هویت هفت عضو آزاد شده سپاه مشخص شد

هویت هفت فرمانده سپاه پاسداران که به همراه ۴۱ نفر دیگر چند ماه پیش در سوریه ربوده شده و در نهایت در قبال آزادی بیش از دو هزار مخالف بشار اسد از زندان‌ آزاد شدند٬ مشخص شد.
 
عابدین خرم٬ فرمانده سپاه ارومیه و محمدتقی صفری٬ فرمانده سپاه بوشهر دو تن از فرماندهان استانی سپاه هستند که به همراه ۴۶ نفر دیگر٬ سه روز پیش آزاد و به ایران بازگشته‌اند.
 
کریم حسین‌خانی، نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه ارومیه نیز یکی دیگر از اعضای آزاد شده سپاه در این کاروان بازگشته از سوریه است.
 
سایت سپاه ارومیه و برخی سایت‌های محلی روز جمعه (۲۲دی) بدون آنکه به نام کوچک این روحانی و فرمانده سپاه اشاره کنند٬ از بازگشت آنها به این شهر و شرکت در نماز جمعه خبر داده‌اند.
 
از استان آذربایجان غربی ۱۴ نفر در این کاروان بوده‌اند که شامگاه پنجشنبه (۲۱دی) وارد ارومیه شدند.
 
محمدتقی صفری٬ فرمانده سپاه بوشهر یکی دیگر از فرماندهان سپاه است که خبرگزاری‌ها بدون اشاره به مقام وی٬ اعلام کرده‌اند که او به بوشهر بازگشته است.
 
استاندار بوشهر به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان در مراسم استقبال از این مقام سپاه در فرودگاه حضور داشته است.
 
سایت‌های محلی جهرم نیز هویت کامل یک عضو آزاد شده سپاه را «علی جوادیان» اعلام کرده‌اند.
 
آقای جوادیان که از وی به عنوان رئیس بهداری تیپ تکاور ۳۳ «المهدی» جهرم یاد می‌شود٬ طی سخنانی در نماز جمعه این شهر٬ خود و ۴۷ نفر دیگر را سرباز علی خامنه‌ای معرفی کرده است.
 
خبرگزاری ایسنا و یک سایت محلی دیگر نیز هویت سه تن از دیگر کسانی که گفته می‌شود عضو سپاه جهرم هستند را ادیبی٬ الهی و همتی اعلام کرده‌اند.
 
در برخی گزارش‌ها از صادق ادیبی به عنوان فرمانده آماد و پشتیبانی تیپ تکاور ۳۳ «المهدی» جهرم یاد شده است.
 
همین گزارش‌ها از محمد الهی و امر‌الله همتی نیز به ترتیب به عنوان  فرمانده اطلاعات عملیات تیپ تکاور ۳۳ «المهدی» و رئیس معاونت نیروی انسانی این تیپ یاد کرده‌اند.
 
از استان فارس هفت نفر در این کاروان حضور داشته‌اند که از هویت سه تن دیگر اطلاعی در دست نیست.
 
خبرگزاری مهر نیز هویت سه تن از آزاد شدگان بیرجندی را بدون اشاره به شغل آنها «علی اکبر نوزادی»، «مرتضی قلی‌پور» و «حسین آسیابان» اعلام کرده است.
 
یک سایت محلی گناباد نیز هویت یکی دیگر از آزاد شدگان را حسین علی حسینی اعلام کرده است.
 
از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی شش نفر در این کاروان بوده‌اند که از نام دو تن از آنها اعلام نشده است.
 
مقام‌های جمهوری اسلامی از اعلام نام این ۴۸ نفر خودداری کرده و اعلام کرده‌اند که تنها برخی از آنها بازنشسته سپاه بوده‌اند.
 

