وقتی علی پروین پیشنهاد بازی در لیگ برتر انگلیس را رد کرد!

سرپرست باشگاه کریستال‌پالاس در سال 51 از پیشنهاد 25 هزار پوندی به علی پروین خبر داد.

به گزارش نامه، در سال‌های دور فوتبال ایران پر از ستاره‌هایی بود که می‌توانستند به تنهایی نقش یک تیم را بازی کنند. ناصر حجازی، علی پروین، حسن روشن، پرویز قلیچ‌خانی و علی جباری از این دسته بازیکنان بودند.
 
در این میان تکنیک و شعور بازی هافبک وسط و کاپیتان پرسپولیس یعنی علی پروین در سال 51 هوش و حواس روسای باشگاه کریستال پالاس را برده بود. در جریان بازی دوستانه پرسپولیس با کریستال پالاس وی در پی درخشش خیره کننده پروین در این بازی سرپرست کریستال پالاس انگلیس را به‌وجد آورده بود تا جایی که شماره 7 پرسپولیس را با «کوک» و «راجرز» بازیکنان برتر این تیم مقایسه کرد و پروین را در حد بهترین بازیکنان جهان دانسته بود.
 
سرپرست این باشگاه انگلیسی در آن سال اعلام کرده بود، که حاضر است علی پروین را با مبلغی حدود 25 هزار پوند«حدود نیم میلیون تومان» در اختیار بگیرد.
 
علی عبده مدیر عامل وقت پرسپولیس در آن سال اعلام کرد: پروین حاضر نیست حتی در ازای مبالغی بیش از مبلغ پیشنهادی آقای«هد» از پرسپولیس کناره بگیرد. بدین ترتیب پروین، یک فرصت بزرگ برای بازی در لیگ برتر انگلیس را از دست داد.

