرسید.

فرمودید که دیوان محاسبتان چرا دادگاه دارد؟ این قانون است اقای احمدی نژاد، شما به چی ایراد دارید؟ نماینده قوه قضاییه در مجلس و دادستانی است. قانون این را می گوید شما چه می گویید؟

+396
رأی دهید
-32

aziuk - لندن - انگلستان
اه....اینم دیگه شورشو دراورده ۸ساله می‌خواد زر بزنه پته همرو بریزه بیرون با این کره از این دله دوزدا گریگوری می‌خواد باج بگیره اینم اینقده گند زدن که ازش میترسن عوضیا دزد
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 13:56
ssetarehh - ایران - ایران
ایییییییییییی خـــــــــــــــــــــــدا . مردم تو این گرونی دارن دست و پا میزنن....نمی دونم چه خاکی به سرشون کنن.... اون وقت ببین مسولان عالیییییییییییییییی مقام مملکت دارن چیکار می کن... پس کی می خواد این وضع عوض میشه .... هر سال بدتر از سال قبلللللللل.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 14:14
venus100 - تهران - ایران
لاشخورا به جان هم افتاده اند ،هر یک دیگری رو تهدید به فاش نمودن دزدی هاشو می‌کنه ،ایران در چنگال تازیهاست ،به امید نابودی همتون.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 14:47
arsalanhbo - هامبورگ - آلمان
آقای لاریجانی مثل اینکه 4 سال دیر فهمیده اند احمدی نژاد اولیات اخلاقی را رعایت نمیکند چون یه بنده خدایی که الان در حصر خانگیه اینو 4 سال پیش گفت.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 15:26
chervin - رم - ایتالیا
داداش اینها اصلا مردم را آدم حساب نمیکنند، اینها فقط نقشه دارن ایران را نابود کنند. چون هیچ حکومتی با مردمش اینجوری نمیکنند که اینها میکنند، چون اینها اصلا ایرانی‌ نیستند
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 16:12
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
اینها اینقدر پست فطرت و تشنه قدرت و مال منال هستند که امیدوارم خودشان همدیگر را از بین ببرند تا نه تنها ملت ایران بلکه تمام دنیا ۱ نفس راحت بکشند.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 16:14
siavash2a - تهران - ایران
این کشور افتاده دست یم مشت خائن و دزد بخدا مردم بیچاره شده . امریکا هم میخاد مزاکره کنه این وسط سر مردم بی کلا می مونه
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 15:50
chervin - رم - ایتالیا
اینها هر چند سال یک بر همچین برنامه پیاده میکنند که دوست و دشمن تو خودشون را بشناسند ,
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 16:20
m_r - سیدنی - استرالیا
با درود. همه این‌ها سر و ته یک کرباس فراموش نشود که نصف درامد کلّ نفت ایران در صد سال آخرین زمان این احمقی نژاد بی‌ سواد و احمق و گروه و وزرای بی‌ سوادش بده است. چنان ضربه و صدمه‌ای به ولی‌ هنوز زنده اقتصاد کشاورزی محیط سیست دانشگاه و مدرس و و و از همه مهمتر جسم و روح ایرانی‌ زد که سال‌ها طول خواهد کشید تا وضعیت دوباره با آن خرابی‌ ۸ سال پیش در آید. نباید گول این عوام فریبی‌های این دلقک را خورد هر جایی دیگر جهان بود این احمقی نژادی‌ها میبایستی هزارن بار محکوم و جواب گوی هزارن سؤال و خرابی‌ها خود باشند.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 16:46
phd.hamzeh - تهران - ایران
چاره کار اینه که قشر ضعیف و بدبخت جامعه که حدود 40 میلیون نفرند برزند تو خیابون و یه راست برند اول بیت رهبری دوم صدا و سیما سوم ستاد مشترک ارتش و سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح و دست آخر فرودگاه مهرآباد و خمینی گوربه گور. در این صورت خکومت اسـ... ساقط میشه
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 17:09
باتو_1360 - ایران - ایران
چقدر بدبخت هستن اونهایی که منفی دادن؛(مهرآسا_شهادت_ مرید_اکزام)
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 17:19
mousa63 - همدان - ایران
فرق احمدی و لاریجانی در صراحت احمدی است. لاریچانی ها در دفاع ار اقوام و اطرافیان خود آب زیر کاهی کار می کنند . مگر چند سال نیست نام جوادشون میگند و هیچ خبری نمیشه. احمدی اصولگرای واقعی به کسی کاری نداره موسوی باشه هاشمی باشه لاریجانی باشه و... نه مثل کسانی که حاظرند در جهنم هم لابی کنند . الف اگر یک جو معرفت داری منتشر کن
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 18:22
kobalt - کرج - ایران
از برادران دینی سایبر مکان خواهشمند است در این موارد هم با بیانات استکبار ستیز خود ما را روشن فرمایند هر چند تخصص اصلی برادران مسائل غرب بویژه آمریکا یه همه چیز خوار است ودر مسائل داخلی لالمونی اختیار میفرمان
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 18:15
koorosh khan - کرمان - ایران
در کشوری که ولایت فقیه است ، بن بست نیست !!!!!!!! پس بن بست چیست؟کیست که باعث و بانی این فلاکت است؟کیه که از این جانی های دزد پست فطرت حمایت میکند؟چرا باید وضع ایران این همه خراب شود ؟چرا این آقا بعنوان رهبر پاسخگو نیست؟و......
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 20:07
kobalt - کرج - ایران
دوستان ما که داریم لذت میریم چون از هر طرف که کشته شود به نفع اسلام است
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 20:58
mok432 - ونکوور - کانادا
سال ایران در ایران تخت و تاز کردید،ویران کردید، دزدیدید،اموال مردم را مصادره و چپاول کردید،پولهای نفت را دادید به چین و روسییه ،خونها ریختید ،مردم ایران را از سکوی استقلال و خود کفایی به درون چاهی انداختید که سالها طول خواهد کشید که ایران بشود ایران،این دیگر خود شما هستید که افشاگری میکنید علیه یکدیگر ،خوب است که چشم مردم ایران را باز میکنید،و باز هم حقیقت روشن خواهد کرد که چطوری خامنه‌ای ۳۶ میلیارد دلار در بانک‌های خارج دارد.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 21:09
Azadikhah - تكسل - هلند
احمدی نژاد 7 سال خفه خون گرفته حالا برای تهدید دیگران به خاطر دفاع از قاتل جوونای این مملکت میاد افشاگری میکنه؟ افشاگری که هیچ ربطی به موضوع استیضاح نداشت.
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 16:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.