+61
رأی دهید
-104

virus2825 - لندن - انگلستان
کاش همشونو کشته بودن.
جمعه 22 دي 1391 - 22:01
irane aziz - وین - اتریش
وحشت و نفرت از قیافه‌هاشون میباره،به حیوانات خون آشام شبیه ترهستن
جمعه 22 دي 1391 - 22:19
azadi-iran - وین - لااتریش
آزادیخواهان سوری بایستی این آدم کشان را ازاد نمی کردند وبعد از سقوط اسد محاکمه می کردندند. ولی با این حال امید وارم که مردم عام ایران آگاهی پیدا کننند که جنایات ولایت فقیع حدو مرز ندارد.
جمعه 22 دي 1391 - 22:15
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
پوفیوز ها بعد میگویند بازنشتگان سپاه برای زیارت رفته بودنند , ایکاش گردن همتون را میزدنند قاتل های تروریست .
جمعه 22 دي 1391 - 22:32
بت شکن - مونترال - کانادا
این‌ها همان مردم عادی بودند که مثلاً رفته بودند زیارت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جمعه 22 دي 1391 - 22:11
compatriot - تورنتو - کانادا
حالا دیگه شد "برخی‌ از آنها بازنشسته سپاه بوده‌اند، حقّه بازها". بنشانیدشان و فیلمهای مویه و زاریشان را به این جنایتکاران که بقصد کشتن مردم بیگناه سوریه بصورت گروهی به آنجا عزیمت شده بودند را به آنها نشان دهید‌ بلکه از خودشون شرمنده شوند! https://www.youtube.com/watch?v=CNMH17Z5yyk
جمعه 22 دي 1391 - 22:41
میکایل - مالمو - سوئد
ای بیشرفهای حرام لقمه،ماهیت آخوند دروغگوی است،این حرام لقمه‌ها پول خون بچه‌های سوریه را دهان زن و بچشون میگذارند و حرام لقمه دیگری ببار میاید.
جمعه 22 دي 1391 - 22:53
نه اینوریا نه اونوریا - بازل - سوئیس
به گفته ی خبرگزاری ها.مقامات محلی.سایت های محلی.بچه محل پیتو کیو.رفیق پیلا پیلا.به گفته ی شاهدان عینی.خبرنگاران بدون مرز.پسر کوچیکه فاطمه خانوم پسر علی اقا که بغل حمومیه مش حسن کبابی داره.
جمعه 22 دي 1391 - 22:58
malek khorshid - روتردام - هلند
حالا بهتون ثابت شد که همهٔ اینها بازی سیاسی است، بابا این آمریکا با نوکران حلقه به گوششون با این آخوندا هستند. اگر نه چرا آزادشون کردن. کاشکی‌ همشونو گردن میزدند. یواش یواش گندش در میاد که اینا کیا بودن و از کجای سپاه یا بیت رهبری تغذیه میشن. عیبی نداره شاید قسمته که به دست مردم ایران به سزای عملشون برساند. آن روز دیر نیست. به امید آزادی و رهایی وطن از چنگ آخوند و اسلام.
جمعه 22 دي 1391 - 23:19
parviz1 - کترینگ - انگلستان
از قیافه نکب و نحس اینها مشخص هست که همشون یک مشت آدم کش و جنایتکار هستن. البته خوب شد ملّت ماهیت پست این جنایتکران را شناختن.تا بموقع خودش......
جمعه 22 دي 1391 - 23:26
oshtoleshang - مشهد - ايران
باز نشسته یودن؟
جمعه 22 دي 1391 - 23:33
dara20 - تهران - ايران
افسوس که این مزدوران ادمکش حکومت کثیف اسلامی آزاد شدند. کاش اینها را تکه تکه میکردند و مانند گوشت قربانی تقدیم خانواده‌هایشان می‌‌شدند.
جمعه 22 دي 1391 - 23:55
مردم قهرمان - صاوتهمتون - انگلیس
این کثافتها را بأید سر مى زدند، این همانهایى بودند که دستشان به خون عزیزهاى ما آغشته هست، امیدوارم که نتیجه این جنایتها را بزودى پس بدهند.
جمعه 22 دي 1391 - 23:16
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
