خورش قیمه بادنجان

خورشت قیمه بادنجان که معرف حضور هموطنان محترم می باشد. اگرچه پختن انواع خورش ایرانی را اکثرا می دانند، اما درآوردن یک خورش جا افتاده و بی عیب و نقص کار دشواری بوده و نیاز به تجربه و دقت بالایی دارد. بهر حال در ادامه مطلب طرز تهیه این خورش با گوشت مرغ آموزش داده شده است.
 
 مواد لازم برای 2 نفر

سینه مرغ : 1 عدد
لپه : 1 استکان
سیب زمینی : 2 عدد متوسط
پیاز : 1 عدد
بادنجان : 1 عدد کوچک
نمک و فلفل : به مقدار لازم
سیر : 1 حبه کوچک
زردچوبه و گرد غوره : به مقدار کافی
رب گوجه فرنگی : 1 قاشق مرباخوری

 


طرز تهیه


مرحله 1 - ابتدا پیاز را رنده کرده و در کمی روغن تفت دهید.
 

مرحله 2 - سینه مرغ را به قطعات مربعی شکل برش داده و به پیاز که کمی نرم شده است افزوده و تفت دهید در این زمان زردچوبه، فلفل و گردغوره را اضاف کنید.
 

 مرحله 3 - لپه را نیم ساعت قبل از استفاده در آب خیسانده سپس از آب خارج کرده و به گوشت افزوده و خوب تفت دهید، اگر به روغن بیشتری نیاز بود اضافه کنید، سپس رب گوجه و سیر رنده شده را افزوده و بعد از کمی تفت دادن 2 تا 3 لیوان آب افزوده و اجازه دهید مواد با یکدیگر بپزند.
 

 مرحله 4 - سیب زمینی ها را پوست گرفته و خلال کرده و سرخ کنید، سپس نصف آن را در نیم ساعت آخر پخت به خورش افزوده تا مزه دار شود.
 

 مرحله 5 - بعد از پخت کامل خورش باید غلظت متوسطی داشته باشد، آنرا در خورش خوری ریخته و سیب زمینی خلال شده را وسط آن ریخته و بادنجانهای حلقه ای سرخ شده را دور آن بچینید و همراه با پلو سرو نمایید

منبع : سایت ملک بانو

+74
رأی دهید
-25

piki82 - تورین - ایتالیا
پس من چرا تا الان با گوشت درست میکردم ! D: اصلش با مرغه مثکه !
جمعه 15 دي 1391 - 13:26
feminism - لندن - انگلستان
واااااای تصویر این غذای خوشرنگ و خوش طعم آدم رو از راه بدر میکند :) خورشت بادمجان بسیار خوشمزه، لذیذ ، گوارا و خوش طعم است. من لیمو عمانی هم اضافه میکنم. البته معمولا لیموعمانی رو در خورشت قیمه میریزند ولی من چون دوسش دارم در بیشتر غذاهائی که طعم اونها را خوشمزه تر کند؛ اضافه میکنم.
جمعه 15 دي 1391 - 13:59
ماه شب - تهران - ایران
اینکه قیمه بادمجان نیست. قیمه بادمجون سیب زمینی سرخکرده نداره تازه با گوشت گوسفنده. این یه جور خورش قیمه من درآوردیه با گوشت مرغ.
جمعه 15 دي 1391 - 14:30
goleshab - اوگسبورگ - المان
تکراری !
جمعه 15 دي 1391 - 15:27
dark night - تهران - ایران
این قیمه بادمجان افغانی بود؟ آخه کی‌ به قیمه بادمجان سیر و مرگه می‌زنه ؟
جمعه 15 دي 1391 - 17:52
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
این کجاش قیمه بادمجان است , اولا کلا" قیمه را با گوشت قرمز که به قطعات کوچک بریده شده درست میکنند .دوما" بادمجانها برای از طول بریده شوند , و گوجه حلقه شده داشته باشد, در ضمن لمیو عمانی یا قوره هم به خورشت اضافه میکنند .
جمعه 15 دي 1391 - 20:27
*Fanoos* - ایران - ایران
خورش قیمه رو گوشت خوشمزه تر میکنه, با اینکه عاشق سیرم ولی اینجا با ریختن سیر در خورش قیمه موافق نیستم.
جمعه 15 دي 1391 - 21:58
feminism - لندن - انگلستان
اتفاقأ من هم بادمجانها را بصورت حلقه ای سرخ میکنم بسیار هم در خورشت شکیل بنظر میان. البته که بجای گوشت قرمز میتونی از مرغ هم استفاده کنی مثل خورشت فسنجون که فقط از گوشت قلقلی در آن استفاده نمیشود بنابراین اضافه کردن گوش قرمز و یا سفید و یا حتی بدون گوشت تهیه کردن این خورشت سلیقه ای میباشد.
جمعه 15 دي 1391 - 22:59
Ghooloo - آبادان - ایران
feminism/ باریکلا به شما :-)) خوش میگذره عزیز جان؟ راستی‌ موفّق به پیدا کردن و نوش جان کردن فلافل شدی؟ امیدوارم که اگر رفتی‌ خوشت آمده باشه...وای نکنه خوشت نیومده فحشم دادی آشپزش شاید خوب نبوده...شرمنده
یکشنبه 17 دي 1391 - 05:19
feminism - لندن - انگلستان
Ghooloo / سلام قولو جان. مرسی عزیز بد نمیگذره. امیدوارم که روزگار تو نیز خوب و خوش باشد. از فردا دوشنبه کار و زندگی شروع میشه. بله عزیزم رستوران رو پیدا کردم ولی حقیقتش هنوز نرفتم، برنامه دارم که حتما برم ؛ مطمئن هستم که خوشم میاد. اگر هم که نه به موقع سرت را از تنت جدا خواهم کرد :)) ولی یک چیزی رو یقین دارم و اون هم اینه که خورشت بادمجون رو بیشتر از فلافل دوست دارم.
یکشنبه 17 دي 1391 - 17:54
aisa jijar - سمنان - ایران
قیمه بامرغ؟! به نظرمن باگوشت لذیذگوسفند خوشمزه ترمیشه
‌چهارشنبه 20 دي 1391 - 08:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.