استقلال با درخشش رحمتی طلسم ۱۱ ساله را شکست

در ادامه رقابتهای هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال در یک بازی پرحاشیه با برتری مقابل سپاهان علاوه بر تثبیت صدرنشینی، طلسم ۱۱ ساله پیروز نشدن در اصفهان را نیز شکست.
 
فحاشی و الفاظ رکیک از روی سکوها که حتی در حین پخش زنده نیز شنیده میشد، اخراج جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران و درخشش خیره کننده مهدی رحمتی نکات بارز این دیدار بود. خسرو حیدری در دقیقه ۱۵ تک گل استقلال را به ثمر رساند.
 
در سایر بازیها فولاد خوزستان به مصاف تراکتورسازی تبریز رفت و ۳-۲ به پیروزی رسید.  لوسیانو  پریرا،  ایوب والی و ایوب کلانتری برای فولاد گلزنی کردند.  گل‌های تراکتورسازی را هم فرزاد حاتمی و احسان حاج صفی به ثمر رساندند.
 
داماش گیلان مقابل نفت تهران با دو گل  افشین چاووشی و علیرضا جهانبخش پیروز شد. سایپا البرز نیز با همین نتیجه صبا قم را مغلوب کرد. مجید غلام نژاد و کاوه رضایی گل های سایپا را وارد دروازه صبا کردند.
 
در جریان نیمه دوم دیدار استقلال با سپاهان به دلیل عملیات خاکبرداری در طرح منوریل، گردوغبار غلیظی در فضای استادیوم ایجاد شده بود که بازیکنان دو تیم را آزار داد.
 
استقلال با این پیروزی ۲۸ امتیازی شد و صدرنشینی خود را تثبیت کرد. سپاهان نیز ۲۴ امتیازی است و در رده چهارم قرار دارد. قلعهنویی پس از کسب دو پیروزی با سپاهان مقابل پرسپولیس با هدایت کرانچار و با تراکتورسازی مقابل سپاهان تحت هدایت کرانچار، سومین پیروزی را مقابل این مربی با تجربه کسب کرد.
 
قضاوت این دیدار برعهده سعید مظفری زاده بود که در امتداد بازی بارها با اعتراض هر دو تیم و هواداران شان مواجه شد. او در دقیقه ۹۲ و پس از درگیری در میانه میدان، جواد نکونام را از بازی اخراج کرد. نکونام پس از این مسابقه در مصاحبه با سایت باشگاه استقلال از داور بازی عذرخواهی کرد.
 
در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، امیر حسین صادقی،( ۸۰- میثم حسینی)، پژمان منتظری، علی حمودی،هاشم بیگ زاده،خسرو حیدری،جواد نکونام، میثم بائو ( ۹۲- حنیف عمرانزاده)، جی لوید ساموئل‌،آرش برهانی (۹۰- میلاد میداودی) و امین منوچهری به میدان رفتند.
 
قلعه نویی: ضرغامی گفت به قلعه نویی حمله کنید
 
به رغم آن که حواشی این بازی بر ابعاد نه چندان بارز فنی آن چربشی آشکار داشت، امیر قلعه نویی در پایان بازی گفت: «این بازی یک فوتبال زیبا بود که من را به یاد بازی فرانسه و برزیل انداخت. اگر این مسابقه را ۱۰ بار هم ببینیم کم است. مثل بازی فرانسه و برزیل بود که فرانسوی‌ها در پنالتی برزیل را شکست دادند. هر وقت این مسابقه پخش شود مردم از دیدن آن سیر نمی‌شوند.»
 
قلعه‌نویی بدون نام بردن از مدیران سابق باشگاه سپاهان گفت: «بعد از اینکه از سپاهان رفتم، دو برابر به بازیکنان پول دادند و فقط هدف‌شان این بود که قلعه‌نویی را زمین بزنند اما آنها را به حضرت زهرا واگذار می‌کنم. آنها ماموریت دارند که جمعیت صد هزار نفری را به سه هزار نفر برسانند. آیا لیاقت مردم اصفهان این است که استادیوم نقش جهان به این روز بیافتد؟ این آقایان مثل موریانه فوتبال را نابود می‌کنند و در همه جا هم حضور دارند.»
 
قلعه نویی در ادامه گفت: آیا بعد از رفتن من آقایان سقف قرارداد را رعایت کردند؟ سپاهان تبدیل به پایتخت ورزش ایران شده بود اما همین شما دیدید که در ورزشگاه نقش جهان موش و شتر و خفاش زندگی می‌کردند.
 