هیچ‌کدوم‌شون در حال خدمت نبودند، همه باز نشسته بودن. پس اگه من را هم هر جای دنیا بگیرند میگن پاسدار بوده چون ساله ۶۱ ۴ماه خط اول و عضو سپاه بودم، اتفاقا فرمانده دسته یکی‌ از گردان‌های خط شکن تیپ المهدی جهرم هم بودم.
شنبه 23 دي 1391 - 02:58
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
عزیزان تو تو جهرم و بوشهر کیا بودند؟ نه عزیز اینا خون هیچکس رو دستشون نیست مگر بعثیها. لطف کن بیخودی هم نظر نده.
شنبه 23 دي 1391 - 04:36
man-malaysia - كوالالامپور - مالزي
ننگ به ذات این صفویان دروغگو. دیدید که این سوری های مظلوم دروغ نمیگن!! هرچه دروغگو هست از نژاد همین صفوی های ناپاک هست
شنبه 23 دي 1391 - 04:55
hashamdar - تهران - ایران
گیرم گلاب ناب شما اصل قمصر است. اما چه سود حاصل گلهای پرپر است.. واقعا شاهکاره.. https://www.youtube.com/watch?v=GZCb1nbIf0s
شنبه 23 دي 1391 - 04:56
exam292 - تهران - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا: نشون میده که خوی ساواک دوران شاه در ذات شما و امثال شما موج میزنه!!!
شنبه 23 دي 1391 - 08:54
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
همه رفته بودن زیارت بجون ننه شون.
شنبه 23 دي 1391 - 09:03
Azadikhah - تكسل - هلند
مزدوران صادراتی!فقط خواجه حافظ نمیدونه که سوریه جای رفتن نیست آنهم برای زیارت مستحب .تمام کسانی که دستگیر شده اند عوامل رژیم هستند.
شنبه 23 دي 1391 - 10:36
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
کامنت رژیمی‌ منفور بیان حقیقت!!Cyrusiii - لیدز !! اینها همه مهاتما گاندی بودند رفته بودند پیک نیک‌!!! مخالفان اسد هم خری چون او!!! چون اگر انسان بودند مزدوران کشوری را که در کشتن همان ۶۰۰۰۰ نفر شرکت داشت!! به هر دلیلی‌ آزاد نمی‌کردند !!!!!!!!!از هم اکنون معلوم است که اگر اسد برود با کوچکترین هدیه ی ملایان ایران!!! بهترین دوست ج.اسلامی ایران خواهند شد!!! آزادی در کشورهای سیفلیسی اسلامی با د هوا!بهار خونین انقلاب عربی‌ ثابت کرد!!!
شنبه 23 دي 1391 - 11:49
morid - بوشهر - ایران
به کوری میکرو نوکرهای اجنبی و ساواکیهای ضد ایرانی همه این عزیزان به مام وطن برگشتند تا شما مزدوران جیره پناهندگی خور مثل همیشه حسرت به دل بمانید. راستی هر کدام از این ایرانی های آزاد شده با 40 نفر عرب مزدور امریکا مبادله شدند یعنی قیمت ارزان هر ایرانی مساوی با 40 مزدور.آره با!!!؟
شنبه 23 دي 1391 - 15:40
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
اگسم۲۹۲ - تهران - ایران . ۱۰۰ رحمت به ساواک شما روی هیتلر را هم سفید کردید مزدور جیره خور. اینها تماماً قاتلانی هستند که دستشان به خون ملت ایران و سوریه آغشته هست.بدون شک باید تیرباران می‌شدند.
شنبه 23 دي 1391 - 17:19
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
exam292 - تهران - ایران/ خدا را شکر , آنها شرف داشتند و زن و بچه بیگناه مردم را ترور نمیکردنند ونمیکشتند ؛ باور نداری از خانم کروبی بپرس بهت میگه که چقدر باهاش به احترام رفتار میکردنند. ولی شماها چی که خوی جنایتکار سپاهیان را دارید و دائم بی دلیل و بادلیل پاچه اینو اونو میگیرید. ساواکی شرف داره به این کثافتهای آدمکش.
شنبه 23 دي 1391 - 18:52
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه.......هر کسی‌ از جون خودش گذشت رفت از کشورش که بش حمله شده دفاع کرد منفوری رژیم هست؟ . تا آباد نکرید شماها، خوشحالم که هیچوقت ایران را نمی‌بینید.
