چهار انگشت دست یک «سارق» دیگر در ساری قطع شد

ایران به تازگی از یک دستگاه برای قطع انگشتان افراد متهم به سرقت رونمایی کرده است.  - تصویری از قطع انگشتان  یک سارق در شیراز

پس از اجرای حکم قطع چهارانگشت دست یک «سارق» در شیراز که روز پنجشنبه اجرا شد، دادستان انقلاب مازندران از اجرای قطع چهار انگشت یک «سارق» دیگر در روز شنبه، هفتم بهمن ماه، در محوطه زندان ساری خبر داد.
 
بر اساس خبری که روز شنبه در وب‌سایت دادگستری استان مازندران منتشر شد، فردی که چهار انگشت دست او در زندان ساری قطع شده، متهمی «دارای سوابق متعدد کیفری و سرقت‌های مستوجب تعزیر» توصیف شده است.
 
بنا بر این خبر، اسدالله جعفری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، با بیان این مطلب، قطع انگشت را از جمله «حدود الهی» و «جزو مطالبات به حق مردم» توصیف کرد.
 
هفته پیش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، خبر داد که حکم قطع دست یک سارق که در محاکم شیراز به مجازات حد قطع ید محکوم شده بود، پنج‌شنبه در ملاء عام اجرا شد.
 
متهم این پرونده «ا. س. ح» ۲۹ ساله معرفی شد که به گفته رسانه‌های ایران، «سرکردگی یک باند سرقت را به عهده داشت.»
 
این خبر می‌افزاید که وی پس از دستگیری و شکایت ۴۷ نفر از شاکیان به سه سال حبس از باب انجام سرقت‌های متعدد و ۹۹ ضربه شلاق به لحاظ «رابطه نامشروع» محکوم شده است.
 
همچنین همدستان وی که درانجام سرقت‌ها مشارکت داشته‌اند به مجازات‌های مشابه قطع انگشتان، حبس و شلاق محکوم شده‌اند.
 
پیش از این در روز ۲۴ آذرماه سال‌ جاری غلامحسین حیدری، رییس کل دادگستری استان یزد، از «اجرای حد اسلامی و قطع چهار انگشت دست» دو متهم به سرقت در یزد و در «ملاء عام» خبر داد. اجرای این حکم در ایران پیش از آن هم در موارد دیگری انجام شده‌است.
 
در ماده ۲۰۱ قانون مجازات اسلامی «حد سرقت در مرتبه نخست، قطع چهار انگشت دست راست سارق» و در «مرتبه دوم، قطع پای چپ سارق»، «در مرتبه سوم حبس ابد است» و در مرتبه چهارم، متهم به سرقت به اعدام متهم شده است.
 
قانون قطع انگشتان تنها در چند کشور ایران، عربستان سعودی، سودان، و سومالی اجرا می‌شود.