سرمربی استقلال با اشاره به زمان حضورش در تیم ملی گفت: «یک آقایی می‌گفت در صدا و سیما گاهی اوقات می‌گویند یک آهنگ نباید پخش شود و ضرغامی هم روی تابلو نوشته بود تا می‌توانید به قلعه‌نویی حمله کنید. جرم من این بود که بدون قرارداد به مالزی رفتم و به عنوان سرباز وطن برای تیم ملی خدمت کردم.»
 
زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان نیز به خبرنگاران گفت:  رحمتی دروازه‌بانی بسیار خوبی داشت و موقعیت‌های زیادی از تیم ما گرفت. او از عوامل پیروزی استقلال بود. سپاهان با وجود باخت در این بازی روند خوبی داشت. تا روزهای آخر لیگ رقابت‌ها برای قهرمانی نفس‌گیر خواهد بود.

+214
رأی دهید
-65

hemed - سن ديگو - امريكا
رحمتی مقابل ازبکستان باید درست بازی میکرد، که نکرد. مثل مترسک ایستاد، اصلا بیرون نوماد، حتا اگه توپ هم نمیگرفت، حد عقل تو ۶ قدم ۱ تماس بدنی پیدا میکرد با مهاجم و خطا میشد، فوتبال ایران دیگه مرده، مگه اینکه معجزه بشه
یکشنبه 28 آبان 1391 - 21:40
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
شیره استقلال. بله ما اینیم دیگه پیکان رو هم که بازی عقب افتاده اس رو شکست میدیم و حسابی با تیمهای رده پایینی فاصله میگیریمو قهرمانیمون حتمیه.
یکشنبه 28 آبان 1391 - 21:55
Hamid1970 - ارواین - امریکا
من خدایی را ستایش می کنم که اسمان ابی را بالای گل سرخ قرار داد،ماهی سرخ را محتاج دریای ابی و استقلال را سرور پرسپولیس .این مایه سرور و خوشبختیست که فلک از رنگ قرمز خالیست،تلاءلو اسمان را می بینی ؟گویند که خدا هم استقلالیست. تقدیم به تمام دوستداران استقلال قهرمان
یکشنبه 28 آبان 1391 - 21:59
zoroye iran - وين - اتريش
سپاهان امسال قدرت گذشته رو نداره در دفاع و دروازه ضعیف ولی‌ در هافبک نه حمله خوبه اگه رحمتی نبود کیسه ۳-۴ میخورد فکر کنم طلسم و جنبل جادوی رحمتی با گارانتی بوده تیر دروازه هم ۲ دفعه به دادش رسید
یکشنبه 28 آبان 1391 - 22:13
dkdk - اسلیس - دانمارک
همه به وضوح دیدند که در نیمه اول استقلال لوله شده بود.و اگر روز رحمتی نبود استقلال ۳ یا ۴ گٔل صد در صد میخورد.هواداران استقلال البته آنهائی که وجدان دارند حتما منکر این نمیشود که اولا اصلا حق استقلال برد نبود.ثانیأ اگر رحمتی نبود ۴ بار توپ بوسه زیبایی‌ به تور دوازه استقلال میزد.تنها ‌یک مربی مرد و راست گو در ایران دیدم آن هم غلام پیروانی بود که اگر حقش برد نبود و تیمش می‌برد آنقدر شجاعت و جنم داشت که میگفت..کاکو حق ما برد نبود و باید میباختیم..آیا هرگز امیر قلعه نوعی چنین جنم و شجأعتی داره؟؟؟؟.(از گٔل سپاهان هم بگذریم)
دوشنبه 29 آبان 1391 - 02:45
dave07 - سیدنی - استرالیا
تا کور بشه چشم این لنگ به کمر بسته ها. تیمه دومتون هم که همون زردچوبه باشه با وجوده اخراج کاپیتان لوله کردیم رفت و آفتابه هم به جایگاه واقعی‌ خود در جدول برگشت. زردچوبه، لنگ پلیس هر جفتشون اخوندن.
دوشنبه 29 آبان 1391 - 03:55
daniall - نانت - فرانسه
یکی‌ از مسئولان سپاهان اصفهان بعد از بازی : دادا میگما بازیکوناى تیمى آبى چى بى ادبن ، هرچى آب تعارفیشون کردیم نخوردن...
دوشنبه 29 آبان 1391 - 05:01
daniall - نانت - فرانسه