یکشنبه 24 دي 1391 - 01:58
مردم قهرمان - صاوتهمتون - انگلیس
morid-بوشهر-ایران وCyrusiii-لیدز. معلوم هست که کى جیره مى گیره!!!!!! بله کسى که ...مالى یه مشت قاتلى که به زن و بچه هم رحم نمى کنه و حاضره که با نکبت زندگى کنه. آره رفته بودند زیارت وسط این جنگ و خونریزى. فقط بلدیم که پزه اسم Cyrus را بدیم.
شنبه 23 دي 1391 - 23:58
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
آزادی 48 ایرانی از سوریه : یک معاوضه و برملا شدن چهار دروغ- عنوان مقاله خواندنی افشاگر در سایت پیک ایران است که ماهیت کثیف رژیم ملاها را آشکار میکند. این معاوضه چهار دروغ را که مقامات جمهوری اسلامی ( که قبلاً چیز دیگری ادعا میکردند ) و رژیم بعثی سوریه مطرح می‌کرده‌اند برملا ساخت: زائر بودن گروگان‌ها؛ عدم دخالت نظامی جمهوری اسلامی در سوریه؛ سیاست آشتی‌جویانهٔ جمهوری اسلامی در منطقه و احترام به حق حاکمیت ملت‌ها؛ و عدم معاملهٔ جمهوری اسلامی و رژیم بشار با مخالفان که از آنها با عنوان «تروریست» یاد می‌شود.
یکشنبه 24 دي 1391 - 01:13
13431329 - درود - ایران
شمایک مشت آدم های بی عقلی هستیدکه نه زمان نه مکان وهیچی را نمی دانید وفقط بلدیدبرچسب وانگ به این وآن بزنید. چطور ازآمریکا واروپا که با تمام تجهیزاتشان از انور دنیا اومدند تو عراق وافغانستان می گید برای دفاع وآزادی اومده حالا میلیونها آدم تو عراق وافغانستان بمیرند فدای او استهکلم جون و اون سوئدی جون اون دوسلدورف آلمانی جون و اون اورشلیم جون ولی ایرانی که نقشش تو دنیا مثل آفتاب می درخشه و مثل سگ ازش می ترسند شده قاتل. بس است این وراجی های سخیف وکلماتی که به اندازه پشیزی نمی ارزه
یکشنبه 24 دي 1391 - 15:20
dara20 - تهران - ايران
exam292 - تهران - ایران مگر تو قرار نشد بری نوحه بخوانی و در بیت علی‌ گدا بعنوان خادم بایستی، پس چرا باز هم مانند اجداد عرب بیابانگرد و تازی خود سر از سایت ما کفار و دشمنان توحش عربی در آوردی و با اراجیف و تهمت‌های مزخرفت به دیگران موجبات مزاحمت را فراهم می‌‌آوری؟ اما شرم کن‌ و عبرت گیر تا در آینده مانند مزدوران قذافی و صدام و اسد قربانی جهل و کینه خویش نگردی.
یکشنبه 24 دي 1391 - 14:20
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
مردم قهرمان - صاوتهمتون - انگلیس....اسم من ایرانیه، دوما اگه مامور دولت ایران تو سوریه بودن کسی‌ نفهمید اونجا هستند و به هیچ وجه هم بدون محافظ جا بجا نمیشدند. در آخر من جیره خار هیچکس نبوده و نیستم آقای محترم. ۱۷ ماه برا ایرانم جنگیدم، بازا هم اگه به میهنم حمله بشه جونمو کفّ دستم میزارم بدون چشمداشت. هیچوقت هم حقوق عملیاتیم هم نگرفتم تو جبهه، چون باور داشتم تنها به خاطر ایران میجنگم نه حقوق. مسلمان هم نیستم و نبوده ام.
یکشنبه 24 دي 1391 - 14:34
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