+143
رأی دهید
-51

invisible kid - ریو دو ژانیرو - برزیل
حماقت که شاخ و دم نداره !
‌سه شنبه 30 آبان 1391 - 23:04
dkdk - اسلیس - دانمارک
بازهم رو کم کنی.بازهم افتخار.بازهم اثبات حقیقتی بس بزرگ و شیرین برای سرخ‌های آتشین و تراژدی بس دردناک و غیر قابل تحمل برای تعدادی از ابیهای مغرور و بی‌ منطق.شناسنامه‌ای بس پر افتخار با نامهای بزرگی‌ همچون..علی‌ دایی.علی‌ پروین.علی‌ کریمی .۳ علی‌.۳ دلاور.۳ خط شکن.۳ بی‌ همتا.۳ اسطوره.۳ بزرگ.۳ افتخار و ۳ بزرگ مرد تاریخ فوتبال ایران.امید وارم کسی‌ با آنکار این حقایق باعث خرابی خود نشود.چرا که ۹۹ درصد فوتبال دوستان ایرانی به خوبی به این حقیقت واقفند.
‌سه شنبه 30 آبان 1391 - 23:30
zoroye iran - وين - اتريش
همیشه بهترینها پرسپولیسی بودن باور کنید کریمی‌ هم اگه قدر خودشو میدونست می‌تونست بارسا بازی کنه ، سلطان که جای خود داره حیف که اون زمان نبودیم و بازی سلطان رو ندیدیم
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 00:09
Labe karoon - شیین - نروژ
اون زمان انگلیس قهوه خونه به سبک ایرانی‌ نداشت که بره...
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 01:06
Labe karoon - شیین - نروژ
اون زمان انگلیس قهوه خونه به سبک ایرانی‌ نداشت که بره...
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 01:06
maziyar1976 - اصفهان - ایران
گزارش ویژه/ خبرگزاری دولت متهم می کند: یک نفر در تیم ملی ایران مشغول کمک به قطر برای صعود به جام جهانی است؟
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 01:54
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
اون زمان منم بودم نمیرفتم.مگه احتیاج پولی بود.اون زمان آدم برای چی تهران و ایران رو ول میکرد بره اروپا که دهکده ای بیش نبود.
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 04:12
ramtin.p - دورتموند - المان
سلطان علی‌ پروین مرد همیشه پرسپولیسی سالار هر چی‌ آبی
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 06:22
paksan - آمریکا - آمریکا
بابا حالا یادشون آمده واسه خودشون قمپز در کنند .. اگه به پیشنهاد باشه که همه ملت پیشنهاداتی دارند بخصوص صمد آقا که کلی در شهر بهش پیشنهاد شده بود .. یعنی داستان کسی است که وقتی می بینه کسی توجه بهش نمی کنه یه چیزی یه خبری درست می کنه که ملت بهش توجه کنند عمو پروین بهتر با همون دارو دسته احمدی نژاد و ناطق نوری که واسشون تبلیغ کرد و هر دوبار خفت و خاری رو چشید بپره شاید به یه جایی برسی ولی عمو شما خیلی فاصله داری با علی کریمی که رنگ مردمه .. پروین خیلی وقته مرده اگر نخهای حکومتی نبودن که سرصحنه نگه اش دارن تا حالا فراموش هم شده بود خوب دیگه هر کسی مرامی داره و پروین هم با بندبازی سمت آقا می خواست بلندپروازی کنه ولی نشد
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 06:26
asal55290 - مشهد - ایران
دم پروین گرم بسوزند استقلالیها اون زمان پرسپولیسیهارو انگلستان میخواسته با اون پول ولی الان بیشتر استقلالیها بخاطر دو زار بیشتر میرن تو تیم های در پیتی عربا بازی میکنن مثل فرهاد مجیدی تو فصل قبل..
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 06:28
behzad a - آمستردام - هلند
غلط کرده با اون شکمش
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 06:34
amirehsan1 - آمستردام - هلند
اون زمان هر چی‌ بود فقط و فقط فوتبال بود ، مرام بود ، بازیکنان همه با وجود بازی میکردند ، مجتبی محرمی ، پنجعلی ، ناصر حجازی ، حسن روشن . و الی‌ آخر. اما الان با تمامی امکانات حتی یه بغل پای صحیح رو هم بلد نیستند ، باور کنید هیچ تیمی رو ندیدم که بتونه ۱ دقیقه مالکیت توپ و زمین رو در اختیار داشته باشه . متأسفم واسه این فوتبال .
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 07:19
shahab46 - هانوفر - المان
آن زمان‌ها بازیکنان انگلیسی‌ مانند آلن ویتل و یا ویلیام مک کلور میآمدند پرسپولیس بازی میکردند. بله آن زمانها تاجیها (استقلالی‌ها) به توپ میگفتند دوپ
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 09:28
ايران بدون اسلام - بودابست - مجارستان
ایران به اون باحالى و سرشار از معرفتو معلومه که کسى نمی خواست ول کنه بره خارج ، مثله الآن نبود که ..... در معرفت (دروغ، دودره بازى ، کلاه بردارى، فساد ،......) اسلامى غرق نبود وطن عزیز !
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 09:11
نه اینوریا نه اونوریا - بازل - سوئیس
dkdk - اسلیس - دانمارک.قرصاتو ایندفعه بشور بخور توهم نزنی.اخه اصلا حرفی از استقلال یا پرسپولیس اینجا هست که چرندیات مینویسی.خیر سرت خارج نشین هم هستی ولی هنوز نمیدونی ایرانی بودن مهمه ابی و قرمز تو اولویت نیست.ناصر حجازی وقتی تو منچستر تمرین میکرد همه بعنوان یک ایرانی میشناختنش نه استقلالی فقط ادمای احمق هستند که دنبال انحصار طلبی هستن.
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 10:40
soheil rad - بابل - ايران
این سایت ایرانیان یوکی از صدر نشینی استقلال بد جوری بهش فشار اومده این خبرهای زرد و لنگی متهوم کن رو که معلوم نیست از ذهن ناقص چه کسی تراوش کرده از کجا پیدا میکنید میچسبونید به سایتتون؟ حالا این بشکه متحرک ( علی دنبه) رو یه تیم در پیت انگلیسی در عهد تیر کمون شاه میخواست ایا ارزش این خبر بیشتر از مصاحبه امیر قلعه نوعی بوده که بر علیه رئیس صدا و سیما انجام داده و در تمام رسانه ها بازتاب وسیعی داشته ؟
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:23
bozorg - همدان - ایران
دروغ که شاخ دم نداره همین نور محمدی کوئیز پارک رنجر میخواد اونی که به خودشون گل زد با 101میلیون دلار اخه نه اینکه دلارم رفته بالا اونم نمیره چون وطنشو دوست داره
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:27
soheil rad - بابل - ايران
محض اطلاع شما سال 51 مسابقاتی تحت عنوان لیگ برتر در انگلیس برگزار نمیشده لیگ برتر انگلیس از سال 1992 شروع شده اما از شما ممنونیم ممنونیم که با این خبرهای لنگی متوهم کن موجبات خنده و شادی ما رو فراهم میکنید
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:28
piki82 - تورین - ایتالیا
فقط سلطان علی پروین !
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:35
Kamran631 - لیون - فرانسه
maziyar1976 - اصفهان - ایران - دوست عزیز، کاملا با شما موافقم، درود بر شما !
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:45
kabootar - لاهور - پاکستان
علی خپل با اون شیکمش همه رو کشته
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 18:08
dkdk - اسلیس - دانمارک
نه اینوریا نه اونوریا - بازل - سوئیس-اول اینکه آدم بسیار بی‌‌ ادبی هستی‌. تازه وارد سایت یاد بگیر که اول به قدیمیهای سایت و کسانی‌ که حق آب و گٔل دارن احترام گذاشته و دیگر بدون اطلاع صحبت نکنی چرا که مرحوم حجازی حتی یک بازی هم واسه منچستر انجام نداد.در آخر بی‌ ادبی و بی‌ شخصیتی هنر نمیباشد.مطمئناً اگر انسان با شخصیتی بودی هرگز بی‌‌ احترامی و توهین نمیکردی
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 22:00
reza.dk - شاهین شهر - دانمارک
dkdk - اسلیس - دانمارک به نظر من باید به لیستت ،کریم باقری ،مهدویکیا ،عابدزاده هم اضافه میکردی
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 03:34
kobalt - کرج - ایران
پاکسان امریکا-اونی که در شهر مرتب بهش پیشنهاداتی میشد عین الله بود اما به علی آقا فکر نمیکنم از هیچ ده کوره ای پیشنهادی شده باشه.
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 09:49
فراوانی - قطر - قطر
همین بی سوادهای غیرتی به فوتبال این مملکت خیانت کردن اگر او رفته بود راه بر دیگران باز میشد وفوتبال ما به جلو حرکت میکرد
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 10:47
Kamran631 - لیون - فرانسه
soheil rad - بابل - ایران و kobalt - کرج - ایران، این خبر صحت داره که این تیم پیشنهاد ۲۵۰۰۰ پوندی به علی‌ پروین داده بود، روزنامه‌های اون موقع هنوز قابل مطالعه هستند, در انگلیس و در ایران !!
‌پنجشنبه 2 آذر 1391 - 11:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.