خواهش می‌کنم طرفدارهای سپاهان کولر رو خاموش کنن کرکررو هم بدن پایین و دست جمعی برن تهران در کنار برادران لنگیشون تا شاید با هم قابل کل کل کردن بشید هر چند خیلی‌ مونده به لنگ برسید چون ما تاجیها لنگیها رو از صمیم قلب دوست داریم .در هر صورت تیمی مثل پرسپولیس که با شایستگی کامل جام ولایت رو بالای سر میبره نباید با تیم تازه به دوران رسیده‌ای مثل سپاهان مقایسه بشه.من توصیه می‌کنم لنگ و زرد قناری ائتلاف کنند که حد عقل جای دوم رو فولاد یا صبا نگیره.
دوشنبه 29 آبان 1391 - 05:13
آبي ترين - تهران - ایران
تبریک به همه آبی دلها .فقط اس اس و فقط ژنرال که دل داره مثل شیر . این همه بازیکن مصدوم و محروم داره یه بار نگفته بازیکنام مصدوم یامحروم هستن. طرفدارهای تیمی که رده 14 و 11 امتیاز عقب تر از سرورشون هستن برن دخیل ببندن شاید از ذوب ته جدولی یه مساوی بگیرن.
دوشنبه 29 آبان 1391 - 05:26
daniall - نانت - فرانسه
dkdk - اسلیس - دانمارک تو اگه وجدان داری به تیمت فکر کن که ۲ تا تیم ملی‌ بازیکن گرفته و ته جدوول داره دست و پا می‌زنه. سپاهان موقعیت داشت تاج هم داشت ولی‌ لطفا دم از وجدان نزن که هر باری که تاج میبره میای اینجا قپی منطق و وجدان میای و خودتو مظلوم میکنی‌ ولی‌ انصافا هالوی هفت شنبه که میگن امسال تو هستن که تا تاج بازیشو میبره با گردن کج و افهٔ منطق و وجدان لغز میخونی اینجا.وقتی‌ بازیکنهاتون تو زمین گیج میزنن و تو هپروتن دیگه چه انتظاری از شماهاست که رو هوا حرف نزنید.
دوشنبه 29 آبان 1391 - 08:59
ggirl - فرانکفورت - آلمان
فکر می‌کنم همه دیدند که سپاهان بیشتر شایستگی برد را داشت ولی‌ فوتبال اینجوریه و معلوم نمی‌کنه مثل اون برد شانسی در ازبک و باخت در آزادی :-(
دوشنبه 29 آبان 1391 - 11:26
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
بسوزید که بسوزید ما هم تماشاتون میکنیم هه هه واقعا ته جدول اند و ببین چطور جلیزو ولیز میکنن اوه اوه صداش داره میاد جالبه تا میان تک رقمی بشن دوباره و سه باره و چهارررر باره شیرجه میزنن ته جدول واسه ما افت داره بگیم استقلال سرور 4پولیسه باید گفت استقلال سرور سپاهانه. استقلال هم نصف جهان را برد و هم نصف جام رو باز هم بسوزید4444444444444444.
دوشنبه 29 آبان 1391 - 12:44
dkdk - اسلیس - دانمارک
دنیلل - نانت - فرانسه چرا این‌قدر فشار بهت آمد من که چیزی نگفتم.بقول یکی از کاربران که هم اکنون مهمان من است و از لندن به دانمارک آمده تو که به پاسدار زارعی معروف هستی‌ و بی‌ دلیل پاچه میگیری را نباید خیلی‌ جدی گرفت،بخصوص که تو ۲ مدرک دانشگاهی هم داری.ها‌‌ها ها راستی‌ گفتی‌ رهبر ارکستر هم هستی‌ بازم‌ها ها ها.
دوشنبه 29 آبان 1391 - 15:10
celtic warrior - سلتیک - اسکاتلند
سرورهرچی لنگیه امیرقلعه نوعیه
دوشنبه 29 آبان 1391 - 15:14
ario barzan - ويرجينيا - امريكا
هاهاهاهاا دلتون خوش باشه ،تنها تاکتیک استق ضّد حمله هست جوجه رو آخر پاییز میشمرن
دوشنبه 29 آبان 1391 - 17:49
daniall - نانت - فرانسه