13431329 - درود - ایران- اولاً بی عقل خودت هستی که نان مزدوی رژیم فاشیستی ملاهای ضد ایرانی را میخوری و دم از ایرانی بودن نزن که امثال شما طرفداران رژیم باعث ننگ و شرمنده گی ایرانیها هستید. میگی نه برایت ادرس لینکی میآورم که ببینی این حکومت دیکتاتوری اسلامی چه آبروئی از ایرانیها برده که قبلاً هم در همه پرسی دنیا عنوان منفورترین کشور دنیا مقام اول را داشت یعنی حتی از اسرائیل جلو زد. دیگر چرت و پرت دیگر مثل:" ولی ایرانی که نقشش تو دنیا مثل آفتاب می درخشه و مثل سگ ازش می ترسند شده قاتل." ننویسی. مغز شستشو داده شده امثال ترا اگرچه نمیشود به این ساده گی از آلوده گی به سرسپرده گی رژیم ملاها پاک کرد ولی به امتحانش میارزد تا بخوانی در لینک زیر جای ایران در دنیا کجاست؟https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=57913
یکشنبه 24 دي 1391 - 16:29
nader46 - لندن - انگلیس
Cyrusiii - لیدز - انگلستان/آقای جنگجو و یا به خیال خود تنها جنگجوی زمان جنگ،،برادر بزرگ من هم افسر جوونی بود که هم جنگید هم زخمی شد هم اسیر،الان هم مدتهاست به خاطر صدمه‌های جنگ بازنشسته شده،الان هم این رژیم و دولت را به هیچ عنوان قبول نداره،دفاع از وطن به همه واجب هست ،همه در جنگ شرکت داشتن از دانش آموز تا کارمند از بیکار تا دانشگاهی‌،،به قول برادرم آنهایی که میهن پرست و با شرف بودن تو جبهه جنگیدن و شهید شدن اما آنهایی که شب عملیات مرخصی میگرفتن و یا خودشون را زخمی مصلحتی میکردن الان به عنوان جبهه رفته دارای مال و منان و حساب‌های خارجی و برج ویلا و مسئولیت‌های مهم وهستن،،همه سرداران سپاه که از جنگ جون سالم بدر بردن همه در کارهای اقتصادی هستن،رئیس همه کارخانه‌‌‌های صنعتی دلاوران و فرار کرده‌های زمان عملیات هستن،،آره برادر عرزشی،،به درد بخورها و دلسوز‌ها شهید شدن اما نخاله‌ها و جانی‌ها الان شدن همه کاره مملکت،،الان از هر جانبازی بپرسی‌ علناً میگه که از جبهه رفتن و اینکه واسه این جنایت کاران و آخوندها جانباز شدن،،،سخت پشیمان و نادم هستن
یکشنبه 24 دي 1391 - 21:23
exam292 - تهران - ایران
"1k adame sadegh - تورنتو - کانادا" و "Royan - کالیفرنیا - آمریکا" و "dara20 - تهران - ایران":فرض کنیم این خبر درست باشه! در این صورت این آزادسازی برای ایران یه پیروزی به حساب میاد، که این رو شماها نمی تونید درک کنید.
دوشنبه 25 دي 1391 - 18:31
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
برادر من از شما خیلی‌ بهتر میدونم کی‌ جنگید کی‌ رفت جبهه برا اهداف خودش (که با چپیه عکس بگیره) چون یه روز بدردش می‌خوره. جبهه داشتیم تا جبهه. خیلی‌‌ها رفتند بله،...ولی‌ تو خط نبودند، یا تو حمله نبودند، یا خط شکن نبودند. نه تو و نه بقیه، منو که نمیشناسید،...جواب من و اشاره من به جبهه به خاطره این بود که این آقا به من گفت جیره خار. به خیال خودم هم تنها جنگجو نیستم بچه جان،......من ۱۲تا از پسر عمو هام، پسر عمّه هام و دوست هام را تو جنگ از دست دادم....بیشتر همبازیام و هم کلاسی‌ هام یا شهید شدند، یا نقص عضو، بقیه هم مثل من زخمی. خیلی‌ مونده بدونی جنگ یعنی‌ چی‌، جنگجو یعنی‌ کی‌. برادرت زحمت کشیده و مطمئن هستم میهن پرست هست. کلا ارتش فقط تو چند تا عملیات بیشتر شرکت نداشت، من ۴ ماه بسیجی‌ بودم ۱۳ ماه ارتشی وقتی‌ خط بودم. اکثریت مطلق جنگیدن‌ها با سپاه و بسیج بود. اینکه همهٔ اونایی که زنده موندن و کاره‌ای شدند فقط برا پست و مقام رفتند جبهه‌ هم اشتباهه. بعضیا آره، هدف داشتن، ولی‌ ۹۹% بدون چشمداشت از میهن دفاع کردند.
‌سه شنبه 26 دي 1391 - 00:50
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.