+62
رأی دهید
-104

Islam zoda - تورنتو - کانادا
آیا این دستگاه انگشت بری ساخت وطن هست یا وارداتی؟ آیا اگر شامل تحریم بشه، خودتون میتونید بسازید ؟
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 03:52
perspolisi - سیدنی - استرالیا
ما الان کلا خود کفا شدیم دیگه
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 03:55
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
آدم بی عقل آخه چرا رفتی دزدی ؟ رااااحت پا میشدی میرفتی اطریش یا یه کشور دیگه ، دروغکی میگفتی من بهایی م ! من مسیحی م ! جونم در خطره و اونوقت الان پناهنده بودی تو امریکا و واسه خودت میرفتی ایران و میومدی ، مثل خیییییلی از هزاررنگهای ایرانی ، اونوقت اینجام که اومدی میتونستی مثل خییییییلی ، جاسوسی جمهوری اسلامی رو بکنی بی اینکه به کسی هم بگی پنلهنده هستی و مثل بقیه میگفتی کیسم لاتاری بوده !!
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 04:03
truth is bitter - ویکتوریا - کانادا
. واقعآ تاسف انگیز و غمگینه, هیجوقت تصور نیمکردم روزی ایران چنین شود.
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 04:04
hashamdar - تهران - ایران
هر دم از این باغ گلی‌ می‌رسد ...
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 04:25
dark night - تهران - ایران
بابا اینا که دله دزدن پس اون بزرگ که تو کانادا حل می‌کنن رو چی‌ کار بایست کرد؟
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 04:54
hana257 - تهران - ایران
عجب کشور بهشتی داریم فقط دو تا سارق ناقابل در این کشور 70 میلیونی هست که اونها هم به جزای کارشون رسیدند دیگه کشور گلستان میشود بچه های شین آباد و پیرانشهر و بچه های کار هم کار رسانه های غربی بود و هست
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 05:24
romano - تهران - ایران
دوستان فریب این اعدامها را نخورید نرخ دلار به حدود چهار هزارتومان رسیده و اگر بخاطر بیاورید چند ماه پیش بازار اعتصاب کرد و تنها همپیمان قدرت اینها سوریه در حال سرنگونیست از طرفی دچار تحریم کشنده هستند و زمانی نیز تا انتخابات بیش نمانده و مجددا برنامه کودتا در سر دارند ولی دیگر با این کودتا ته مانده نیروهای وفادار نیز به قدرت دوستی اینها پشت خواهند کرد و کنترل کودتای قبلیشان و پس لرزهایش چهار سال زمان برد از آنطرف رضا پهلوی مهمترین حرکت ایران را در این 34 سال کرد برای اولین بار همه طیفها کرد ترک سلطنت طلب اسلامی کمونیست و .. به این نتیجه رسیده‌اند که علیرغم فحاشیها و دو بهم زنیها باید سر یک میز نشست و تا این دشمن هست هیچ آینده‌ای وجود نخواهد داشت و این خود قدرت بزرگی را بزودی به سیاست داخلی و خارجی اینها تحریم خواهد کرد ادامه ...
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 05:25
romano - تهران - ایران
(اروپا ابن الوقته پول تو جیبی اینها رو قطع کرده و اینها باید به بازی آمریکا تن بدن اگر دقیقه 90 بگن آره باید مرزها رو باز کنند و این یعنی نبود آخوندها و دستگاه حاکم و اگر مقاومت کنند بر اثر تحریم و انفجار مردم خواهند مرد در کنار این اروپا ائتلاف رضا پهلوی را به خوبی و فرصت طلبی برای فشار مضاعف بکار خواهد گرفت و مردم نیز از شورای ملی پشتیبانی خواهند کرد مردم بالغ شدن) و بزرگترین چیزی که من می‌بینم قشر جوان ایران آماده یک آتشفشان است آیا از خود سوال کردید چرا اینها در گذشته اینقدر اصرار بر نمایش خشونت در عام نداشتند اینها می‌دانند که شهری مثل تهران را حتی 24 ساعت هم نمی‌توانند کنترل کنند و بشدت سیستم اطلاعاتیشان منتظر انفجار ملیست (با اطلاع از جایی می‌گم و تخمین اینها حدود 9 ماه است به مزدوران و وفادارانشان دقت کنید نیش تحریم را احساس می‌کنند و هزیان گوییشان زیاد شده) ادامه ...
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 05:30
siavash2111 - ویسبادن - آلمان
این اسلام چقدر قانونهای خشنی داره ،،
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 05:32
Pahlavi100 - کالیفورنیا - آمریکا
اگر به همین منوال پیش برود، خدا داند که کدام عضو تجاوزکاران را قطع خواهند کرد.
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 05:44
romano - تهران - ایران
اینها تنها قصد تحت پوشش دادن این اخبار و رویدادها را با اعدام دارند این اعدامها را دیروز نیز انجام میدادند و تنها آنها را به خیابان آورده‌اند فکر می‌کنید که دزدها را بترسانند یا مردم را آنهم مردمی که در خرداد 88 و تا دوسال بعدش به خیابان آمدند دقت کنید بایکوت شدیدی برای نرخ دلار است (دلار بالای چهار تومان یعنی اعتصاب سراسری در همه اصناف) خواهشمندم باهوش و فرصت شناس باشید و از هر گونه تفرقه فکر پرهیز کنید قطع چهار انگشت چیز جدیدی در این حکومت نیست. نیروی خود را متمرکز کنید چهار سال فحاشی و اسلام اینطور آنطور کردید کی مسلمانی را ول کرد یا کی سلطنت طلب شد تیغ خود را تیز کنید آنکه مسلمانست حرمت بی اعتقاد آنکه با اعتقاد است حرمت بی اعتقاد سلطنت طلب و .. را نگه دارد باید دشمن خانه پدری به درک واصل شود و دندان این افعی مذهب فاشیستی دولتی برای ابد کنده شود من به عنوان مسلمان ایرانی بدون هیچ برادر و خواهر هموطنم از هیچ اعتقادی حتی دینم را هم نمی‌خواهم اگر مردمم به حق خود نرسند همه یک تن ضد دشمن جان مال ناموس و باورهایمان.
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 05:38
naderan - یوتوبوری - سوید