عبدالله تو اینجا زیر علم عباسی و یقه واسه اسلام جر میدی اونوقت من سردارم؟من که کلا دین خودت و پسر پدر جدت رو هم با یک خروس قندی عوض نمیکنم بچه جان بشین ساندیست رو بخور و مست کردی کافه رو به هم نریز.مثل پیر زنها تو هر برد تاج سفره ی بی بی سه شنبه پهن میکنی و دنبال وجدان بیدار میگردی برای من تعجب داشت چرا بعضی این همه تمسخر میکنن و اسمهای مختلف برات میگذاشتن.فکر میکردم سنت بالاست و برام جالب نبود ولی تنها چیزی که تو شما بچه مسلمونها ندیدم شخصییت و احترام هستش.در ضمن وضع زندگی خودت رو ببین و درک کن چرا داشتن دو تا مدرک برات خنده داره به هر حال یادمه از کارگری روز مزد اینجا ناله میکردی این منو خوشحال نمیکنه و برات ارزو میکنم که از این خزعبلات دست برداری و بچسبی به زندگیت و بفهمی دو تا مدرک داشتن خنده دار نیست هم زحمت میخواد هم اراده ولی اینکه چند هزار کیلومتر بکوبی بیای این سر دنیا که کارگری کنی گریه داره و من متاسف و ناراحت میشم از این وضعییت اگر هم اینجا برات سرگرمی هستش بگو ادرس بدم اونجا تا دلت میخواد به مدرکهای من بخند و خودم هم کمکت میکنم شاد بشی.
‌سه شنبه 30 آبان 1391 - 00:05
dkdk - اسلیس - دانمارک
daniall - نانت - فرانسه -آخ آخ آخ معلوم است بدجوری سوختی.تو که دکتر عنتری نژاد جونت گفته وقتی‌ میسوزی آب را کجا بریزی.ضمنا کسیکه باسواد و دانشگاهی باشد هرگز نمیاد اینو عنوان کنه چرا که هر چقدر پر بار تر باشی‌ باوقار تری.حال که ادعا میکنی‌ پس معلوم است هیچ چی‌ نیستی‌.اینو بدان که کسانیکه کار میکنند ونان بازو میخورند بسیار باشرفتر از افراد بیکار مفت خور و افراد توهم مدرک هستند.بهتره ‌یک بار دیگه کامنت خودت را بخوانی و ببینی چه مزخرفاتی نوشتی. تو با این توهینی که به صدها هزار انسان شریفی که کار میکنند کردی در اصل بیسوادی خودت را ثابت کردی چرا که ،هیچ بیسوادی چنین حرف ابلهانه‌ای نمیزنه چه برسه به ‌یک آدم دانشگاه رفته،با این حرف مفتی که در مورد کار کردن ملیونها انسان شریف زدی ثابت کردی سیکل هم نداری.پس بازم‌ها ها ها.
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 05:52
daniall - نانت - فرانسه
فکر می‌کنم در مدت این چند سالی‌ که اینجا میام ۱ بار از مدرک حرف زده باشم که اون هم در جواب یه بچها‌ی بود از لندن فکر می‌کنم که البته پشیمون شدم که چرا بهش جواب دادم چون به نظرم زیاد باهوش و نرمال نمیومد و اینجا هم که ظاهراً دوست داشتی با دوستت که حدس میزنم مثل خودت باشه هم از زندگیتون لذت ببرید هم به مدرک دیگران بخندید. من نه دلم برای تو می‌سوزه نه دوست دارم مسخره کنم تورو مثل بقیه کاربرا که این کارو بارها باهات کردن فقط سعی‌ کن اگه تو کار واش هم کار میکنی‌ حد اقل ادم باشی‌ و روی حرف زدن و رفتارت کنترل داشته باشی‌ این مهم نه کارگریو داشتن مدرک.من فقط سعی‌ کردم در سطح خودت و با زبونت باهات حرف بزنم.همونجوری که خیلی دوست داری از بازوت استفاده کنی یکمی هم از درک و شعور و فهم تو صحبت کردنت استفاده کن هر دوش با هم خیلی هم خوبه.بیشتر از این مزاحمت نمیشم از دوستت پذیرایی کن ;-)
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 09:26
dkdk - اسلیس - دانمارک
عزیز جان من که با شما دشمنی ندارم من در مورد بازی و موقعیت‌های سپاهان حقیقتی گفتم اما شما با کتمان واقعیت بمن توهین کردی.من در مورد اخلاقیات با شما هم عقیده هستم،اما من به وفا.شرف.محجوبیت و احترام به هر عقیده‌ای پایبندم و هرگز به اعتقادات دیگران توهین نمیکنم اما شما متاسفانه به اعتقادات صدها ملیون انسان به راحتی‌ توهین می‌کنید و این نشاندهنده این است که انسان منطقی‌ای نیستید.امیدوارم که منبعد به عقیده و باور‌های دیگران احترام بگذارید
‌چهارشنبه 1 آذر 1391 - 13:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.