من امروز به کسانی که در قدرت هستن میکم فردا از دادگاه مردم بترسید انروز نزدیک هست خودتان را نجات بدهید دیگر مردم اب از سرشان گذاشت
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 06:12
setayeshz565 - وین - اتریش
چه خونسردم هست خیلی داره کول برخورد میکنه ;)
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 09:16
malekIT - شیراز - ایران
این عکس که همون عکسه!!!
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 09:18
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
پس خداوند تبارک و تعالی یه چیزی میدونسته که دست راست سید علی گدا رو قطع کرد!
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 09:29
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
بابا یک کلمه از شاه بگوئید حتی اگر رنگ لباسش باشد مزدوران گوناگون مثل مور و ملخ میریزند کامنت پشت کامنت!!!---که ثابت شود حکومت ملا باید می‌‌آمد!! و امام امام ۵۷ به حق بود!!! و ستایشگران اعدام..هر چه می‌گویی اعدام درس نیست ترویج وحشی گریست!!!!!!!!! به کله ی پر از کاه نمی‌رود!!! یک رسم زیبای اسلامی... دین خون و شمشیر!!!.
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 09:32
rezgar - لینشوپینگ - سوئد
حاکمان ظالم رژیم اخوندی بدانند روزی سر این ذلیل و علیل کردن مردم بی دفاع باید جواب دهند. علیل و ذلیل بر جا مانده ار جنگ داخلی و جنگ 8 سال با عراق کم بود که این بدبختهای که به حکم قاضیهای ظالم و جنایت کاز رژیم کثیف اسلامی ذلیل و علیل میشوند رویش!!
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 09:37
baas - روتردام - هلند
شکلات / سّن دیه گو / آمریکا ؛ مرسی از اینکه کیس خودت رو مجانی در اختیاره دیگران قرار داده ای‌ .
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 11:35
بی خیال - کرمان - ایران
برای همین دست خامنه ای 30سال پیش چلاق شد. خدا می دونست این بیشرف چه دزد آدم کشیه
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 14:28
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
Bass کیس من ازدواج با سیتی زن هست نه بوقلمون صفتی واسه گرفتن اقامت اینجا . اما تشریف بیارید اینجا و ببینید که چقدر ریختن اینجا ، همه به ظاهر پناهنده و مخالف و تغییر دین داده ! اما در حقیقت جاسوووووووس اسلامی جمهوری اسلامی !
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 13:57
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
*شکلات* - سن دیه گو - آمریکا/ بیماری توهم داری برو به یه روانپزشک خودت را نشان بده.
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 18:25
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
حکومت ایران در قتل و غارت از همه نظر خودکفا شده چون مزدوران سد علی گدا از خودش بدترند. مرگتان باد که ملتی رو به خاک و خون کشیدید.
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 20:29
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
Royan - کالیفرنیا - آمریکا. *شکلات* - سن دیه گو - آمریکا/ بیماری توهم داری برو به یه روانپزشک خودت را نشان بده. لطفا روانپزشکتو به من معرفی کن !چرا به تو برخورد !؟ دروغ میگم؟ پناهنده میشن ، همه چیزشونو میفروشن بیان اینجا که مثلا برن تو ross یا ralphs یا تو فروشگاههای ایرانی طی بکشن و یا از شدت گرسنگی و وقتی که میفهمن اینجا اون سرزمین رویایی نیست ، در خدمت جمهوری اسلامی در میان و حسابی جاسوس میشن و پول خوبی هم میگیرن ، نکنه از اونهایی که بهت برخورد و اینطوری واکنش نشون دااادی ، وگرنه من حرفم با پناهنده نماهای جاسوس بود !
‌سه شنبه 10 بهمن 1391 - 21:52
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
Royan من اهل جر و بحث نیستم عزیزو فقط نظرمو نوشتم و نظرم برگرفته از دیده هام در این مدت هست و بنابراین قصدم توهین نیست ، فقط نظرمو نوشتم
‌چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 04:07
mano to - لندن - انگلستان
مسلما هیچ کس قصد تائید کار این گروه از افراد که با جرائم دزد یا زورگیر دستشون قطع میشه. خوب یکی هم در این میان توزیع بده اونها ملیونی اختلاس و دزدی میکنند کجاشون باید قطع کنند.
‌چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 13:42
garmsari - یورک - بریتانیا
شکلات-من با شما موافقم.همه یا مسیحى شدند یا کیس همجنسبازى مى دهند و همین که اقامت کرفتند تو سفارت هستند براى رفتن به ایران.
جمعه 13 بهمن 1391 - 19:28
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
Garmsari واقعا همینطوره، پیش خودشون هم فکر میکنن عجب زرنگ هستن ، با یه دروغ هم سر دولت امریکا رو کلاه گذاشتن و اقامت امریکا رو گرفتن و هم اینکه راحت میتونن برن ایران و بیان ، دو حالیکه اگه واقعا جونشون در خطر بود و پناهنده واقعی بودن هرگز نزدیک ایران هم نمیشدن چه برسه باینکه بیان ایران ، نمیدونمچرا امریکا با ینکه دست اینا رو خونده و دیگه. پناهندگی دینی به ایرانی ها نمیده ، یه فکری به حال رفت و آمد این سودجویان پناهنده نما نمیکنه؟ نباید دیگه اجازه بده وارد امریکا بشن ، و یا تو تک تک صفحات شناسنامه و ویزا و پاسپورت و حتی بالای گرین کارت و همه مدارکشون مهر برجسته پناهندگی بزنن تا دیگههوای این زبل بازی ها نزنه به کله شون و آبروی ایران و ایرانی رو هم ببرن
شنبه 14 بهمن 1391 - 07:36
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.